با بررسی موضوع روش ‌های اخذ اقامت ترکیه در خدمت شما همراهان گرامی هستیم.

روش ‌های اخذ اقامت ترکیههر سال، هزاران نفر از مردم دنیا می‌خواهند اقامت ترکیه را به دست آورند. همانند هر کشور دیگری، برای اخذ اقامت ترکیه روش‌ های مختلفی وجود دارد. در این مقاله شما را با روش ‌های اخذ اقامت ترکیه آشنا خواهیم کرد.

موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری، به واسطه‌ی همکاری با کارشناسان ارشد حقوق بین ‌الملل در ایران و نیز وکلا و موسسات حقوقی و مهاجرتی بین ‌المللی در سراسر دنیا، خدماتی جامع در زمینه‌ی مشاوره حقوقی و تخصصی به متقاضیان اخذ اقامت ترکیه ارایه می‌دهد.

سریعترین راه دریافت اقامت ترکیه

در سال 2017، دولت ترکیه یک سیستم سریع برای اخذ ملیت ترک معرفی کرد. افرادی واجد این شرایط خواهند شد که املاکی به ارزش 1.000.000 دلار بخرند یا 3.000.000 دلار در بانک‌ های ترکیه سپرده‌ گذاری کنند. در هر دو حال باید این سرمایه برای مدت سه سال باقی بماند. افرادی که حداقل 2.000.000 دلار سرمایه‌ گذاری کرده یا 100 نفر از شهروندان ترک را استخدام نمایند نیز واجد شرایط برای دریافت ملیت ترکیه می ‌باشند. به تبع اخذ تابعیت ترکیه و یا حتی پاسپورت آن به دنبال شهروندی ترکیه، اقامت این کشور را نیز به همراه دارد.روش ‌های اخذ اقامت ترکیه

روش های دریافت اقامت ترکیه

 اگر می‌خواهید بیش از 90 روز در ترکیه بمانید، باید برای اخذ اقامت ترکیه درخواست دهید. روش ‌های مختلفی برای دریافت اقامت ترکیه وجود دارند. در این مقاله به اقامت توریستی، تحصیلی و کاری می ‌پردازیم. برای اطلاع از روش‌ های دیگر اخذ اقامت ترکیه به لینک مندرج در انتهای متن مراجعه نمایید.

1-اقامت توریستی ترکیه

این اقامت برای ایرانیان نیازی به ویزا ندارد و هر ایرانی می‌تواند به مدت 90 روز در خاک ترکیه بماند. فرد مهاجر بعد از ورود به ترکیه می‌تواند از طریق خرید ملک یا اجاره ملک، اقامت موقت یک ساله را دریافت کند. این اقامت به فرد این امکان را می‌‌دهد که تا انقضای مهلت خود در ترکیه بماند و به میزان دلخواه خود، ورود و خروج داشته باشد. با دریافت این اقامت، شخص اجازه‌ی افتتاح حساب بانکی و به نام کردن امتیاز آب، برق و گاز را بدست می‌آورد. لازم به ذکر است که این نوع اقامت پس از منقضی شدن باید مجددا تمدید شود و اگر فرد به مدت 5 سال مداوم از این اقامت استفاده کند و هرسال در مجموع کمتر از 1 ماه از کشور خارج شده باشد، پس از گذشت 5 سال می‌تواند اقامت دائم را به دست‌آورد.
روش ‌های اخذ اقامت ترکیه

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

2- اقامت تحصیلی ترکیه

مهاجرت تحصیلی به اتریشبرای اخذ اقامت تحصیلی ابتدا باید در آزمون تومر (مرکز آموزش زبان ترکی) شرکت کنید و مدرک تومر بگیرید. سپس می‌توانید پذیرش دانشگاه را گرفته و کارهای ثبت نام را انجام دهید. در نهایت می ‌توانید برای اخذ اقامت تحصیلی یا دانشجویی اقدام کنید. در حال حاضر دانشگاه‌ های ملی و بین ‌المللی در ترکیه در حال فعالیت هستند که از سراسر دنیا دانشجو می‌پذیرند. دانشگاه‌ هایی همچون دانشگاه استانبول، دانشگاه بین ‌المللی آیدین استانبول، دانشگاه فنی استانبول، دانشگاه آنکارا، آکادمی ‌های هنر همچون آکادمی K & K، دانشگاه هنر مصطفی کمال و دیگر موسسات علمی، فنی و هنری در ترکیه سالانه دانشجویان و هنرجویان بسیاری را در رشته‌ های پزشکی، مهندسی، هنر، حقوق و غیره می‌پذیرند.

3-اقامت ترکیه از طریق کار

برای اقدام به دریافت ویزای کاری، یک شرکت در ترکیه باید از شما دعوت به همکاری کرده باشد. شرکت ‌های ترکیه باید ثبت و تخصص شما را نیاز داشته باشند. همچنین لازم است برای شخص متقاضی از وزارت کار این کشور، درخواست اجازه کار نمایند. در نظر داشته باشید که شرکت ‌های ترکیه‌ای زمانی می‌توانند از شما دعوت به همکاری کنند که هیچ فرد بیکاری با پاسپورت ترکیه‌ای، آن مهارت را نداشته باشد. پس از استخدام به شما اقامت 1 ساله داده می‌شود که می‌توانید هر ساله آن را تمدید کنید. بعد از 5 سال نیز اقامت موقت ترکیه به اقامت دائم تبدیل خواهد شد.
روش ‌های اخذ اقامت ترکیه

فرآیند درخواست شهروندی ترکیه

اگر در ترکیه زندگی می‌کنید، درخواست ‌ها باید از طریق اداره‌ی دولتی منطقه شما و اگر در خارج از ترکیه زندگی می‌کنید، از طریق کنسولگری انجام شود. متقاضیان باید در مصاحبه‌ای که در ترکیه انجام می‌شود، شرکت کنند. مدت زمانی که یک درخواست شهروندی در ترکیه طول می‌کشد بستگی به شرایط خاص متقاضی دارد؛ اما اطلاعات به روز می‌تواند از وزارت کشور به دست آید. طبق شرایط و ضوابط قانون شماره 5901 شهروندی، اگر درخواست شما رد شود، می‌توانید مجدد به اداره محل اقامت خود درخواست دهید.

  کارت کیملیک چیست

برای کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قوانین مهاجرتی ترکیه، از کارشناسان مهاجرتی ما کمک بگیرید.

شرایط تبدیل اقامت موقت ترکیه به اقامت دایم

شرایط عمومی تبدیل اقامت موقت ترکیه به اقامت دایم، به شرح زیر می‌باشد:

  • ۸ سال اقامت در ترکیه
  • بدون دریافت کمک اجتماعی در ۳ سال گذشته
  • درآمد کافی و پایدار برای حفظ خود و خانوادتان
  • بیمه معتبر (برای متقاضیان زیر ۶۵ سال)
  • عدم تهدید عمومی

تحت شرایطی که توسط هیأت سیاست‌های مهاجرت تعیین شده است، بعد از هشت سال، فرد متقاضی اگر در یک کار مجاز مشغول بوده و بدون دریافت کمک اجتماعی، منبع درآمد داشته و همچنین دارای بیمه معتبر باشد و تهدیدی برای نظم عمومی و امنیت به حساب نیاید، می‌تواند مجوز اقامت طولانی مدت را دریافت کند.
روش ‌های اخذ اقامت ترکیه

مدارک مورد نیاز برای درخواست شهروندی ترکیه

  • پاسپورت معتبر
  • 4 قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی تولد
  • اجازه اقامت
  • گواهی پزشکی که سلامت جسمی و روحی شما را تایید کند
  • گواهی در توانایی زبان ترکی
  • اسنادی که روابط شما را با همسر و فرزندان تان تایید می‌کند
  • تاییدیه دارا بودن درآمد منظم (مثلا اجازه کار، حقوق بازنشستگی، درآمد اجاره‌ای)
  • تمام خروج و ورودها به ترکیه
  • سندی که نشان دهد چقدر در ترکیه زندگی کرده‌اید
  • کپی کارت شناسایی ترکیه و آدرس اقامتی در ترکیه (در صورت وجود)

روش ‌های اخذ اقامت ترکیه

خدمات موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان

موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و همکار کانون بین المللی وکلای دادگستری در انگلستان، با حضور گروه وکلای مهر، برترین خدمات تخصصی و حقوقی را به شما ارایه می‌دهد. همکاری با وکلا و موسسات حقوقی و مهاجرتی بین ‌المللی معتبر در کشور ترکیه، موسسه مهر پارسیان را به یکی از معتبرترین و تخصصی‌ترین موسسات حقوقی در ایران در ارایه مشاوره حقوقی مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت این کشور از طریق تحصیل یا کار و نیز اقامت توریستی مبدل کرده است. جهت تعیین وقت مشاوره آنلاین و مشاوره حضوری، با کارشناسان مهاجرتی ما تماس حاصل نمایید.
روش ‌های اخذ اقامت ترکیه

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران وکیل روش ‌های اخذ اقامت ترکیه

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

روش ‌های اخذ اقامت ترکیه روش ‌های اخذ اقامت ترکیه روش ‌های اخذ اقامت ترکیه روش ‌های اخذ اقامت ترکیه روش ‌های اخذ اقامت ترکیه روش ‌های اخذ اقامت ترکیه روش ‌های اخذ اقامت ترکیه روش ‌های اخذ اقامت ترکیه روش ‌های اخذ اقامت ترکیه روش ‌های اخذ اقامت ترکیه روش ‌های اخذ اقامت ترکیه روش ‌های اخذ اقامت ترکیه روش ‌های اخذ اقامت ترکیه روش ‌های اخذ اقامت ترکیه روش ‌های اخذ اقامت ترکیه روش ‌های اخذ اقامت ترکیه 

5/5 - (11 امتیاز)

2 دیدگاه ها

  • سلام. همسرم برای مدتی با دختر و پسرم که یکی 3سال و 6سال اس به خونه خواهرش که ترکیه اس رفتند. می تواند بدون اجازه و رضایتم از طریق اجاره خانه یا کار اقامت موقت یا دائم آنجا را بگیرد؟

    • با سلام،
      شما می‌توانید هرزمان که بخواهید مطابق ماده 19 قانون گذرنامه، آنها را ممنوع الخروج نمایید. حتی اگر قبلا اجازه خروج و اخذ گذرنامه را به آنها داده باشید و بدون کسب اجازه شما دیگر حق خروج از کشور را نخواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *