این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

امروز با بررسی موضوع مهاجرت به آمریکا در خدمت شما همراهان گرامی هستیم.

مهاجرت به آمریکامهاجرت به آمریکا به معنی سفر طیف وسیعی از افراد از سراسر دنیا به این کشور با هدف اخذ اقامت دایم و کارت شهروندی و در برخی موارد اخذ تابعیت آمریکا می‌باشد. مهاجرت از طرق قانونی همچون تحصیلی، کاری، ازدواج و نیز به قصد سرمایه ‌گذاری بیشترین آمارها را به خود در مقایسه با طرق غیر قانونی مانند پناهندگی با توجه به قوانین سخت آمریکا، اختصاص داده است. با این حال آمریکا توانسته است در میان سایر کشورها رتبه برتر در زمینه‌ی بیشترین میزان جذب مهاجران در سال 2015 را به خود اختصاص دهد (47 میلیون نفر) و این آمار یعنی 19.1 درصد از آمار جهانی مهاجران (244 میلیون نفر). از سویی دیگر این آمار از مهاجران به آمریکا حدود 14.4 درصد از جمعیت کل آمریکا را نیز نشان می‌دهد؛ آمار اخیر در کشورهایی همچون سوییس با 24.9 درصد و در کانادا با 21.9 درصد بیشتر است. بیشترین تعداد مهاجران در سال 2015، از کشورهای مکزیک، چین، هند، فیلیپین، ویتنام، کوبا، دومنیکا، کره جنوبی و گواتمالا بوده است.

  تنفیذ طلاق خارجی در ایران

با توجه به تغییرات حقوق مهاجرت در آمریکا و قوانین جدیدی که از سوی دولت وقت آمریکا تدوین شده است، دپارتمان مهاجرت و حقوق بین ‌الملل طلیعه عدالت و مهر پارسیان با مدیریت محمدرضا مهری و حضور کارشناسان ارشد حقوق بین‌ الملل مطلب پیش رو را با هدف اطلاع رسانی در خصوص انواع ویزای آمریکا، نحوه اخذ اقامت دایم آمریکا، نحوه اخذ شهروندی و تابعیت آمریکا و سایر موارد مفید را به نظر مخاطبان خود می‌رساند.

انواع روش ‌های مهاجرت به آمریکا

کشور آمریکا امکان اخذ ویزاهای متعددی را با عنوان ویزای تحصیلی، ویزای ازدواج یا نامزدی، ویزای پیوست، ویزای کاری و غیره را فراهم آورده است. اما لازم به ذکر است که در برخی موارد محدودیت‌هایی را با ایجاد محدود در تعداد ویزاهای صادره و نیز محدودیت برای هر کشور اعمال می‌شود. انواع ویزاهای دیگر همچون ویزای تحصیلی (نوع F/M)، ویزای بورس تحصیلی (نوع J) ویزای ترانزیت (نوع C)، ویزای توریستی (نوع B)، ویزای برنامه ویور (VWP)، ویزای درمانی در قالب ویزای توریستی، ویزای مخصوص دیپلمات‌ها و کارمندان اداری خارجی (نوع A)، ویزای مختص کارمندان سازمان‌های بین‌المللی و ناتو (نوع G و NATO)، ویزای کارمندان مذهبی (نوع R) و دیگر موارد صادر می‌شود. از دیگر موارد ورود به کشور آمریکا، از طریق پناهندگی و مهاجرت حقوق بشر دوستانه می‌باشد.

ویزای پیوست به خانواده در آمریکا

فردی که شهروند آمریکا باشد می‌تواند برای مهاجرت افراد ذیل به آمریکا اقدام نماید:

  • همسر
  • فرزندان
  • والدین
  • خواهر و برادر

فردی که اقامت دایم آمریکا (گرین کارت آمریکا) را داشته باشد، می‌تواند برای مهاجرت افراد ذیل به آمریکا اقدام نماید:

  • همسر
  • فرزندان مجرد
  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

بدین منظور فردی که (چه شهروند باشد و دارنده گرین کارت آمریکا) اسپانسر متقاضی مهاجرت به آمریکا می‌گردد، می‌بایست فرم l-130 را در اداره خدمات مهاجرت و شهرووندی آمریکا (USCIS) تکمیل نماید.

مهاجرت کاری به آمریکا

مزایای کار در کانادابرای مهاجرت به آمریکا از طریق ویزای کاری، لازم است که از کارفرمای آمریکایی پیشنهاد کاری دریافت نمایید. بدین منظور کارفرما که به عنوان اسپانسر شما برای دریافت ویزای کاری به آمریکا محسوب می‌گردد، می‌بایست فرم l-140 در اداره خدمات مهاجرت و شهروندی آمریکا (USCIS) تکمیل نماید.

مهاجرت تحصیلی به آمریکا

در حال حاضر یکی از راه‌های مهاجرت به آمریکا برا ایرانیان مهاجرت تحصیلی با صدور ویزاهای F یا J می‌باشد. هزینه درخواست ویزا از سفارت 160 دلار آمریکا بوده و مدارک زیر لازم می‌باشد:

  • پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 6 ماه بیشتر از مدت اقامت در آمریکا
  • فرم DS-160
  • یک قطعه عکس (که در زمان تکمیل فرم DS-160 آپلود می‌کنید و در غیراینصورت به هنگام مراجعه به سفارت آمریکا به آفیسر تحویل می‌دهید)
  • فرم l-20 برای متقاضیان ویزای F-1 و M-1 (این فرم از طرف محل تحصیل شما در آمریکا برای شما ارسال و در سیستم مهاجران تحصیلی و بورسیه آمریکا (SEVIS) ثبت می‌گردد. برای همراهان شامل همسر و فرزندان نیز به طور جداگانه فرم صادر می‌شود.
  • آخرین مدرک تحصیلی (شامل ریزنمرات و اصل مدرک تحصیلی به همراه ترجمه)
  • انگیزه‌نامه
  • تمکن مالی

ویزای تحصیلی ابتدا با اعتبار 2 ماهه صادر و سپس برای تمدید آن باید اقدام نمایید. امکان تغییر طیف ویزای تحصیلی به نوع دیگری از ویزا مانند ویزای ازدواج با ویزای کاری نیز وجود دارد. برای همسر و فرزندان دانشجو در آمریکا، ویزای F-2 و یا M-2 صادر می‌گردد.

  اجرای اسناد خارجی در ایران

اخذ کارت شهروندی آمریکا

اخذ شهروندی آمریکا از طریق تولد، اخذ تابعیت و نیز درخواست شهروندی بعد از دریافت اقامت دایم آمریکا صورت می‌گیرد. کسی که تابعیت آمریکا را اخذ می‌نماید، خود به خود به عنوان شهروند آمریکا نیز محسوب و از مزایای آن همچون آزادی اقامت و کار، امکان استخدام در مشاغل دولتی، امکان خروج و ورود آزاد به آمریکا، حق رای، بهره‌مند می‌گردد. از آنجایی که سیستم اعطای تابعیت در آمریکا، سیستم خاک می‌باشد، طفلی که در آمریکا متولد می‌شود تابعیت آمریکا را اخذ می‌نماید.

برای دریافت شهروندی آمریکا فرم N-400 تکمیل و مبلغ 640 دلار پرداخت می‌گردد. دارندگان کارت سبز آمریکا بعد از 5 سال و کسانی که ویزای ازدواج دریافت کرده‌اند، بعد از 3 سال می‌توانند درخواست شهروندی آمریکا را بدهند.

خدمات موسسه حقوقی و داوری بین ‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان

موسسه حقوقی و داوری بین ‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری و حضور گروه وکلای مهر در کنار وکلا و کارشناسان ارشد مهاجرتی و با همکاری وکلا و موسسات حقوقی و مهاجرتی بین ‌المللی، آماده ارایه مشاوره و خدمات حقوقی در زمینه مهاجرت به آمریکا و امور مربوط به تحصیل در آمریکا، ویزای ازدواج آمریکا، اخذ گرین کارت آمریکا و دیگر امور مهاجرتی به هموطنان عزیز در سراسر ایران و دیگر کشورها به صورت حضوری و آنلاین می‌باشد. برای اخذ مشاوره تخصصی با کارشناسان ارشد حقوق بین ‌الملل در دپارتمان مهاجرت و حقوق بین ‌الملل طلیعه عدالت و مهر پارسیان در تماس باشید.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (6 امتیاز)

2 دیدگاه ها

    • سلام روز به خیر

      جاب آفر باید توسط یک کارفرمای معتبر آمریکایی ارائه شود. این کارفرما باید ثابت کند که توانایی پرداختprevailing wage را دارد و نتوانسته است پس از انتشار آگهی استخدام به صورت مقرر قانونی، موقعیت کاری مدنظر را با افراد مقیم آمریکا پر کند.

      🟣ویزایH1 عمومی‌ترین نوع ویزای کاری آمریکاست که متقاضیان آن می‌بایست تخصص لازم در لیست مشاغل مورد نیاز آمریکا را دارا باشند. داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمای آمریکایی مورد تایید اداره مهاجرت آمریکا، از پیش‌نیازهای اخذ این نوع ویزاست. مدت زمان اعتبار این ویزا یک سال می‌باشد.

      🟡ویزایH1B مشابه H1 است با این تفاوت که با اعتباری 3 ساله صادر می‌گردد و دارنده آن باید حداقل مدرک لیسانس را نیز ارائه نماید. این ویزا می‌تواند منجر به اخذ گرین کارت آمریکا گردد و دولت آمریکا در هر سال تنها 65 هزار تعداد از این نوع ویزا را صادر می نماید.

      🟢ویزایH1B1 به مهاجرینی از کشورهای سنگاپور و شیلی اعطا می‌گردد و شامل حال ایرانیان نیست.

      🟤ویزای EB3 برای افرادی صادر می‌گردد که غیرمتخصص می‌باشند و برای اخذ مشاغلی که زیر مجموعه اسکیلد ورکر هستند اعطا می‌شود.

      🔴ویزایJ1 اغلب جهت تبادل نیرو متخصص به منظور تحقیق یا تدریس یا اشتغال در زمینه‌های آموزشی و فرهنگی صادر میگردد.

      ⚪ویزاهای سری P که از P1 تا P4 را شامل می‌شود کوتاه‌مدت (یک‌ساله) و غیر مهاجرتی می‌باشند و تنها برای ورزشکاران و هنرمندان در سطح بین‌المللی یا شناخته‌شده صادر می‌شوند.

      🟠سری ویزاهای L برای کارمندان رسانه‌ها، فیلم‌سازان، خبرنگاران و مانند آن صادر می‌گردد که البته متقاضیان آن باید دعوتنامه شغلی داشته باشند.

      موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *