این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

با موضوع دریافت ویزای ازدواج آلمان همراهتان هستیم.

دریافت ویزای ازدواج آلمانمهاجرت به کشور آلمان از طریق روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است که ازدواج با تبعه آلمانی، یکی از روش‌های دریافت اقامت و تابعیت این کشور می‌باشد.

در گروه وکلای مهاجرتی مهرپارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع دریافت ویزای ازدواج آلمان پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان گرامی می‌باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی و مهاجرتی مهرپارسیان که در آخر مقاله درج شده‌اند نیز، تماس حاصل نمایید.

سوالات مهم در بررسی موضوع دریافت ویزای ازدواج آلمان

  1. شرایط کلی ازدواج با فرد آلمانی در کشور آلمان چگونه است؟
  2. قوانین مربوط به ازدواج در آلمان چیست؟
  3. فرآیند دریافت اقامت کشور آلمان از طریق ازدواج به چه صورت می‌باشد؟
  4. مدارک مورد نیاز جهت ازدواج در آلمان چیست؟
  5. آیا ازدواج صوری برای مهاجرت به آلمان امکان‌پذیر است؟
  6. مدارک لازم جهت دریافت تابعیت کشور آلمان از طریق ازدواج کدامند؟
  7. بهترین وکیل متخصص در زمینه دریافت ویزای ازدواج آلمان کیست و دارای چه ویژگی‌هایی می‌باشد؟

شرایط کلی ازدواج با فرد آلمانی در کشور آلمان چگونه است؟

یکی از شرایط ازدواج در آلمان این است که فرد آلمانی باید ثابت نماید، دارای درآمد کافی جهت تأمین زندگی خود و همسرش می‌باشد و برای تأمین هزینه‌های زندگی خود نیازی به کمک‌های دولتی نخواهد داشت.

  اقامت آلمان از طریق کار

از طرفی دیگر براساس قانون ازدواج در کشور آلمان، فرد متقاضی مهاجرت از طریق ازدواج با تبعه آلمان، باید حداقل به زبان آلمانی تا سطح A1 مسلط باشد.

اقدامات لازم بعد از ثبت ازدواج

درخواست اقامت آلمان از طریق ازدواجبعد از ازدواج و ثبت قانونی آن، فرد متقاضی دریافت ویزا باید به سفارت آلمان در کشور خود مراجعه نماید و مدارک ثبت ازدواج و تقاضای خود را برای دریافت ویزای ازدواج ارائه کند.

بعد از ازدواج، فرد متقاضی ازدواج در آلمان باید به سفارت آلمان مراجعه کند و مدارک ثبت ازدواج و تقاضای خود را جهت دریافت ویزای ازدواج آلمان ارائه کند. بعد از بررسی شدن مدارک و در صورت تایید شدن آن‌ها، ویزای ازدواج در آلمان صادر خواهد شد.

دریافت تابعیت آلمان از طریق ازدواج

ازدواج با فردی که تبعه یک کشور دیگری می‌باشد، یکی از روش‌های دریافت اقامت و تابعیت آن کشور می‌باشد. کشور آلمان هم از این قاعده پیروی می‌نماید.

مطابق قوانین ازدواج در کشور آلمان، یکی شرایط مهاجرت به کشور آلمان از طریق ازدواج می‌باشد، در صورتی که فرد متقاضی به عنوان یک خارجی با فردی که دارای تابعیت کشور آلمان می‌باشد، ازدواج نماید، می‌تواند به اقامت کشور آلمان درآید و سپس تابعیت این کشور را به دست آورد.

چه زمانی می‌توان وارد خاک کشور آلمان شد

مدارکی که از جانب فرد متقاضی ارائه می‌شوند نیز، باید مورد بررسی قرار گیرند و صحت آن‌ها باید تایید شود. علاوه بر آن، مدارک شغلی و درآمدی فرد تبعه آلمان نیز باید کفایت کند.

بعد از آن ویزای ازدواج صادر می‌گردد و با صدور ویزای ازدواج آلمان، فرد می‌تواند وارد کشور آلمان شود و در این کشور اقامت داشته باشد و علاوه بر آن، امکان کار و یا تحصیل رایگان نیز، برای او وجود دارد.

قوانین مربوط به ازدواج در آلمان چیست؟

جهت مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت این کشور از این طریق، 3 شرط لازم است:

  • ازدواج فرد متقاضی باید به صورت رسمی ثبت شده باشد.
  • همسر متقاضی باید بتواند ثابت نماید که دارای درآمد کافی برای تامین هزینه‌های زندگی یک زوج در آلمان می‌باشد.
  • فرد باید حداقل دارای مدرک A1 زبان آلمانی باشد.
  اجرای اسناد خارجی در ایران

حداقل سن برای ازدواج در آلمان

ازدواج کردن با یک شخص آلمانیحداقل سن جهت ازدواج در آلمان 18 سال است، ولی افراد از سن 16 تا 18 سالگی نیز، با اجازه والدین خود می‌توانند ازدواج کنند.

در صورتی که فردی سابقا ازدواج نموده باشد و قصد داشته باشد که دوباره ازدواج کند، برای اثبات پایان ازدواج‌های سابق خود نیاز به مدارکی از جمله، گواهی فوت همسر یا حکم طلاق دارد.

در صورتی که فرد غیرآلمانی و فرد تبعه کشور آلمان بخواهند مراسم ازدواج خود را در کشور آلمان برگزار کنند، فرد غیرآلمانی می‌تواند از طریق اخذ ویزای توریستی به مدت 3 تا 6 ماه وارد این کشور شود و برای برگزاری مراسم خود اقدام کند.

فرآیند دریافت اقامت کشور آلمان از طریق ازدواج به چه صورت می‌باشد؟

همانگونه که در ابتدای مقاله توضیح دادیم، قدم اول این است که ازدواج باید به صورت رسمی ثبت گردد. بعد از آن متقاضی باید به سفارت آلمان مراجعه نموده و با ارائه مدارک مورد نیاز، درخواست ویزای ازدواج آلمان نماید.

بعد از بررسی مدارک و تأیید صحت آن‌ها توسط سفارت و تأیید توان مالی فرد تبعه آلمانی جهت تأمین مخارج زندگی مشترک، ویزای ازدواج آلمان برای متقاضی صادر می‌شود. اعتبار این ویزا به مدت یک سال می‌باشد و قابل تمدید است.

شرایط تمدید ویزای ازدواج آلمان

در صورتی که ازدواج صورت گرفته همچنان ادامه داشته باشد و در صحت آن شک و شبهه‌ای وجود نداشته باشد، ویزای ازدواج متقاضی هر ساله تمدید خواهد شد و بعد از حداقل 3 سال، متقاضی می‌تواند درخواست دریافت تابعیت آلمان را بدهد.

مدارک مورد نیاز جهت ازدواج در آلمان چیست؟

  لیست مشاغل مورد نیاز آلمان

مدارکی که فرد متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج باید ارائه دهد عبارتند از:

  • پاسپورت.
  • گواهی تولد.
  • گواهی تجرد (گواهی طلاق، گواهی فوت) در صورت وجود.
  • گواهی عدم سوء پیشینه.
  • پرداخت هزینه‌های مربوطه.

لازم به ذکر است که تمامی مدارک و اسناد باید به زبان آلمانی ترجمه گردند.

آیا ازدواج صوری برای مهاجرت به آلمان امکان‌پذیر است؟

ازدواج در آلمانبا توجه به قوانین حاکم در مورد ازدواج در کشور آلمان، برای دریافت اقامت دائم این کشور از طریق ازدواج با اتباع آلمانی، افراد باید مدارکی مبنی بر حقیقی بودن ازدواجشان نیز، ارائه نمایند.

بناراین، افراد متقاضی باید مدارکی را ارائه دهند مبنی بر جدیت آن‌ها در امر ازدواج. این مدارک باید نشان دهند که ازدواج افراد کاملا حقیقی می‌باشد و صوری نیست. بنابراین، باید مدارکی از جمله، فیلم‌ها و عکس‌هایی که بین او و کیس ازدواج برای مهاجرت آلمان، رد و بدل شده‌اند را به سفارت کشور آلمان ارائه نمایند.

مدارک لازم جهت دریافت تابعیت کشور آلمان از طریق ازدواج کدامند؟

مدارک لازم جهت دریافت تابعیت کشور آلمان از طریق ازدواج به شرح ذیل می‌باشند:

  • عکس از پاسپورت.
  • پاسپورت و شناسنامه به همراه کپی.
  • گواهی ازدواج در آلمان.
  • گواهی تولد.
  • گواهی مدرک زبان B1.
  • اثبات ملیت همسر آلمانی.
  • اثبات مالیات (حداقل پرداخت 3 ماه).
  • آزمون شهروندی در آلمان.
  • اعلام تبعیت و پیروی از قانون اساسی آلمان و انطباق با قوانین آلمان.

بهترین وکیل مهاجرت به آلمان در تهران

بهترین وکیل متخصص در زمینه دریافت ویزای ازدواج آلمان وکیلی است که اطلاعات دقیق و کامل در مورد روند اجرایی این موضوع دارد و می‌تواند متقاضی را با شرایطی که در آینده با آن مواجه خواهد شد نیز، آشنا کند.

در صورتی که به دنبال دریافت اطلاعات مورد نیاز در زمینه موضوع دریافت ویزای ازدواج آلمان هستید، می‌توانید از وکلای متخصص و باتجربه در این زمینه کمک دریافت نمایید تا شما را از ابتدا تا انتهای مسیر راهنمایی و کمک کنند.

بنابراین، ما به شما موسسه حقوقی و مهاجرتی مهرپارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری را معرفی می‌کنیم که دارای بهترین و باتجربه‌ترین وکلا در این زمینه می‌باشد.

  ویزای کار آلمان بدون مدرک دانشگاهی

جهت دریافت وقت مشاوره در زمینه موضوع دریافت ویزای ازدواج آلمان، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی و مهاجرتی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

دریافت ویزای ازدواج آلمان دریافت ویزای ازدواج آلمان دریافت ویزای ازدواج آلمان دریافت ویزای ازدواج آلمان دریافت ویزای ازدواج آلمان دریافت ویزای ازدواج آلمان دریافت ویزای ازدواج آلمان دریافت ویزای ازدواج آلمان 

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (11 امتیاز)

14 دیدگاه ها

  • من از طریق اقامت خواهرم در المان ،درخواست داده بودم که برم الان رد شده . خواهر من که ساکن اونجاست میتونه کاری کنه؟ لطفا زود جواب بدید ممنون

    • سلام. خواهرتون جهت اطلاع از دلایل رد درخواست نمیتواند شخصا با سفارت ارتباط برقرار نماید. ولی در صورتی که ایشون در آلمان قصد دارد برای شما کاری انجام دهد، نیاز به وکالت کتبی به زبان آلمانی از طرف شما میباشد، که آن را ضمیمه اعتراض کند و به سفارت ارسال نماید که فرم و ساختار خاصی ندارد.

  • سلام . وقتتون بخیر من قصد مهاجرت به آلمان را دارم و با 40 سال سن و دارای شغل فنی (مکانیک) ولی مدرک تحصیلی ندارم . میخواستم بدانم برای مهاجرت به آلمان حتما نیاز به مدرک تحصیلی مرتبط هست یا خیر ؟ آیا شرایط بنده برای مهاجرت به آلمان از طریق کاری امکان پذیر است ؟ ممنون

    • سلام و احترام
      یکی از راههای مهاجرت به آلمان اقدام برای دریافت بلوکارت هست که بعد از 4 سال منجر به اقامت دائم خواهد شد.
      در صورت نیاز به مشاوره درباره شرایط دریافت بلوکارت و اقامت دائم آلمان با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

  • با سلام و احترام . من و همسرم 15 سال است که در کشور آلمان زندگی کردیم به دلیل نداشتن تفاهم و مشکلات خانوادگی قصد دارم از همسرم طلاق بگیرم . اما نمیدونم برای اقدام به طلاق با قوانین کدام کشور اقدام کنم و اینکه اگر باید با قوانین کشور ایران باشد حتما باید خودم حضور داشته باشم یا خیر ؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید .

    • با سلام و احترام
      قوانین مربوط به خانواده در هر کشور برای شهروندانش در هر حالتی معتبر است، و افراد در هر کشوری که سکونت دارند باید مطیع قوانین کشور خود باشند. بنابراین اتباع ایرانی که در کشورهای خارجی زندگی میکنند و برای حل کردن دعاوی خانوادگی دچار مشکل شده اند، باید طبق قوانین ایران به حل دعاوی خود بپردازند، چرا که تابع این قوانین هستند. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد امور بین الملل و همچنین طلاق بین المللی با شماره 09120067664 تماس گرفته و با وکیل امور بین الملل جناب آقای دکتر محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری مشاوره نمایید.

  • با سلام و ادب. من یک دختر 17 ساله هستم قصد دارم برم آلمان و با پسر عموی خودم در آنجا ازدواج کنم. آیا من این اجازه رو دارم که با این شرایط در آن کشور ازدواج کنم ؟

    • سلام دوست عزیز
      حداقل سن برای ازدواج در کشور آلمان 18 سال است، ولی در برخی موارد افراد از سن 16 تا 18 سالگی نیز، با اجازه والدین خود می‌توانند ازدواج کنند. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل بین الملل با شماره 09120067664 تماس حاصل فرمایید.

  • با سلام و ادب. من یک خانم 32 ساله هستم قصد دارم برم آلمان و با پسر عمه خودم در آنجا ازدواج کنم. اما بنده قبلا یک بار ازدواج کردم. و قصد دارم که مراسم ازدواجم در آنجا انجام شود. بنده از چه طریقی میتوانم اقدام کنم ؟ و چه مدارکی را باید با خود به همراه داشته باشم ؟

    • سلام دوست عزیز
      در صورتی که شما سابقا ازدواج نموده‌اید و قصد دارید که دوباره ازدواج کنید، برای اثبات پایان ازدواج‌ سابق خود نیاز به مدارکی از جمله، گواهی فوت همسر یا حکم طلاق دارید، همچنین در صورتی که شما به عنوان فرد غیر آلمانی با فرد تبعه کشور آلمان بخواهید مراسم ازدواج خود را در کشور آلمان برگزار کنید، شما می‌توانید از طریق اخذ ویزای توریستی به مدت 3 تا 6 ماه وارد این کشور شوید و برای برگزاری مراسم خود اقدام نمایید. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکلای امور بین الملل با شماره 09120067664 تماس حاصل فرمایید.

  • با سلام و وقت بخیر. من در ایران زندگی میکنم و قصد دارم که به آلمان مهاجرت کنم و با یک تبعه آلمانی ازدواج کنم. ولی ایشان خییلی درآمد بالایی ندارد. میخواستم بدونم این دلیل مشکلی برای من ایجاد نخواهد کرد ؟

    • سلام دوست عزیز
      یکی از شرایط ازدواج در آلمان این است که فرد آلمانی باید ثابت نماید دارای درآمد کافی جهت تأمین زندگی خود و همسرش می‌باشد و برای تأمین هزینه‌های زندگی خود نیازی به کمک‌های دولتی نخواهد داشت. از طرفی دیگر براساس قانون ازدواج در کشور آلمان شما باید حداقل به زبان آلمانی تا سطح آ یک مسلط باشید. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور بین‌الملل با شماره 09120067664 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام من با یه آلمانی نامزد کردم حدود ۷ماهه که از رابطمون میگذره اما عقد یا ازدواج رسمی که ثبت شده باشه نیست و زودم نمیخوایم ازدواج کنیم تا شرایط ازدواج رو داشته باشیم
    یه چند باری همدیگه رو توی ایران و ترکیه دیدیم
    اما دیگه نمیتونه مرخصی بگیره بیاد منو ببینه چون کار میکنه می خواستم این بار من برم ببینمش آلمان ویزای نامزدی با شرایط ما وجود داره؟ یا یه جور ویزای ویزیتور؟ مرسی بابت پاسخگوییتون

    • سلام اطلاعی از شرایط شما ندریم که اظهارنظر کنیم. برای این امر باید از مشاورین مهاجرتی ما وقت مشاوره بگیرین تا موضوع بررسی و پاسخ مقتضی داده بشه خدمتتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *