مهاجرت به استرالیاتاریخ مهاجرت به استرالیا به حدود 50 هزار سال پیش یعنی زمان عزیمت اجداد بومیان استرالیا از جزایر دریایی جنوب شرقی آسیا و گینه نو به این منطقه باز می‌گردد.

تاریخ مهاجرت اروپاییان به استرالیا نیز به سال‌های 1788 نیز مربوط می‌شود. از اواخر ده ه‌ی 1970، سیل عظیمی از مهاجران از آسیا و کشورهای غیر اروپایی به سمت استرالیا روانه شدند که همین امر استرالیا را به کشوری با تنوع فرهنگ‌ ها تبدیل کرده است.

طبق یک مطالعه اجتماعی در سال 2014، کشورهای استرالیا و کانادا به عنوان مهاجر پذیرترین کشورها محسوب می‌شوند.
بیشترین تعداد مهاجران به کشور استرالیا، نیروهای متخصص و خانواده‌ها به منظور پیوست به خانواده مقیم خود در استرالیا می‌باشند.

البته که کشور استرالیا برنامه‌ های مهاجرتی دیگری همچون مهاجرت تحصیلی و سرمایه‌گذاری را ارایه می‌دهد.

اخذ شهروندی و تابعیت استرالیا در کنار آثار تولد فرزند در این کشور، از دیگر موضوعات مهم در ارتباط با مقوله‌ی مهاجرت به استرالیا می‌باشد.

دپارتمان مهاجرت و حقوق بین ‌الملل طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری و حضور کارشناسان ارشد حقوق بین ‌الملل، در مطلب پیش رو موضوعات مرتبط با مقوله مهاجرت به استرالیا از جمله انواع برنامه‌ های مهاجرتی، نحوه اخذ اقامت استرالیا، تولد در استرالیا، اخذ شهروندی استرالیا، تحصیل در استرالیا، اخذ ویزای توریستی و مدارک لازم جهت اخذ انواع ویزاهای استرالیا و دیگر امور مهاجرتی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

انواع ویزاهای مهاجرت به استرالیا

ویزای تحصیلی

متقاضیان تحصیل در استرالیا می‌بایست برای ویزای دانشجویی (subclass 500) اقدام نمایند. کشور استرالیا ویزایی تحت عنوان ویزای گاردین (subclass 590) نیز برای یکی از والدین دانش‌آموز زیر 18 سال صادر می‌کند. ویزای آموزش حین کار (subclass 407) و ویزای موقت کاری بعد از تحصیل (subclass 485) نیز از سوی دولت استرالیا برای متقاضیان صادر می‌گردد.

  مهاجرت کاری به استرالیا

ویزای کاری استرالیا

مردم استرالیاویزای کاری استرالیا در سه طیف ویزای 189 (مهاجرت افراد متخصص مستقل)، ویزای 190 (مهاجرت افراد متخصص با اسپانسر ایالتی) و ویزای 489 (مهاجرت نیروهای متخصص با حمایت از مناطق خاص) استرالیا صادر می‌گردد.

دارندگان ویزاهای 189 و 190 استرالیا، می‌توانند علاوه بر خود، برای اقامت دایم خانواده خود نیز اقدام نموده و از مزایایی همچون طرح درمان ملی استرالیا بهره‌مند گردند.

دارندگان ویزای 489، اقامت موقت در همان ایالت انتخابی دریافت شده که با شرایط خاص قابل تبدیل به اقامت دایم می‌باشد.

داشتن سن حداقل 18 و حداکثر 45 سال، موجود بودن رشته مورد نظر در لیست مشاغل، داشتن مدرک IELTS و حداقل 1 سال سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی از پیش نیازهای اقدام برای مهاجرت کاری به استرالیا می‌باشد.

ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا

هزینه دریافت اقامت استرالیاکشور استرالیا، در مجموع  نوع ویزا در حوزه سرمایه‌گذاری شامل ویزای 188، 132، 888 و 892 صادر می‌نماید. ویزای 188 با اعطای اقامت موقت 4 ساله ویژه کارآفرینی، سرمایه‌گذاری معمولی و سرمایه‌گذاری ویژه صادر می‌گردد. ویزای سرمایه‌گذاری 132 با اعطای اقامت دایم و ویزای 888 در مرحله‌ی بعد از ویزای 188 با رعایت شرایطی با اعطای اقامت دایم صادر می‌شود. ویزای 892 استرالیا با رعایت شرایطی مانند حداقل یکسال اقامت در استرالیا، حداقل دو سال فعالیت تجاری، داشتن حداقل 30 درصد از سهام با گردش مالی بیش از 400 هزار، حداقل سرمایه‌گذاری 75 هزار دلار و استخدام 1 نفر به طور تمام ‌وقت برای متقاضیان صادر می‌گردد.

ویزای توریستی استرالیا

ویزای توریستی استرالیا (subclass 600)، با اعتبار 3 ماهه صادر می‌گردد. اعتبار ویزای توریستی استرالیا تا 6 ماه و نیز 12 ماه قابل تمدید است. مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی شامل فرم تکمیل شده سفارت، پاسپورت معتبر، عکس پاسپورتی (یک قطعه)، مدارک شناسایی شامل شناسنامه و کارت ملی، پیرینت گردش حساب، فیش حقوقی، مدارک مربوط به دارایی و اموال، گواهی اشتغال به کار، گواهی اشتغال به تحصیل، دعوتنامه از فامیل یا از سازمان، سند ازدواج، برنامه دقیق سفر و غیره می‌باشد.

  روش‌های مهاجرت به استرالیا

یکی از نکات مهم در خصوص اخذ ویزای توریستی استرالیا، پیشینه سفر (Travel History) می‌باشد. لذا درج مهر سفر به کشورهای حوزه شنگن در پاسپورت شما ضروری است.

اخذ شهروندی استرالیا

اطفالی که از پدر و مادر خارجی در کشور استرالیا متولد می‌شوند، در صورتی تابعیت استرالیا و در نتیجه شهروندی این کشور را اخذ می‌نمایند که حداقل یکی از والدین اقامت دایم یا شهروندی استرالیا را داشته باشد. برای اخذ شهروندی و نیز تابعیت کشور استرالیا اقامت به مدت 4 سال در کشور استرالیا ضروری است. حداقل سن برای اخذ شهروندی و تابعیت استرالیا، 18 سال می‌باشد.

تفاوت شهروندی و اقامت دائم استرالیا

دریافت اقامت کشور استرالیادارندگان کارت اقامت دائم استرالیا از تمامی حقوق شهروندی در کشور استرالیا که برای دارندگان تابعیت و پاسپورت استرالیا، تعیین شده برخوردارند. تفاوت عمده شهروندی و اقامت دائم استرالیا در در موضوع خلاصه می شود:

قابلیت ابطال کارت اقامت دائم استرالیا: در صورتی که شرایط قانونی جهت تمدید اقامت بلند مدت استرالیا انجام نشود و یا دولت استرالیا با توجه به تبعیت از نظام حقوقی و قضایی کامن لا، تصمیم به ابطال اقامت دائم دارندگان این کارت بگیرد، امکان ابطال اقامت دائم وجود دارد. اما در مورد کسانی که موفق به دریافت تابعیت و پاسپورت استرالیا می شوند، ابطال تابعیت و پاسپورت امکان پذیر نیست.

نداشتن حق رای و انتصاب به مشاغل مهم: در همه کشورها و استرالیا، کسانی که تابعیت کشور را ندارند از حق رای محروم هستند و امکان شرکت در انتخابات را ندارند. انتصاب به بعضی از مشاغل مهم دولتی نیز طبق قانون اکثر کشورها برای افرادی که تابعیت و پاسپورت آن کشور را ندارند، نیز امکان پذیر نمی باشد.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزییات حقوقی و قانونی مربوط به اخذ تابعیت و شهروندی استرالیا با کارشناسان مهاجرت در دپارتمان مهاجرت و حقوق بین ‌الملل طلیعه عدالت و مهر پارسیان در تماس باشید.

خدمات موسسه حقوقی و داوری بین ‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان

موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری و حضور گروه وکلای مهر در کنار همکاران و وکلای بین‌المللی و نیز با همکاری موسسات مهاجرتی بین‌ المللی در سراسر دنیا، با سابقه‌ای درخشان ارایه ‌دهنده مشاوره تخصصی و حقوقی در زمینه انواع مهاجرت، به ویژه مهاجرت به استرالیا با محوریت:

  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت کاری
  • اخذ اقامت دایم استرالیا
  • اخذ تابعیت استرالیا
  • اخذ شهروندی استرالیا
  • اخذ اقامت خانواده در استرالیا

اخذ ویزای توریستی استرالیا و دیگر امور مهاجرتی همچون مشاوره در زمینه مدارک لازم جهت اخذ انواع ویزاهای استرالیا به شما عزیزان می‌باشد.

ارائه خدمات حقوقی و انتخاب وکیل پایه یک دادگستری جهت امور ایرانیان خارج از کشور، از قبیل وکیل طلاق توافقی، وکیل انحصار وراثت و تقسیم ارث، وکیل اختلافات ملکی، وکیل متخصص اصل 49 قانون اساسی، وکیل خانواده و مشاور حقوقی در همه زمینه ها، خدمات دیگر گروه وکلای مهر به ایرانیان خارج از کشور می باشد.

برای کسب مشاوره تخصصی با کارشناسان مهاجرتی ما در دپارتمان مهاجرت و حقوق بین ‌الملل تماس حاصل نمایید.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهید
  مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *