با معرفی وکیل انحصار وراثت شمال تهران همراهتان هستیم.

وکیل انحصار وراثت شمال تهرانسوالات متعدد کاربران در شبکه های اجتماعی موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان ما را بر آن داشت تا نوشته ای برای معرفی وکیل انحصار وراثت در تهران به همراه پاسخگوئی کامل به این سوالات به رشته تحریر در آوریم.

انحصار وراثت چیست؟

بعد از فوت هر شخصی، ابتدا گواهی فوت صادر و تسلیم خانواده وی می شود. در صورتی که شخص متوفی کسی را نداشته باشد، با صدور گواهی فوت، شهرداری موظف به پرداخت هزینه های کفن و دفن می باشد. اقدام بعدی اخذ گواهی انحصار وراثت است.

قانون تصدیق انحصار وراثت، دلیل دریافت این گواهی را مطالبه مال به عنوان وراثت بیان کرده است. اما در عرف عامه و رویه جاری، در صورتی که وراثت بخواهند مالی تقسیم کنند و یا طلبی وصول نمایند، باید گواهی انحصار وراثت را از مرجع قضائی دریافت کنند.

این مرجع قضائی طبق قانون فعلی، شورای حل اختلاف محل سکونت شخص فوت شده می باشد.

برای درخواست این گواهی از شورای حل اختلاف محل، مدارکی مورد نیاز است که در بخش های بعدی، وکیل انحصار وراثت تهران و کرج به آن خواهد پرداخت.

بعد از انحصار وراثت چه باید کرد؟

گام اول در دریافت گواهی انحصار وراثت طی شد. حال امکان طرح دعوی و یا توافق بین ورثه وجود دارد. نکته مهم این است که هر ذینفعی هم که در تقسیم اموال متوفی سهمی برای خود قائل است می تواند درخواست صدور تصدیق حصر وراثت از شورای حل اختلاف نماید.

به عنوان مثال، عروس خانواده بابت مهریه از همسرش طلبکار است. مادر شوهر فوت نموده و دارای املاک و اموالی است که بخشی از آن به همسر خواهد رسید. عروس خانواده در این گونه موارد می تواند از شورای حل اختلاف جهت روشن شدن تعداد ورثه درخواست صدور گواهی انحصار وراثت نماید.

چرا که صدور گواهی انحصار وراثت، مقدمه درخواست تحریر ترکه و یا مهر و موم ترکه است.

مشکلات انحصار وراثت

وکیل ارث ایرانیان خارج از کشوروکیل پایه یک دادگستری انحصار وراثت توضیح می دهد:
اگر نام یکی از ورثه به عمد در درخواست انحصار وراثت قید نشود چه باید کرد؟
بر اساس ماده 9 قانون تصدیق انحصار وراثت این عمل جرم است.

  همه چیز درباره ویزای شینگن

‌ماده نهم – هر گاه معلوم شود که مستدعی تصدیق با علم به عدم وراثت خود تحصیل تصدیق وراثت نموده و یا با علم به وجود وارثی غیر از خود‌تحصیل تصدیق بر خلاف حقیقت کرده است کلاهبردار محسوب و علاوه بر ادای خسارت به مجازاتی که به موجب قانون برای این جرم مقرر است‌محکوم خواهد شد.

در اینگونه موارد موضوع تحت عنوان کلاهبرداری قابل شکایت است. اما اگر شخص متقاضی انحصار وراثت نام همه ورثه را نداند چه باید کرد.

برای جلوگیری از مشکلات انحصار وراثت، بهتر است در صورتی که مطمئن نیستیم ورثه محصور به اشخاصی است که ما می شناسیم بهتر است درخواست استعلام از ثبت احوال کنیم. شعبه رسیدگی کننده در شورای حل اختلاف موظف به اخذ استعلام است.

ارائه پاسخ استعلام از سوی ثبت احوال مستلزم مراجعه متقاضی و پرداخت هزینه استعلام است.

مدارک لازم جهت وکالت انحصار وراثت

انتخاب وکیل پایه یک دادگستری انحصار وراثت در ایران، از طریق سامانه ثنا انجام می شود. به این ترتیب که بعد از ثبت مشخصات موکل در سامانه قوه قضائیه، پیامکی حاوی کد امضا برای موکل ارسال می شود. بعد از مطالعه وکالتنامه توسط موکل، کد در اختیار وکیل قرار خواهد گرفت.
در این مرحله وکالتنامه تنظیم و امضا شده است.

نحوه اعطای وکالت پرونده انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور

ایرانیان خارج از کشور برای انتخاب وکیل می توانند در صورت داشتن سابقه در ثنا از همین طریق وکالت دهند. اما در صورت عدم ثبت نام در سامانه قوه قضائیه چه باید کرد؟ در این حالت می توان از طریق سامانه میخک نسبت به تنظیم وکالت و پرداخت هزینه ها به سفارت اقدام نمود.

گاهی هم ممکن است شخصی در ایران از شما بابت اعطای وکالت به وکیل دادگستری وکالت رسمی داشته باشد. در این حالت شخص وکیل به صورت مع الواسطه نسبت به اعطای وکالت به وکیل پایه یک انحصار وراثت اقدام خواهد نمود.

هزینه برای وکیل انحصار وراثت

هزینه وکیل برای پرونده انحصار وراثت در نقاط مختلف تهران و یا شهرستان ها متفاوت است.
در موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان با توجه به آیین نامه تعرفه حق الوکاله، و سابقه وکیل و همچنین تبحر و مهارت وی حق الوکاله ها تعیین می شود.

به این صورت که وکلای دارای سابقه و پایه علمی بالاتر مبالغ بیشتری دریافت خواهند نمود. با توجه به اینکه دریافت گواهی انحصار وراثت پرونده پیچیده ای نیست، توصیه می شود که همکاری با وکلای جوانتر مد نظر قرار گیرد. مگر اینکه مشکلات انحصار وراثت نیاز به وکیل تخصصی و با تجربه داشته باشد.

شماره وکیل انحصار وراثت تهران

در تمامی وب سایتهای موسسه حقوقی مهر پارسیان شماره وکیل پایه یک دادگستری به صورت تخصصی در هر پرونده موجود است. حتی برای ارتباط بیشتر با متقاضیان انتخاب وکیل، شماره همراه متصل به مرکز پاسخگوئی تماس برای ساعات غیر اداری در نظر گرفته شده است.

موسسه مهر پارسیانچرا موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان

پاسخ به این سوال بسیار روشن است. این موسسه و گروه وکلای مهر، تحت نظارت مستقیم دکتر محمد رضا مهری وکیل پایه یک دادگستری دارای سابقه قضائی در دادگستری استان تهران اداره می شود.

  وکیل اسناد و املاک در یونان

ارائه خدمات حقوقی و وکالت به ایرانیان خارج از کشور این موسسه را منحصر به فرد کرده است. دفاتر همکار وکلای بین المللی در سراسر دنیا از مزیت های دیگر این موسسه است. معرفی وکیل به ایرانیان برای دعاوی و دادگاههای خارج از کشور دیگر مزیت این موسسه است.

پیگیری شبانه روزی امور و پاسخگوئی 24 ساعته به درخواست های موکلین، موضوع مهمی است که توسط مدیر موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان مودر تاکید است.

وکیل انحصار وراثت کرج

دفاتر همکار وکلای موسسه حقوقی مهر پارسیان در همه شهرهای ایران فعال است. در صورت نیاز به وکیل انحصار وراثت در کرج و استان البرز کافی است با یکی از شماره های ذیل همین صفحه تماس بگیرید.

وکیل انحصار وراثت شرق تهران

درخواست وکیل انحصار وراثت شرق تهران و محدوده غرب تهران، از سوی بسیاری از متقاضیان مطرح شده است. با توجه به اینکه حوزه قضائی تهران یکپارچه می باشد، امکان معرفی وکیل در همه نواحی تهران وجود دارد.

مشاوره رایگان انحصار وراثت

وکیل پایه یک دادگستری دارای دفتری است که پرداخت هزینه های آن به عهده خودش است. پرداخت مالیات علی الحساب توسط وکیل در ابتدای پذیرش پرونده، تکلیفی قانونی است. پرداخت هزینه های عوامل دفتری و سایر هزینه ها مانع از آن می شود تا وکیل امکان مشاوره رایگان داشته باشد. اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری در محل این اداره و نیز بعضی مجتمع های قضائی مشاوره رایگان به متقاضیان ارائه می دهد.
بنابر این در تماس با دفتر موسسه حقوقی مهر پارسیان انتظار ارائه مشاوره رایگان با وکیل نداشته باشید.

اداره انحصار وراثت کرج کجاست؟

عزیزان این سوالی هست که یکی از متقاضیان مشاوره حقوقی ایرانیان خارج از کشور پرسیدند. توجه داشته باشید که اداره ای به نام انحصار وراثت در هیچ کجای ایران نداریم.

صدور گواهی انحصار وراثت صرفا توسط شورای حل اختلاف در هر منطقه صورت می پذیرد. این موضوع با اداره تصفیه امور ورشکستگی اشتباه گرفته شده است که هیچ ارتباطی به انحصار وراثت ندارد.
موضوع اداره امور تصفیه ورشکستگی نیز در سایت گروه وکلای مهر قابل مطالعه است.

مشاوره تلفنی انحصار وراثت

دوست دیگری سوال پرسیدند آیا مشاوره تلفنی انحصار وراثت ممکن است؟
در پاسخ به این سوال یادآور می شویم که از سال 1398 و اوج گیری بیماری کرونا در جهان، موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان، ابتکار جالبی به خرج داد. با توجه به لزوم عدم حضور در مراکز پر تردد مانند دفاتر وکلا، مقرر شد متقاضیان مشاوره حقوقی تلفنی و آنلاین در اولویت قرار گیرند.

این امر مزایای زیادی داشت. از جمله عدم معطلی در مسیر رفت و برگشت به دفتر وکیل. صرفه جوئی در هزینه و وقت موکل و وکیل. امکان برقراری تماس و تشکیل جلسه بلافاصله بعد از پرداخت حق مشاوره.

اگر یکی از وراث سهمش را بخواهد

در صورتی که بعد از صدور گواهی انحصار وراثت، یکی از ورثه سهم ارث خود را مطالبه کند دو راه وجود دارد. اول اینکه ورثه دیگر می توانند از محل اموال خود سهم وی را پرداخت کنند. در این حالت وی موظف است تا سهم خود را به سایر ورثه منتقل کند. راه دیگر این است که سهم الارث تقسیم و سهم هر یک از ورثه پرداخت شود.

  ثبت نام ثنا برای ایرانیان خارج از کشور

اگر این راه نیز توسط ورثه انجام نشود نوبت به تقدیم دادخواست تقسیم یا فروش اموال متوفی و پرداخت سهم هر یک پیش روست. در این حالت دادگاه حقوقی محل فوت متوفی صلاحیت رسیدگی دارد.

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل انحصار وراثت در تهران با گروه وکلای مهر تماس بگیرید.

مدارک مورد نیاز برای انحصار وراثت در شورای حل اختلاف

  • اصل و رونوشت گواهی فوت. در صورت نداشتن گواهی از ثبت احوال قابل تهیه است
  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی باطل شده متوفی
  • اصل و کپی سند ازدواج در صورت متاهل بودن متوفی
  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی همه ورثه
  • اصل و کپی استشهادیه محضری
  • درخواست نامه تصدیق انحصار وراثت
  • دریافت گواهی مالیات بر ارث برای انحصار وراثت نامحدود
  • ثبت نام متقاضی در سامانه جامع قوه قضائیه

تقسیم ارث بدون انحصار وراثت

در صورت توافق ورثه بر تقسیم ارث بدون انحصار وراثت باز هم این امر ممکن نیست. چرا که برای انتقال اموال منقول و غیر منقول متوفی به نام ورثه، حتما نیاز به دریافت این گواهی می باشد.

اما ممکن است ورثه سالها گواهی انحصار وراثت دریافت نکرده و در ملک موروثی کنار هم بدون تقسیم ارث زندگی کنند. این امر به معنای تقسیم ارث بدون انحصار وراثت نیست.
بنابراین تقسیم ارث بدون دریافت گواهی حصر وراثت معتبر نیست.

نحوه انحصار وراثت پدر

برای انحصار وراثت پدر مانند سایر درگذشتگان همان مدارک نام برده شده تهیه و به شورای حل اختلاف مراجعه می شود.

مهلت انحصار وراثت بعد از فوت

برای مراجعه به شورای حل اختلاف و دریافت انحصار وراثت هیچ مهلت یا محدودیتی وجود ندارد. اما توصیه می شود که حداکثر یک هفته بعد از دریافت گواهی فوت نسبت به مراجعه جهت دریافت گواهی حصر وراثت اقدام نمائید.
این امر باعث جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی بعدی خواهد شد.

جریمه دیرکرد انحصار وراثت

همانگونه که در بالا عرض شد تاخیر برای درخواست گواهی انحصار وراثت منع قانونین دارد. لذا جریمه ای نیز به این امر تعلق نمی گیرد. موضوعی که یکی از ایرانیان خارج از کشور از وکیل پایه یک نقل کرد. به این مضمون که به دلیل گذشت 5 سال از فوت مورث و عدم دریافت گواهی حصر وراثت، جریمه دیرکرد به وی تعلق گرفته است.
این موضوع از اساس کذب بوده و چنین جریمه ای در قانون ودر رویه جاری لحاظ نشده است.

تفاوت حصر وراثت با انحصار وراثت

این دو واژه تفاوتی با یکدیگر ندارد و هر دو در عرف حقوقی استفاده می شود.

شرایط شاهد برای انحصار وراثت

شرایط خاصی برای شاهد جز آنچا از آن بلوغ، عقل، اختیار و حسن شهرت برشمرده شده است وجود ندارد.
اما دقت داشته باشید که اگر از موضوع اطلاع ندارید از امضای استشهادیه خودداری کنید.
چرا که در قانون تصدیق انحصار وراثت برای شهادت دروغ مجازات تعیین شده است.

  مشاور سرمایه گذاری ملکی یونان

‌ماده دهم – هر شاهدی که در موضوع تحصیل تصدیق وراثت برخلاف حقیقت شهادت دهد برای شهادت دروغ تعقیب و به مجازاتی که برای این‌جرم مقرر است محکوم خواهد شد.

هزینه انحصار وراثت در سال 1401

هزینه تقدیم دادخواست انحصار وراثت در سال 1401 به شورای حل اختلاف معادل دعاوی غیر مالی در نظر گرفته شده است.
هزینه های حصر وراثت ارتباطی به میزان دارائی متوفی نداشته و صرفا برای صدور این گواهی هزینه دعاوی غیر مالی اخذ می شود.

مراحل انحصار وراثت

  • دریافت گواهی فوت متوفی
  • تهیه مدارک و مستندات مورد نیاز
  • لیست کردن امول متوفی
  • مراجعه به یکی از دفاتر خدمات قضائی الکترونیک
  • وکیل انحصار وراثت در تهران

وکیل انحصار وراثت شمال تهران

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل حقوق بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

وکیل انحصار وراثت شمال تهران وکیل انحصار وراثت شمال تهران وکیل انحصار وراثت شمال تهران وکیل انحصار وراثت شمال تهران وکیل انحصار وراثت شمال تهران وکیل انحصار وراثت شمال تهران وکیل انحصار وراثت شمال تهران وکیل انحصار وراثت شمال تهران وکیل انحصار وراثت شمال تهران وکیل انحصار وراثت شمال تهران وکیل انحصار وراثت شمال تهران وکیل انحصار وراثت شمال تهران وکیل انحصار وراثت شمال تهران وکیل انحصار وراثت شمال تهران وکیل انحصار وراثت شمال تهران وکیل انحصار وراثت شمال تهران وکیل انحصار وراثت شمال تهران وکیل انحصار وراثت شمال تهران وکیل انحصار وراثت شمال تهران وکیل انحصار وراثت شمال تهران وکیل انحصار وراثت شمال تهران وکیل انحصار وراثت شمال تهران وکیل انحصار وراثت شمال تهران وکیل انحصار وراثت شمال تهران 

5/5 - (14 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *