امروز با موضوع طلاق و اقامت ایرانیان خارج از کشور با شما هستیم. اطلاع از وضعیت ایرانیان خارج از کشور بعد از طلاق دغدغه بسیاری است، برای اطلاع از جزییات این امر با ما در این مقاله همراه باشید.

طلاق و اقامت ایرانیان خارج از کشورمقدمه

با گسترش روند جهانی شدن و ارتباط میان جوامع، پیوند میان جوامع، به خصوص از طریق ازدواج نیز رو به افزایش است.

بسیاری از ایرانیان که تصمیم به ازدواج با تبعه یا شهروند یک کشور خارجی دارند، پس از ورود به کشور مورد نظر با مسائلی همچون نحوه ازدواج، ثبت ازدواج، قوانین حاکم بر ازدواج رو به رو می‌گردند.

چه نگرانی‌هایی وجود دارد؟

از آن جایی که افراد در طول رابطه خود ممکن است با مشکلاتی رو به رو شوند که رابطه آن‌ها را به جدایی یا طلاق بکشاند، لذا پرداختن به مقوله طلاق اتباع ایرانی در کشورهای دیگر از امور مهم است.

مهم‌ترین موضوعی که بر نگرانی متقاضیان طلاق در کشور خارجی می‌افزاید، سرنوشت اقامت در آن کشور است.

افرادی که از طریق ازدواج اقامت دریافت نموده‌اند بر خلاف افرادی که به شیوه‌های دیگر اقامت کشوری را به دست آورده‌اند، در صورت طلاق و جدایی ممکن است با مشکلاتی مواجه گردند.

در ادامه این مقاله به بررسی تاثیر طلاق بر اقامت افراد در برخی از کشورها خواهیم پرداخت.

  اجازه خروج از کشور

ابطال کارت اقامت کانادا بعد از طلاق

به طور کلی طبق قانون کانادا، در صورتی که اقامت دائم یا شهروندی کانادا را داشته باشید، طلاق موجب لغو موقعیت اقامتی و شهروندی شما نخواهد شد.

در صورتی که در کشور کانادا پناهنده شده باشید، طلاق تاثیری در موقعیت پناهندگی شما نخواهد داشت. در صورتی که درخواست پناهندگی داده باشید و درخواست شما بر اساس موقعیت همسرتان باشد، بعد از طلاق باید درخواست خود را به صورت فردی مطرح نمایید.

تنها در صورتی طلاق موجب از بین رفتن موقعیت اقامت و شهروندی شما خواهد بود، که در خصوص طول مدت و کیفیت رابطه اطلاعات غلط بدهید.

البته در موارد مربوط به اقامت دائم مشروط کانادا (PR)، باید ۲ سال از زندگی با اسپانسر (شوهر یا زن) گذشته باشد تا اقامت لغو نگردد. در غیر اینصورت، یعنی اگر پیش از اتمام این مهلت دو ساله رابطه پایان یابد و به طلاق منجر شود، ممکن است با تصمیم CIC، اقامت شما لغو گردد.

بعد از طلاق در کانادا، وظیفه‌ تامین مخارج مالی تا سال بعد از ورود به کانادا همچنان بر عهده اسپانسر مالی (شوهر یا زن) خواهد بود و در صورت عدم توانایی اسپانسر مالی به پرداخت مخارج زندگی، می‌توان درخواست کمک‌‌های مالی اجتماعی داد. طلاق و اقامت ایرانیان خارج از کشور

ابطال اقامت استرالیا بعد از طلاق

طلاق در استرالیادر صورتی که اقامت موقت استرالیا را داشته باشید (ویزای نوع ۸۲۰ یا ۳۰۹)، جدایی تاثیرگذار خواهد بود.

بدین نحو که اسپانسر شما (شوهر یا زن) بعد از اعلام جدایی در اداره مهاجرت استرالیا، از اسپانسر بودن برای اقامت دائم شما کناره‌گیری خواهد کرد.

در این صورت اداره مهاجرت استرالیا از شما می‌خواهد تا درخواست اقامت دائم خود را در کشور استرالیا بر دلیلی دیگر غیر از پیوست به همسر مبتنی سازید.

  وکیل جرم پولشویی در یونان

در صورتی که رفتار خشونت ‌آمیز همسر که به عنوان اسپانسر شما در دوران اقامت موقت شما بوده است، علت طلاق و جدایی شما باشد، تاثیری منفی در پروسه دریافت اقامت دائم یا درخواست ویزای اقامت دائم شما نخواهد داشت.

بنابراین یا با اثبات صحیح و واقعی بودن ازدواج یا با اثبات در معرض خطر بودن زندگی خود یا فرزند به واسطه خشونت، پروسه اقامت دائم شما در استرالیا لغو نخواهد شد. در این حالت باید فرم شماره ۱۴۱۰ را در اداره مهاجرت استرالیا تکمیل نمایید.

اقامت ایرانیان مقیم آمریکا بعد از طلاق

اگر از طریق ازدواج گرین کارت یا اقامت موقت آمریکا را کسب کرده باشید، در صورت طلاق با مشکلاتی مواجه می‌شوید.

یکی از مواردی که مطرح است، اثبات صحیح و واقعی بودن ازدواج است. یعنی اثبات کنید که صرفا برای دریافت اقامت ازدواج نکرده‌اید.

بعد از اعلام طلاق به اداره مهاجرت و شهروندی آمریکا (USCIS)، بسته به اینکه پرونده اقامت شما در کدام مرحله باشد پاسخ اداره مهاجرت به درخواست اقامت شما بعد از طلاق متفاوت خواهد شد. طلاق و اقامت ایرانیان خارج از کشور

طلاق بعد از تایید ویزای نوع I-130

مراحل طلاق برای ایرانیان مقیم خارجاین نوع ویزا هیچ تضمینی برای دریافت اقامت بعد از طلاق نمی‌دهد و تنها به معنی شروع پروسه دریافت اقامت می‌باشد.

اگر پروسه دریافت گرین کارت و ویزای مهاجرتی به مصاحبه و تایید نرسیده باشد، امکان اقامت نیز بعد از طلاق منحل می‌شود.

در صورتی که شما در حین پروسه دریافت گرین کارت قرار داشته باشید، طلاق موجب انحلال موقعیت شما برای دریافت گرین کارت می‌گردد؛ چرا که به تبع شما با نشان دادن نوع وابستگی که با حامی و اسپانسر خود یعنی ازدواج دارید، درخواست گرین کارت داده‌اید.

  وکیل ملک ایرانیان خارج از کشور

با طلاق دیگر این دلیل وجود ندارد که بر اساس آن صدور گرین کارت شما از سوی اداره مهاجرت آمریکا صورت گیرد. شما تنها می‌توانید درخواست ویزای waiver بدهید که البته این نوع ویزا مختص به اتباع ایرانی نمی‌باشد.

اگر گرین کارت را دریافت کرده باشید، دو حالت دارد:
1) گرین کارت یا اقامت مشروط
۲) گرین کارت یا اقامت غیر مشروط

اگر گرین کارت شما از نوع مشروط باشد، باید فرم l-751 را پر کنید تا شروط اقامت را از لغو کنید. اینکار باید ۹۰ روز پیش از پایان اولین گرین کارت شما انجام شود. این فرم مخصوص افرادی است که همسر آن‌ها از شهروندان آمریکا باشند.

دریافت شهروندی آمریکا تنها در صورتی ممکن است که شما بتوانید مدارک لازم مبنی بر صحیح بودن ازدواج خود را ارائه دهید. به عبارتی باید نشان دهید که ازدواج شما صرفا برای مهاجرت نبوده است.

اگر گرین کارت شما غیرمشروط بوده و رابطه زناشویی شما پایان یابد، تنها تاثیری که در پروسه دریافت شهروندی آمریکا می‌گذارد، به تاخیر افتادن ان خواهد بود. بدین نحو که اگر بعد از اتمام سه سال از تاریخ ازدواجتان طلاق گرفته باشید، برای دریافت کارت شهروندی آمریکا باید دو سال دیگر در این کشور ساکن باشید.

وکیل برای طلاق و اقامت ایرانیان خارج از کشور

موسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان، با وجود متخصصین خبره در امر مهاجرت، آماده همراهی شما در تمام مراحل روابط حقوقی از جمله ازدواج، طلاق، اخذ اقامت موقت و دائم خواهد بود. برای مشاوره با کارشناسان با ما تماس باشید.

آیا طلاق موجب لغو اقامت شهروندی کانادا می‌شود؟

مطابق قانون کانادا، در صورتی که افراد اقامت دائم یا شهروندی کانادا را داشته باشید، طلاق موجب لغو موقعیت اقامتی و شهروندی نخواهد شد.

  وکیل انحصار وراثت شمال تهران

تاثیر طلاق بر اقامت آمریکا چگونه است؟

اگر از طریق ازدواج گرین کارت یا اقامت موقت آمریکا را کسب نموده باشند، در صورت طلاق ممکن است با مشکلاتی از قبیل اثبات صوری نبودن ازدواج، مواجه شوند.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

4.8/5 - (122 امتیاز)

16 دیدگاه ها

  • سلام وقتتون بخیر.من و شوهرم ایران نیستیم داریم جدا میشیم. سوال دارم در طلاق ایرانی خارج از کشور حتما باید مهریه بخشیده بشه؟

  • سلام آقای دکتر مهری  عیدتون مبارک من تعریف شما رو در حوزه امور بین الملل بسیار شنیدم  سوالی داشتم از حضورتون
    من همسرم ۱۳ سال پیش من و دخترم گذاشتن و رفتن استرالیا برای کار پارسال برای ما ویزای الحاق صادر شد و ما رفتیم استرالیا الان من به خاطر رفتارهای خشونت آمیز ایشون نمیتونم باهاش زندگی کنم به شدت با دخترمون بد رفتاری میکنه و تهاجم میاره برای کتک زدنش آیا درصورت درخواست طلاق اقامت ما لغو میشه ؟

  • سلام وقت بخیر
    من تیارا محمودیان هستم دانشجوی پزشکی در سیاتل آمریکا
    من و همسرم ۴ سال پیش مهاجرت کردیم و اینجا اومدیم آلان ایشون بنا ناسازگاری گذاشت و داره من آزار میده من میخوام اقدام به طلاق کنم میشه لطفا یک وکیل به من معرفی کنید که کار طلاق بین المللی ما رو انجام بدن ؟

    • سلام دوست عزیز
      برای پروسه طلاق نیاز به یک وکیل بین المللی می‌باشد. شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره با وکیل متخصص امور بین الملل جناب آقای دکتر مهری با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱ تماس حاصل فرمایید.

      • سلام
        فراهانی هستم از مالگا اسپانیا  من ۱۷ سال مقیم اینجا هستم و الان نیاز به یک وکیل خبره در ایران دارم که کار ارث تخصصی بلد باشن و من بتونم بهشون وکالت بدم لطفا بفرمایید مشاوره آنلاین امکان پذیر هست ؟

        • سلام وقت شما بخیر
          بله. شما میتوانید با وکیل بین المللی متخصص در امور ایرانیان مقیم خارج از کشور، جناب آقای دکتر مهری جلسه مشاوره آنلاین داشته باشید. جهت رزرو تایم مشاوره با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳ تماس حاصل فرمایید.

  • سلام من الینساوس سوئد پیام میدم خدمتتون من ۲۱ سال اینجا مقیم هستم ۴ سال پیش با یک خانومی که در ایران به من معرفی شد ازدواج کردم و ایشون به سوئد آوردم و الان متوجه شدم ایشون قبلا من ازدواج کرده بودن و یک فرزند در ایران دارن و هنوز با همسر قبلی در ارتباط هستن از طریق فضای مجازی و تلفن و این مدت بسیار از من پول گرفتن و ایران فرستادن من قصدم جدایی و نیاز به مشاوره با وکیل بین المللی دارم لطفا بفرمایید چطور میتونم با شما صحبت کنم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      شما میتوانید جهت رزرو تایم مشاوره با آقای دکتر مهری وکیل متخصص در حوزه امور بین الملل با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳ تماس حاصل فرمایید.

  • سلام وقت بخیر من با ویزا پیوست ۱ سال مقیم آدلاید هستم
    و الان همسرم میخوان که جدا بشیم آیا من اقامتم رو از دست میدم ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      در صورتی که اقامت موقت استرالیا را داشته باشید (ویزای نوع ۸۲۰ یا ۳۰۹)، جدایی تاثیرگذار خواهد بود. بدین نحو که اسپانسر شما (شوهر یا زن) بعد از اعلام جدایی در اداره مهاجرت استرالیا، از اسپانسر بودن برای اقامت دائم شما کنارهگیری خواهد کرد. در این صورت اداره مهاجرت استرالیا از شما میخواهد تا درخواست اقامت دائم خود را در کشور استرالیا بر دلیلی دیگر غیر از پیوست به همسر مبتنی سازید.

  • سلام وقت بخیر
    من سوالی داشتم پسرم در ترکیه با خانومی ازدواج کرده و الان به مشکل خوردن قصد طلاق دارن میخواد با وکیلی در ایران مشاوره بشه ایا شما امکان مشاوره انلاین دارید؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله، دراین خصوص می‌توانید با آقای دکتر مهری مشاوره آنلاین داشته باشید. جهت هماهنگی زمان مشاوره با شماره 09120067661 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *