امروز با موضوع کارت اقامت دائم کانادا با شما هستیم.

مقدمه

کارت اقامت دائم کاناداکانادا با جمعیت حدودی ۳۸ میلیون نفر و مساحت ۹.۹۸۴.۶۰۷ کیلومترمربع، در شمال قاره آمریکا واقع ‌شده است.

پایتخت این کشور شهر اتاوا و زبان رسمی آن انگلیسی و فرانسوی می‌باشد. کانادا از نظر موقعیت سیاسی و اجتماعی کشوری بین انگلستان و آمریکا است؛ چراکه از نظر سیاسی تحت کنترل ملکه انگلیس و از نظر استانداردهای اجتماعی تا حدود زیادی مشابه آمریکا می‌باشد.

دولت کانادا برای ساماندهی پذیرش مهاجران از سراسر دنیا از سیستم امتیاز بندی خاصی استفاده می‌کند که هر سال مطابق تغییرات قوانین مهاجرتی، فاکتورهای دخیل در این سیستم هم دگرگون خواهد شد.کارت اقامت دائم کانادا

کارت اقامت دائم کانادا چیست؟

کارت اقامت دائم کانادا (Permanent Residence یا همان PR ) که در تاریخ ۲۸ ژوئن ۲۰۰۲ و بر اساس قانون مهاجرت و حمایت از پناهندگان کانادا توسط اداره مهاجرت و شهروندی کانادا معرفی شد، یک سند شناسایی موقت است که به مهاجرانی که در این کشور موفق به کسب اجازه اقامت دائم می‌شوند، داده می‌شود.

در واقع یک نوع وضعیت مهاجرتی بوده و به معنای داشتن اقامت دائم در کانادا است. امروزه راه‌های متنوعی برای دریافت آن وجود دارد.

مهاجرت به کانادا به دلیل اقتصاد پیشرفته، شرایط ایده آل اجتماعی، رفاه و استانداردهای برتر زندگی، هر ساله با جمعیت بزرگی از مهاجران از نقاط مختلف جهان مواجه است.

این کارت یک نوع سند یا مدرک شناسایی است که اقامت دائم شما در کشور کانادا را اثبات می‌کند. در صورتی ‌که از کانادا خارج شوید برای ورود مجدد، به ارائه کارت اقامت دائم این کشور نیاز پیدا خواهید کرد؛ در واقع اگر پاسپورت کانادا یا Travel Document نداشته باشید، ارائه این کارت برای ورود به خاک این کشور الزامی است.کارت اقامت دائم کانادا

مشخصات

از لحاظ ظاهری این کارت شبیه به کارت بانکی می‌باشد و موجب تسهیل در ورود دوباره به کشور کانادا می‌شود. این کارت شامل مشخصات امنیتی متعدد به ‌روزی همراه با یک چیپ که اطلاعات لازم در آن وجود دارد می‌باشد.

شرایط صدور و تمدید

کارت اقامت دائم تنها در کشور کانادا صادر می‌شود و هر ۵ سال یکبار باطل شده و می‌تواند دوباره با ارائه تقاضانامه و ثابت کردن اینکه متقاضی در مدت مورد نظر از نظر فیزیکی در کانادا حاضر بوده‌ است یا به شکلی دیگر شرایط لازم را احراز کرده‌ است، تمدید شود.

  اخذ ویزای تحصیلی کانادا

همین ‌طور افراد ممکن است شرایط لازم را مشروط بر اینکه دارای همسر کانادایی باشند یا در خارج از کانادا برای تجارت کانادا فعالیت کنند احراز کنند.

کارت اقامت دائم خارج از خاک کانادا و بدون داشتن آدرس کانادایی قابل تمدید نمی‌باشد.کارت اقامت دائم کانادا

کرونا و تاثیر آن بر مهاجرت

کرونا و تاثیر آن بر مهاجرتبنابر آخرین اطلاعات بدست آمده، چنانچه قصد سفر از طریق هواپیما را داشته باشید، باید قوانین پرواز را رعایت کرده و پیش از سفر هوایی و برخورداری از اجازه پرواز، مراحل چکاپ سلامت را بگذرانید.

در صورتی که دارای علائم ویروس کووید ۱۹ باشید، مجاز به سفر به کانادا نخواهید بود و زمانی که به خاک کانادا وارد می‌شوید، ماموران فرودگاه پیش از ترک بخش مرزی و ورودی کشور، سلامت شما را ارزیابی خواهند کرد.

از این رو، شما باید از یک برنامه ۱۴ روزه قرنطینه به هنگام ورود به کانادا برخوردار باشید.

اجرای این قانون تا ریشه‌کن شدن کامل این ویروس برای تمامی مسافران کانادا، حتی آنهایی که دارای هیچ‌گونه علائمی نیستند نیز اجباری خواهد بود.

به بیانی دیگر، در صورتی که قصد و برنامه‌ای برای رعایت قرنطینه ۱۴ روزه ندارید، نباید به کانادا سفر کنید. تنها افرادی که خدمات ضروری ارائه می‌دهند، از جمله رانندگان کامیونی که به طور مکرر برای تحویل محصولات از مرز رد می‌شوند، از اجرای قرنطینه مستثنی هستند.کارت اقامت دائم کانادا

کارت PR برای افراد مقیم

تمام افراد مقیم دائم پیشین نیز این قابلیت را دارا شدند تا برای این کارت به ازای ۵۰ دلار کانادا اقدام کنند. دارا بودن این کارت مگر برای سفرهای بین‌المللی اجباری نمی‌باشد.

پس از آنکه مهاجر مدرک “مهاجر تازه وارد” یا “Landed Immigrant” را دریافت نمود و با استفاده از آن توانست وارد خاک کانادا شود، می‌بایست حتماً برای اخذ کارت اقامت دائم خود اقدام نماید.

کارت اقامت دائم و مدرک مهاجر تازه‌وارد از جمله مدارکی هستند که مهاجر برای ورود یا ورود دوباره به کانادا از طرق مختلف من جمله هواپیما، قطار یا اتوبوس، می‌بایست حتماً یکی را ارائه کند.

  موانع تنفیذ طلاق ایرانیان خارج از کشور

این قانون از تاریخ از ۳۱ام دسامبر سال ۲۰۰۳ به اجرا گذاشته شد. اشخاص دیگر از ملیت‌هایی که گذرنامه معتبری داشته باشند و برای ورود به کانادا نیاز به گرفتن ویزا نداشته باشند، برای ورود به کانادا نیازی به کارت اقامت دائم نیز نخواهند داشت.کارت اقامت دائم کانادا

راه‌های اخذ کارت اقامت دائم کانادا

۵ راه برای گرفتن کارت اقامت دائم کانادا تعبیه ‌شده است که در نهایت منجر به اخذ اقامت دائم ۵ ساله خواهد شد که بعد از اتمام تاریخ آن قابل تمدید می‌باشد.

یک) دریافت اقامت دائم کانادا با مهاجرت کاری

دریافت اقامت دائم کانادا با مهاجرت کاریمهاجرت کاری به کانادا تنها از طریق اخذ ویزای کار امکان‌پذیر است که در کانادا تحت عنوان اسکیل ورکر شناخته می‌شود. اخذ ویزای کاری کانادا بر اساس سیستم امتیاز بندی اکسپرس انتری انجام می‌پذیرد که در دو مرحله ویژگی های مختلف افراد، از سن گرفته تا مهارت زبان انگلیسی و سوابق کاری آن‌ها را بررسی می‌کند.

در حال حاضر تضمین ‌شده‌ترین راه ممکن برای مهاجرت به کانادا از طریق کار و دریافت جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از کارفرمای کانادایی است.

افرادی که موفق به مهاجرت کاری به کانادا از طریق کسب امتیازات لازم در سیستم اکسپرس انتری می‌شوند پس از گذشت ۳ سال کار و زندگی، می‌توانند کارت اقامت دائم کانادا را اخذ کنند.کارت اقامت دائم کانادا

دو) اقامت دائم کانادا از راه مهاجرت تحصیلی

اقامت دائم کانادا از راه مهاجرت تحصیلیویزای تحصیلی کانادا سبب اقامت موقت افراد تا پایان دوره تحصیلی خواهد شد و صرفاً به ‌تنهایی اقامت دائم آن‌ها را تضمین نمی‌کند. افراد پس از اتمام دوره تحصیلی خود می‌توانند با یافتن کار متناسب با تخصص خود، ویزای تحصیلی را به ویزای کاری مبدل ساخته و امکان دریافت اقامت دائم کانادا در آینده را داشته باشند.

شاید مهم‌ترین مزایای تحصیل در کانادا، بهره‌مندی از امکانات برتر آموزشی در دانشگاه‌های معتبر، هزینه تحصیل به نسبت پایین و وجود آینده درخشان شغلی باشد.

کارت اقامت دائم کانادا پس از 5 سال منقضی می‌شود؛ لذا در صورت نزدیک شدن به تاریخ انقضای کارت، افراد می‌بایست دست‌کم 90 روز قبل از سفر به خارج از کانادا نسبت به تمدید آن اقدام نمایید.

سه) اقامت دائم کانادا با سرمایه‌گذاری

یکی از ۵ راه برای گرفتن اقامت دائم کانادا سرمایه‌گذاری است که می‌تواند تا کمتر از ۳ سال این کارت را برای افراد به ارمغان بیاورد. به دلیل امنیت بالای سرمایه‌گذاری در کشور کانادا، بسیاری از افراد که دارای تمکن مالی مطلوبی کافی هستند از این روش برای مهاجرت اقدام می‌نمایند. مبلغ لازم برای سرمایه‌گذاری در کانادا از ۱۰۰ هزار دلار تا ۸۰۰ هزار دلار بسته به میزان توان فرد متقاضی، متغیر است.

  اخذ ویزای اکسپرس اینتری کانادا

چهار) اقامت دائم کانادا از طریق ازدواج با شهروند کانادایی

به دلیل افزایش کلاه‌برداری‌ها و ازدواج‌های سوری در سال‌های اخیر، مهاجرت به کانادا از این طریق با دقت زیادی بررسی می‌شود؛ لذا افراد باید با ارائه مدارکی، مانند تمکن مالی برای تأمین هزینه زندگی همسر و ۲ سال آشنایی با او تا قبل از ازدواج، حقیقی بودن ازدواج خود را اثبات نمایند. برای دریافت کارت اقامت دائم کانادا افراد باید یک سال با همسر کانادایی خود در همه امور شریک باشد.

پنج) کسب اقامت دائم کانادا از طریق تولد فرزند

کسب اقامت دائم کانادا از طریق تولد فرزندبر اساس اصل خاک، کودکانی که از پدر و مادر خارجی در خاک کشور کانادا متولد شوند؛ می‌توانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. همچنین پدر و مادر آن‌ها نیز به ‌تبع فرزند خود می‌توانند اقامت دائم و در آینده تابعیت و پاسپورت این کشور را اخذ نمایند.

مزایای دریافت کارت اقامت دائم کانادا

دارنده کارت اقامت دائم کانادا اصطلاحاً مقیم دائمی این کشور نامیده می‌شود و در پاسپورت خود دارای ویزای اقامت دائم می‌باشند؛ اما هنوز شهروند و سیتی‌زن کانادا نیستند.

افرادی که با ویزای توریستی، تحصیلی، کاری و … به خاک کانادا وارد می‌شوند، دارای اقامت موقت هستند ولی با دارا بودن شرایط لازم می‌توانند کارت اقامت دائم کانادا را اخذ نمایند.

لازم به ذکر است که دارنده کارت اقامت دائم کانادا وظیفه دارد تمامی قوانین فدرال، استان و شهرداری‌ها را رعایت نماید چراکه هرگونه خطایی سبب ابطال کارت اقامت دائم آن‌ها خواهد شد. مهم‌ترین مزایای دریافت کارت اقامت دائم ازدواج به شرح زیر می‌باشند:

  • امکان برخورداری از تسهیلات شهروندی کانادا مانند بیمه درمانی رایگان
  • کاهش هزینه تحصیلی افراد به ‌اندازه یک ‌دهم دانشجویان بین‌المللی
  • امکان اقامت، تحصیل و کار در تمامی نقاط کانادا
  • تحت حمایت کامل دولت کانادا بر مبنای قانون فدرال
  • امکان دریافت تابعیت و پاسپورت کانادا پس از ۳ الی ۵ سال
  اخذ تابعیت کانادا از طریق تولد

نکته

مدت ‌زمانی که طول می‌کشد موفق به دریافت Canada PR Card شوید نیز تا حدود زیادی به انتخاب راه مهاجرتی مربوط است. اما اعتبار آن 5 ساله است.

تضمین‌شده‌ترین راه ممکن برای اخذ اقامت دائم کانادا چیست؟

بهترین راه که مهاجرت امن و بی دردسر افراد به کانادا را در شرایط حال حاضر جهان تضمین می‌نماید، مهاجرت کاری است. جاب آفر مؤثرترین روش اخذ ویزای کاری کانادا است که در صورت کسب امتیازات لازم از سوی کارفرمای کانادایی ارائه می‌گردد.
موسسه حقوقی مهر پارسیان آمادگی خود را جهت ارائه خدمات مشاوره در خصوص دریافت کارت اقامت دائم کانادا اعلام می‌دارد.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (21 امتیاز)

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *