این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

امروز با مبحث کار دانشجویی در اتریش در خدمت شما عزیزان هستیم.

کار دانشجویی در اتریشهمیشه یکی از مهم ترین موضوعات از نظر دانشجویان بین المللی که برای تحصیل در کشور اتریش اقدام می نمایند، این است که آیا امکان کار دانشجویی در اتریش وجود دارد یا خیر ؟ از آن جایی که کشور اتریش یکی از بهترین کشورهای دنیا از لحاظ سطح رفاه و آرامش و کیفیت زندگی می باشد، همواره مورد توجه متقاضیان مهاجرت بوده است. بسیاری از متقاضیانی که قصد تحصیل در کشورهای دیگر را دارند دغدغه‌ی هزینه‌های تحصیل و زندگی در آن کشور را دارند.

در این مورد شخصی که در حال تحصیل در کشور دیگر است، جهت تامین مخارج زندگی و تحصیل می‌تواند همزمان با تحصیل در کشور و رشته مورد نظر، به کار دانشجویی هم مشغول شود.

در این صورت فرد هم توانایی پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی را دارد و هم وارد بازار کار در رشته مورد نظر در آن کشور خواهد شد. جهت انجام این کار متقاضی ابتدا باید در مورد بازار کار اتریش ، حقوق دریافتی و همچنین مخارج تحصیل و زندگی در ایت کشور اطلاعات دقیق کسب کند و سپس نسبت به این امر اقدام کند.

  اجرای اسناد خارجی در ایران

سوالات مهم در مورد کار دانشجویی در اتریش

  1. هزینه زندگی و تحصیل در کشور اتریش چقدر است؟
  2. با توجه به قانون اتریش آیا امکان تحصیل و کار همزمان در این کشور وجود دارد؟
  3. شرایط کار در کشور اتریش چگونه است؟
  4. دانشجویان مقطع کارشناسی در اتریش چقدر اجازه کار دارند؟
  5. دانشجویان در زمان تحصیل چه کاری میتوانند انجام دهند؟
  6. بابت هر ساعت کار به دانشجویان چه مبلغی پرداخت می شود؟

شرایط تحصیل در اتریش

تحصیلات در اتریشکشور اتریش نظام آموزشی خود را به طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان به تحصیل در این کشور قرار می دهد.

به همین جهت افرادی که قادر به تحصیل به زبان آلمانی هستند، می توانند به طور رایگان، مقطع تحصیلی مورد نظر خود را در کشور اتریش طی کنند، ولی دانش‌آموزان و دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند، باید هزینه پرداخت کنند. البته این نکته را هم باید گفت، که دانشجویان در بعضی رشته‌ها قادر به تحصیل به زبان انگلیسی به صورت رایگان می‌باشند. سن شروع مدرسه در این کشور، 6 سالگی است. دانش آموزان در کشور اتریش تا پایه 9 تحصیلی به صورت کاملاً رایگان تحصیل می نمایند. هزینه های تحصیل و زندگی در کشور اتریش در مدارس دولتی پایین تر از مدارس خصوص است.

متقاضیان می توانند در گروه‌های سنی مختلف برای تحصیل در اتریش اقدام کنند؛

مدارس و دانشگاه های کشور در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری پذیرای دانش آموزان و دانشجویان بین المللی هستند. همچنین امکان اخذ بورسیه تحصیلی برای دانشجویان ممتاز و کار به مقدار معینی وجود دارد. دانشجویان می توانند بعد از پایان تحصیلات خود، به مدت 12 ماه در این کشور حضور داشته و به جستجوی کار مناسب با رشته تحصیلی خود بپردازند. بسیاری از دانشجویان با توجه به هزینه های تحصیل و زندگی در اتریش، باید ضمن تحصیل در اتریش، به کار اشتغال یابند. این کشور از لحاظ کیفیت زندگی با کشوری مانند سوئیس برابری می کند. با این تفاوت که هزینه های تحصیل و زندگی در اتریش در سطح بسیار پایین تری در مقایسه با کشور سوئیس می‌باشد.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

کمک هزینه‌های تحصیلی (بورسیه) در اتریش به چه صورت است؟

دانشجو به وسیله بورسیه یا همان کمک هزینه تحصیلی، می‌تواند هزینه های تحصیل و زندگی در اتریش را به میزان بسیار زیادی کاهش دهد. اصولاً بورسیه تحصیلی به اشخاصی تعلق می گیرد که در مقطع دکتری تحصیل می کنند. این افراد با داشتن سابقه تحصیلی بسیار خوب، معدل بالا و داشتن چندین مقاله ISI ، می توانند برای تحصیل در این مقطع در خواست بورسیه دهند. بورسیه های تحصیلی معمولاً بخشی و یا تمام هزینه های تحصیل را در بر می گیرند.

قوانین کار دانشجویی کشور اتریش 

کار دانشجویی در اتریشقانون کار دانشجویی در کشور اتریش شامل تمام دانشجویان این کشور می‌شود.

مجوز کار به مدت 12 ماه سال می‌باشد.

تمام دانشجویان بین المللی که اجازه اقامت معتبر برای اهداف تحصیلی دارند مجاز به کار ضمن تحصیل در اتریش می باشند و با توجه به مقررات قانون حاکم بر اشتغال اتباع خارجی در اتریش نیاز به مجوز کار دارند.

به طور کلی دانشجویان مقطع کارشناسی می توانند به مدت ۱۰ ساعت در هفته، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد به مدت ۲۰ ساعت در هفته و دانشجویان مقطع دکترا نیز به مدت۳۰ ساعت در هفته، دارای مجوز کار دانشجویی در کشور اتریش هستند .باید به این نکته توجه کرد که این مجوز کار تنها به تعداد محدود و با در نظر گرفتن بازار کار اتریش اعطا می شود و اگر نتوان اتباع بیکار اتریشی را برای شغل مورد نظر استخدام کرد، آنگاه اتباع خارجی را برای آن در نظر می گیرند.

آیا با کار کردن می‌توان از پس هزینه‌های تحصیل و زندگی در اتریش برآمد؟

اگر چه کار دانشجویی در اتریش به فرد دانشجو کمک می کند تا برخی از هزینه های زندگی خود را در این کشور پرداخت کند، اما همیشه شرایط کار حین تحصیل در اتریش نمی‌تواند کفاف تمام هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور را دهد. لذا دانشجو قبل از سفر و شروع برنامه تحصیلی خود، باید پول کافی داشته باشد و به همین علت، باید برای اخذ ویزای دانشجویی، اطلاعات مالی خود را به سفارت کشور مورد نظر جهت تحصیل، ارائه دهد.

  اجرای اسناد خارجی در ایران

بررسی بازار کار اتریش و نرخ بیکاری در این کشور 

زمانی که بحث کار پیش می‌آید، اولین چیزی که باید مورد بررسی قرار گیرد بازار کار و نرخ بیکاری در آن کشور است. اتریش یکی از کشورهای درجه ۱ در اروپای مرکزی به شمار می آید که با کشورهای بسیار قوی مانند سوئیس، آلمان و لیختن اشتاین همسایه است. اتریش یکی از کشورهای با اقتصاد قوی اروپا به شمار می آيد که بسیار مهاجر پذیر است.

از سال 2016 تا کنون، نرخ بیکاری در اتریش دارای روند کاهشی بوده و در سال 2019 به حدود 5/4 درصد رسیده است. این بدان معنی است که از هر 100 نفر نیروی آماده کار در اتریش، حدود 96 نفر مشغول به کار هستند.

بنابراین فرصت های شغلی بسیاری برای دانشجویان در این کشور وجود دارد که امکان کار ضمن تحصیل را فراهم می سازد.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (53 امتیاز)

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *