این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

با بررسی موضوع پذیرش و ویزای تحصیلی آلمان در خدمت شما همراهان گرامی هستیم.

پذیرش و ویزای تحصیلی آلماندپارتمان مهاجرت و حقوق بین الملل طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت  محمدرضا مهری و حضور کارشناسان ارشد حقوق بین الملل، با توجه به نیاز روزافزون دنیای مهاجرت به اطلاعات جدید، موثق و البته حقوقی، در زمینه ی قوانین مهاجرت و ارائه ی  آمار و ارقام مورد استناد، درصدد برآمده است تا مطالبی را در حوزه ی مهاجرت قانونی، به صورت تخصصی در مورد کشور آلمان آماده سازد، در این مطلب به موضوع مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان و سازوکار اجرائی آن پرداخته شده است تا پاسخگوی اکثر سوالات شما در مورد چگونگی تحصیل ( از ابتدایی تا تحصیلات تکمیلی) در کشور آلمان باشیم.

سوالات متداول متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آلمان

  • قدم اول برای شروع پروسه ی تحصیل در کشور آلمان چیست؟
  • شرایط پذیرش دانشجو در آلمان چیست؟
  • آيا مدرک پايان تحصيلات دوره کاردانی در ايران، مورد تاييد آلمان است؟
  • مدرک کدام دانشگاه های ایران مورد تایید دانشگاه های کشور آلمان می باشد؟
  • یک دانشجو دقیقا از چه زمانی اجازه کار در آلمان را دارد؟
  • آیا کشور آلمان ویزای همزمان به همراهان متقاضی تحصیل در آلمان می دهد؟
  • آیا آلمان در رشته های پزشکی و دندانپزشکی هم پذیرش دارد؟

شرایط فوق العاده و متقاضیان پر شمار تحصیل در کشور آلمان، دپارتمان حقوق بین الملل گروه وکلای مهر تهران را بر آن داشت تا کارگروهی را بصورت تخصصی در زمینه ی مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان به خدمت بگیریم و با ارائه ی خدمات مشاوره ای دقیق و به روز در کنار قشر فرهیخته جامعه قرار بگیریم و مسیر یک مهاجرت تحصیلی را با بررسی نظام آموزشی آلمان و مقایسه با ایران، هموارتر کنیم.

انواع مدارس در کشور آلمان

تحصیل در مدارس کانادامطابق نظام آموزشی آلمان کودکان در سن 6 یا 7 سالگی به مدرسه ابتدایی (Grundschule/Primarschule) و پس از اتمام کلاس چهارم  (در بعضی از ایالت­ها بعد از کلاس ششم) به مدارس تخصصی وارد می شوند. غالباً در کلاس چهارم مدارس ابتدایی (Grundschule/Primarschule) ، با توجه به توانایی شخصی هر کودک به او مدرسه خاصی پیشنهاد می شود. از جمله مدارس بعدی مدرسه هاپت­ شوله (Hauptschule) یامیتل­شوله (Mittelschule) هستند پس از اتمام دوره دانش آموزان دارای مدرک مدرسه هاپت شوله (Hauptschulabschluss) و یا مدرک ممتاز معادل آن ( هاپت شوله ) (qualifizierenden Hauptschulabschluss)  اخذ می­کنند.دروسی که در  مدارس هاپت ­شوله (Hauptschule) ارائه میگردد شامل رشته­های عملی و کاربردی میباشند نوع بالاتر، مدرسه رئال شوله (Realschule) است. (کلاس پنجم تا دهم). بعد از سپری شدن مدرسه رئال شوله (Realschule) می­توان وارد آموزش حرفه­ای شد.

  اقامت آلمان از طریق کار

پذیرش و ویزای تحصیلی آلمان

در نهایت امر، دبیرستان (Gymnasium) است (تا کلاس دوازدهم) که بعد از اتمام  این دوره مدرک دیپلم متوسطه (Abitur) دریافت می­شود و با این مدرک امکان تحصیل در دانشگاه فراهم می شود.

در حین دوره دبیرستان سایر زبان های خارجی مانند انگلیسی و فرانسوی آموزش داده می­شود. البته این نکته حائز اهمیت است که در بعضی ایالت­ها مدارس گزامت­ شوله (Gesamtschule) ایجاد شده که در آن­ها مدارس هاپت­ شوله (Hauptschule) ، رئال­ شوله (Realschule)  و دبیرستان (Gymnasium) در یک مجموعه گردهم آمده  و فضای بهتری جهت انتقال دانش آموزان بین دوره های تحصیلی فراهم گردیده است.

پذیرش و ویزای تحصیلی آلمان

دانشگاه های کشور آلمان

تحصیل در دانشگاه ‌های آلمان در سطح بالای جهانی قرار دارد. حتی در بین فهرست درجه ‌بندی دانشگاه‌ های ممتاز در جهان، هنوز هم نام چند دانشگاه آلمانی در ردیف دانشگاه های ممتاز ایالات متحده آمریکا و انگلستان به چشم می خورد.

جهت ادامه تحصیل علی الخصوص در مورد مهندسین و پزشکان،  آینده ی کاملا روشنی را  متصور هستیم. تحصیل در رشته مهندسی در آلمان بر اساس مطالعات گروه مشاورین بوستون    Boston Consulting    با دریافت نمره  1.7  (1 برای بهترین و 6 بدترین نمره) در بالاترین سطح قرار دارد. موفقیت فارغ التحصیلان رشته‌های مهندسی آلمان بدلیل ترکیب متوازن، از علوم پایه مانند: ریاضیات وعلوم تئوری و دانش فنی برای استفاده از آن در بازار کار است.

اولین گام (شرایط ورود به کالج در آلمان)

تحصیل در دانشگاه یونشوپینگ سوئد

جهت ورود و ادامه تحصیل در آلمان  صرف به پایان رساندن تحصیلات متوسطه و اخذ مدرک دیپلم از پاره ای از کشورها، شرط  کافی برای ورود به دانشگاه های آلمان نیست و  باید توجه داشت که علاقمندان به تحصیل در دانشگاه های آلمان که از ایران اقدام می‌کنند باید شرایطی دیگر در در ادامه توضیح می دهیم دارا باشند. بدین صورت که متقاضی ایرانی تحصیل در آلمان  علاوه بر مدرک دیپلم، نیازمند به قبولی در آزمون دوره‌های روزانه یا شبانه دانشگاه‌های دولتی ایران می باشند. نهایت امر متقاضی تحصیل در آلمان پس از احراز شرایط ذکر شده و در صورتی تمایل پس از دریافت مدرک دیپلم و قبل از شروع تحصیل یا فارغ‌ التحصیلی از دانشگاه های ایران، در دانشگاه‌های آلمان تحصیل کنند، بایستی درخواست خود را برای کالج‌های آلمان و نه دانشگاه‌های این کشور ارسال کنند.

البته گاهی، شرایطی  تعبیه شده که  بررسی مدارک در بعضی از دانشگاه‌ها در آلمان جهت  موافقت با پذیرش در کالج بدون واسطه انجام می گردد، اما با این حال افرادی که بدون تحصیل در دانشگاه‌های ایران اقدام می‌کنند، بایستی ابتدا اقدام به اخذ پذیرش از کالج ها  نمایند. کالج نهادی  آموزشی و تحت نظارت دولت است که از جمله اختیارات آن آمادگی متقاضیان خارجی تحصیل در آلمان در دورهای یک ساله (متشکل از دو نیم سال تحصیلی) می باشد.

  ویزای کار آلمان بدون مدرک دانشگاهی

پذیرش و ویزای تحصیلی آلمان

این دوره‌ی یک ساله که تحت کلاس های امادگی مطرح میشود برای شرکت در امتحان پایانی   Feststellungsprüfung پایه گذاری شده اند. افرادی این امتحان را با موفقیت سپری می کند، با توجه به نمرات و انتخاب رشته‌شان در دانشگاه‌های آلمان مورد پذیرش قرار میگیرند. به طور کلی در آلمان ۳۷ کالج وجود دارد که تعداد سه هزار متقاضی خارجی از بیش از ۴۰ کشور، در آنها خود را برای شرکت در این آزمون آماده میسازند.

تحصیل در کالج به غیر از کالج شهر درسدن رایگان است. دانشجویان برای گذراندن کلاس و امتحانات هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند و صرفا در مورد هزینه خدمات دانشجویی میباشند که به کالج تحت نظارت دانشگاه پرداخت می‌کنند. هزینه خدمات دانشجویی ۳۰ تا ۲۰۰ یورو برای هر ترم تحصیلی و در هر دانشگاهی بسته به سلایق و سبک زندگی دانشجو متفاوت است. این هزینه شامل : استفاده رایگان از وسایل حمل و نقل عمومی در شهر محل سکونت و یا گاهی  شهرهای مجاور و استفاده از امکانات دانشگاه ( انتشارات ، بوفه …) را فراهم می سازد.

اگر متقاضی تحصیل در آلمان  دیپلم داشته باشد به تعبیری ۱۲ سال تحصیل کامل  متاسفانه امکان ورود مستقیم برای دانشگاه های آلمان را نداشته و  باید صرفا یک قبولی  در کنکور سراسری (روزانه/شبانه)  را داشته باشد تا بتواند برای کالج اقدام کند. کالج در آلمان دو ترم تعریف شده و دروس صرفا  به زبان آلمانی ارائه می شوند. در بعضی موارد که متقاضی تحصیل در آلمان  دانشجوی سال سوم دانشگاه آزاد در ایران باشد میتواند مستقیماٌ برای خود دانشگاه اقدام کرده و نیازی  به گذراندن کالج نیست.

پذیرش و ویزای تحصیلی آلمان

پذیرش و ویزای تحصیلی آلمانامکان تحصیل در آلمان برای تمامی فارغ التحصیلان دانشگاه های آزاد، سراسری و غیر انتفاعی فراهم شده و شما می توانید جهت تحصیل در مقطع فوق لیسانس اقدام نمایید. طول تحصیل در مقطع  فوق لیسانس در آلمان بین ۱٫۵ تا ۲ سال می باشد. البته بطور کلی بعد از ارسال مدارک تحصیلی به آلمان دانشگاه ها با توجه به ریز نمرات متقاضی مشخص می کنند که شخص از چه ترمی در آلمان می تواند  برای شروع به تحصیل اماده باشد.

به دانشجویان متقاضی دوره دکترا پیشنهاد می شود که حتما اول دوره فوق لیسانس بگذرانند و بعد برای دکترا اقدام کنند. متقاضيان برای ورود به دانشگاه بايد زبان آلمانی بلد باشند. اغلب برای ورود به دانشگاه ها متقاضيان بايد حدود ۸۰۰ ساعت زبان آلمانی  فرابگیرند تا بتوانند در امتحان ورودی زبان   DSH   شرکت نمايند. (صرفا دانشگاه های انگلیسی زبان از دانشجویان خود مدرک زبان آلمانی نمی خواهند) البته برای کسانی که مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی آماده ندارند نیز ، امکان گرفتن پذیرش بشرط ارائه مدرک زبان چند روز قبل از ددلاین ثبت نام وجود دارد. پذیرش و ویزای تحصیلی آلمان

  لیست مشاغل مورد نیاز آلمان

نحوه گرفتن پذیرش از دانشگاه های آلمان

برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های آلمان، تحویل درخواست نامه‌ی کامل و بی عیب و نقص و همه‌ی مدارک مورد نیاز،  نخستین شرط است. اسیست ( پل میان متقاضی و دانشگاه) ، مرکزی است که به همین منظور تأسیس شده است..

اونی آسیست  (uni.assist) یا به اختصار اسیست  (assist)، به دانشجویان خارجی در این رابطه کمک می‌کند. اونی اسیست اتحادیه‌ای است که مراکز آموزش عالی آلمان (Deutsche Hochschulen) و مؤسسه تبادلات دانشگاهی آلمان (DAAD) عضو آن هستند. دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در آلمان، پس از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود و مطلع شدن از داشتن مدارک لازم برای گرفتن پذیرش، می‌توانند با این مرکز ارتباط برقرار کنند و مدارک خود را برای این مرکز از طریق ایمیل یا پست، بفرستند.

اسیست، مدارک دانشجویان را ارزیابی کرده و داوطلب را در تنظیم درخواست ‌نامه‌ای بدون عیب و نقص، البته در ازای حق الزحمه‌ای مشخص، یاری می‌‌کند. پس از بررسی اسیست، درخواست دانشجویان واجد شرایط به دانشگاه‌های مورد نظر ارسال می‌شود. تاکنون ۱۰۰ مرکز آموزش عالی در آلمان به عضویت اسیست درآمده‌اند.

به عبارت دیگر اگر متقاضی تحصیل در یکی از این ۱۰۰ دانشگاه و موسسه ی آموزش عالی هستید، بهتر است مدارک خود را مستقیم به دانشگاه نفرستید چرا که اسیست این آزمون و خطا را برای شما انجام می دهد. فهرست این دانشگاه‌ها در وب سایت اسیست آورده شده است و  با دانشگاه‌هایی که نامشان در این فهرست نیست، می‌توان مستقیم ارتباط برقرار کرد.

پذیرش و ویزای تحصیلی آلمان

http://languages.uni-assist.de/help-in-farsi.html

تحصیل رایگان به زبان انگلیسی در هلندتعرفه های اسیست برای ابتدای امر مبلغ  75 یورو و  به ازای هر دانشگاه و موسسه ی آموزش عالی 15 یورو دیگر می بایست پرداخت شود که پذیرش برای هر مقطع تحصیلی ( کارشناسی ، ارشد ، دکتری )  هم فرق می کند، درضمن  این مرکز  از 24 دسامبر تا 2 ژانویه تعطیل خواهد بود (بدلیل تعطیلات سال نو میلادی).

حتما در انتخاب دانشگاه و رشته خوب دقت کنید چون در صورت بروز  اشتباه در انتخاب دانشگاه، مشمول جریمه خواهید شد و صرفا با نامه نگاری های فراوان بعد از یک ماه اکانت را پاک خواهند کرد که دوباره برای شروع مجدد می بایست اکانت جدیدی ایجاد گردد. نتایج پس از بررسی  مدارک و بعد از 3 تا 4 هفته پس از اخذ پذیرش به اطلاع متقاضی خواهد رسید.

  ثبت شرکت در آلمان

در ضمن کلیه مدارک تحصیلی دیپلم، پیش دانشگاهی و ریزنمرات،   SOP ، CV  را همراه مدارک زبان آلمانی و انگلیسی باید ارسال نمایید، ابتدا به ساکن میبایست فرم ONLINE را تکمیل نموده سپس از طریق ایمیل و فرستادن حواله به یورو  برای دانشگاه ها اقدام نمایید.

مشاوره مهاجرت از راه تحصیل به آلمان

گروه وکلای مهر تهران با همکاری موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان و همچنین با همکاری برترین تیم تخصصی وکلای مهاجرتی در آلمان، اقدام به بررسی آثار حقوقی مهاجرت تحصیلی به آلمان نموده و شرایط اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آلمان را با آخرین تغییرات برای عزیزان مورد بررسی قرار می دهد.

جهت مشاوره مهاجرت به آلمان با متخصصین حقوق بین الملل خصوصی و حقوق مهاجرت گروه وکلای مهر تهران، برترین گروه وکلای ایران تماس بگیرید.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهید

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *