این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

امروز با بررسی تحصیل در کره جنوبی در یک نگاه با شما هستیم.

تحصیل در کره جنوبی در یک نگاهکره جنوبی پس از جدا شدن از کره شمالی در سال 1948 به عنوان یک کشور مستقل با همسایه شمال خود تفاوت چشمگیری داشته به عنوان یک کشور آسیایی به عنوان کشوری پیشرو در زمینه هایی همچون فناوری، آموزش و گردشگری، در جهان شناخته میشود.

در کشور کره جنوبی سنت و مدرنیته با یکدیگر در هم آمیخته شده اند و سبک های گوناگون زندگی و تفاوت های فرهنگی را به ارمغان آورده اند. گرچه این کشور به شدت متاثر از فرهنگ غرب به ویژه ایالات متحده بوده اما به فرهنگ غنی خود و شیوه زندگی سنتی پایبند است.

سئول پایتخت کره جنوبی حدود 10.5 میلون نفر جمعیت داشته و مکانی بسیار مناسبی برای گردشگران و البته دانشجویانی که برای تحصیل در کره جنوبی به این کشور سفر کرده اند میباشد.

شرایط تحصیلی با کیفیت بالا یکی از مشخصه های تحصیل در این کشور است .علی رغم جمعیت زیاد این شهر دسترسی به نقاط مختلف آن بسیار آسان بود زیرا از سیستم جابه جایی و حمل نقل بسیار پیشرفته مجهز بهره میبرد.

در سال 2004 کره جنوبی جذب حداقل 100 هزار دانشجو بین المللی را تا سال 2012 در دستور کار خود قرار داد و از این میزان تا سال 2011 تعداد 85 هزار دانشجو را از 171 کشور مختلف را برای تحصیل در کره جنوبی گرد هم آورده است.

این رشد 70 هزار نفری در طی 10 سال موفقیتی عظیم تلقی شده و موجب گردیده که هدف جذب 20 هزار دانشجو تا سال 2020 در دستور کار قرار گیرد.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

در حال حاضر بیش از 370 موسسه رسمی آموزش عالی در کره جنوبی فعالیت میکنند، که از این میان 179 دانشگاه خصوصی و 43 مرکز ملی میباشند.

دانشگاه ملی سئول – Seoul National University

این دانشگاه یکی از بهترین مراکز آموزشی این کشور است که بر اساس رده بندی QS در سال 2015 در جایگاه 31 جهانی و در رتبه هشتم آسیا قرار دارد و برای دانشجویان بین المللی که خواهان تحصیل در کره جنوبی هستند بهترین گزینه به حساب می آید.دارای 30 هزار دانشجو در مقاطع لیسانس تا دکترا میباشد.

دانشگاه ملی سئول بیشترین سرانه را برای هر یک از دانشجویان خود هزینه مینماید.دارای حجم وسیعی از همکاری های بین المللی با 273 دانشگاه در 56 کشور نیز میباشد.

در رشته های با موضوع حسابداری و امور مالی، مهندسی شیمی، شیمی، مهندسی عمران و سازه، علوم کامپیوتر، اقتصاد، مهندسی، محیط زیست مطالعات، تاریخ و باستان شناسی، زبان شناسی، مهندسی مکانیک، زبان های مدرن، پزشکی، علوم مواد، ریاضیات، حقوق، فیزیک و نجوم و برق و نه رشته دیگر در بین 50 دانشگاه برترجهانی قرار گرفته است.

تحصیل در کره جنوبی در یک نگاه

موسسه علوم و صنعت کره – Korea Advanced institute of Science & Technology

تحصیل در کره جنوبی در یک نگاهموسسه علم و صنعت کره به عنوان دومین دانشگاه برتر کره جنوبی در شهر Daejeon واقع شده است.این دانشگاه یک مرکز تحقیقاتی عمومی به شمار می رود که با جمعیت دانشجویی بیش از ده هزار و دویست نفر به عنوان اولین موسسه علوم و مهندسی پژوهش محور کشور تاسیس شد. در رده بندی دانشگاه های جهان QS در رده 51 جهانی سوم آسیایی و رده سوم دانشگاه هایی با قدمت کمتر از پنجاه سال قرار دارد
اکثر برنامه های در KAIST در رشته های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات هستند.

دانشگاه علوم و فناوری پوهانگ – Pohang University of Science & Technology
بر اساس رده بندی سال 2014 QS در رتبه 86 جهانی، 10 در آسیایی و چهارم در در بین 50 دانشگاه برتر دارای قدمت کمتر از 50 سال میباشد.POSTECH در فاصله 20 دقیقه از مرکز شهر پوهانگ قرار گرفته است و نه تنها شامل تمام امکانات معمول – خوابگاه دانشجویی، کافه ها و غیره است بلکه دارای یک کتابخانه دیجیتال، مجتمع ورزشی، باغ های زیبا و بازیهای آبی، یک پارک مجسمه سازی و یک کلوب به نام کابین چوبی است که به طور کامل از چوب ساخته شده است.
برنامه های تحصیلی در مقطع دبیرستان، کارشناسی و کارشناسی ارشد به هر دو زبان کره ای و انگلیسی را برای متقاضیان بین المللی تحصیل در کره جنوبی ارائه میدهد.

  اجرای اسناد خارجی در ایران

دانشگاه یون سی – Yonsei University

واقع در سئول و در حال حاضر در رتبه 106 در جهان قرار دارد.در حال حاضر بیش از 38700 دانشجو دارد.بسیاری از رویدادها و فعالیت در دانشگاه ، از جمله جشنواره سالانه Mooak در بهار و بازیهای محلی در پاییز بهره مند شوند. رویداد های معمول عبارتند از سمینارها، جشنواره های فیلم، کنسرت، نمایشگاه ها و مسابقات ورزشی که به محیط دانشگاه فضای بسیار اجتماعی می بخشند

دانشگاه کره – Korea University

سومین موسسه پژوهشی خصوصی در کره جنوبی است و در جهان در رده 116 و در آسیا در 19 رتبه قرار دارد. دانشگاه کره در حال حاضر با بیش از 25100 دانشجو ، و 1500 عضو هیئت علمی که بیش از 95 درصد انها دارای مدرک دکتری میباشند فعالیت میکند. کالج حقوق این دانشگاه به عنوان یکی از برترین دانشگاه های کشور است.این دانشگاه همچنین دارای رتبه بسیار بالا در رشته های ارتباطات و مطالعات رسانه، سیاست و اقتصاد میباشد.

دیگر دانشگاه های معتبر کره جنوبی 

  • دانشگاه Sungkyunkwan در رتبه 140 جهان و 17 آسیا،
  • دانشگاه Hanyang در رتبه 219 جهان و 30 آسیا،
  • دانشگاه Kyung Hee در رتبه 275 جهان و 38 آسیا ،
  • دانشگاه Ewha Womans در رتبه 355 جهان و 43 آسیا ،
  • و دانشگاه Sogang University در رتبه 348 جهان و 61 آسیا قرار دارند.
  • بجز دانشگاه Kyung Hee بقیه دانشگاه در سئول واقع شده و این شهر را به یک مرکز دانشگاهی با کیفیت برای متقاضیان تحصیل در کره جنوبی تبدیل کرده اند.

شیوه اخذ پذیرش برای تحصیل در کره جنوبی در موسسات مختلف متفاوت است اما به طور عمومی میتوان از طریق پست یا به صورت آنلاین درخواست خود را به موسسه ارائه نمود.
. مقاطع کارشناسی در کره جنوبی در اغلب دانشگاه های این کشور یک دوره چهار ساله، کارشناسی ارشد 2 ساله و طول دوره دکترا هم حدود 3 سال می باشد. زبان آموزش در دانشگاه های کره در بیشتر رشته ها انگلیسی و در بعضی هم کره ای می باشد. برای تحصیل در کره جنوبی داشتن مدرک زبان انگلیسی ضروری می باشد. هر سال تحصیلی در مقطع کارشناسی به دو ترم تقسیم می شود. شروع و پایان ترم های تحصیلی در کره جنوبی به صورت زیر است:

  نحوه تنظیم قراردادهای بین المللی

ترم اول: از اواسط ماه مارچ شروع می شود و تا اواسط ماه جولای ادامه می یابد.
ترم دوم: از اواخر آگوست / اوایل سپتامبر شروع می شود و تا اوایل ماه فوریه ادامه می یابد.

مهلت ثبت نام برای نوبت مارس به طور معمول بین سپتامبر و نوامبر تعیین شده است، در حالی که برای ورود در ماه سپتامبر، مهلت ثبت نام اغلب از می تا ژوئن اعلام میگردد. تحصیل در کره جنوبی در یک نگاه

ویزای تحصیلی کره جنوبی

ویزای ای 2 کره جنوبیبرای تحصیل در کره جنوبی به ویزای نوع D-2 نیازمند میباشید که از طریق سفارت خانه و یا کنسولگری کره قابل دریافت است. به طور معمول، در کنار اثبات مهارت خود در زبان انگلیسی یا کره ای، از شما خواسته خواهد شد که به ارائه گذرنامه ، یک گواهی نامه از ریزنمرات مدرسه، تاییدیه پذیرش خود را از یک دانشگاه کره جنوبی، گواهی تمکن مالی بپردازید. برای دریافت ویزای D-2 شما ملزم به پرداخت هزینه پردازش به میزان 30 دلار برای ویزا با یک مرتبه اجازه ورود و 50 دلار برای اجازه ورود به دفعات متعدد به سفارت هستید.

امکان کار قانونی دانشجویی در هفته 20 ساعت وجود دارد.هزینه ماهیانه زندگی دانشجویی در کره 700 دلار امریکا شامل اجاره اطاق دانشجویی+هزینه خوراک میباشد کشور کره جنوبی هزینه تحصیلی برای دانشجویان بومی و بین المللی به یک میزان میباشد و به نوع رشته و دانشگاه بستگی دارد. با توجه به دستورالعمل دولت برای دانشجویان بین المللی، یک دوره کارشناسی در یک دانشگاه دولتی هزینه ای معادل 2000 تا 4000 دلار در هر ترم در بر خواهد داشت.

در یک دانشگاه خصوصی کره جنوبی، هزینه ها بین سه تا شش هزار دلار در ترم خواهد بود.

دانشگاه های کره جنوبی تقریباً تمامی رشته های موجود را ارائه می دهند و محدودیتی از نظر انتخاب رشته برای دانشجویان خارجی وجود ندارد. برای دانشجویانی که سوابق تحصیلی خوبی دارند میتوان برای دریافت بورسیه اقدام نمود. بورسیه های تحصیلی شامل دو بخش می شوند:

  • بورسیه هایی که دولت کره جنوبی به دانشجویان خارجی اعطا میکند.
  • بورسیه هایی که دانشگاه ها راسماً به دانشجویان خارجی اعطا می نمایند
  • بورسیه ها بین 30 تا 100 درصد شهریه تحصیلی را پوشش میدهد
  اجرای اسناد خارجی در ایران

مشاوره حقوقی مهاجرت تحصیل کره جنوبی

برای دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی، همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *