این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

امروز با موضوع ویزای کار کویت با شما هستیم.

ویزای کار کویتکشور شاه نشین کویت یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس است و با توجه به اینکه از قبل از انقلاب ایران هم کشوری متمول و برخوردار از ثروت بود، به محل توجه ایرانیان جهت مهاجرت کاری تبدیل شده بود.

دفتر وکالت محمدرضا مهری بهترین وکیل و مشاور حقوقی مهاجرت در ایران، به بررسی شرایط صدور ویزای کار کویت برای ایرانیان و سایر اقوام خواهد پرداخت.

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی مهاجرتی با وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی در ایران با ما تماس بگیرید.

نکات مهم در بررسی موضوع ویزای کار کویت

شرایط صدور ویزای کار کویت و ویزای همراه چیست؟
آیا با جستجوی کار در کویت و یافتن کار مناسب ویزای کار صادر می شود؟
هزینه های زندگی در مکویت با درآمد ماهانه مطابقت دارد؟
شرایط اخذ ویزای کاری کویت

ویزا کار برای کارکنان بخش خصوصی و دولتی ارائه می شودو تحت ماده 17 و 18 قوانین مهاجرت اعمال می گردد. کارمند پیشنهاد شده ابتدا بایستی برای دریافت ویزا کار پذیرفته شود. کارفرمای اسپانسر کویتی نیز باید باید از طریق اداره مهاجرت و اداره کار مجوز دریافت کند. الزامات ویزا کار کشور کویت داشتن گذرنامه کارمند و گواهی عدم سوء پیشینه فرد می باشد.

  اجرای اسناد خارجی در ایران

اداره امور مهاجرت در کویت یک نسخه از مجوز کار را برای سفارت کویت در کشوری که کارمند در آنجا زندگی می کند، ارسال می نماید. حامی یا کارمند نیز باید یک نسخه از مجوز کار را برای کارفرما ارسال نمایند.

کارفرمایان بخش خصوصی برای دریافت ویزا کار کارمند خارجی خود، نیاز به NOC و یک نسخه از امضاء تایید شده کارمند برای هدف تجاری خود دارند. اگر سفارت کویت در کشوری که کارمند (کارگر) زندگی می کند وجود ندارد، اسپانسر بایستی ویزا کار و NOC را به وزارت کشور ارسال کند.

ویزای کار کویت
مراحل و مدارک اخذ ویزای کاری کویت

شرایط دریافت ویزای کار کره جنوبیدر صورتیکه کارمند برای پذیرش استخدام visit visa کشور کویت را دریافت کرده باشد، بایستی ابتدا کشور کویت را ترک کند و سپس مجددا با ویزا جدید وارد این کشور شود. پس از انجام مراحل فوق، شما بایستی برای مجوز اقامت خود در کشور کویت اقدام کنید.

در این مرحله درخواست مجوز اقامت ارسال و نتیجه آن را دریافت خواهید کرد. در مرحله بعد شما می توانید با توجه به قوانین برای همسر و فرزندان خود اقدام به دریافت ویزا کنید.

بطور خلاصه زن می تواند توسط همسر خود مورد حمایت قرار بگیرد ، اما برای فرزندان باید شرایط سنی آنها 21 سال باشد. اسپانسر باید حداقل 250 دینار کویت در ماه درآمد داشته باشد. هر فرد مقیم نیز بایستی یک کارت شناسایی شهروندی داشته باشد. شما باید این کارت را ظرف مدت 30 روز از زمان دریافت مجوز اقامت خود تحویل بگیرید.

مدارک مورد نیاز ویزای کار کویت

  • گذرنامه معتبر با حداقل دو سال تاریخ انقضاء
  • یک برگ فرم درخواست ویزا تکمیل شده و تایید شده توسط سازمان مهاجرت امور خارجه.
  • یک قطعه عکس گذرنامه
  • آزمایش HIV ( آزمایش AIDS)
  • گواهی سلامت : گواهی تایید شده توسط پزشک عمومی که نشان دهد متقاضی از سلامت کامل جسمی برخوردار است. تست های آزمایشگاهی برای بیماری های ذکر شده نیز ضروری است: هپاتیت نوع B و C، مالاریا، فلیاریوز، سیفلیس و اشعه ایکس از قفسه سینه برای تشخیص بیماری سل.
  • گواهی عدم سوء پیشینه: که از دفتر تحقیقات فدرال دریافت می شود، و به مدت 3 ماه از تاریخ دریافت اعتبار دارد.
  • مجوز کار ( اصل قرارداد کاری)
  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

مراحل دریافت ویزا کار کویت معمولا بیش از 3 هفته زمان دستمزد و‌ حقوق کار در کویت

حقوق کاری در کویت شبیه یا بیشتر از کشورهای غربی هستند. اما با توجه به این واقعیت که هیچ مالیات شخصی در کویت وجود ندارد، درآمد خالص معمولا عالی است و این یکی از مزایای عمده کار در کویت است. پیش از این، حقوق های پایه صرف خودرو، مسکن، پوشش پزشکی، آموزش برای کودکان و بلیط های هواپیما برای سفرها تقسیم می شدند. اما اکنون کارفرمایان تقریبا فقط حقوق می گیرند تا تمام این هزینه ها را پوشش دهند، اگرچه برخی از آن ها ممکن است شامل پاداش عملکرد باشند.

دستمزد و حقوق کار در کویت

هزینه مشاوره تلفنیعوامل متعددی وجود دارند که باید برای در نظر گرفتن حقوق مورد توجه قرار گیرند و بنابراین ،میزان دقیق حقوق های عادی در کویت ممکن است متفاوت باشد. علاوه بر این حقوق، بسته به شرکت هایی که انتخاب شده اند، متفاوت است. چهار نوع شرکت در کویت وجود دارد، W.L.L.(با مسئولیت محدود – بدون مالیات)، K.S.C (شرکت Shareholding Kuwait)، مالیات زکات و KFAS)، K.S. C)، شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار کویت (پرداخت مالیات زکات، حمایت از مالیات بر کار ملی و صندوق کویت برای پیشبرد علوم) و شرکت های بین المللی با شرکای کویتی (مالیات بر درآمد) می باشند.

مزایا بسته به اینکه شما برای بخش دولتی یا بخش خصوصی کار می کنید، به اندازه قراردادها، تعداد کارمندان، تجربه کاری تان، سن، رقابت در بازار کار، نوع کار، مدت قرارداد و گاهی ملیت تان متفاوت است.زمانی که حقوق را در نظر بگیرید، باید اجاره و هزینه های زندگی را مدنظر قرار دهید. برخی از شرکت ها حقوق خوبی نسبت به بقیه ارائه می کنند، در حالی که برخی دیگرمزایای بهتری مانند مسکن، خودرو، حمل و نقل، سوخت، تلفن و غیره ارائه می دهند.

  اجرای اسناد خارجی در ایران

ویزای کار کویت
پیدا کردن کار و موسسات کاریابی در کویت

هر چند که سختی های زیادی برای یافتن شغل در کویت وجود دارد اما همچنان به دلیل پرداخت حقوق های مناسب بدون پرداخت هیچ گونه مالیات شخصی مورد توجه مهاجران زیادی به خصوص از کشورهای آسیایی و خاور دور است. یافتن کار در کویت بدون در نظر گرفتن ملیت کاملا به تحصیلات و تجربه شما بستگی دارد. کسانی که برای کسب و کار در کویت اقدام می کنند در ابتدا باید یک فرد یا یک شرکت را به عنوان کار فرمای خود معرفی کنند.

بعد از پیدا کردن کارفرما شما میتوانید برای ویزا اقدام کنید. در ابتدا به شما ویزای موقت داده می شود و در صورت ادامه کار ویزای شما تمدید می شود. برای پیدا کردن یک کارفرما بهتر است یک (curriculum vitea) دو یا چند صفحه ای با خلاصه اطلاعاتی در مورد اطلاعات تماس، تجربه حرفه ای، گواهینامه و دیپلم ها، زبان و مهارت های رایانه ای را پر کنید تا کار فرما بهتر بتوانند شما را تایید کنند.

لیست شرکت های کاریابی کویت:

  •     Baytkuwait
  •     Workcircle kuwait
  •     Sos hr solution
  •     Mackenzie jones
  •     Hrinvest
  •     Caneer-hunter
  •     Michael page
  •     International employment agacies
  •     Actionrecruitment and management
  •     barclaysimpson me

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

4.9/5 - (12 امتیاز)

10 دیدگاه ها

  • سلام
    بنده کارشناس نقشه برداری با سابقه ۲۰ سال میباشم. دنبال کار در یکی از کشورهای عربی هستم. به زبان عربی کاملا تسلط دارم. امکان دارد که از طریق شرکت شما با کفیلی در کویت لینک بشوم؟

    • سلام موسسه ما موضوع وکالت و مشاوره حقوقی هست
      هیچ خدماتی در زمینه کاریابی با معرفی نداریم

    • سلام من ۲۹ سال سن دارم راننده هستم به دنبال کار در کشور کویت هستم امکانش هست راهنمایی بفرمائید چطور میتوانم یک کارفرما پیدا کنم شما در این زمینه خدمات می دهید .

  • من نجار و کابینت سازبا۱۸سال سابقه چگونه میتونیم برای کار به کشور کویت برم
    ممنونم

  • سلام. بنده ۵۰ سال هست به کشور کویت رفت و آمد دارم. میخواستم بدونم قانونی وجود داره که درخواست شهروندی کویت بدم!!

  • آیا میشه کسی که در کویت رفت و امد داره و دیگه نمیخواد به کویت بره ویزای کویتش رو بنام کسی دیگه کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *