این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

با بررسی موضوع کار در عمان همراهتان هستیم.

کار در عمانکشور عمان که در شبه جزیره عربستان واقع می‌باشد، با ایران مرز آبی دارد و دریای عمان بین این دو کشور واقع گردیده است.

پایتخت این کشور شهر مسقط می‌باشد که بزرگترین شهر این کشور است. واحد پول کشور عمان ریال است. عربی، زبان اول و رسمی مردم این کشور می‌باشد و زبان انگلیسی، زبان دوم مردم این کشور می‌باشد.
افراد زیادی در ایران متقاضی مهاجرت به عمان از طریق ویزای کار می‌باشند. ما نیز در این مقاله قصد داریم تا مبحث کار در عمان را با شما مخاطبان گرامی مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم. پس لطفا در این مقاله با ما همراه باشید.

سوالات مهم در زمینه کار در عمان

  1. آیا امکان مهاجرت به عمان از طریق ویزای کار وجود دارد؟
  2. مدت زمان اعتبار ویزای کار عمان چقدر است و آیا قابل تمدید است؟
  3. آیا اخذ اقامت دائم از طریق کار در عمان امکان‌پذیر می‌باشد؟
  4. لیست مشاغل مورد نیاز عمان چیست؟
  5. آیا امکان الحاق همسر و فرزند برای کسانی که ویزای کار عمان را دارند امکان پذیر است؟
  6. درآمد در کشور عمان چه میزان می‌باشد؟
  7. آیا داشتن وکیل جهت مهاجرت کاری به عمان الزامی می‌باشد؟

آیا امکان مهاجرت به عمان از طریق ویزای کار وجود دارد؟

مهاجرت به کشور عمان از طریق روش‌های مختلفی از جمله تحصیل، سرمایه گذاری‌، ازدواج و کاری امکان‌پذیر است. که روش آخر، یعنی مهاجرت از طریق ویزای کار، در سال‌های اخیر یکی از روش‌های محبوب جهت مهاجرت به عمان در میان ایرانیان بوده است.
اکثر ایرانیان به علت حقوق و دستمزدهای بالایی که کشور عمان دارد، آسان بودن دریافت ویزای کار این کشور، پیشرفت جدی و برنامه ریزی شده و همچنین ساخت پروژه‌های نفتی، پتروشیمی و صنعتی به این کشور مهاجرت می‌کنند و مشغول به کار می‌شوند.

  سرمایه گذاری در عمان

عمان، کشوری است که در زمینه کارهای عمرانی و خدماتی به خصوص در بخش جذب توریست بسیار قوی و قدرتمند فعالیت نموده است و در این زمینه‌ها نیازمند نیرو می‌باشد.
کار در عمان

به چند روش می‌توان ویزای کار عمان را دریافت نمود؟

ویزای عماندریافت ویزای کار به صورت کلی، به دو روش امکان‌پذیر می‌باشد که به شرح زیر می‌باشند:

1) روش جستجوی کار: در این روش به فرد متقاضی اجازه داده می‌شود تا به مدت 3 ماه در کشور عمان سکونت کند و مشغول جستجوی کار شود.
در این روش، فرد متقاضی خود به تنهایی باید اطلاعات مورد نیاز از جمله، قوانین مربوط به کار در کشور عمان، میزان درآمد در آن کشور و همچنین شرایط دریافت ویزای کار را به دست آورد، به دنبال کار بگردد و همچنین با کارفرماهای مختلف مصاحبه نماید.

با توجه به اینکه شانس یافتن شغل در این کشور بالا نیست، روش جستجوی کار در عمان را به شما توصیه نمی‌کنیم.

2) جاب آفر: این روش تقریبا تنها روش اخذ ویزای کار کشور عمان می‌باشد. در این روش فرد متقاضی باید در کشور خود و به صورت آنلاین، از طریق سایت‌های کاریابی عمان به جستجوی کار بپردازد و پس از یافتن شغل مورد نظر خود و همچنین دریافت دعوتنامه جهت اخذ اقامت کاری کشور عمان اقدام نماید.

بنابراین، اصلی‌ترین بخش در اخذ ویزای کار کشور عمان، دریافت پیشنهاد شغل از جانب یک کارفرمای عمانی یا یک شرکت عمانی می‌باشد.
جهت این امر متقاضی باید رزومه خود را برای کارفرما ارسال نماید و در صورتی که کارفرما رزومه او را مورد تایید قرار دهد، باید از اداره کار عمان و همچنین اداره پلیس عمان این اجازه را دریافت نماید تا برای متقاضی دعوت نامه ارسال کند.
کار در عمان

مدت زمان اعتبار ویزای کار عمان چقدر است و آیا قابل تمدید است؟

اعتبار ویزای کار عمان به مدت ۲ سال است و در صورتی که فرد متقاضی موفق به تمدید قرارداد کاری خود با کارفرما شود، می‌تواند ویزای خود را تمدید نماید.
بنابراین، ویزای کار در کشور عمان از زمان مهر خوردن به مدت 2 سال اعتبار دارد و در صورتی که فرد متقاضی همچنان مورد تایید کارفرما باشد و کارفرما او را به عنوان نیروی کار قبول داشته باشد، ویزای او دوباره تمدید می‌شود.

  راه اندازی استارت آپ در عمان

ولی اگرکارفرما قرارداد کاری را با شخص متقاضی تمدید نکند، اقامت او دیگر قابل تمدید نخواهد بود و بعد از به اتمام رسیدن تاریخ ویزا، فرد باید خاک این کشور را ترک نماید.

در صورتی که فرد متقاضی از کشور عمان دعوت نامه کاری دریافت کند، جهت دریافت ویزای کار این کشور، باید مدارک مورد نیاز را به زبان انگلیسی و یا به زبان عربی به سفارت کشور عمان ارائه کند. مدارک مورد نیاز به شرح ذیل می‌باشند:

  • دو قطعه عکس ۴*۶.
  • پاسپورت متقاضی و کپی آن که باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.
  • ارائه دعوتنامه کاری که از طرف کارفرما و یا اداره کار کشور عمان تایید شده باشد.
  • گواهی سلامت و عدم بیماری متقاضی.
  • گواهی عدم پیشینه کیفری فرد متقاضی.
  • تخصص کاری شخص متقاضی.
  • فرم درخواست ویزای کار که به سفارت و کنسولگری کشور عمان ارائه می‌شود.

(توجه نمایید که تمامی مدارک عنوان شده باید معتبر باشند و داشتن هرگونه نقص در ارائه‌ی مدارک ذکر شده، منجر به ریجکت شدن فرد خواهد شد. این مدارک باید به صورت ترجمه شده به زبان عربی باشند).
کار در عمان

آیا اخذ اقامت دائم از طریق کار در عمان امکان‌پذیر می‌باشد؟

با دریافت اقامت کار در کشور عمان نمی‌توان اقامت دائم و تابعیت و پاسپورت این کشور را دریافت نمود. افراد غیر عمانی فقط با ازدواج با فرد عمانی می‌توانند اقامت این کشور و سپس پاسپورت را به راحتی به دست آورند.

لیست مشاغل مورد نیاز عمان چیست؟

یکسری از مشاغل در کشور عمان دارای بازار کار بهتری می‌باشند، این مشاغل عبارتند از:

  اجرای اسناد خارجی در ایران

کار در عمانبرقکار، جوشکار، تعمیرات کولر، راه سازی، مدیریت پروژه، نجاری، مشاغل مربوط به کار در هتل، مشاغل مربوط به کار در رستوران‌ها مانند گارسون، آشپز و غیره، معلم مقاطع مختلف، راننده اتومبیل سواری، مدرس رشته‌های مختلف مانند زبان انگلیسی و غیره، مهندس نفت، مدیریت پروژه، مهندس امور ساخت و ساز نفتی، مهندس، پتروشیمی، دندان پزشکی، پرستاری و کلیه مشاغل مربوط به رشته‌های پزشکی و کادر درمان.

آیا امکان الحاق همسر و فرزند برای کسانی که ویزای کار عمان را دارند امکان پذیر است؟

خبر خوب در مورد الحاق همسر و فرزند برای متقاضیانی که قصد دریافت ویزای کار عمان را دارند این است که بله، افراد متقاضی اخذ ویزای کار کشور عمان، با ثابت نمودن این موضوع که از پس هزینه‌های زندگی خود و همچنین خانواده‌ خود برمی‌آیند، می‌توانند نسبت به اخذ ویزای همراه نیز، اقدام نمایند.
کار در عمان

درآمد در کشور عمان چه میزان می‌باشد؟

طبق قوانین جدیدی که در کشور عمان به تصویب رسیده‌اند، حداقل حقوق و دستمزدی که برای یک کارمند عمانی که به صورت ثابت و تمام وقت کار می‌کند، باید پرداخت شود، مبلغ ۲۲۵ ریال عمان در ماه می‌باشد و همچنین ۱۰۰ ریال در ماه به عنوان کارانه ثابت نیز، باید به او پرداخت شود که این مبلغ مجموعا ۳۲۵ ریال عمان می‌شود.
نکته دیگر این است که حداقل حقوق دریافتی کارمندان در این کشور تعیین شده است، اما سقف حداکثر حقوق دریافتی تعیین نشده و هر مبلغی می‌تواند به عنوان حقوق به کارمند عمانی پرداخت گردد و فقط نباید از ۳۲۵ ریال در ماه کمتر باشد.
کار در عمان

آیا داشتن وکیل جهت مهاجرت کاری به عمان الزامی می‌باشد؟

خیر. داشتن وکیل جهت اخذ ویزای کاری عمان الزامی نمی‌باشد، ولی بسیار ضرورت دارد. علت آن هم این است که هر کاری را باید به فرد متخصص سپرد و مهاجرت هم یک بحث کاملا تخصصی است و باید توسط وکیل متخصص و با تجربه انجام شود تا احتمال پذیرش فرد بالاتر رود.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

موسسه حقوقی مهاجرتی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری، آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان گرامی می‌باشد.
جهت برقراری ارتباط با وکیل متبحر و مجرب و همچنین دریافت نوبت مشاوره در زمینه ویزای کار در عمان، می‌توانید با موسسه حقوقی مهاجرتی مهر پارسیان، که دارای بهترین و باتجربه‌ترین وکلا در زمینه ویزای کار در عمان است، تماس حاصل نمایید.
کار در عمان

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *