امروز با بررسی حقوق خانواده سوئد برای ایرانی‌ها با شما هستیم.

حقوق خانواده سوئد برای ایرانی‌هادر این مطلب قصد داریم تا نکاتی چند در خصوص حقوق خانواده سوئد برای ایرانی‌ها در اختیار همراهان مهر پارسیان قرار دهیم. مطلب پیش‌رو می‌تواند به ایرانیان مقیم سوئد کمک‌کننده باشد.

گروه وکلای مهر با حضور وکلای برجسته خانواده در ایران و با همکاری وکلای رسمی در کشورهای مختلف همچون سوئد، آماده ارایه خدمات  مشاوره حقوقی خانواده و قبول پرونده‌ها می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق پل‌های ارتباطی موسسه مهر پارسیان، جهت تعیین وقت مشاوره با گروه وکلای مهر تماس حاصل نمایید.

نکات و توضیحات مهم در خصوص حقوق خانواده سوئد برای ایرانی‌ها

  • کدام یک از دادگاه‌های سوئد صالح به رسیدگی به اختلافات خانوادگی ایرانیان است؟
  • پروسه طلاق در سوئد چقدر طول می‌کشد؟
  • حضانت فرزند بعد از طلاق طبق قوانین سوئد با چه کسی است؟

حقوق خانواده سوئد برای اتباع ایرانی

در موارد اختلافات خانوادگی، بهتر است در ابتدای امر و پیش از هر اقدامی از وکیل یا داور جهت حل اختلافات خود استفاده نمایید. در صورتی که از این طریق مشکل شما حل نشد، در این حالت به دادگاه مراجعه نمایید.

گروه وکلای مهر ضمن ارایه مشاوره حقوقی خانواده نسبت به اتباع ایرانی‌ در سوئد، امکان شرکت در جلسات داوری جهت حل و فصل اختلافات حقوقی بین‌المللی شما هستند.

  سرمایه گذاری در سوئد

در کشور سوئد بخشی تحت عنوان Family Advice Service، به متقاضیان مشاوره جهت حل اختلافات خانوادگی ارایه داده می‌شود.

حقوق ارث در سوئد

در صورت فوت فرد در کشور سوئد، دادگاه صالح نماینده‌ای را جهت فهرست کردن و تعیین دارایی‌های متوفی تعیین می‌کند. در صورت نیاز، دادگاه نیز فردی را منصوب می‌کند تا میزان ارث هر یک از وراث را مشخص نماید.

طلاق در سوئد

مراحل طلاق برای ایرانیان مقیم خارجبرای درخواست طلاق باید به دادگاه صالح که در واقع دادگاه محل اقامت زوج یا زوجه در سوئد است. در صورتی که هیچ یک در سوئد اقامت نداشته باشند، عموما دادگاه استکهلم صالح به رسیدگی به دعاوی طلاق است.

به منظور طلاق ابتدا باید، سند ثبت از اداره مالیات گرفته شود.
تکمیل فرم «joint application for divorce» یا «joint application for dissolution of registered partnership» از مراحل بعدی است.
در صورتی که فرزند یا فرزندان زیر 18 سال دارید، می‌بایست نوع حضانت که مشترک یا منفردا باشد را باید قید نمایید.
هزینه دادخواست طلاق در دادگاه‌های سوئد معادل 900 کرون سوئد است.

پروسه طلاق در سوئد در صورتی که طلاق از نوع توافقی باشد کوتاه بوده و از چند هفته فراتر نیست. اما در صورت مخالفت یکی از زوجین و یا وجود فرزند، این بازه زمانی عموما به 6 ماه نیز می‌رسد. این بازه 6 ماهه در اصلاح حقوقی به «period of reconsidereation» معروف است. حقوق خانواده سوئد برای ایرانی‌ها

مهریه و تقسیم اموال در سوئد

طبق قوانین حقوق خانواده  در سوئد، در صورت طلاق و پایان رابطه زناشویی، مسئله تقسیم اموال به میان می‌آید. البته لازم به ذکر است که تقسیم اموال می‌تواند در زمان رابطه زناشویی و پیش از طلاق نیز صورت گیرد که در این حالت باید به اداره مالیالت سوئد مراجعه کرد.

  وکیل ویزای کاری سوئد

در صورت اعتراض به نحوه تقسیم اموال خود، می‌توانید با مراجعه به دادگاه محلی درخواست انتصاب کارشناس تقسیم اموال دهید و اگر همچنان با نظر کارشناس هم موافق نباشید می‌توانید به دادگاه جهت شکایت مراجعه نمایید.

مهاجرت به سوئد

برای ورود به کشور سوئد راه‌های مختلفی وجود دارد: مهاجرت تحصیلی به سوئد، شرکت در دوره‌های زبان سوئد، مهاجرت کاری به سوئد، ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری در سوئد.

شرکت در دوره‌های زبان سوئد یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای مهاجرت به کشور سوئد است. بدین نحو هم متقاضیان ادامه تحصیل در سوئد و هم متقاضیان جستجوی کار می‌توانند از طریق شرکت در دوره‌های زبان به سوئد مهاجرت کنند.

هزینه تحصیل در دوره‌های زبان سوئد، شامل شهریه معادل 85 هزار کرون و هزینه زندگی است.

وکیل حقوق خانواده سوئد برای ایرانی‌ها

جهت برقراری ارتباط با دفتر وکیل حقوق خانواده سوئد برای ایرانی‌ها، مشاوره آنلاین با وکیل مهاجرت، معرفی بهترین وکیل مهاجرت به آمریکا، سوئد، پرتغال، آلمان، سایر کشورهای اروپا، کانادا و استرالیا از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی،  همه روزه از ساعت‌های 19 الی 9 و پنجشنبه‌ها 15 الی 9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (12 امتیاز)

4 دیدگاه ها

  • دختر 17 ساله ای هستم که مادرم مقیم سوئد است میخواهم با استفاده از بورسیه تحصیلی به کشور سوئد بروم آیا می‌توانم قبل اقامت ویزای همراه برای کسی به عنوان همسرم بگیرم که آن هم همراه خودم در دانشگاه های آنجا تحصیل کند؟

    • سلام
      خیر امکان دریافت اقامت یا ویزا برای شخص دیگری بدون ارائه مدارک ازدواج وجود ندارد.

  • سلام همسرم من یک مرد ایرانی هستم که 18 سال پیش با یک خانم سوئدی ازدواج کردم و ایشون 4 ماه پیش فوت کردن همسرم زمان ازدواج مسلمان شدن وازدواج ایرانی داشتیم ولی ایشون و خودم تابعیت سوئد هم داریم حالا برای تقسیم ارث به موجب کدوم قانون این مورد برای ما انجام میشه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *