با  موضوع چگونه وکیل بین‌المللی شویم؟ در خدمت شما مخاطبان عزیز هستیم.

چگونه وکیل بین‌المللی شویم؟مطابق ماده 656 قانون مدنی:
وکالت عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین، طرف دیگر را برای انجام امری نایب خود می‌نماید.

پس وکیل، نماینده و یا جانشین کسی است که از جانب یک شخص دیگری که حقیقی و یا حقوقی است به سبب عقد وکالت برای انجام کاری مأمور می‌شود که طرفین آن وکیل و موکل نامیده می‌شوند.

وکالت یک عقد جایز می‌باشد که در چارچوب مقررات قانون مدنی منعقد می‌گردد.

برای وکیلی که انتخاب می‌شود نیز می‌توان حد و مرزی تعیین نمود که وکیل در چه زمینه‌هایی اجازه وکالت از جانب موکل را داشته باشد و در چه زمینه‌هایی خود شخص اصیل برای انجام آن کار حضور و فعالیت داشته باشد.

حال نیز ما قصد داریم تا این موضوع که، چگونه وکیل بین‌المللی شویم را در این مقاله با شما عزیزان مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم.
چگونه وکیل بین‌المللی شویم؟

سوالات مهم در مورد اینکه چگونه وکیل بین‌المللی شویم؟، از این قبیل هستند:

1 . کار اصلی یک حقوق بین‌المللی چیست؟
2 . حوزه‌های مربوط به وکیل بین‌مللی چیست؟
3 . نقش وکیل بین‌المللی چیست؟

چگونه وکیل بین‌المللی شویم؟

شغل وکالت این روزها متقاضیان بسیار زیادی دارد و حتی بسیاری از دانش‌آموزان در همان دوران مدرسه نیز برنامه‌های درسیشان را متناسب با اینکه قصد دارند روزی وکیل شوند و به شغل وکالت مشغول شوند برنامه‌ریزی می‌کنند.چگونه وکیل بین‌المللی شویم؟

برای وکیل شدن ابتدا لازم است تا فرد متقاضی بعد از اینکه مدرک دیپلم خود را اخذ کرد، در آزمون کنکور شرکت کند و باید سوالات را به گونه‌ای پاسخ دهد تا مجاز به انتخاب رشته شود.

  اجرای اسناد خارجی در ایران

بعد از اینکه فرد متقاضی مجاز به انتخاب رشته شد، باید رشته‌ی حقوق را در دانشگاه‌هایی که مد نظر دارد نیز انتخاب کند و در صورتی که موفق به قبولی رشته حقوق در یکی از دانشگاه‌ها شد باید اقدام به ثبت نام در دانشگاه مربوطه کند و سپس تمام واحدهای تعیین شده را باید با موفقیت و کسب نمره‌ی قبولی پشت سر بگذارد. برای مثال تعداد واحدهایی که دانشجوی رشته حقوق در دانشگاه آزاد باید بگذراند به این صورت می‌باشد:چگونه وکیل بین‌المللی شویم؟

عمومی 26 واحد، پیش دانشگاهی 8 واحد، پایه 15 واحد، اصلی تخصصی 94 واحد و اختیاری 6 واحد. بعد از آن که فرد دانشجو تمام این واحدها را با نمره‌ی قبولی گذراند می‌تواند در آزمون تخصصی وکالت نیز شرکت کند و باز هم در این آزمون باید سوالات را جوری پاسخ دهد تا تراز و رتبه‌ی قبولی را کسب کند و در صورتی که موفق به قبولی در این آزمون شود نیز باید به مدت 18 ماه نزد وکیل سرپرست خود دوره‌ی کارآموزی را طی کند و بعد از آن در آزمون اختبار شرکت کند و در نهایت بعد از گذراندن تمام این مراحل نیز موفق به کسب پروانه وکالت می‌شود و بعد از آن می‌تواند به صورت مستقل وکالت دیگران را بر عهده بگیرد و از این طریق کسب درآمد کند.

چگونه وکیل بین‌المللی شویم؟

حقوق بین الملل یکی از گرایشات رشته‌ی حقوق می‌باشد که نقطه‌ی مقابل حقوق داخلی است.

وکیل مهاجرتدر حقیقت حقوق بین الملل از محدوده قلمرو صلاحیتی یک کشور فرا تر رفته و به تنظیم روابط حقوقی در سطح بین المللی خارج از مرز داخلی یک دولت می پردازد.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

حقوق بین المللی به دو دسته کلی تقسیم می شود، حقوق بین الملل عمومی و حقوق بین‌الملل خصوصی. حقوق بین الملل عمومی در مورد روابط دولتها با یکدیگر یا دولتها و سازمانهای بین المللی و یا سازمان های بین المللی با یکدیگر می‌باشد.

در صورتی که حقوق بین الملل خصوصی در خصوص روابط اشخاص حقیقی یا حقوقی در سطح بین المللی است.

وکیل بین‌الملل کسی است که موفق به قبولی در رشته‌ی حقوق بین‌الملل در آزمون مقطع کارشناسی ارشد شود و همچنین موفق به گذراندن تمام واحدهای تعیین شده نیز بشود. برای مثال تمام واحدهایی که دانشجویان در دانشگاه آزاد در رشته‌ی حقوق بین‌الملل باید سپری کنند به این شرح می‌باشند:

حقوق بین الملل خصوصی، بررسی تفضیلی مسائل حقوق بین الملل، روش تحقیق، حقوق تجارت بین الملل، حقوق معاهدات، حقوق مخاصمات مسلحانه، حقوق دریاها، متون حقوقی به زبان انگلیسی، حقوق بین الملل اسلام، تاسیس و جانشینی دولتها در حقوق بین الملل، حقوق بین الملل اقتصادي، روشهاي حقوقی حل و فصل اختلافات بین المللی، مسولیت بین المللی، سازمان هاي بین المللی، سمینار و در نهایت پایان نامه که مجموعا 32 واحد می‌باشند.چگونه وکیل بین‌المللی شویم؟

وکلا به طور معمول در کشورهای مختلف به قوانین ملی و داخلی می‌پردازند.

ولی وکیل بین المللی کسی است که به اصول و قواعد حقوق بین الملل در مواجهه با موضوعات فراملیتی که مربوط به دولتها، اشخاص و سازمان های بین المللی در روابط بین المللی خود با یکدیگر و با افراد خصوصی می‌باشد، تسلط کامل دارد.

یکی از موارد مهم حقوق بین الملل که ضرورت وجود وکیل بین الملل را افزایش می دهد، تعارض قوانین کشورهی مختلف می باشد.

  روش‌های مهاجرت به رومانی

وکیل متخصص در مهاجرت به کاناداتعارض قوانین به خاطر بعضی از عوامل مثل فرهنگ، سطوح اجتماعی ملت ها و تاریخ کشورها به وجود می آید و باعث می شود تصمیم گیری های حقوقی در سطوح بین المللی، به بررسی های بیشتری احتیاج پیدا کند.

در واقع وکیل بین‌الملل، یک حقوقدان کاملا متخصص و متبحر می‌باشد که متون حقوق بین‌المللی را تهیه و تنظیم می‌کند و قادر است روند حل و فصل اختلافات بین‌المللی را نیز مدیریت کند. وکیل بین‌المللی در یک یا چند حوزه حقوقی، بر قوانین کشورهای مختلف اشراف کامل دارد و توانایی این را دارد تا موکلش را به صورت بین‌المللی نیز راهنمایی و کمک کند.چگونه وکیل بین‌المللی شویم؟

لازم به ذکر است که یکی از توانایی‌هایی که وکیل بین‌الملل می‌تواند داشته باشد تا نسبت به بقیه وکلا از موفقیت بیشتری برخوردار باشد این است که، برای مثال دارای مدرک آیلتس زبان انگلیسی باشد و بتواند به زبان‌های زنده دنیا مسلط باشد و به راحتی با دیگران ارتباط بر قرار کند و همچنین همانگونه که گفته شد، یکی از مهمترین موضوعات در وکالت بین المللی تشخیص تعارض محاکم و تعارض قوانین نیز می‌باشد.چگونه وکیل بین‌المللی شویم؟

در حقیقت، وکیل بین المللی با انجام مطالعه، تحقیق و بررسی‌های لازم در منابع حقوقی بین المللی تشخیص می دهد که کدام قانون یا کدام محکمه می تواند جهت طرح دعوا صلاحیت داشته باشد.

چگونه وکیل بین‌المللی شویم؟

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

4.9/5 - (50 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *