این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

با معرفی وکیل پرونده کلاهبرداری آذربایجان همراه شما هستیم.

وکیل پرونده کلاهبرداری آذربایجانکلاهبرداری به معنای بردن مال فرد دیگر از طریق استفاده از وسایل متقلبانه همراه با سوء نیت است و کسی که نسبت به این کار اقدام نموده نیز کلاهبردار نامیده می‌شود.
ما نیز در این مقاله قصد داریم تا موضوع پرونده کلاهبرداری آذربایجان را با شما مخاطبان گرامی مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم. پس لطفا با ما همراه باشید.

موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری، آماده ارائه خدمات در زمینه پرونده‌ کلاهبرداری آذربایجان به شما عزیزان می‌باشد.

جهت برقراری ارتباط با وکیل متبحر در زمینه پرونده‌ کلاهبرداری آذربایجان و همچنین دریافت نوبت مشاوره، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان، که در آخر مقاله درج شده‌اند تماس حاصل نمایید.

  • سوالات مهم در زمینه وکیل پرونده‌ کلاهبرداری آذربایجان 
  • معنی و مفهوم کلاهبرداری چیست؟
  • ارکان اثبات وقوع جرم کلاهبرداری چه چیزهایی هستند؟
  • بهترین وکیل پرونده کلاهبرداری کیست و دارای چه ویژگی‌هایی می‌باشد؟
  • در صورت مواجه شدن با پرونده کلاهبرداری آذربایجان باید چه کار کرد؟
  • جهت دریافت مشاوره در زمینه پرونده کلاهبرداری آذربایجان باید چه کار کرد؟
  • آیا پرونده کلاهبرداری آذربایجان را می‌توان در ایران پیگیری کرد؟
  • آیا می‌توان بدون کمک گرفتن از وکیل، پرونده کلاهبرداری آذربایجان را پیگیری کرد؟

معنی و مفهوم کلاهبرداری چیست؟

معنی و مفهوم کلاهبرداریجرم کلاهبرداری از جمله جرائم مهمی می‌باشد که اموال افراد را تهدید می‌کند. در جرم کلاهبرداری، کلاهبردار صاحب مال را با رفتارهای متقلبانه‌، فریب می‌دهد.

جرم کلاهبرداری از دو شرط (رکن) اساسی، مادی، یعنی استفاده از وسایل متقلبانه و بردن مال دیگری تشکیل می‌گردد.

که این دو اگر با هم همراه شوند، رکن مادی (رفتار لازم جهت تحقق جرم کلاهبرداری) جرم کلاهبرداری اتفاق می‌افتد.

در میان استفاده از وسایل متقلبانه و بردن مال دیگری، باید تقدم و تأخر وجود داشته باشد. یعنی صورت گرفتن جرم کلاهبرداری از نظر رکن مادی، نیازمند این می‌باشد که فردی ابتدا از وسایل متقلبانه استفاده کند و نتیجه این توسل به وسایل تقلبی، بردن و تصاحب مال دیگری باشد.

  اجرای اسناد خارجی در ایران

پس در صورتی که مالی بدون اینکه فردی از وسایل متقلبانه استفاده کند، در اختیار همان فرد قرار بگیرد و سپس جهت ادامه و استمرار آن وضعیت، متوسل به تقلب بشود کلاهبردار محسوب نمی‌گردد.

باید این نکته را عنوان نمود که، تنها دروغگویی از جانب اشخاص، نمی‌تواند کلاهبرداری به حساب آید. دروغگویی، رفتار و اعمال کلاهبردار همگی باید باعث فریب فرد و در نهایت پرداخت وجه توسط مال باخته گردد.
وکیل پرونده کلاهبرداری آذربایجان

ارکان اثبات وقوع جرم کلاهبرداری چه چیزهایی هستند؟

کلاهبرداری از جمله جرایمی است که مقید به تحقق شرط آن، یعنی حصول نتیجه خاص (بردن مال دیگری) می‌باشد. بردن مال دیگری نیز نیازمند تحقق دو امر می‌باشد که عبارتند از:

1) ورود ضرر مالی به قربانی.
2) انتفاع مالی کلاهبردار یا شخص مورد نظر وی.

جرم کلاهبرداری انواع متفاوتی دارد و برای شکل‌گیری آن مانند بسیاری از جرایم دیگر نیازمند سه عنصر قانونی، مادی و معنوی می‌باشد.

بر اساس ماده 1 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری:

کلاهبرداریهر کس از راه حیله و تقلب مردم را به وجود شرکت‌ها یا تجارتخانه‌ها یا کارخانه‌ها یا موسسات موهوم یا به داشتن اموال و اختیارات واهی فریب دهد.

یا به امور غیر واقع امیدوار نماید یا از حوادث و پیش آمدهای غیر واقع بترساند و یا اسم و یا عنوان مجعول اختیار کند و به یکی از وسایل مذکور و یا وسایل تقلبی دیگر وجوه و یا اموال یا اسناد یا حوالجات یا قبوض یا مفاصا حساب و امثال آن‌ها تحصیل (به دست آوردن) کرده و از این راه مال دیگری را ببرد کلاهبردار محسوب و علاوه بر رد (بازگرداندن) اصل مال به صاحبش، به حبس از یک سال تا ۷ سال و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که اخذ کرده است محکوم می‌شود.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

در صورتی که شخص مرتکب بر خلاف واقع عنوان یا سمت ماموریت از طرف سازمان‌ها و موسسات دولتی.
یا وابسته به دولت یا شرکت‌های دولتی یا شوراها یا شهرداری‌ها یا نهادهای انقلابی.

به طور کلی قوای سه گانه و همچنین نیروهای مسلح و نهادها و موسسات مامور به خدمت عمومی اتخاذ کرده یا اینکه جرم با استفاده از تبلیغ عامه از طریق وسائل ارتباط جمعی از قبیل رادیو ، تلویزیون، روزنامه و مجله یا نطق در مجامع و یا انتشار آگهی چاپی یا خطی صورت گرفته باشد.

یا مرتکب از کارکنان دولت یا موسسات و سازمان‌های دولتی یا وابسته به دولت یا شهرداری‌ها یا نهادهای انقلابی به خدمت عمومی باشد علاوه بر رد اصل مال به صاحبش به حبس از ۲ تا ده سال و انفصال ابد از خدمت دولتی و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که اخذ کرده است محکوم می‌شود.

در کلیه موارد مذکور در این ماده در صورت وجود جهات و کیفیات (دلایل) مخففه (کاهش مجازات) دادگاه می‌تواند با اعمال ضوابط مربوط به تخفیف، مجازات مرتکب را فقط تا حداقل مجازات مقرر در این ماده (حبس) و انفصال ابد از خدمات دولتی تقلیل دهد ولی نمی‌تواند به تعلیق اجرای کیفر حکم دهد.

مجازات شروع به کلاهبرداری حسب مورد حداقل مجازات مقرر در همان مورد خواهد بود و درصورتی که نفس عمل انجام شده نیز جرم باشد، شروع کننده به مجازات آن جرم نیز محکوم می‌شود.

مستخدمان دولتی علاوه بر مجازات مذکور چنانچه در مرتبه مدیر کل یا بالاتر یا هم‌ طراز آن‌ها باشند به انفصال دائم از خدمات دولتی و در صورتی که در مراتب پائین تر باشند به شش ماه تا سه سال انفصال موقت از خدمات دولتی محکوم می‌شوند.
وکیل پرونده کلاهبرداری آذربایجان

مجازات  قانونی جرم کلاهبرداری چیست؟

مجازات قانونی فرد کلاهبردار با توجه به مورد، یکی از موارد زیر می‌باشد:

1) مجازات کلاهبردار در جرم کلاهبرداری ساده، (حبس از ۱ تا ۷ سال و جزای نقدی معادل مال برده شده و رد اصل مال به صاحب آن) است.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

2) مجازات کلاهبردار در جرم کلاهبرداری مشدد، (حبس از ۲ تا ۱۰ سال و جزای نقدی معادل مال برده شده و رد اصل مال به صاحب آن و انفصال از خدمات دولتی به نحو دائم) است. (در صورتی که کلاهبردار کارمند دولت باشد).
وکیل پرونده کلاهبرداری آذربایجان

در صورت مواجه شدن با پرونده کلاهبرداری آذربایجان باید چه کار کرد؟

پرونده کلاهبرداری آذربایجاندر صورتی که فردی با پرونده کلاهبرداری آذربایجان مواجه شود، باید ابتدا سعی کند تا نسبت به قوانین و مقررات مربوط به مبحث کلاهبرداری که در آذربایجان حاکم است، آگاهی لازم را به دست آورد.

ممکن است فرد بتواند این امر را به تنهایی و بدون کمک فرد متخصص انجام دهد و خود از طریق مطالعه با قوانین مورد نیاز آشنا شود. اما همانگونه که می‌دانید، در مسئله کلاهبرداری نباید زمان را از دست داد و همچنین فرصت آزمون خطا در این مبحث وجود ندارد.

فرد باید در صورت مواجه شدن با مسئله کلاهبرداری در آذربایجان، بلافاصله با یک وکیل متبحر و با تجربه که در مورد قوانین آذربایجان اطلاعات کامل دارد، در این زمینه صحبت کند و از او راهنمایی دریافت کند.

در این صورت فرد با اطلاعات جامع و دقیقی که توسط وکیل در اختیار دارد، می‌تواند با سرعت بالاتری تصمیم درست را بگیرد و با کمک وکیل اقدامات لازم را انجام دهد. در غیر این صورت ممکن است فرد نتیجه دلخواه را کسب نکند.
وکیل پرونده کلاهبرداری آذربایجان

جهت دریافت مشاوره در زمینه پرونده کلاهبرداری آذربایجان باید چه کار کرد؟

دریافت مشاوره در زمینه کلاهبرداری در آذربایجان، از اهمیت و ضرورت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که باعث می‌شود فرد از همان ابتدا نسبت به اقداماتی که باید انجام دهد، آگاه گردد.

به همین دلیل، ما به شما عزیزان موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری را معرفی می‌کنیم، که دارای بهترین و با تجربه‌ترین وکلا در زمینه پرونده‌ کلاهبرداری آذربایجان می‌باشد.

  اجرای اسناد خارجی در ایران

جهت راحتی حال شما مخاطبان گرامی، دریافت مشاوره در موسسه حقوقی مهر پارسیان، هم به صورت حضوری امکان‌پذیر است و هم به صورت تلفنی.

افرادی که به دلایل مختلف شرایط خروج از منزل را ندارند، می‌توانند به صورت تلفنی مشاوره دریافت نمایند.

جهت برقراری ارتباط با وکیل حاذق در زمینه پرونده‌ کلاهبرداری آذربایجان، فقط کافیست تا با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان، تماس حاصل نمایید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

وکیل پرونده کلاهبرداری آذربایجان

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (21 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *