این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

ازدواج و طلاق در سوئیس, ازدواج و طلاق به عنوان ابعادی از احوال شخصیه افراد تحت حاکمیت کشور متبوع افراد می‌باشد؛

ازدواج و طلاق در سوئیسدر این میان مقوله مربوط به شرایط ازدواج و طلاق افراد از ایران یا تابعیت‌های دیگر نیز مورد بحث است. ازدواج و طلاق در سوئیس میان اتباع ایرانی و سوئیسی، یا حتی ازدواج اتباع ایرانی در سوئیس خود حقوق و قوانینی را در بر دارد.

ازدواج در سوئیس آثاری داشته که خود نیز مقوله طلاق را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهرپارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری، با توجه به همکاری با برترین وکلا و موسسات حقوقی و مهاجرتی بین‌المللی در کانادا و نیز با حضور کارشناسان ارشد حقوق بین‌الملل، همواره موثق‌ترین اطلاعات پیرامون آخرین قوانین مهاجرتی سوئیس را در اختیار مخاطبان خود در سراسر دنیا قرار می‌دهد.

در حال حاضر موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهرپارسیان، یکی از معتبرترین موسسات حقوقی مجاز در زمینه ارایه مشاوره حقوقی برای ازدواج و طلاق در سوئیس، در ایران می‌باشد که همواره با عنایت به آخرین قوانین و پیگیری امور مهاجرتی از طریق کنسولگری‌های ایران در سوئیس، مفتخر به ارایه خدمات مشاوره حقوقی در تمامی زمینه‌های مهاجرت به کشور سوئیس بوده است.

در مقاله پیش رو به پرسش‌های متداول پیرامون ازدواج و طلاق در سوئیس پرداخته خواهد شد؛ امید بر این که بتوان سوالات ذهنی هموطنان عزیزمان را پاسخگو باشیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی و حقوقی پیرامون ازدواج و طلاق در سوئیس با کارشناسان ما در دپارتمان مهاجرت و حقوق بین‌الملل مهرپارسیان در تماس باشید.

  اقامت تمکن مالی سوئیس

در صورتی که ازدواج اول و طلاق اول در شناسنامه ثبت نشده باشد، برای ازدواج دوم چه اقدامی باید صورت گیرد؟

پاسخ: بدین منظور می‌بایست مدارک ازدواج و سند طلاق اول به سفارت ارایه شده و پس از درج در شناسنامه، برای ازدواج دوم و ثبت آن اقدام گردد. چراکه به تبع ازدواج دوم نیازمند ارایه گواهی طلاق و مدارک دال بر طلاق همچون اطلاعات مربوط به طلاق در شناسنامه است.

آیا امکان ازدواج با فرد سوئیسی که تمایلی به تشرف به اسلام نداشته باشد وجود دارد؟

پاسخ: خیر، ازدواج با غیرمسلمان جایز نمی‌باشد. مگر اینکه ازدواج به سبک سوئیسی صورت گیرد.

آیا گواهی ازدواج شرعی که از سایر کشورها همچون ترکیه صادر گردد، مورد پذیرش سفارت ترکیه است؟

پاسخ: خیر، به منظور تایید گواهی شرعی صادره از موسسات اسلامی ترکیه، می‌بایست به موسسات اسلامی در سوئیس مراجعه نمود.

در صورتی که زوجه رسما ترک تابعیت ایران را کرده باشد، در صورت ازدواج با مرد ایرانی در سوئیس می‌تواند درخواست شناسنامه و گذرنامه ایرانی دهد؟

پاسخ: بله این امکان وجود دارد.

آیا برای ازدواج دختر ایرانی با پسر سوئیسی نیازی به ارایه اجازه نامه از پدر وجود دارد؟

پاسخ: بله، درخواست ثبت ازدواج دختر ایرانی با پسر سوئیسی مستلزم ارایه اجازه نامه از پدر یا جد پدری و در صورت فوت پدر یا جد پدری، ارایه اصل گواهی فوت کفایت می‌کند.

آیا حضور زن و شوهر برای ثبت طلاق الزامی است؟

پاسخ: بله حضور هر دو برای امضا سند مربوطه الزامی است؛ البته در صورت ممانعت هر یک از طرفین برای حضور در جهت ثبت طلاق، می‌توان با حکم دادگاه با حضور یکی از طرفین نیز این کار را انجام داد.

  دریافت اقامت سوئیس از طریق تمکن مالی

در صورتی که طلاق به سبک سوئیسی بوده باشد، آیا می‌توان درخواست مهریه نمود؟

پاسخ: امکان درخهواست مهریه در دادگاه‌های سوئیس وجود دارد، اما نگاهی که قاضی به قضیه مهریه دارد متفاوت از نگاه قاضی مسلمان در دادگاه‌های ایران است. بدین نحو که به مقوله مهریه از دید تعهد مالی مندرج در سند ازدواج به عنوان یک قرارداد نگاه می‌شود. در این حالت توصیه می‌شود که به منظور پیشبرد بهتر و اخذ نتیجه مطلوب نسبت به ثبت و تایید طلاق در دادگاه ایران اقدام و درخواست مهریه یا شخصا و یا با نصب وکیل خانواده یا وکیل طلاق در دادگاه‌های ایران پیگیری نمود.

برای ثبت طلاق در صورتی که هم ازدواج و هم طلاق سوئیسی باشند، چکار باید انجام داد؟

پاسخ: برای ثبت طلاق، در مجموع نیاز به ارایه گواهی صیغه طلاق شرعی و گواهی طلاق سوئیسی لازم است. حال که طلاق نیز سوئیسی نبوده است،باید از طریق دادگاه‌های داخل کشور ایران اقدام نمود.

لازم به ذکر است که به منظور ثبت ازدواج در سوئیس  و نیز ثبت طلاق در سوئیس ارائه مدارکی مبنی بر تابعیت مرد و زن ضروری است. برای کسب اطلاعات بیشتر ضمن امکان مراجعه به مقالات منتشر در سایت رسمی موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهرپارسیان، می‌توانید با کارشناسان ما در دپارتمان مهاجرت جهت تعیین وقت مشاوره حضوری و یا آنلاین تماس حاصل نمایید.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (10 امتیاز)

4 دیدگاه ها

  • سلام من با یک اقای سوئیسی اشنا شدم و ایشون قصد نداره مسلمان بشه و ارتدوکس هستن ایا ما میتونیم ازدواج کنیم تو ایران ؟ و اگرنه چه کاری میشه انجام بشه ؟

    • سلام دوست عزیز
      مطابق قانون ایران ازدواج با غیرمسلمان جایز نمی‌باشد. و این مورد در ایران ثبت نمیشود، مگر اینکه ازدواج به سبک سوئیسی صورت گیرد.

  • سلام روز خوش سوالی داشتم من امسال قرار با یک اقا پسر سوئیسی ازدواج کنم ایشون هم کلاسی من بودن و ما هردو دانشجوی پزشکی دانشگاه Basel هستیم من پدرم و پدر بزرگم هردو فوت کردن ایا من نیازمند اجازه از عموم هستم چون ایشون بعد از شهادت پدرم سرپرست من بودن ؟

    • سلام دوست عزیز
      خیر، درخواست ثبت ازدواج دختر ایرانی با پسر سوئیسی مستلزم ارایه اجازه نامه از پدر یا جد پدری و در صورت فوت پدر یا جد پدری، ارایه اصل گواهی فوت کفایت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *