با معرقی وکیل ملک ایرانیان خارج از کشور همراهتان هستیم.

موضوع دعاوی ملکی در ایران به دلیل عدم رعایت شرایط حقوقی در خرید و فروش ملک بسیار زیاد است. ایرانیان خارج از کشور که املاک و مسغلاتی در ایران دراند از این قاعده مستثناء نیستند. موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان طبق اساسنامه امکان معرفی وکیل به ایرانیان خارج از کشور را دارد.

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل خانواده ایرانیان خارج از کشور، انجام پرونده ملکی برای ایرانیان خارج از کشور، ازدواج و طلاق، حضانت، اخذ اقامت و سوالات درباره شرایط مهاجرت و تابعیت با وکلای تخصصی مهر پارسیان مشاوره نمائید.

در این نوشتار وکیل ملک ایرانیان خارج از کشور عضو گروه وکلای مهر به سوالات عزیزان درباره موضوعات خاص ملکی پاسخ می دهد.

تعیین نرخ حق‌العمل مشاورین املاک به چه شکل است؟

در حال حاضر قیمت پایه محاسبه حق‌الزحمه مشاورین املاک مشخص شده است. اما نرخ باید در کمیسیون نظارت هر استان و شهرستان مشخص شود.

قیمت تقویم املاک با قیمت بازار اختلاف دارد. اما آنچه در این مصوبه اهمیت دارد ثابت و مشخص بودن پایه محاسبه حق الزحمه مشاورین است. اساساً موضوع کاهش حق کمیسیون مشاورین املاک نیست.

ساز و کار نظارتی در خصوص اجرای این مقرره در خود این مصوبه آمده است؛ اولاً نرخ حق‌العمل باید در پرینتی که مردم به عنوان قرارداد می‌گیرند، درج شود و پول آن هم از طریق دستگاه پوز که متصل به سازمان امور مالیاتی است، پرداخت شود.

نکته دوم اینکه در همین مصوبه آمده است که اتحادیه مشاورین املاک و اتاق اصناف مکلف‌اند به صورت دوره‌ای گزارش‌های نظارتی خودشان را از هر یک از مشاورین املاک در سامانه کد رهگیری بارگذاری کند و این مبنای رتبه‌بندی مشاورین املاک خواهد شد که سال به سال این اطلاعات در اختیار مردم قرار می‌گیرد و این‌طور در میان‌مدت، در انتخاب مشاورین املاک جهت عقد قراردادهای اجاره یا فروش توسط مردم قطعاً تاثیرگذار است و مردم به سراغ مشاورینی خواهند رفت که دارای رتبه بالاتری هستند؛ در عین حال این فرایند سبب می‌شود که سایر مشاورین املاک رفتار معاملاتی خود را مطابق قانون اصلاح کنند.

تغییر فرمول محاسبه کمیسیون مشاوران املاک

تعیین کمیسیون بنگاه‌های املاک بر مبنای درصدی از قیمت معاملاتی که سبب ذی‌نفع شدن بنگاه‌ها از گرانی مسکن می‌شد، لغو شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، فرمول حق الزحمه مشاوران املاک از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد که براساس آن تعیین کمیسیون بنگاه‌های املاک بر مبنای درصدی از قیمت معاملاتی که سبب ذی‌نفع شدن بنگاه‌ها از گرانی مسکن می‌شد، لغو شد.

به نقل از ایرنا، تعیین کمیسیون بنگاه‌های املاک بر مبنای درصدی از قیمت معاملاتی که سبب ذی‌نفع شدن بنگاه‌ها از گرانی مسکن می‌شد، لغو شد.
طبق ابلاغیه اخیر معاون اول رئیس جمهور، نرخ حق‌الزحمه مشاوران املاک تغییر و هرسال این نرخ تغییر خواهد کرد.

معاون اول رئیس جمهور، مصوبه هیئت وزیران در خصوص تغییر حق‌الزحمه مشاوران املاک را به وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت، نیرو، دادگستری، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی سازمان ثبت اسناد و املاک، معاونت اقتصادی رئیس و اتاق اصناف ایران ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه نحوه محاسبه حق‌الزحمه مشاوران املاک از تعیین درصدی طرف‌های معامله به رقم ارزش منطقه‌ای معاملات که کمیسیون تقویم املاک که سالانه تعیین می‌کند، تغییر کرد.

  وکیل جرم پولشویی در یونان

گفتنی است، تهران در این کمیسیون به ۱۰۰ بلوک تقسیم شده و متوسط قیمت املاک هر بلوک بر اساس شاخص‌های مختلف برای یک سال تعیین می‌شود.

اگر سند خانه و ملک گم شد چه باید کرد؟

اگر سند مالکیت‌ خانه ای گم‌ شود و یا در حوادثی مانند آتش سوزی از بین‌برود مالک باید از اداره ثبت محل خانه درخواست صدور سند مالکیت المثنی کند.اگر مالک به علت از بین رفتن یا گم شدن سند مالکیت، تقاضای صدور سند المثنی کند، باید موارد را کتبی اعلام و استشهادیه ای که به صورت فرم چاپی است، تنظیم کند.

سپس باید این استشهادیه را به امضای حداقل سه نفر که هویت و امضای آنان به وسیله کلانتری محل یا یکی از دفاتر اسناد رسمی گواهی شده است برساند. سپس استشهادی را به اداره ثبت تسلیم و اداره ثبت به وسیله بخش نامه ای فقدان سند را به دفاتر اسناد رسمی اعلام کند.

پس از بخش نامه به درخواست متقاضی یک نوبت در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار یا یکی از روزنامه هایی که آگهی ثبتی در آن درج می شود، آگهی منتشر می شود

اتصال سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات به سازمان امور مالیاتی

تلاش برای اتصال سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات به سازمان امور مالیاتی ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در گفتگو با صداوسیما در پاسخ به این سوال که اکنون فصل جابجایی هاست و شاید تا زمان اتصال این سامانه بیشتر جابجایی‌ها انجام شده باشد گفت: اتصال سامانه، کاری برای اصلاح نهادی است که سال‌ها آن را دنبال کردیم و مربوط به فصل خاصی نیست؛ بنابراین بعد از اتصال به سازمان امور مالیاتی برای فصول و سال‌های آینده هم کاربردی است.

اصلانی درباره استقرار کامل سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات (کد رهگیری) بعد از انتقال از وزارت صمت به وزارت راه وشهر سازی نیز گفت: مشاوران این سامانه در وزارت راه وشهر سازی مستقر شدند، اما هنوز زیر ساخت‌ها به طور کامل انجام نشده است.

اصلانی افزود: در حال حاضر براساس اطلاعات غیر رسمی ۱۹۰ تا ۲۰۰ هزار مشاور املاک در کشور فعالیت می‌کنند که حدود ۱۲۰ هزار مشاور املاک مجوز رسمی دارند.

آیا امکان اجاره دادن خانه به دلار در ایران وجو دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، احتمالا این روزها خبرهایی در مورد اجاره‌خانه به دلار شنیده‌اید؛ اما آیا این موضوع صحت دارد و مالکان می‌توانند خانه خود را به دلار اجاره دهند؟

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد، روزهایی که می‌گذرد احتمالا روزهای خوبی برای مستاجران نباشد. چراکه هزینه رهن و اجاره خانه‌ها با افزایش زیادی همراه بوده و این افزایش هزینه‌ها به اذعان بسیاری از مستاجران، کمرشکن شده است.

هرچند براساس مصوبه ستاد کرونا قرار بود صاحب‌خانه‌ها نتوانند رهن و اجاره‌ها را بیش از ۲۵درصد افزایش دهند، اما به نظر می‌رسد این مصوبه در حد همان صحبت‌هایی است که در ستاد شده و با وجود اینکه برخی صاحب‌خانه‌ها این موضوع را رعایت می‌کنند، اما هنوز هم هستند صاحب‌خانه‌هایی که مبلغ را هرچقدر که می‌خواهند افزایش می‌دهند.

  منابع آزمون زبان

مثلا یکی از مستاجران می‌گوید: پارسال واحدی را با ۱۵۰میلیون تومان رهن کرده و حال امسال صاحب‌خانه می‌خواهد رهن واحد را به ۵۰۰میلیون تومان افزایش دهد. یعنی افزایشی بیش از ۲۰۰درصدی. مصوبه ستاد کرونا کجا و این رقم کجا؟

البته که با وجود عدم موفقیت مصوبه ستاد کرونا، حال مجلس نیز می‌خواهد قانونی این چنینی تصویب کند. قانونی که نه ضمانت اجرا دارد نه هیچ.

حال از همه این بحث‌ها و مشکلات مستاجران که بگذریم، اخبار جالبی از برخی از بنگاه‌های املاک و افرادی که برای اجاره‌خانه به این بنگاه‌ها مراجعه می‌کنند، به گوش می‌رسد؛ اجاره خانه دلاری!

و سوال اینجاست که آیا این موضوع صحت دارد؟ برای پاسخ به این سوال به سراغ یکی از اعضای اتحادیه مشاوران املاک رفتیم. او در این رابطه اظهار کرد: اجاره‌خانه دلاری خلاف قانون است و کسی حق ندارد قراردادهایی به دلار بنویسد.

بنابراین براساس آنچه یکی از اعضای اتحادیه مشاوران املاک گفته بود، اجاره‌خانه دلاری خلاف قانون است؛ اما در واقعیت چه؟ چنین اتفاقی می‌افتد؟

مکانیسم شناسایی خانه‌های خالی در سامانه املاک چگونه است؟

بر اساس قانون یک خانه تا ۴ ماه مجاز است که خالی بماند اما بعد از ۱۲۰ روز اگر خالی ماند مشمول مالیات بر خانه‌های خالی می‌شود.

این مکانیسم شناسایی خانه‌های خالی در سامانه املاک و اسکان دیده شده و چون سامانه کد رهگیری به سامانه املاک و اسکان متصل است، این فرایند قابل انجام است و در حال حاضر هم اجرا می‌شود.

هدف اخذ مالیات بر خانه‌های خالی چیست؟

وکیل ملک ایرانیان خارج از کشور توضیح می دهد:
هدف اخذ مالیات بر خانه‌های خالی ایجاد درآمد برای دولت نیست ضمن اینکه درآمدها بعد از سال مالی محقق می‌شود که هنوز به آن زمان نرسیده‌ایم.

وی درباره توانمندی سامانه یادشده در شناسایی خانه‌های خالی، عنوان کرد: اطلاعات مربوط به خانه‌های خالی در سال ۱۳۹۵ حاکی از این است که از ۲ میلیون و ۵۸۰ هزار واحد مسکونی خالی ۴۶۶ هزار خانه خالی در روستاها قرار داشته است؛ در روستاهایی که خالی از سکنه شده‌اند.

بر اساس اطلاعات این سامانه، ما الان حدود ۷۰ درصد خانه‌های خالی شهر تهران را شناسایی کردیم که این موفقیت بزرگی است.

در مواردی که می‌خواهند خانه‌ها را خالی نگه دارند که به قیمت‌های بالاتری به اجاره یا فروش برسانند، سامانه املاک و اسکان بسیار کمک‌کننده است و آن را کنترل می‌کند. سامانه کد رهگیری اساساً یکی از زیرسامانه‌ها و بازوهای سامانه املاک و اسکان است.

نگاهی به تصرف متکی به زور (تصرف عدوانی)

در قانون تصرفی متکی به زور را تصرف عدوانی می نامند. در قانون به زور گرفتن یک زمین یا ملک از مالک آن یا از کسی که بر اساس یک قرارداد دارای حق نسبت به آن ملک باشد تصرف عدوانی خوانده می شود. براساس قانون اگر فردی مدعی غیرقانونی بودن رابطهٔ تصرف باشد، باید با توسل به قانون و با اقامهٔ دعوی، این رابطه را برهم زده و متجاوز را باز دارد در غیر اینصورت خود متجاوز شناخته خواهد شد.

از دیدگاه قانون باید توجه داشت که مدت زمان تصرف سابق خواهان باید به اندازه‌ای باشد که او عرفاً متصرف شناخته شود و این مدت بنا بر نظر قاضی و عرف می‌تواند متفاوت باشد. براساس ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی، تصرف عدوانی و مزاحمت یا ممانعت در حق نسبت به املاک متعلق به دولت یا اشخاص حقیقی یا حقوقی صرفاً با شکایت مالک قابل تعقیب کیفری است.

  ثبت نام ثنا برای ایرانیان خارج از کشور

آیا مسکن بازار خوبی برای سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور است؟

وکیل ملک ایرانیان خارج از کشور توضیح می دهد:

از آنجا که بازارهای سکه، ارز و سهام در برابر وضعیت متغیر غیراقتصادی «زود اثرپذیر» هستند و به فاصله یک روز یا بعضا کمتر از چند ساعت نسبت به افزایش یا کاهش ریسک این متغیر واکنش نشان می‌دهند، در وضعیتی که این ریسک در حالت میانه قرار دارد، طبعا تمایل به سرمایه‌‌گذاری در بازارهای مذکور کاهش پیدا می‌کند.

در واقع سرمایه‌‌گذاران به تجربه دریافته‌‌اند که وقتی مذاکرات مربوط به رفع تحریم‌ها در نقطه میانه قرار دارد، باید رفتار خود را با در نظر گرفتن احتمال به نتیجه رسیدن این پروسه تنظیم کنند.

طبعا به نتیجه رسیدن مذاکرات رفع تحریم بلافاصله می‌تواند به کاهش بازدهی یا حتی ریزش قیمت سکه و ارز بینجامد و شاخص سهام را نیز دستخوش تحول اساسی کند. در چنین شرایطی بازار ملک از نگاه سرمایه‌‌گذاران، مطلوب‌‌ترین گزینه در میان بازارهای سرمایه‌‌پذیر است.

تفاوت بازار ملک با سایر بازارها در این است که تجربه همه ادوار گذشته نشان داده در این بازار چسبندگی قیمت وجود دارد و این موضوع مانع از آن می‌شود که مسکن در لحظه و متناسب با تغییر جهت بازارهای موازی به تحولات واکنش نشان دهد.

سریع‌‌ترین واکنش بازار مسکن به تغییرات پردامنه نرخ ارز متاثر از وضعیت متغیرهای مختلف غیراقتصادی و اقتصادی مربوط به سال‌های ۹۷ و ۹۸ بود که عموما این واکنش حتی در آن سال‌ها نیز حداقل یک ماه بعد منعکس می‌شد.

از طرفی نبود ابزارهای مالیاتی موثر سبب شده سرمایه‌‌گذاری در بازار مسکن از نگاه سرمایه‌‌گذاران بدون ریسک در بلندمدت و عملا بدون هزینه باشد.

در صورتی که فقط یک ابزار مالیاتی کلیدی یعنی مالیات سالانه املاک در کشور عملیاتی شود و ملاکان ناگزیر باشند بدون استثنا و معافیت، به ازای تمام واحدهای مسکونی متعلق به خود سالانه مالیاتی بین ۵/ ۰ تا ۵/ ۱ درصد از ارزش روز ملک را بپردازند، قطعا از سرمایه‌‌گذاری در بازار مسکن صرف‌‌نظر خواهند کرد و با خروج آنها از بازار، قیمت‌‌ها به واسطه برقراری تناسب بیشتر بین حجم عرضه و تقاضا تعدیل خواهد شد.

مجموعه این شرایط سبب شد در تیرماه سرمایه‌‌گذاران بار دیگر انتخاب سنتی خود یعنی بازار ملک را در اولویت قرار دهند؛ رخدادی که از خرداد امسال ملموس شد و در تیر ماه نیز ورودی قابل توجهی از بازار مسکن متعلق به سرمایه‌‌گذاران بود.

این افراد فعلا بازار مسکن را به عنوان پناهگاه امن برای حفظ ارزش سرمایه‌های خود انتخاب کرده‌‌اند و این موضوع در نهایت سبب شده وضعیت چهارماه نخست بازار مسکن نسبت به سایر بازارها به لحاظ ورود سرمایه‌‌گذار متفاوت باشد.

دریافت‌ پایان کار برای ملک چه ضرورتی دارد؟

از آنجا که گواهی پایان کار از مهم ترین مجوزهای لازم برای ساخت و ساز و فروش یک ساختمان است و این مدرک پایان عملیات ساختمانی را تایید می کند بنابراین دریافت آن برای ملک ضروری و مهم است. به بیان دیگر الزام به اخذ پایان کار جزو امور لاینفک هر پروژه برای انتقال رسمی سند است.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

گواهی پایان کار باید توسط متعهد که سازنده یا مالک را شامل می شود برحسب التزام ارائه گردد.هرچند معمولا گرفتن پایان کار با سازنده میباشد. الزام به اخذ پایان کار هر ساختمان مستلزم بر ارائه مدارک و استحکام بنا و تائیدیه هایی است که توسط کارشناسان و مهندسین ناظر از طریق مستقیم و نظارت بر ساخت یا آزمایشات و کارشناسی های دقیق و عینی  از محل به عمل می آید.

وکیل ملک ایرانیان خارج از کشور

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل حقوق بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

وکیل ملک ایرانیان خارج از کشور وکیل ملک ایرانیان خارج از کشور وکیل ملک ایرانیان خارج از کشور وکیل ملک ایرانیان خارج از کشور وکیل ملک ایرانیان خارج از کشور وکیل ملک ایرانیان خارج از کشور وکیل ملک ایرانیان خارج از کشور وکیل ملک ایرانیان خارج از کشور

وکیل ملک ایرانیان خارج از کشور وکیل ملک ایرانیان خارج از کشور وکیل ملک ایرانیان خارج از کشور وکیل ملک ایرانیان خارج از کشور وکیل ملک ایرانیان خارج از کشور وکیل ملک ایرانیان خارج از کشور وکیل ملک ایرانیان خارج از کشور

وکیل ملک ایرانیان خارج از کشور وکیل ملک ایرانیان خارج از کشور وکیل ملک ایرانیان خارج از کشور وکیل ملک ایرانیان خارج از کشور وکیل ملک ایرانیان خارج از کشور وکیل ملک ایرانیان خارج از کشور وکیل ملک ایرانیان خارج از کشور وکیل ملک ایرانیان خارج از کشور وکیل ملک ایرانیان خارج از کشور 

5/5 - (101 امتیاز)

3 دیدگاه ها

  • سلام
    من ونکوور زندگی میکنم حدود ۲۰ ساله که ایران نبودم.
    امسال متوجه شدم زمانی که پدرم فوت کرد دو تا از خونه هاشو برادرم به ما که ایران نبودیم نگفت و خودش احتمالا با سند جعلی یا جعل امضای ما فروخت و برا خودش برداشت.
    من چه جوری میتونم اقدام کنم و بفهمم که اموال پدرم چی بود و برادرم چیکار کرد که تونست بالا بکشه
    باید انحصار وراثت رو باطل کنم یا چه مدارکی؟
    لطف کنین وقت مشاوره با دکتر مهری بهم بدین اگه کانادا هستند ایشون

  • سلام
    من ونکوور زندگی میکنم حدود ۲۰ ساله که ایران نبودم.
    امسال متوجه شدم زمانی که پدرم فوت کرد دو تا از خونه هاشو برادرم به ما که ایران نبودیم نگفت و خودش احتمالا با سند جعلی یا جعل امضای ما فروخت و برا خودش برداشت.
    من چه جوری میتونم اقدام کنم و بفهمم که اموال پدرم چی بود و برادرم چیکار کرد که تونست بالا بکشه
    باید انحصار وراثت رو باطل کنم یا چه مدارکی؟
    لطف کنین وقت مشاوره با دکتر مهری بهم بدین اگه کانادا هستند ایشون

    • سلام و عرض احترام خدمت شما.
      لطف کنید همونطوری که خودتون هم در پایان پیامتون فرمودین حتما وقت مشاوره بگیرین.
      موضوع شما نیاز به بررسی دقیق و فنی توسط وکلای تخصصی داره.
      اول باید تاریخ فوت پدر مرحومتون مشخص بشه.
      بعد نیاز به گواهی انحصار وراثت هست که اگه نداشته باشین یا سایر ورثه نگرفته باشن باید براتون بگیریم.
      بعد از اون با توجه به اینکه میفرمائید ملک منتقل شده نیاز به استعلام و اخذسوابق معاملاتی پدرتون قبل از فوت و انتقال اموال ایشون بعد از فوت هست.
      با توجه به اینکه ممکنه حتی جعل سند رسمی هم صورت گرفته باشه که بعید نیست باید اطلاعات دقیقی از موضوع پیدا بشه تا بشه راه حل رو پیدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *