این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

امروز با بررسی شرایط صدور ویزای کار در مالزی با شما هستیم.

ویزای کار در مالزیشما برای کار در کشور مالزی نیازمند به یک job offer می باشید که اسپانسر شما گردد و دعوت نامه کاری را از شرکت ها یا کارنجات این کشور برای شما ارسال کند، مدت این ویزا دو ساله است و در صورت تمایل شما و نیاز کارفرما قابل تمدید شدن می باشد.

خیلی از فارغ التحصیلان واجد شرایط برای دریافت کار در این کشور با هم رقابت شدیدی دارند و افرادی که دارای سابقه کار می باشند در اولویت قرار می گیرند. زبان مالایایی زبان رسمی مردم مالزیست که در بسیاری از ادارات دولتی از آن استفاده می شود.

شرایط مهم صدور ویزای کار مالزی

زبان انگلیسی به عنوان دومین زبان این کشور معمولا در تجارت و صنعت کاربرد دارد و تدریس آن در مدارس این کشور الزامی می باشد.

میانگین ساعت های کاری در بیشتر اداره ها در کشور مالزی روزهای دوشنبه تا جمعه ساعت 9 تا 17 بعدازظهر است، اما برخی از ادارات دولتی تا ظهر های شنبه نیز مشغول به کار می باشند. افراد در حین کار اجازه یک ساعت استراحت را در ساعت 14 دارند که برای شخص مسلمان وقت نماز نیز جدا در نظر گرفته می شود.

  اجرای اسناد خارجی در ایران

تعطیلات سالیانه ی شخص بستگی به میزان کار انجام شده برای شرکت مورد نظر را دارد و معمولا افراد سالیانه 10 روز کاری را می توانند به تعطیلات بروند.

حال شما با حضور در این کشور و اجازه کار پاره وقت، نیمه وقت یا کار دانشجویی 20 ساعت در هفته بواسطه تحصیل، می توانید با جستجو در آگهی های اعلام شده یا در اداره کار آن کشور ثیت شده است کار مورد نیاز خود دست یابید و ویزای خود را تبدیل نمایید.

شایان ذکر است که اگر شخص متقاضی بیش از 182 روز در کشور مالزی ساکن باشد بایستی مالیات خویش را پرداخت کرده و این امر می تواند آنلاین انجام شود.

همچنین متذکر میشوم که اگر شخصی با ویزای دانشجویی در کشور مالزی مشغول به تحصیل می باشد در حین تحصیل اجازه کار کردن نخواهد داشت، ولی هستند افرادی که مشغول یک سری شغل های آزاد چون آرایشگری، برنامه نویسی، تعمیرات قطعات کامپیوتر می باشند.

کارهای سطح پایین در این کشور بسیار زیاد هست ولی با توجه به ارزانی کارگران درکشور مالزی، ایرانیان تمایلی به انجام این کارها نشان نمی دهند.

روش درخواست کار در مالزی

اقامت و کار در اتریشروش های استخدام بستگی به شرکتی دارد که برایش درخواست را ارسال می کنید. کارفرمایان بزرگ و سرشناس معمولا تقاضاهای آنلاین را می پذیرند ولی کار فرمایان شرکت های کوچکتر اغلب cvرا پذیرش می کنند.

که این رزومه بایستی شامل اطلاعات شخصی، میزان تحصیلات شخص، شایستگی های شما، سوابق شخصی، سوابق حرفه ای، مهارت های زبان و کامپیوتر باشد.

حال در صورت نیاز کارفرما و عقد قرارداد فی مابین شما و وی می توانید در این کشور با ویزای کار مالزی مشغول به کار شوید. این کارفرمایان معمولا سوابق کاری اخیر شما را مورد برسی قرار می دهند. قبل از کامل نمودن cv اطلاعات کاملی نسبت به شرکتی که برایش رزومه را ارسال می کنید داشته باشید.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

بسیاری از افراد با گمان به اینکه با ویزای توریستی می توان به کشور مالزی ورود پیدا کرد و سپس جویای کار شد وارد این کشور می شوند، این مورد امر نسبتا دشواری به نظر می رسد ولی غیر ممکن نیست.

با توجه به آنکه کارفرمایان خارجی شغلی را به شما پیشنهاد نمیدهند ولی گاها در مورد شرکت های ایرانی این احتمال است- یکی از بهترین انواع سایت های کاریابی که می توانید از طریق آن هم اقدام کنید سایت jobstreet.com Jobs Malaysia.gov , careerjet.com , gradmalaysia.com می باشند.

همچنین وب سایت GRADMalaysia.com لیست کاملی از کافرمایان در کشور مالزی را در اختیار شما قرار میدهد.

شرکت ها و موسساتی که شما می توانید در آنها جهت کار اقدام کنید شامل موارد زیر است:

کار پس از تحصیل در اسپانیاصنایع اصلی: شامل لاستیک، روغن نخل، نفت و گاز طبیعی، تولید نور، داروسازی، فناوری پزشکی ، الکترونیک.
قسمت هایی که در حال توسعه هستند، چون صنایع تولید و خدمات.
مشاغلی که کمبود کارگران ماهر دارند.
شرکت های بزرگی چون Maxis،Axiata ، PBBank، Maybank.

هزینه های زندگی در کشور مالزی

هزینه های زندگی در این کشور نسبت به برخی کشورهای آسیایی پایین تر است. اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان در شهر کوآلالامپور پایتخت این کشور معادل 1500 تا 2500 رینگت می باشد.

این هزینه در شهر های مختلف متفاوت و حدودا از 800 تا 2000 رینگت است. هزینه های نوشیدنی و غذا در هر وعده حدودا 10 تا 20 رینگت می باشد و بطور کلی هزینه زندگی برای یک شخص مجرد حدودا 500 تا 600 دلار می باشد. دقت فرمایید هر رینگت حدودا معادل هزار تومان است.

  سرمایه گذاری در مالزی

وکیل مهاجرت کاری به مالزی

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *