با بررسی موضوع ازدواج و طلاق انگلستان همراهتان هستیم.

ازدواج و طلاق انگلستاندولت انگلستان، برای ازدواج و طلاق در انگلستان قوانینی را تعیین نموده است که افراد با رعایت شرایط لازم می‌توانند ازدواج و طلاق خود را ثبت کنند.

در گروه وکلای مهاجرتی مهر پارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع ازدواج و طلاق انگلستان پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان می‌باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی و مهاجرتی مهر پارسیان که در آخر مقاله درج شده‌اند نیز، تماس حاصل نمایید.

سوالات مهم در بررسی موضوع ازدواج و طلاق انگلستان

1. قوانین ازدواج در کشور انگلستان چیست؟
2. آیا دریافت ویزای کشور انگلستان از طریق ازدواج امکان پذیر است؟
3. مدارک لازم برای دریافت ویزای ازدواج انگلستان چیست؟
4. قوانین طلاق در کشور انگلستان به چه صورت است؟
5. چه دلایلی برای طلاق در کشور انگلستان می‌توان مطرح نمود؟
6. شرایط لازم برای رسیگی به درخواست طلاق، مطابق با قوانین طلاق در کشور انگلستان چیست؟
7. چه تفاوتی در قوانین طلاق کشور انگلستان و کشور ایران وجود دارد؟
8. وکیل متخصص در زمینه ازدواج و طلاق انگلستان چه کمکی می‌تواند به فرد متقاضی کند؟

قوانین ازدواج در کشور انگلستان چیست؟

تحصیلات عالی در انگلستاندولت انگلستان قوانینی را برای ازدواج تعیین نموده است که این قوانین به شرح ذیل می‌باشند:

  • زوجین باید حداقل 18 سال سن داشته باشند.
  • متقاضیان ازدواج باید توانایی لازم جهت اقامت در این کشور را داشته باشند.
  • کشور انگلستان مانند کشورهای دیگر از قانون تک همسری پیروی می‌کند.
  اجرای اسناد خارجی در ایران

لازم به ذکر است که افراد خارجی جهت دریافت اقامت انگلستان از طریق ازدواج باید مدارکی مبنی بر واقعی بودن ازدواج خود با اتباع انگلیسی را ارائه کنند. این مدارک باید بیانگر حداقل 2 سال زندگی مشترک و یا ارتباط داشتن با فرد تبعه انگلیسی به مدت حداقل 18 ماه باشد.

آیا دریافت ویزای کشور انگلستان از طریق ازدواج امکان پذیر است؟

ویزای ازدواج به افرادی تعلق می‌گیرد که حداقل در مدت 6 ماه بعد از وارد شدن به این کشور با تبعه انگلیسی ازدواج کند، همچنین ارائه نمودن گواهی تجرد در صورت طلاق و یا فوت همسر سابق الزامی است. متقاضیان ازدواج در این کشور باید درآمد کافی برای زندگی مشترک خود داشته باشند.

این میزان درآمد برای فرد متقاضی 18000 پوند سالانه است و در صورتی که فرد مذکور دارای فرزندانی از ازدواج قبلی باشند، جهت درخواست اقامت برای همراهان خود باید حداقل درآمدی برابر با 400 پوند ماهانه به ازای هر یک از فرزندان خود داشته باشد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای ازدواج انگلستان چیست؟

افرادی که قصد ازدواج با اتباع انگلستانی برای دریافت ویزای این کشور را دارند، باید تمامی مدارک زیر را به سفارت انگلستان در کشور مبدأ خود ارائه دهند:

  • ارائه پاسپورت معتبر.
  • ارائه مدارک هویتی (شناسنامه، کارت ملی).
  • یک قطعه عکس رنگی.
  • ارائه مدارک تمکن مالی برای هزینه زندگی در انگلستان.
  • مدارک مربوط به ارتباط زوجین.
  • ارائه مدارک طلاق و فوت همسر قبلی در صورت ازدواج قبلی.

قوانین طلاق در کشور انگلستان به چه صورت است؟

وکیل طلاق در انگلستانکشور انگلستان به عنوان یکی از کشورهای متمدن، دارای قوانین منسجمی در زمینه طلاق می‌باشد. طلاق در قوانین کشور انگلستان، مانند قوانین ایران و رویه دادرسی، متضمن رعایت قواعد دادرسی و تقدیم دادخواست جهت آغاز جریان طلاق می‌باشد.

قوانین مربوط به خانواده و طلاق در هر کشوری منطبق بر فرهنگ و عرف آن کشور تنظیم گردیده است. بنابراین، طبیعی است که در زمینه‌ قوانین مرتبط با طلاق، نظام حقوقی هر کشور با کشور دیگر تفاوت داشته باشد. قوانین طلاق در کشور انگلستان با قوانین طلاق در کشور ایران، به صورت کلی و حتی در رویه قضایی و دادرسی نیز، متفاوت می‌باشد.

از سوی دیگر، ضرورت شناخت قوانین طلاق در انگلستان از آنجایی می‌باشد که بسیاری از ایرانیان مقیم در کشور انگلستان، ممکن است بخواهند به علت وجود اختلاف خانوادگی، دادخواست طلاق خود را در دادگاه انگلستان مطرح نمایند و بر اساس قوانین طلاق در کشور انگلستان نسبت به آن‌ها حکم صادر گردد.

  تحصیل در دانشگاه‌های انگلستان

بنابراین، شناخت قوانین مربوط به طلاق در انگلستان و همچنین مراحل وقوع آن در این کشور برای اتباع ایرانی که قصد دارند از طریق قوانین کشور انگلستان اقدام به طلاق کنند، بسیار اهمیت دارد و ضروری است.

چه دلایلی برای طلاق در کشور انگلستان می‌توان مطرح نمود؟

بر اساس قوانین طلاق در کشور انگلستان برای پایان دادن به زندگی مشترک و ازدواج، نیاز به دلایلی است که این دلایل به شرح ذیل می‌باشند:

خیانت به همسر: داشتن رابطه با فرد دیگری به غیر از همسر خیانت به او اطلاق می‌گردد.

رفتارهای نامناسب: اگر مرد و یا زن مرتکب رفتارهایی دور از عقل و نامناسب گردند که ادامه زندگی با او بسیار سخت و در مواردی غیرممکن به نظر برسد، طرف مقابل می تواند اقدام به طلاق نماید. این رفتارها شامل عدم پرداخت نفقه، داشتن اعتیاد به مواد مخدر و یا الکل، تهدید همسر و یا توهین به او و ضرب و شتم و خشونت فیزیکی می‌باشند.

جدایی زوجین برای بیش از دو سال: در صورت جدایی و ترک برای مدت بیش از دو سال، در صورت توافق امکان طلاق وجود خواهد داشت.

جدایی زوجین به مدت 5 سال: در مواردی که زن و شوهر در حدود 5 سال از یکدیگر دور بوده اند و به صورت جداگانه زندگی کرده‌اند، فرصت گرفتن طلاق مطابق قانون به آن ها اعطا می‌گردد.

ترک زندگی مشترک توسط یکی از طرفین: هنگامی که مرد یا زن در صورت گذشتن شش ماه از زندگی مشترک، اقدام به ترک زندگی بدون هیچ دلیل موجه و توافقی نماید، طلاق امکان پذیر می‌باشد.

شرایط لازم برای رسیگی به درخواست طلاق، مطابق با قوانین طلاق در کشور انگلستان چیست؟

وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقیدر این بخش شرایط لازم برای رسیدگی به درخواست طلاق، بر اساس قوانین طلاق در کشور انگلستان مورد بررسی قرار گرفته است که به شرح زیر می‌باشد:

  • برای ارائه درخواست طلاق از سوی اتباع ایرانی باید رابطه اولیه آن‌ها بر اساس ازدواج باشد و همچنین به ثبت رسیده باشد و بر اساس روابط آزاد نبوده باشد.
  • ازدواج آن‌ها بر اساس قانون انگلستان ثبت و تایید گشته و در مورد اتباع ایرانی هم سند رسمی ازدواج آن‌ها که در ایران ثبت شده، از جانب کنسولگری هم به ثبت رسیده باشد. در صورتی که اتباع ایرانی در انگلستان ازدواج نموده باشند، ازدواج آن‌ها از سوی دولت انگلستان به تایید برسد.
  • از مدت ازدواج آن‌ها حداقل یک سال گذشته باشد.
  • رابطه‌ عاطفی و ازدواج زوجین در حال فروپاشی و شکست باشد که این مورد نیاز به اثبات دارد.
  ویزای کار انگلستان

لازم به ذکر است که این شرایط برای اتباع ایرانی هم قابل اجرا خواهند بود.

چه تفاوتی در قوانین طلاق کشور انگلستان و کشور ایران وجود دارد؟

در مقایسه قوانین طلاق در کشور انگلستان با کشور ایران، مبحثی که مطرح می‌باشد این است درخواست طلاق به علت عسر و حرج در قانون ایران فقط از طرف زوجه با اثبات یکی از موارد امکان پذیر است. در حالی که قوانین طلاق در کشور انگلستان، این اجازه را هم به مرد و هم به زن داده است که در صورت ثابت شدن یکی از موارد عسر و حرج، درخواست طلاق بدهد و بین مرد و زن هیچ فرقی نیست.

در قوانین مربوط به طلاق در کشور انگلستان، بر خلاف قانون ایران، طلاق نمی‌تواند بدون هیچ دلیلی فقط از جانب مرد مطرح شود، بلکه هر یک از زوجین در صورت وجود دلیل منطقی و قانع کننده می‌توانند درخواست طلاق بدهد.

از جمله دلایلی که به زوجین اجازه درخواست طلاق داده می‌شود، خیانت یکی از آن‌ها و داشتن رابطه جنسی با فردی دیگر است. در صورتی که طبق قانون ایران، ازدواج مجدد مرد بدون رضایت زن، این اجازه را به زن می‌دهد تا درخواست طلاق دهد.

مطابق قانون ایران، در صورت شرط ضمن عقد، اگر مرد بدون دلیل موجه به مدت شش ماه اقدام به ترک منزل و همسر خود بدون دلیل موجه کند، زن می‌تواند درخواست طلاق نماید. در حالی که مطابق قوانین طلاق در کشور انگلستان، چنین عملی به صورت مطلق برای زوجین، اجازه درخواست طلاق را صادر می‌نماید.

وکیل متخصص در زمینه ازدواج و طلاق انگلستان چه کمکی می‌تواند به فرد متقاضی کند؟

با توجه به این که وکیل متخصص در زمینه ازدواج و طلاق انگلستان اطلاعات دقیق و کامل در زمینه ازدواج و طلاق انگلستان دارد و همچنین نسبت به روال انجام امور اشراف دارد، در صورتی که به دنبال کسب اطلاعات دقیق و جامع در مورد موضوع ازدواج و طلاق انگلستان هستید، می‌توانید از وکلای متخصص و باتجربه در این زمینه کمک دریافت نمایید.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

برای دریافت مشاوره در این زمینه، ما به شما موسسه حقوقی و مهاجرتی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری را معرفی می‌کنیم که دارای بهترین و باتجربه‌ترین وکلا در زمینه موضوع ازدواج و طلاق انگلستان است.

جهت دریافت نوبت مشاوره در زمینه موضوع ازدواج و طلاق انگلستان، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی و مهاجرتی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (18 امتیاز)

3 دیدگاه ها

  • سلام وقت بخیر من با شما از طریق سایت اشنا شدم و سوالم این من مقیم انگلیس هستم و میخوام از خانمم به دلیل رفتار بد و توهین امیز جدا بشم ایشون به من توهین میکنن و من مورد ازار قرار میدن ایا من همچین امکانی دارم ؟

    • سلام دوست عزیز
      در قوانین مربوط به طلاق در کشور انگلستان، هر یک از زوجین در صورت وجود دلیل منطقی و قانع کننده میتوانند درخواست طلاق بدهند. قوانین این کشور، این اجازه را هم به مرد و هم به زن داده است که در صورت ثابت شدن یکی از موارد عسر و حرج، دادخواست خود را مطرح نمایند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و رزرو تایم مشاوره با وکیل متخصص اموربین الملل در حوزه خانواده، جناب آقای دکتر مهری باشماره 09120067664 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *