امروز با مقاله‌ای تحت عنوان مهاجرت ایرانیان به آمریکا با شما هستیم.

مهاجرت ایرانیان به آمریکاچه راه های برای مهاجرت به آمریکا برای ایرانیان وجود دارد؟
آیا از طریق تحصیل در آمریکا می توان به گرین کارت آمریکا دست یافت؟
از چه راه‌هایی می توان پاسپورت امریکا را اخذ کرد؟

با ما همراه باشید.

مقدمه

با توجه به لغو قانون منع ورود ایرانیان، توسط رئیس جمهور جدید آمریکا، در حال حاضر امکان اقدام برای انواع ویزای آمریکا وجود دارد.

کشور آمریکا به دلیل سطح بالای رفاه و امکانات شهروندی و سایر جذابیت های اجتماعی همواره مقصد بسیاری از ایرانیان و حتی مردم سایر نقاط دنیا برای مهاجرت بوده است.

راه‌‌های مهاجرت ایرانیان به آمریکا کدام‌اند؟

الف) مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل

یکی از بهترین راه ها برای مهاجرت ایرانیان به امریکا قطعا همین راه است. شما باید بتوانید به افسر پرونده ثابت کنید که بعد از اتمام دوره تحصیل به کشور خود باز خواهید گشت.

یکی از مهمترین نکات برای اقدام در این روش قبولی در یکی از آزمون‌های SAT، ACT یا GRE است که بسته به دانشگاه و ایالت یکی از این سه آزمون را باید انتخاب کنید. مفاد این آزمون‌ها دروس پایه همچون طریقه نگارش، ریاضیات و روانشناسی می‌باشد.

در ادامه برخی بورس‌های تحصیلی آمریکا را باهم می‌بینیم:

یک) بورسیه تحصیلی در دوره کارشناسی
مبلغ مشخصی برای کمک هزینه تحصیلی مشخص نشده است اما به طور میانگین می‌توان به مبلغی در حدود دو هزار دلار اشاره نمود.

دو) بورسیه تحصیلی در دوره کارشناسی ارشد
مبلغی در حدود ۳ هزار دلار به عنوان کمک هزینه بورسیه تحصیلی برای متقاضیان این دوره در نظر گرفته شده است.

سه) بورسیه تحصیلی در دوره دکترا
اخذ بورسیه تحصیلی در این مقطع شرایط سخت تری نسبت به کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد. شخص متقاضی برای اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا باید از سطح علمی و رتبه بسیار بالایی در دوره‌های قبلی برخوردار باشد. ارائه ریزنمرات مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به همراه مقالات ISI الزامی است.

چهار) بورسیه تحصیلی Hubert Humphery
این بورسیه به علت مدت کوتاهی که دارد (کمتر از یک سال) کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و به متخصصین و محققین فعال در سطح بین‌المللی اعطا می گردد.

پنج) بورسیه تحصیلی Full Bright
این نوع بورسیه به دلیل اعطا به مقطع کارشناسی برای رشته‌های مهندسی، هنر، رشته‌های تخصصی همچون هوا فضا (این رشته از دانشگاه تخصصی ناسا هم قابل پذیرش می‌باشد) و به طور کلی بیشتر رشته ها بجز رشته‌های پزشکی بیشترین توجه را به سمت خود جلب نموده است.

ب) مهاجرت ایرانیان به آمریکا از طریق کار

مزایای مهاجرت به آمریکا با برنامه لاتارییکی از مهم‌ترین روش‌های مهاجرتی، مهاجرت کاری است.
برای اخذ اقامت دائم شخص متقاضی باید حداقل 5 الی 7 سال در کشور آمریکا اقامت داشته باشد و پس از 10 سال هم می‌تواند درخواست گرین کارت دهد.
در ادامه به بررسی انواع ویزاهای کاری این کشور می‌پردازیم:

  اجرای اسناد خارجی در ایران

یک) ویزای H1
یک نوع ویزای کاری کوتاه مدت ۱ ساله برای افرادی است که در حرفه‌ای خاص تخصص و مهارت دارند که در این تخصص آموزش حرفه‌ای هم دیده‌اند.

دو) ویزای H1B
یک نوع دیگر از ویزای H1 ا ست که در صورت ارائه مدرک لیسانس و نمرات بالا در آزمون های مهارت تخصصی به مدت ۳ ساله صادر می‌گردد.

سه) ویزای H2
این ویزا مختص افرادی است که در رشته‌ای تخصص دارند که شهروندان آمریکایی متخصص در این رشته کمیاب یا نایاب‌اند.

چهار) ویزای H2B
این نوع ویزا هم همانند H2 است با این تفاوت که بنا بر شرایط کاری و میزان اهمیت حضور فرد در خاک کشور آمریکا متغیر می باشد و مدت آن از ویزای نوع H2 بیشتر است.

پنج) ویزای O1
ویزای کاری مخصوص افرادی که از مهارتی بسیار ویژه در یک رشته کاری خیلی خاص برخوردارند و هم‌چنین افراد بسیار موفق در رشته های علمی، هنری، بیزینس یا ورزشی (در سطح المپیک) هستند.

شش) ویزای J1
این نوع ویزا برای تبادل نیروی متخصص کاری یا آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این حالت باید دولت ایالات متحده با دولت کشور شخص متقاضی تفاهم نامه تبادل نیروی کار را امضا کرده باشد.

عنایت فرمایید که تمام ویزاها الزاما به اخذ گرین کارت ختم نمی‌شوند بنابراین مشورت با افراد خبره به منظور تعیین مسیری مشخص قبل از اقدام، امری ضروری و غیر قابل انکار به نظر می‌رسد. توصیه ما به شما این است پیش از هرگونه اقدام در این خصوص با یک وکیل متخصص و متبحر در این زمینه مشورت نمایید.

پ) مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه گذاری

راه‌های متفاوتی برای سرمایه گذاری در آمریکا وجود دارد.

یک) ویزای L1
این ویزا مخصوص افرادی است که می‌خواهند یک شعبه از شرکت خود را در آمریکا داشته باشند. برای این منظور باید در کشورشان حتما شرکت داشته و حداقل 1 سال از تاسیس آن شرکت گذشته باشد.

دو) ویزای E1
در این نوع ویزا نیاز نیست که شما در آمریکا مشغول به سرمایه‌گذاری شوید و فقط کافی است که اثبات نمایید که با شرکتی در آمریکا مشغول مبادله کالا هستید. میزان ارزش این کالاهای در حال مبادله می بایست حداقل 100 هزار دلار باشد. در این نوع اقامت تا زمانی که کالا مبادله می‌کنید می توانید اقامت دریافت نمایید.

سه) ویزای E2
این نوع ویزا به اقامت آمریکا با سرمایه‌گذاری کم معروف است. در این ویزا متقاضی مجوز خرید یا راه اندازی کسب و کار را دارد و باید بیزینسی که می‌خواهد خریداری نماید، اکتیو باشد به این معنی که حتما بر روی آن نظارت مستقیم و کارمند داشته باشد. از مزایای این روش می‌توان به این نکته اشاره نمود که با حداقل مبلغ 100 تا 150 هزار دلار می توان این نوع اقامت را اخذ کرد.

  ثبت نام لاتاری 2023 آمریکا

چهار) ویزای EB5
این ویزا قابلیت تبدیل به گرین کارت یا اقامت دائم را دارد. برای واجد شرایط بودن این ویزا، یک سرمایه‌گذار خارجی باید حداقل سرمایه‌ای را در «شرکت تجاری جدید» سرمایه‌گذاری کند که حداقل 10 کارگر واجد شرایط ایالات متحده را به صورت تمام وقت استخدام کند. حداقل مبلغ مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در شرکت تجاری که در آن فعالیت یا شغل ایجاد می‌کنید، وابسته به مکان سرمایه‌گذاری می باشد. برای مناطق روستایی و کم جمعیت باشد 900 هزار دلار و برای مناطق شهری 1.8 میلیون دلار سرمایه نیاز است.

ت) مهاجرت به امریکا از طریق ترکیه یا کشور سوم دیگر

مهاجرت به ترکیهبا توجه به این محدودیت مهاجرت ایرانیان به آمریکا در دوره ترامپ، به جز تحصیل، می‌توانستند پاسپورت کشور سومی را کسب کنند و از طریق آن پاسپورت برای مهاجرت به آمریکا اقدام کنند. یکی از کشورهای مناسب برای اخذ تابعیت، ترکیه بود.

خرید ملک در ترکیه و کسب تابعیت این کشور یکی از سریع‌ترین و ارزان‌ترین راه‌ها برای مهاجرت به امریکا از طریق ترکیه بود. افراد به واسطه خرید ملک در ترکیه به ارزش حداقل 250،000 دلار امریکا، تابعیت و پاسپورت این کشور را کسب می کردند. سپس به عنوان یکی از شهروندان ترکیه به امریکا مهاجرت می‌کردند.

هم‌اکنون بر اساس سیاست‌های بایدن، قانون منع ورود ایرانیان لغو شده است و ایرانیان می توانند مستقیما برای مهاجرت به آمریکا اقدام کنند. بنابراین نیازی به اقدام از طریق اخذ پاسپورت کشوری دیگر وجود ندارد.

ث) مهاجرت به آمریکا و اخذ تابعیت از طریق تولد

در کشور آمریکا تابعیت از طریق سیستم خاک اعطا می‌شود. اگر پدر و مادری فرزند خود را در خاک آمریکا به دنیا بیاورند، فارغ از اینکه پدر و مادر چه تابعیتی دارند فرزند آن‌ها تبعه آمریکا خواهد بود. این نکته قابل توجه است که تولد فرزند در خاک آمریکا و اخذ تابعیت این کشور برای فرزند هیچ گونه آثار تابعیتی برای پدر و مادر ندارد و بعد از 14-15 سال ممکن است بتوانند درخواست تابعیت و پاسپورت دهند.

ج) ویزای ازدواج آمریکا

این ویزا تحت عنوان ویزای K1 یا فیانسه (نامزدی) می باشد. این ویزا 3 ماهه (90 روز) است. برای کسانی که سیتیزن آمریکا باشند و بخواهند همسر یا نامزد خود را به این کشور بیاورند این روند نهایتا 1 سال تا 1 سال و نیم به طول می‌انجامد. بعد از این که شخص وارد خاک آمریکا شد می‌تواند مراحل و مراسم ازدواج خود را انجام دهد. شما 90 روز فرصت دارید مراحل قانونی ازدواج خود را طی کنید. بعد از ازدواج ابتدا یک اقامت 3 ساله و بعد از آن گرین کارت آمریکا را دریافت می‌کند.

در زیر به مدارک ضروری اشاره می‌کنیم:

  • ارائه مدارکی که ثابت کند شما و نامزدتان در طول دو سال گذشته با هم در ارتباط بوده‌اید.
  • در صورت ازدواج در گذشته، باید مدارک مربوط به طلاق یا فوت همسر سابق خود را ارائه دهید.
  • پر کردن و ارسال فرم i-129f به مرکز ویزاهای بین المللی (NVC)
  • صدور Case Number از طرف NVC و ارسال آن به کنسولگری
  • پر کردن فرم I-134 که در مورد اطلاعات مربوط به ساپورت مالی است.
  • ارائه پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • گواهی عدم سوء پیشینه و سلامت پزشکی
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به این مراحل
  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

تمامی مدارک باید 15 روز قبل از روز تعیین شده برای مصاحبه به سفارت ارسال شود.
اگر در مدت این 90 روز ازدواج صورت نگیرد فرد متقاضی مجبور به ترک خاک آمریکا می‌شود و اگر این کشور را ترک نکند مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد و ممکن است بعدا دیگر اجازه ورود به آمریکا به وی داده نشود.

اگر شخصی که درخواست ویزای K1 داده است دارای فرزند زیر 21 سال و مجرد باشد می‌تواند درخواست ویزای K2 برای فرزندش دهد.

بعد از اینکه ویزای فرد متقاضی صادر شد می تواند با پر کردن فرم I-765 درخواست اخذ شغل به طور موقت را داشته باشد که 90 روز اعتبار دارد. همچنین با پر کردن فرم I-485 می تواند اجازه کار بلند مدت را دریافت کند.

چ) مهاجرت به آمریکا از طریق پناهندگی.

تحصیل در رشته‌های هنر در کشور آلمانح) مهاجرت به آمریکا برای هنرمندان و افراد فوق موفق

یک) ویزای O1
این ویزا برای اشخاصی است که توانایی‌های فوق العاده‌ای در علوم، هنر، آموزش، تجارت یا دو و میدانی داشته باشند، داشتن سابقه قابل توجه و درخشانی در صنعت فیلمبرداری یا صنعت تلویزیون و شناخته شدن در سطح ملی یا بین‌المللی نیز بسیار موثر است.

دو) ویزای O2
افرادی که با هنرمندان یا ورزشکاران همراهی می‌کنند و به آنها در انجام یک رویداد یا اجرای خاص کمک کنند. این ویزا معمولا برای افرادی که همراه کسانی که ویزای O1 را دریافت کرده‌اند صادر می شود و بخشی جدایی ناپذیر از فعالیت O1 می‌باشد و برای تکمیل آن ضروری است. این دسته از افراد مهارت و تجربه بسیار مهمی دارند که توسط یک کارگر آمریکایی به راحتی قابل اجرا نیست و برای عملکرد موفق O1 ضروری است.

سه) ویزای O3
این ویزا برای همسران و یا فرزندان کسانی که ویزای O1 و O2 را دریافت کرده‌اند صادر می‌شود.

چهار) ویزای P1
مختص هنرمندان و ورزشکارانی است که برای شرکت در یک تورنومتر خاص در یک بازه زمانی مشخص درخواست ویزا می‌کنند و در سطح جهانی شناخته شده هستند.

پنج) ویزای P2
برای هنرمندان و ورزشکارانی صادر می‌شود که به هدف یک برنامه تبادلی بین سازمانی در آمریکا و یک سازمان در کشوری دیگر شرکت می‌کنند.

شش) ویزای P3
این ویزا معمولا برای گروه‌های هنرمندی و موسیقی که فرهنگ و موسیقی ملی کشور خود را در یک دوره کوتاه مدت اجرا و یا تعلیم دهند صادر می‌شود.

  لاتاری آمریکا چیست

در کل ویزا های نوع P برای کسانی است که در سطح بین‌المللی شناخته شده بوده و در برنامه های پربیننده و مصاحبه های تلویزیونی شرکت کرده باشند. فرد می تواند مادامی که فعالیت خود را در زمینه های هنری و ورزشی ادامه می دهد این ویزا را تمدید کند و در عین حال از اداره مهاجرت آمریکا درخواست گرین کارت کند.

آیا برای مهاجرت به آمریکا باید حتما از طریق وکیل اقدام کنیم؟

شما می توانید با صرف وقت قوانین مهاجرت به آمریکا را بیاموزید. اما مسلماً وکیل مهاجرت به آمریکا می تواند با سرعت بیشتری کار شما را انجام دهد و تجربیات خود را در اختیار شما بگذارد.

بهترین راه برای مهاجرت به آمریکا کدام است؟

مسلماً شرایط شخصی شما در انتخاب بهترین روش مهاجرت به آمریکا بسیار مؤثر است؛ اما به طور کلی بهترین روش‌ها را می توان تحصیل، کار یا سرمایه گذاری دانست.

کم هزینه ترین روش برای مهاجرت به آمریکا چیست؟

روش‌های کاری مثل دریافت پیشنهاد کار از کم هزینه‌ترین روش‌های مهاجرت به آمریکا است. تحصیل در آمریکا نیز دومین روش کم هزینه است.

موسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان با داشتن زبده‌ترین متخصصین امور مهاجرت آمادگی خود را جهت ارائه مشاوره مهاجرتی اعلام می‌دارد.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهید

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *