با بررسی موضوع طلاق ایرانیان مقیم خارج از کشور همراهتان هستیم.

طلاق ایرانیان مقیم خارج از کشوراختلافات حقوقی ایرانیان مقیم خارج از کشور، بیشتر بر سر مسایل خانوادگی بین زوجین می‌باشد.

زوج هایی که در کشوری دیگر سکونت دارند و به دنبال طلاق هستند، ممکن است هر دو خواهان طلاق باشند، یا فقط مرد طلاق بخواهد، و زن راضی به طلاق نباشد یا فقط زن طلاق بخواهد و مرد راضی به طلاق نباشد.

دعاوی حقوقی ایرانیانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، دارای ویژگی‌های به خصوصی است که انجام سریع آن‌ها و موفقیت آمیز بودن آن‌ها، منوط به رعایت تشریفات و نکاتی می‌باشد که صحبت کردن با وکیل متخصص طلاق و آشنا به مسایل حقوقی ایرانیان مقیم خارج از کشور، کمک بسیاری به نتیجه پرونده می‌کند.

در گروه وکلای مهاجرتی مهرپارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع طلاق ایرانیان مقیم خارج از کشور پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان می‌باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی و مهاجرتی مهرپارسیان که در آخر مقاله درج شده‌اند نیز، تماس حاصل نمایید.

سوالات مهم در بررسی موضوع طلاق ایرانیان مقیم خارج از کشور:

1. مرجع صالح برای رسیدگی به دعاوی خانواده ایرانیان مقیم خارج از کشور چیست؟
2. آیا ثبت طلاق ایرانیان خارج از کشور در ایران الزامی است؟
3. در صورت عدم ثبت طلاق ایرانیان مقیم خارج چه محدودیتی برای آن‌ها به وجود می‌آید؟
4. مدارک مورد نیاز جهت طلاق توافقی ایرانیان مقیم خارج از کشور چیست؟
5. چگونه می‌توان از وکیل متخصص در زمینه طلاق ایرانیان مقیم خارج از کشور مشاوره دریافت نمود؟

  طلاق و اقامت ایرانیان خارج از کشور

مرجع صالح برای رسیدگی به دعاوی خانواده ایرانیان مقیم خارج از کشور چیست؟

طلاق در استرالیاممکن است یکی از زوجینی که قصد طلاق دارند در خارج از کشور مقیم باشد، سوالی که در اینجا پیش می‌آید این است که چه محکمه‌ای صلاحیت رسیدگی به این دعاوی را دارد؟

باید عنوان نمود که در مورد مرجع رسیدگی ایرانیان مقیم خارج از کشور برای طلاق، مواد قانونی زیادی وجود دارد.

به عنوان مثال، ماده 14 قانون حمایت از خانواده مقرر نموده است که هرگاه یکی از زوجین مقیم خارج از کشور باشد، دادگاه محل اقامت طرفی که در ایران اقامت دارد برای رسیدگی صالح است.

حالا تصور کنید که زوجین مقیم خارج از کشور می‌باشند، ولی یکی از آن‌ها به صورت موقت در ایران ساکن است.

در این مورد، دادگاه محل سکونت فرد ساکن در ایران و اگر هر دو در ایران سکونت موقت داشته باشند، دادگاه محل سکونت موقت زن، صالح به رسیدگی می‌باشد.

در مواقعی هم پیش می‌آید که هیچ کدام از زوجین ساکن ایران نیستند. در این مورد دادگاه شهر تهران صلاحیت رسیدگی به دعوای آن‌ها را دارد.

مگر آنکه زوجین جهت اقامه دعوا در محل دیگر توافق نمایند. البته دادگاه‌های داخلی باید صلاحیت آن دادگاه را احراز و تعیین نمایند.

مطابق ماده 15 قانون حمایت از خانواده، هرگاه ایرانیان مقیم خارج از کشور امور و دعاوی خانوادگی خود را در محاکم و مراجع صلاحیتدار محل اقامت خویش یعنی همان کشور خارجی، مطرح کنند، احکام این محاکم یا مراجع در ایران اجراء نمی‌شود مگر آن که دادگاه صلاحیتدار ایرانی این احکام را بررسی و حکم تنفیذی (تایید حکم دادگاه خارجی) صادر کند.

  وکیل ارث ایرانیان خارج از کشور

در مورد این نوع طلاق‌ها باید به ماده 6 قانون مدنی نیز توجه نمود. مطابق این ماده، قوانین مربوط به احوال شخصیه از قبیل نکاح (ازدواج) و طلاق و اهلیت اشخاص و ارث در مورد کلیه اتباع ایران ولو اینکه مقیم در خارج باشند اجرا خواهد بود.

آیا ثبت طلاق ایرانیان خارج از کشور در ایران الزامی است؟

ازدواج و طلاق در سوئیسزن و مردی که در خارج از کشور ایران درخواست طلاق داده‌اند و پس از مشخص شدن صلاحیت دادگاه محل اقامتشان، حکم پذیرفته شد، آن‌ها باید این طلاق را در ایران نیز ثبت به ثبت برسانند.

لازم به ذکر است که سردفتران که متصدی (مأمور) ثبت طلاق در دفاتر رسمی کشور هستند و دفاتر کنسولی خارج از کشور، نمی‌توانند طلاق صادر شده در محاکم خارج از کشور را ثبت نمایند.

در شرایطی می‌توانند این امر را ثبت کنند که حکم طلاق صادر شده از محاکم خارج از کشور، در دادگاه‌های صالح ایران یعنی همان دادگاه‌های خانواده، تنفیذ (تایید) شده باشد.

بنابراین، افراد پس از ارائه درخواست طلاق و تعیین شدن رای آن در دادگاه کشوری که مقیم آن هستند، باید آن را به تایید دادگاه‌های ایران برسانند تا نافذ (مورد قبول) گردد.

دادگاه‌های ایران، طلاق توافقی و سپس موردی که خواهان مرد باشد را راحت‌تر می‌پذیرند.

ولی هنگامی که زن متقاضی طلاق در دادگاه‌های خارج بوده و حکم طلاق خارج از کشور صادر شده باشد، ممکن است، طلاق خارجی‌ در حد یک مدرک باشد و به عنوان دلیل بر نارضایتی از ادامه زناشویی پذیرفته شود و نه بیشتر.

در این مورد، تنفیذ (تأیید) به راحتی صورت نمی‌گیرد.

در صورت عدم ثبت طلاق ایرانیان مقیم خارج چه محدودیتی برای آن‌ها به وجود می‌آید؟

تا هنگامی که طلاق خارجی در دادگاه‌های ایران تنفیذ (تایید) نشده باشد و همچنین، صیغه شرعی طلاق جاری نشده باشد، زن دارای محدودیت‌هایی می‌باشد.

  وکیل ملک ایرانیان خارج از کشور

از نگاه قوانین ایران، در این فرض زن همچنان در نکاح (ازدواج) شوهر می‌باشد تا طلاق در دادگاه‌های کشور ایران نیز، مورد پذیرش قرار گیرد و در صورتی که زن به ایران بازگردد، شوهر می‌تواند او را ممنوع ‌الخروج نماید.

البته، در صورتی که زن در محاکم خارجی، مهریه خود را به صورت رسمی نبخشیده باشد، می‌تواند آن را در ایران مطالبه نماید و شوهر به استناد عدم تمکین زن، می‌تواند با اجازه دادگاه‌های ایران همسر دیگری به عقد نکاح (ازدواج) خود در آورد.

ولی، در صورتی که زن به استناد طلاق خارجی در خارج با مرد دیگری ازدواج نماید، مطابق قوانین ایران، مجرم شناخته می‌شود و اقدام او در حکم زنا (رابطه نامشروع) است.

مدارک مورد نیاز جهت طلاق توافقی ایرانیان مقیم خارج از کشور چیست؟

  • وکالت‌نامه از طریق سامانه میخک یا ثنا.
  • سند ازدواج (ارائه اصل این سند لازم می‌باشد).
  • شناسنامه خانم و اقا (اصل شناسنامه باید پست شود).
  • کارت ملی خانم و آقا (تصویر کارت ملی کفایت می‌کند).
  • آزمایش عدم بارداری (در صورتی که خانم باکره یا دوشیزه باشد نیاز نیست).
  • وکالت در طلاق خانم (در صورتی که از سمت شوهر خود حق طلاق دارد).

چگونه می‌توان از وکیل متخصص در زمینه موضوع طلاق ایرانیان مقیم خارج از کشور مشاوره دریافت نمود؟

قوانین طلاق در ترکیهوکیل متخصص در زمینه طلاق ایرانیان مقیم خارج از کشور، دارای اطلاعات دقیق و جامع در مورد روند اجرایی امور مربوط به طلاق ایرانیان در خارج از کشور است و می‌تواند فرد متقاضی را به صورت کامل نسبت به این امر آگاه کند.

بنابراین، در صورتی که به دنبال کسب اطلاعات مورد نیاز در مورد موضوع طلاق ایرانیان مقیم خارج از کشور هستید، می‌توانید از وکلای متبحر و باتجربه در این زمینه کمک دریافت کنید تا شما را از ابتدا تا انتهای مسیر راهنمایی و کمک نمایند و علاوه بر آن شما را با چالش‌هایی که ممکن است با آن‌ها روبرو شوید نیز، آشنا کنند.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

به همین دلیل، ما به شما موسسه حقوقی و مهاجرتی مهرپارسیان ، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری را معرفی می‌کنیم که دارای بهترین و باتجربه‌ترین وکلا در زمینه موضوع طلاق ایرانیان مقیم خارج از کشور می‌باشد.

جهت دریافت نوبت مشاوره در زمینه موضوع طلاق ایرانیان مقیم خارج از کشور، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی و مهاجرتی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

4.8/5 - (135 امتیاز)

55 دیدگاه ها

  • سلام. دخترم خارج از کشور زندگی میکنه میخواد طلاق بگیره ولی شوهرش موافقت نمیکنه، شرایطش چطوره؟

    • با سلام وقت بخیر. به دو صورت ممکن است :
      1.زن میتواند در کشور محل اقامت خود درخواست طلاق نماید و البته باید این را بداند که رای دادگاه خارجی در صورتی در ایران معتبر میباشد که مطابق قوانین ایران باشد و تنفیذ رای دادگاه خارجی را از ایران انجام دهد. 2.دختر شما میتواند با ارائه دلیل ( یکی از موارد دوازده گانه شروط ضمن عقد یا عسر و حرج ) و ارسال وکالت نامه در طلاق برای وکیل مقیم ایران از دادگاه خانواده تقاضای طلاق یکطرفه را درخواست نماید.

  • سلام وقتتون بخیر من و همسرم چندین سال ساکن هلند هستیم و الان تصمیم بر جدایی داریم منتها به خاطر نوع مهاجرت همسرم که پناهندگی ما نمیتونیم به ایران برگردیم و کار طلاق انجام بدیم آیا میتونیم وکالت بدیم در ایران وکیل کار مارا انجام بدن ؟

    • سلام دوست عزیز
      شما میتوانید با اعطا وکالت الکترونیک به وکیل پروسه طلاق خود را سپری کنید و نیازی به حضور شما نمی باشد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و رزرو تایم مشاوره با وکیل متخصص امورخانواده جناب آقای دکترمهری با شماره 09120067661 تماس حاصل فرمایید.

    • سلام دوست عزیز
      شما می‌توانید با اعطا وکالت الکترونیک به وکیل پروسه طلاق خود را سپری کنید ونیازی به حضور شما نمی باشد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و رزرو تایم مشاوره با وکیل متخصص امورخانواده جناب آقای دکترمهری با شماره 09120067661 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام وقت بخیر من و همسرم در ایرلند زندگی میکنیم و اینجا از هم جداشدیم ما میخوایم طلاقمون رو در ایران هم ثبت کنیم ایا با اینکه هیچ کدوم حضور نداریم امکان پذیر از چه طریق میتونیم وکالت بدیم به شما؟

    • سلام دوست عزیز
      این مورد قابل پیگیری می‌باشد. شما باید از طریق وکیل بین المللی اقدام فرمایید، و ازطریق سامانه سنا یا میخک وکالت الکترونیک اعطا بفرمایید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و رزرو تایم مشاوره با وکیل متخصص بین الملل جناب آقای دکتر مهری با شماره 09120067661 تماس حاصل فرمایید.

      • سلام آقای دکتر من پهلوانی هستم که  از طریق یکی از دوستانم به شما معرفی شدم
        من ۳ ماه قبل به شما مراجعه کردم که اگر خاطرتون باشه همسرم مدارکم رو با خودش برده بود انگلیس و من مونده بودم ایران با راهنمایی و مشاوره ای که از شما گرفتم مشکلم حل شد. واتساپ پیام دادم و تشکر کردم ولی واجب میدونستم که اینجاهم از شما تشکر کنم.

  • سلام خسته نباشید اقای وکیل. میخوام بدونم طلاق در سوئد برای ایرانی خارج از کشور چقدر زمان میبره؟

    • سلام دوست عزیز
      به طور دقیق زمان را نمی‌توان مشخص نمود و باید شرایط شما به طور کامل بررسی گردد، اما بخش عمده ای از زمان پرونده‌های طلاق ایرانیان خارج کشور از جمله سوئد، صرف دریافت وکالت از طریق سامانه میخک و وزارت امور خارجه می‌گردد، که به طور تقریبی 40 روز زمان می‌برد.

  • سلام من و همسرم 8 سال هست که کانادا زندگی میکنیم هر دو ایرانی هستیم و الان حدود 9 ماهه بخاطر اختلافامون جدا زندگی میکنیم من الان درخواست طلاقم رو به شوهرم گفتم اون مخالفه. ایا میشه از ایران درخواست طلاق غیابی بدم؟

    • سلام دوست عزیز
      بله، ولی به طور کلی وقتی خانم خواهان طلاق باشد و مرد تمایلی به این کار نداشته باشد، فرایند انجام کار سخت‌تر و طولانی‌تر خواهد شد و باید یکی از موارد دوازده‌گانه شروط ضمن عقد یا عسر و حرج را داشته باشد. که بهتر است شما با وکیل طلاق ایرانیان مقیم خارج، با شماره 09120067669، در ایران مشاوره تخصصی نمایید و با تنظیم و فرستادن وکالتنامه طلاق از کانادا برای وکیل و ارائه مستندات و دلایل طلاق، از دادگاه خانواده درخواست طلاق را نمایید.

  • با سلام و وقت بخیر. بنده و همسرم 20 سال است که در آمریکا ساکن هستیم. به دلیل مشکلات بسیاری نزدیک به 2 سال است که جدا از هم زندگی میکنیم . قصد جدایی داریم . سوال بنده این است از آنجایی که ازدواج ما در ایران ثبت شده ما برای طلاق باید با قوانین کدام کشور اقدام کنیم؟

    • سلام دوست عزیز
      زن و مردی که در خارج از کشور ایران درخواست طلاق داده‌اند و پس از مشخص شدن صلاحیت دادگاه محل اقامتشان، حکم پذیرفته شد، آن‌ها باید این طلاق را در ایران نیز به ثبت برسانند. تا زمانی که طلاق خارجی در دادگاه‌های ایران تنفیذ (تایید) نشده باشد و همچنین، صیغه شرعی طلاق جاری نشده باشد، زن دارای محدودیت‌هایی می‌باشد. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل امور بین الملل با شماره 09120067664 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام، من امريكا زندگی ميكنم ميخوام از همسرم جدا بشم كه ايران زندگی ميكنه من طلاق امريكاييمو گرفتم ولی طلاق ايرانی نه، من هيچ دسترسي به همسرم ندارم و چند ساله از هم خبر نداريم ، ميتونم تو ايران وكيل بگيرم و اينكه چجوري میتونم باهاتون تماس بگيرم ؟ ممنون

    • سلام دوست عزیز
      بله. دعاوی حقوقی ایرانیانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، دارای ویژگی‌های به خصوصی است که انجام سریع آن‌ها و موفقیت آمیز بودن آن‌ها، منوط به رعایت تشریفات و نکاتی می‌باشد که صحبت کردن با وکیل متخصص طلاق و آشنا به مسایل حقوقی ایرانیان مقیم خارج از کشور، کمک بسیاری به نتیجه پرونده می‌کند. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل بین المللی با شماره 09120067664 تماس حاصل فرمایید.

  • با سلام و وقت بخیر، من و همسرم 12 سال در کشوراسترالیا زندگی کردیم، همسرم به دلیل اختلافاتی که در اینجا با بنده داشتن به ایران برگشتند و در آنجا درخواست طلاق دادن . سوال من این است که با توجه به اینکه من امکان رفتن به ایران را ندارم میتوانم اعلام کنم که ایشان به اینجا بیاید برای انجام امور مربوط به طلاق یا خیر؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    • سلام دوست عزیز
      طبق قانون مدنی هر گاه یکی از زوجین در ایران و دیگری در خارج از کشور سکونت داشته باشد، درخواست طلاق باید در دادگاه محل سکونت فردی که در ایران اقامت دارد مطرح شود. در این خصوص تفاوتی هم میان زن یا مرد وجود ندارد. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور بین المللی با شماره 09120067664 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام وقت بخیر من پورکریم هستم از پورتلند خدمتتون پیام میدم من و همسرم ۱۷ سال پیش در ایران ازدواج کردیم و ۳ ماه پیش در پورتلند از هم جداشدیم آیا این حکم جدایی ما در ایران اعتبار داره ؟ ما چه کار خاصی باید انجام بدیم من خیلی سرچ کردم و می خوام با آقای دکتر مهری مشاوره ای داشته باشم

    • سلام دوست عزیز
      مطابق ماده 15 قانون حمایت از خانواده، هرگاه ایرانیان مقیم خارج از کشور امور و دعاوی خانوادگی خود را در محاکم و مراجع صلاحیتدار محل اقامت خویش یعنی همان کشور خارجی، مطرح کنند، احکام این محاکم یا مراجع در ایران اجراء نمی‌شود مگر آن که دادگاه صلاحیتدار ایرانی این احکام را بررسی و حکم تنفیذی (تایید حکم دادگاه خارجی) صادر کند. در این مورد نیاز به مشاوره با وکیل متخصص دارید. شما میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و رزرو تایم مشاوره با وکیل متخصص امور بین الملل جناب آقای دکتر مهری با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱ تماس حاصل فرمایید.

  • سلام من و خانمم میخواهیم جدا شویم. من ایران هستم و خانمم خارج از ایران برای طلاق چطور میتوانیم اقدام کنیم؟

    • سلام دوست عزیز
      با توجه به سوال شما برای اقدام به طلاق وقتی یکی از طرفین خارج از کشور باشد، طرفی که ایران است یعنی شما که مقیم ایران هستید، می‌توانید در دادگاه و اماكن اداری حاضر شوید و همسرتان که خارج از ایران است، می‌تواند با وکالت به وكیل طلاق برای ایرانیان خارج از كشور و از طریق سامانه میخک اقدام نماید.

  • با سلام و وقت بخیر، من و همسرم پس از 13 سال زندگی مشترک در کشور آلمان و با داشتن 2 فرزند تصمیم به جدایی و طلاق داریم. اما هیچ کدام قصد بازگشت به ایران را نداریم و در مورد مهریه و حضانت فرزندان به توافق رسیده ایم. سوال بنده این است که با وجود اینکه ما ایران نیستیم و قصد بازگشت نداریم مراحل طلاق به چه صورتی میباشد؟

    • سلام دوست عزیز
      برای این کار باید به کنسول گری ایران در کشور خارجه مراجعه نمایید و طلاق خود را ثبت نمایید. بر طبق قوانین داخلی ایران، ثبت طلاق ایرانیان خارج از کشور در کنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران به درخواست کتبی زوجین یا زوج صورت می‌گیرد. آن هم با ارائه گواهی اجرای صیغه طلاق توسط اشخاص صلاحیتدار که با پیشنهـاد وزارت امور خارجه و تصویب رئیس قوه قضائیه به کنسولگری‌های خارج از کشور معرفی می‌شوند. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور بین المللی با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴  تماس حاصل فرمایید.

  • با سلام و وقت بخیر . سوالی داشتم از خدمتتون . اگر زوج مقیم خارج از آلمان ، و متقاضی برای طلاق باشد اما زوجه با طلاق موافق نباشد و مقیم کشور اتریش است شرایط طلاق به چه صورت خواهد بود؟

  • با سلام و وقت بخیر. من و همسرم تصمیم داریم به صورت توافقی از هم جدا بشیم. هر دوی ما در کشور انگلیس زندگی میکنبم ولی به صورت جداگانه . اما بنده تصمیم دارم به کشور اسپانیا مهاجرت کنم ولی بهد طلاق . ممنون میشم راهنمایی بفرمایید که ما که ازدواج ایرانی داشتیم الان برای طلاق در خارج از کشور باید چه مراحلی را انجام دهیم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      برای اجرا طلاق توافقی برای ایرانیان که مقیم یک کشور دیگر هستند، باید زن و شوهر به سفارت ایران و در کشورهایی که فاقد سفارت یا کنسولگری می‌باشند، به دفاتر حفاظت منابع ایرانیان مراجعه و با تنظیم وکالتنامه در طلاق برای فردی در ایران، اولین مرحله برای اجرا طلاق توافقی را انجام دهند. در قدم بعدی وکالتنامه، عقدنامه و شناسنامه زن و شوهر به شخصی که وکالتنامه به نام آن تنظیم شده است ارسال می‌گردد. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکلای بین المللی با شماره 09120067664 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام روز خوش
    من نیک‌منش هستم ساکن بیرمنگام و سوالی از وکیل بین المللی شما داشتم من و همسرم قصد طلاق داریم و حدود ۱۶ سال ساکن انگلیس هستیم ولی هردو رقت آمد به ایران داریم
    ما برای طلاق کجا باید اقدام کنیم ؟ میتونم مشاوره آنلاین در واتساپ داشته باشم ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      طبق ماده ۱۴ قانون حمایت از خانواده: اگر هر دو متقاضی طلاق در ایران سکونت موقت داشته باشند، دادگاه محل سکونت موقت زن، صالح به رسیدگی می‌باشد. شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات و رزرو تایم مشاوره با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱ تماس حاصل فرمایید.

  • سلام وقت خوش
    من شیدا فرخی ساکن آنتاریو هستم و حدود۱۵ سال اینجا مقیمم  من ۳سال پیش از همسرم که ایشونم ایرانی بودن در اینجا جداشدیم و طلاق ایرانی ثبت نکردیم و من مجدد ازدواج کردم امسال با آقایی از تبعه اسپانیا که اینجا کارمند هستن ازدواج کردم جهت آشنایی با خانواده ام قصد دارم سفری به ایران داشته باشم آیا برای من مشکلی پیش نمیاد؟

    • سلام وقت شما بخیر
      در صورتی که زن به استناد طلاق خارجی در خارج با مرد دیگری ازدواج نماید، مطابق قوانین ایران، مجرم شناخته می‌شود و اقدام او در حکم زنا (رابطه نامشروع) است. مگر اینکه حکم طلاق خارجی در محاکم ایران تنفیذ شده باشد. شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و رزرو تایم مشاوره با وکیل متخصص امور بین الملل با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱ تماس حاصل فرمایید.

  • با سلام و وقت بخیر. من و همسرم در ایران ازدواج کردیم و بعد از انجام اقدامات لازم به کشور انگلیس مهاجرت کردیم . بعد از 4 سال به دلیل اختلافات بسیاری که داشتیم از هم جدا زندگی کردیم و بعد از 1 سال طبق قانون انگلیس از هم جدا شدیم . اما طلاق ایرانی ما جایی ثبت نشده. متوجه شدم که همسرم با یک آقای دیگری رابطه داشته و قرار ازدواج گذاشتن. سوال بنده این است که چون طلاق ایرانی ما جایی ثبت نشده ایشان مرتکب جرمی نشدن ؟

    • سلام دوست عزیز
      طلاق در کشور های خارجی دارای محدودیت‌هایی می‌باشد. یکی از این موارد این است که، اگر زوج به اعتبار طلاقی که در دادگاههای خارج از کشور گرفته است با مرد دیگری ازدواج کند، براساس قانون ایران مجرم بوده و اقدام وی در حکم زناست و دارای مجازات سنگینی است. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور بین‌المللی با شماره 09120067664 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام شرایط طلاق فردی که ایران نیست رو میخوام بدونم که اگر من (مرد) متقاضی برای طلاق باشم و خارج از المان زندگی کنم اما همسرم با طلاق موافق نباشد و مقیم کشور اتریش باشد شرایط طلاق چه جوری میشود؟

    • سلام وقت شما بخیر
      شما میتوانید با ارسال وکالت طلاق از کشور محل اقامت برای یکی از وکلای دادگستری مقیم ایران دادخواست طلاق از طرف خود را ثبت نماید، یا اگر همسر شما مقیم خارج از کشور باشد، به دادگاه محل اقامت خود مراجعه کنند و رای طلاق یک طرفه را اخذ نمایند، سپس میتوانید دادخواست تنفیذ رای طلاق را تقدیم دادگاه مربوطه نمایید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و رزرو تایم مشاوره با وکیل متخصص امور بین الملل با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳ تماس حاصل فرمایید.

  • سلام من و همسرم ساکن بیرمنگام هستیم و قصدمون طلاق توافقی ازدواج ما در ایران ثبت شد و ما بیش از ۱۸ سال ایران نیومدیم در کجا به این موضوع رسیدگی میشه و ما نیازمند یک وکیل هستیم

    • سلام وقت شما بخیر
      اگر هیچ کدام از زوجین ساکن ایران نباشند، در این مورد دادگاه شهر تهران صلاحیت رسیدگی به دعوای آنها را دارد.
      شما میتوانید جهت رزرو تایم مشاوره با وکیل متخصص این امر با شماره 09120067663 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام و عرض ادب
    برای انجام طلاق زوجینی که مقیم هلند هستند ولی خانم به صورت موقت به ایران برگشت و  ازدواج آنها به موجب قانون ایران ثبت شده است در کجا باید اقدامات انجام شود ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      ماده 14 قانون حمایت از خانواده مقرر نموده است که هرگاه یکی از زوجین مقیم خارج از کشور باشد، دادگاه محل اقامت طرفی که در ایران اقامت دارد برای رسیدگی صالح است.

  • سلام روز بخیر
    سوالی از محضرتون داشتم من بیش از ۲۵ سال ساکن کبک هستم و فرزندانم اینجا متولد شدن و من و همسرم ۶ردو تابعیت ایران رو داریم ما یک سری اموال در ایران داریم که میخوایم برای مبحث ارث دختر و پسرم این مورد وصیت کنیم به تساوی تقسیم بشه آیا این امکان پذیر ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      مطابق ماده ۶ قانون مدنی: قوانین مربوط به احوال شخصیه از قبیل نکاح (ازدواج) و طلاق و اهلیت اشخاص و ارث در مورد کلیه اتباع ایران ولو اینکه مقیم در خارج باشند قانون ایران مورد اجرا خواهد بود و طبق قانون ایران ارث دختر و پسر به تساوی تقسیم نخواهد شد مگر با ارائه راهکارهایی توسط وکیل متخصص این امر. شما میتوانید جهت دریافت مشاوره آنلاین با شماره 09120067663 تماس حاصل فرمایید.

      • با سلام
        من با یه آقا اهل ترکیه ازدواج کردم.قصد طلاق توافقی رو داریم..بعد از ثبت طلاق در ترکیه من برمیگردم ایران..برای ثبت طلاق در ایران چه اقدامی باید انجام‌بدم..مراجعه به دادگاه الزامیه یا فقط دفتر ثبت طلاق کافیه…و اینکه صیغه طلاق برای شیعه و سنی یکیه؟همسرم سنی هستن.. و اینکه ترجمه طلاقنامه ترکبه الزامیه برای ثبت در ایران؟

        • سلام بعد از گرفتن رای طلاق در ترکیه ثبت طلاق در سفارت ایران و تحت نظر نماینده ایران الزامی هست.
          در غیر اینصورت باید حکم تنفیذ طلاق خارجی رو در دادگاه خانواده ایران بدین

  • سلام شب شما بخیر
    بنده ساکن تورنتو هستم ومیخوام به یک وکیل در ایران بابت کارهای طلاقم وکالت بدم آیا این مورد ممکن؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله. شما میتوانید از طریق سامانه میخک اعطا وکالت نمایید. همچنین جهت رزرو تایم مشاوره با شماره 09120067663 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام وقت شما بخیر
    من ۵ ماه باردار هستم و در آنتاریو سکونت دارم و همسرم من و بچه ام ترک کرد برگشت ایران من قصد طلاق دارم و میخوام اینجا با آقایی که تبعه اینجا هستن ازدواج کنم آیا این مورد ممکن لطفا راهنماییم کنید ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله. باید شرایط شما در جلسه مشاوره بررسی شود و درصورت طلاق بعد از وضع حمل شما میتوانید ازدواج مجدد داشته باشید. جهت رزرو تایم مشاوره با شماره 09120067663 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام وقت بخیر
    سلام من معتمدی هستم از نیس تونستم با شما ارتباط بگیرم در مورد آقای دکتر مهری زیاد شنیدم و من نیاز به یک وکیل بین المللی دارم که در ایران باشه تا برای کارهای مطالبه ارث برام اقداماتی انجام بده امکان پذیرهست این مورد؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله. شما میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و رزرو تایم مشاوره با آقای دکتر مهری با شماره 09120067663 تماس حاصل فرمایید.

      • سلام جناب وقت بخیر
        من مقیم یونان هستم و ۴ ماه از همسرم در ترکیه جدا شدم ولی طلاق ما در ایران ثبت نشده من میخوام در یونان ازدواج کنم آیا ممکن؟

        • سلام وقت شما بخیر
          تا هنگامی که طلاق خارجی در دادگاههای ایران تنفیذ (تایید) نشده باشد و همچنین، صیغه شرعی طلاق جاری نشده باشد، زن دارای محدودیتهایی میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *