این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

امروز با شرایط اعطای ویزای کاری و اقامت در نیوزلند با شما هستیم.

ویزای کاری و اقامت در نیوزلندچه کسانی می توانند اقدام کنند؟

  • افرادی که کمتر از 55 سال سن داشته باشند
  • از سلامتی کامل برخوردار باشند
  • سوءسابقه و پیشینه کیفری نداشته باشند
  • دارای گذرنامه معتبر باشند
  • آشنایی و تسلط به زبان انگلیسی داشته باشند: داشتن مدرک زبان بین المللی آیلتس جنرال یا آکادمیک با حداقل نمره 6.5 که بیش از دو سال از تاریخ دریافت آن نگذشته باشد(فارغ التحصیلان از دانشگاههایی که در آن به زبان انگلیسی درس خوانده اند از ارائه مدرک زبان معاف هستند.)
  • از حداقل تحصیلات دیپلم و یا بالاتر برخوردار باشند
  • دارای سابقه کاری ترجیحا مرتبط با زمینه تحصیلی خود باشند
  • توانایی پرداخت هزینه های اقدام و بررسی درخواست ویزای خود را داشته باشند

شرایط مهاجرت کاری به نیوزیلند و دریافت اقامت دائمی نیوزیلند

در حال حاضر برای کار و زندگی دائمی در نیوزیلند،دو نوع ویزا یا اجازه اقامت برای ورود به نیوزیلند و زندگی در آن وجود دارد:

– ویزا یا اجازه اقامت برای افراد ماهر،تحصیلکرده و متخصص Skilled Migrant Category که به اختصار SMC نامیده می شود. این افراد در صورتی که از سوی کارفرمایی در نیوزیلند پیشنهاد رسمی کار داشته باشند و سایر شرایط عمومی برای دریافت ویزا را نیز داشته باشند، می توانند از همان ابتدا با دریافت اقامت نیوزیلند وارد این کشور شوند.

اقدام برای دریافت اقامت دائمی نیوزیلند پس از دو سال کار و زندگی در این کشور و دریافت سیتیزن شیپی(گذرنامه نیوزیلندی) پس از 5 سال زندگی در این کشور میسر است.

  سرمایه گذاری در نیوزلند

در صورتی هم که این افراد پیشنهاد رسمی کار نداشته باشند ولی از حداقل امتیاز عمومی لازم برای دریافت ویزا برخوردار باشند،باز هم می توانند بصورت کاری به نیوزیلند مهاجرت کنند و در صورت یافتن کار برای دریافت اقامت دائمی نیوزیلند هم اقدام کنند.

برای افرادی که در زمینه ها و مشاغل پرتقاضای کشور نیوزیلند موردنیاز هستند و یا از سوی کارفرمایی در نیوزیلند پیشنهاد کاری دارند،امکان دریافت ویزا یا اجازه اقامت موقت که به آن ویزای Work to Residence گفته می شود وجود دارد.

با دریافت این ویزا شما می توانید وارد نیوزیلند شوید و سریعا مشغول بکار شوید.برای افرادی هم که پیشنهاد کاری مشخصی ندارند،در صورتی که پس از مدت حداکثر نه ماه پس از ورود به نیوزیلند موفق به یافتن کار در نیوزیلند شوند، امکان تبدیل ویزای موقت کاری به ویزای اقامت دائمی وجود دارد. ویزای کاری و اقامت در نیوزلند

نحوه امتیازبندی و مراحل اقدام برای مهاجرت به نیوزیلند از ابتدا تا انتها

وضعیت اقامت بعد از تحصیل در نیوزلندارزیابی متقاضیان مهاجرت به نیوزیلند در دو مرحله اصلی انجام می شود.یکی مرحله اولیه یا پیش ارزیابی Pre-Assessment است که در آن ابتدا هیچ مدرکی از شما خواسته نمی شود و با تکمیل یک فرم ارزیابی اولیه و ارسال آن در نتیجه به شما گفته می شود که شایستگی اقدام برای مهاجرت را دارید یا خیر.
حد نصاب امتیاز برای قبولی در این مرحله دریافت حداقل امتیاز 100 است.اگر امتیاز شما از 100 امتیاز کمتر باشد،در همین مرحله پذیرفته نمی شوید و نمی توانید برای مرحله بعدی اقدام کنید.

اگر هم امتیاز شما 140 یا بالاتر باشد،در مدت کوتاهی خواهید توانست به نیوزیلند مهاجرت کنید.

اما اگر امتیاز شما امتیازی بین 100 و 140 باشد (که معمولا بیشتر متقاضیان در این گروه قرار می گیرند) در فهرست انتظار یا Pool قرار خواهید گرفت.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

یعنی آنکه قادر به اقدام برای مهاجرت و رفتن به مرحله بعدی خواهید بود ولی رفتن و نرفتن شما به نیوزیلند بیشتر به تصمیم نهایی اداره مهاجرت نیوزیلند بستگی خواهد داشت.
روال کار این فهرست انتظار هم به این صورت است که هر دوهفته یک بار این فهرست بررسی میشود و بصورت خودکار کسانی که دارای امتیاز حداقل 140 باشند انتخاب می شوند.

در صورتیکه ظرفیت تکمیل نشود (که معمولا تکمیل نمی شود) نفرات بعدی از میان کسانی انتخاب می شوند که پیشنهاد کار از نیوزلند داشته باشند یا در نیوزلند سابقه کار داشته باشند (دارندگان ویزای کار).

در آخر به ترتیب و بر اساس امتیاز بین 100 تا 140 سایر متقاضیان نیز انتخاب خواهند شد تا ظرفیت تکمیل شود. کسانی که انتخاب نشوند در لیست انتظار یا Pool باقی خواهند ماند تا 14 روز دیگر مجدد این کار انجام شود.

در این مرحله در صورتیکه نام یک متقاضی از لیست بیرون کشیده شود از او درخواست خواهد شد تا مرحله ثبت درخواست ویزا یا همان مرحله دوم ارزیابی را انجام دهد.

مرحله دوم که مرحله ارزیابی کامل یا Full Assessment است.

از شما خواسته می شود که تمامی مدارک موردنیازی که در بخش ارزیابی از آنها یاد کرده اید را همراه با رسید پرداخت هزینه لازم برای انجام فرایند بررسی نهایی و صدور ویزا ارسال کنید.

مدارک تحصیلی و سوابق کاری شما باید ترجمه رسمی شده و توسط وزارت علوم خارجه ایران و وزارت دادگستری تایید و ممهور شوند.مدرک زبان و یا سایر مدارک موردنیاز نیز می توانند توسط خود شخص متقاضی ارسال شوند.

  اجرای اسناد خارجی در ایران

بعلاوه شما باید مراحل چک آپ یا معاینات پزشکی و دریافت نامه عدم سوءپیشینه از کشور یا کشورهای محل زندگی خود در حال و گذشته را ضمیمه مدارک موردنیاز کنید. ویزای کاری و اقامت در نیوزلند

برای انجام مراحل پزشکی، باید تنها از سوی پزشکانی که اداره مهاجرت نیوزیلند آنها را به رسمیت می شناسد مراحل را طی کنید و تایید شوید.

همه چیز در مورد نیوزلندبطور متوسط 200 هزارتومان مجموعا هزینه انجام معاینات پزشکی،رادیولوژی و عکسبرداری ایکس-ری از قفسه سینه و تست آزمایش خون شما در تهران می شود.

اگر در سایر کشورها زندگی می کنید،باید بدانید که هزینه انجام معاینات پزشکی از طریق پزشکان موردتایید اداره مهاجرت نیوزیلند در سایر کشورها بطور معمول چندین برابر هزینه ها در تهران است.

دقت هم داشته باشید که مدارک معاینات پزشکی شما نباید بیش از 3 ماه از تاریخ صدرو آنها گذشته باشد در غیراینصورت باید مجددا آنها را انجام دهید و ارسال کنید.

پس از دریافت تمامی مدارک و رسید پرداخت هزینه ها،در مورد پرونده شما تصمیم گیری لازم انجام می شود و پس از مدتی به شما امکان دارد یکی از این سه تصمیم ابلاغ شود:

  • دریافت اجازه اقامت دائمی یا Permanent Residency
  • دریافت اجازه اقامت موقت Work to Residence به شرط پیدا کردن کار در نیوزیلند تا حداکثر نه ماه پس از ورود به نیوزیلند
  • عدم موافقت و رد درخواست ویزا.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (11 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *