این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

امروز با بررسی هزینه های زندگی در سوئیس با شما هستیم.

هزینه های زندگی در سوئیساولین موضوعی که برای مهاجرت به کشوری مانند سوئیس باید مورد بررسی و دقت قرار گیرد، هزینه های زندگی در سوئیس است که با توجه به بالا بودن هزینه های زندگی در این کشور، اهمیت آن دو چندان می شود.

مهاجرت به سوئیس از طریق ازدواج و یا پیوست خانواده تنها موردی است که نیازی به اثبات تمکن مالی متقاضی مهاجرت و بررسی هزینه ها توسط وی ندارد و نامزد سوئیسی باید توان مالی خود را به اثبات برساند.

دفتر حقوقی و مشاوره مهاجرتی محمدرضا مهری در تهران، نسبت به بررسی اینگونه هزینه ها اقدام نموده و نتیجه را در سایت موسسه حقوقی بین المللی و مهاجرتی مهر پارسیان منتشر خواهد نمود.

نکات مهم هزینه های زندگی در سوئیس

  • برای زندگی یک خانواده سه نفره در سوئیس چه مقدار درآمد کفایت می کند؟
  • چگونه می توان از راههای قانونی مهاجرت به سوئیس مطلع شد؟
  • در کل هزینه های زندگی در سوئیس بالاست، زیرا کیفیت و استاندارد زندگی در سوئیس بسیار مناسب است.
  • در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، هزینه ها در سوئیس ۶۰ درصد بالاتر است.

معمولا مهاجران ۲۰ درصد از حقوق شان بابت مسکن هزینه میشود. اما این نرخ متفاوت است. و بستگی به نوع خانه و امکانات و موقعیت محلی خانه ، دارد. مثلا آپارتمان های لوکس بیشتر در شهر زوریخ هستند. و هر ماه برای یک آپارتمان ۱۲۰ متری ،۳۹۵۰ یورو در ماه باید اجاره دارد. میتوان گفت مخارج تقریبا به سلیقه و توانایی مالی خودمان بستگی دارد.

هزینه امکانات خانه در سوئیس

اینکه چقدر میخواهیم برای خانه هزینه کنیم و میخواهیم چه نوع امکانات در خانه داشته باشیم ، همگی اعداد و ارقامی دارند. مثلا اجاره ماهانه یک آپارتمان سه خوابه ۲هزارو ۱۸۰ یورو است .نوع لوستر ، تختخواب و تجهیزات آشپزخانه مواردی هستند که خودمان می توانیم کنترل کنیم.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

حقوق خارجیان در سوئیس

بر اساس آخرین اطلاعات گرد آوری شده در ۳۰ ژانویه ۲۰۱۹ ، متوسط حقوق برای یک وکیل در سوئیس ۱۱۱هزارو  ۶۰۰ فرانک سوئیس است .یک معلم حقوق ماهانه ۸۷ هزارو ۵۰۰ فرانک دارد. حقوق یک مهندس ۱۰۸هزارو ۵۰۰ فرانک و حقوق یک روزنامه نگار ۸۵ هزارو ۲۰۰ فرانک است .

صددرصد هزینه های زندگی برای این افراد و مشاغل متفاوت می باشد. مالیات و بیمه را هم محاسبه کنید.زیرا زندگی یک معلم مانند زندگی یک خبرنگار نیست. حقوق خارجیان در سوئیس طبق قانون فدرال سوئیس وضع شده است .

هزینه زندگی در شهرهای سوئیس

هزینه های زندگی در کشور یونانهزینه زندگی در شهرهای مخلتف سوئیس، متفاوت است.
مثلا هزینه زندگی در بزرگترین شهر سوئیس یعنی شهر زوریخ در زمینه دارو، غذا و تاکسی بالاست.
این شهر پر جمعیت است و طبعا رفت و آمد شهری هم ببشتر است  و شهر ژنو در رتبه هشت گرانترین شهرهای دنیا می باشد.گران ترین شهر برای اجاره آپارتمان شهر زوریخ است. هزینه های زندگی در سوئیس

زوریخ از شهرهای شاخص سوئیس می باشد.

ساکنین منازل باید بابت دفع زباله هزینه بدهند. این میلغ بر اساس کیسه زباله و قوانین شهرداری های متفاوت است . مثلا زباله ۱۷ لیتری کمتر از یک یورو هزینه دارد. کیسه زباله ۳۵ لیتری  ۱٫۵۶ یورو ، کیسه زباله ۶۰ لیتری ۲٫۹۰ یورو است .

بازیافت در سوئیس بسیار جدی گرفته شده است و شوراهای محلی بر این کار نظارت دارند. و اگر خانواده ای این قانون را نقض کند ۲۵۰ یورو جریمه میشود. و حتی تا یکی دو روز در محله خود زندانی میشود.

  دریافت اقامت سوئیس از طریق تمکن مالی

هزینه های برق و مجوز تلویزیون و گاز، اینترنت، خودرو و رادیو را هم اضافه کنید. در واقع هزینه های زندگی در هر کجای دنیا ، چه در گرانترین شهرها و چه در ارزان ترین شهرها، در دست خودمان است و بنا به مصرف و سبکی که در زندگی داریم تعیین میشود. زندگی در سوئیس کاملا قانونمند است.

خرید ارزاق بعد از ساعت ۵ در برخی از فروشگاهها تخفیف دارد .خرید در سوپر مارکت های بین المللی مثل ALDI و یا فروشگاه LIDL تخفیف دارد.

 هزینه حمل و نقل عمومی در سوئیس

اگر قصد دارید در مهمترین و بزرگترین شهر سوئیس، زوریخ زندگی کنید، باید در ماه مبلغ ۵۰ تا ۱۰۰ ییورو  برای رفت و آمد شهری تان در نظر بگیرید. اگر مسافرت بین شهری خواهید داشت، مسلما این مبلغ برای رفت و آمدتان بیشتر خواهد شد.

تراموا، قطار ، اتوبوس و کشتی هر کدام حدود ۴ یورو است. مسیر مبدا و مقصد سفر شما مبالغ را تعیین می کند.و تعداد رفت و آمد شما در شهر نیز بر افزایش یا کاهش آن تاثیر دارد. برزگترین شهر سوئیس هزینه های بیشتری دارد.

کارت Junior چیست؟

کارت های تخفیفی هم وجود دارند که با استفاده از آنها، میتوان تا ۵۰ درصد هزینه های رفت و آمد را کاهش داد. برخی از این کارتها سالیانه شارژ میشوند. با استفاده از کارت Junior کودکان می توانند همراه والدین شان به رایگان در سطح شهر رفت و آمد داشته باشند.

قیمت سوخت در سوئیس هر لیتری ۱٫۴ فرانک می باشد. بیمه خودرو و پارکینگ ها هم هستند. هزینه خوارو بار و موادغذایی برای هر نفر ۱۰۰ یورو می باشد که به تعداد نفرات خانواده و مصرف آنها متغییر خواهد بود..

  اجرای اسناد خارجی در ایران

اگر کودکی دارید که میخواهید در مهد کودک بگذارید و یا فرزند محصل و دانشجو دارید ، هزینه های تحصیلی و آموزشی آنان را نیز در نظر بگیرید.کلاس های آموزشی و فوق برنامه نیز هستند. زندگی در سوئیس را با اطلاعات دقیق و به روز وکلای مهاجرت ایران تجربه کنید.

 هزینه درمان در سوئیس

تحصیل پزشکی در سوئیسمعمولا متوسط هزینه درمان ۴۰۰ تا ۵۰۰ یورو خواهد بود . که اگر شما از بسته های پیشنهادی بیمه در سوئیس استفاده کنید ، این مبالغ  پائین تر خواهد بود. هزینه درمان در سوئیس و در شهرهای Nidwalden و Ury و Zug  بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ فرانک سوئیس می باشد که در مقابسه با دیگر شهرها کمتر است.

هزینه زایمان و تولد، یکی دیگر از برآوردهای ماست. هزینه های پیش بینی نشده و احتمالی نیز می توانند برای ما بار مالی داشته باشند. هزینه درمان در سوئیس با بیمه کمتر خواهد شد. و بستگی به نوع بیماری و شدت بیماری احتمالی دارد.

هزینه غذا در سوئیس

غذا و نوشیدنی نیز از نیازهای اصلی هستند. شاید گاهی شما بخواهید در رستوران غذا میل کنید . غذای مک دونالد در سوئیس ۱۴ یورو ست.نوع غذاها و برندهایی که استفاده می کنید در پرداخت های شما نقش دارند.

از بازار عمده خرید کنید و یا فروشگاه محلی تان، خواهید دید که قیمت ها متفاوت هستند. بین سلامتی و رژیم غذایی و هزینه ای که شما بابت آن پرداخت می کنید، ارتباط وجود دارد. اگر مشکل پزشکی در کار باشد، نوع غذاها هم برای درمان خاص تر میشود.

و یا غذاهای مکمل برای ورزشکاران، کودکان و سالمندان، که هر کدام تاثیر خود را در پرداختی های لیست ماهانه خواهند گذاشت.

  اقامت تمکن مالی سوئیس

پرداختی های شما در مجالس و مهمانی ها بیشتر خواهد شد. هزینه های پذیرایی از میمهانان را نیز در نظر داشته باشید.مناسبت ها را هم جزو هزینه ها بدانید. روز مادر، روز جهانی کودک، هدایا از هزینه های شیرین زندگی ما خواهند بود.

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین مهاجرت در تهران

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *