با معرفی وکیل بین المللی در آتن همراهتان هستیم.

اصطلاح وکیل کیفری بین المللی، از این جهت مهم است که بعضی از جرائم ارتکابی، قابلیت تعقیب و شکایت در چندین مرجع قضائی را دارند.
بر اساس حقوق کیفری بین المللی، معمولا کشور محل وقوع جرم، صلاحیت رسیدگی به پرونده کیفری را دارد. اما بر اساس قوانین داخلی بعضی کشورها، امکان طرح شکایت کیفری بین المللی در کشور محل شهروندی طرفین نیز وجود دارد.
اجرای حکم دادگاه خارجی در کشور دیگر، منوط به داشتن معاهده استرداد مجرمین بین دو کشور است.

جمهوری اسلامی ایران نیز در قوانین خود اصل صلاحیت سرزمینی را پذیرفته است. هر چند استثنائاتی به این اصل وارد شده که در ادامه، موسسه حقوقی بین المللی و داوری مهر پارسیان، به آنها خواهد پرداخت.
کلاهبرداری از متقاضیان خرید ملک در یونان، از جمله پرونده های دو سال اخیر موسسه بین المللی حقوقی مهر پارسیان است.
در این نوشته به یکی از پرونده های کلاهبرداری از متقاضیان خرید ملک و سرمایه گذاری در یونان خواهیم پرداخت و در ادامه شرایط طرح شکایت توسط وکیل بین الملل در آتن را بررسی می کنیم.

با گروه وکلای بین المللی مهر پارسیان در ایران و اروپا همراه باشید

بررسی پرونده کلاهبرداری از متقاضیان خرید ملک در یونان

یکی از موضوعات مشاوره دکتر محمد رضا مهری، که به عنوان تنها وکیل ایرانی مستقر در اروپا، در دفتر آتن مطرح شده، پرونده کلاهبرداری از متقاضیان خرید ملک در اروپا و به ویژه یونان است.
علت فراوانی کلاهبرداری ملکی در یونان، تقاضای بسیار برای خرید ملک توسط ایرانی هاست. در این پروسه معمولا شرکتهای غیر حقوقی با رنگ و لعاب حقوقی و ادعای وکالت مشغول کلاهبرداری از ایرانی ها در موضوع خرید ملک هستند.
اما ارتکاب این جرائم اقتصادی و کلاهبرداری، چنان منطبق با قانون است که کمتر کسی تاکنون امکان توفیق در پرونده را داشته است.

  وکیل جرم پولشویی در یونان

نمونه پرونده کلاهبرداری ملکی در یونان

فرض کنید شما متقاضی خرید ملک در یونان هستید. خرید ملک برای اخذ گلدن ویزای یونان، در بعضی مناطق حداقل 250 هزار یورو و در بعضی مناطق نیز حداقل 500 هزار یورو سرمایه گذاری لازم دارد.

حال تصور کنید شرکت مهاجرتی در آتن، ابتدا نسبت به خرید ملک مورد نظر به مبلغ 100 هزار یورو اقدام می کند. سپس با بازسازی ملک که معمولا کمتر از 30 هزار یورو، هزینه دارد، توسط یکی از عوامل خود که به عنوان فروشنده معرفی می شود، ملک را به مبلغ 250 هزار یورو به متقاضی اقامت و اخذ گلدن ویزا واگذار می کند.

ظاهرا همه چیز قانونی و منطبق بر توافق طرفین است. اما خریدار اگر مطلع باشد که شرکت مهاجرتی و یا دلال، از این محل علاوه بر دستمزد ده درصدی خود،100 هزار یورو هم از وی کلاهبرداری قانونی کرده است، قطعا به معامله رضایت نخواهد داد.
مشکل در جائی به چشم خواهد آمد که شما برای خرید ملک دیگری اقدام می کنید. برای فروش ملک فعلی با مشاورین املاک و کارشناس وارد مذاکره می شوید. حالا قیمت واقعی ملک مشخص می شود.
در این موارد، ملکی که در سال گذشته 250 هزار یورو خریداری شده است، حال به کمی بیش از نصف مبلغ خرید، قابلیت فروش دارد.

اگر دولت یونان متوجه این امر شود، که با تبانی وکیل و فروشنده و شرکت مهاجرتی، چنین اقدام غیر قانونی به وقوع پیوسته است، احتمال ابطال کارت اقامت شما نیز وجود دارد.
پس قبل از خرید ملک و سرمایه گذاری در یونان و یا عقد قرارداد با وکیل یا موسسه حقوقی مهاجرتی در یونان حتما از وکیل بین المللی ایرانی مستقر در آتن مشاوره بگیرید.
برای عقد قرارداد خرید ملک و سرمایه گذاری و همچنین اعطای وکالت به وکیل رسمی دادگستری در یونان، بهتر است برای پیشگیری از وقوع هرگونه کلاهبرداری، ابتدا با وکیل فارسی زبان و متخصص و مستقر در آتن مشورت کنید.

  وکیل مالی در یونان

صلاحیت دادسرای بین الملل تهران در پرونده کلاهبرداری در یونان

دادسرای امور بین الملل تهران، تحت شرایطی امکان ورود به پرونده کلاهبرداری شرکت مهاجرتی در یونان را دارد.
دقت کنید که اگر در شرایط خرید ملک، با عبارت اسقاط کافه خیارات از طرفین به عمل آمد، عملا به کلاهبرداران ملکی در یونان و اروپا، این اجازه را می دهید که از ضعف قوانین استفاده کند.
بلکه بر عکس باید درج شودذ که اگر قیمت اعلامی بیش یا کمتر از ده درصد اختلاف داشت معامله قابلیت فسخ را خواهد داشت.
شرط دیگر نیز تعیین وجه التزام و داور مرضی الطرفین در ایران است.
به این ترتیب امکان کلاهبردرای از متقاضیان خرید ملک و سرذمایه گذاری در یونان و اروپا کاهش خواهد یافت.

ماده 7 قانون مجازات اسلامی سال 1392

علاوه بر موارد مذکور در مواد فوق هریک از اتباع ایران در خارج از کشور مرتکب جرمی‌شود، در صورتی که در ایران یافت و یا به ایران اعاده گردد، طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران محاکمه و مجازات می‌شود مشروط بر اینکه:

  • رفتار ارتکابی به موجب قانون جمهوری اسلامی ایران جرم باشد.
  • در صورتی که جرم ارتکابی از جرائم موجب تعزیر باشد، متهم در محل وقوع جرم محاکمه و تبرئه نشده یا در صورت محکومیت، مجازات کلاً یا بعضاً درباره او اجراء نشده باشد.
  • طبق قوانین ایران موجبی برای منع یا موقوفی تعقیب یا موقوفی اجرای مجازات یا سقوط آن نباشد.

راه انتخاب وکیل بین المللی در آتن

برای جستجوی وکیل پایه یک دادگستری در آتن، کافی است به سایت کانون وکلای دادگستری یونان سری بزنید. یا اینکه از طریق موتور جستجوگر گوگل، عبارت وکیل فارسی زبان در یونان رو جستجو کنید.
مطالعه سوابق و رزومه وکیل دادگستری در یونان، امکان انتخاب درست به شما خواهد داد. توجه داشته باشید که هیچ گونه قراردادی را بدون حضور وکیل در آتن امضاء نکنید. چرا که حضور و تایید وکیل باعث مسئولیت وکیل در مراحل بعدی خواهد بود.
پس با اندکی هزینه که جهت پیشگیری از کلاهبرداری چند ده هزار یوروئی پرداخت خواهید کرد، در هزینه و وقت خود نیز صرفه جوئی می کتید.
در صورت نیاز به وکیل بین المللی در آتن جهت طرح پرونده در ایران و سایر کشورهای دنیا با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان، تنها موسسه حقوقی و دفتر وکالت ایرانی مستقر در اروپا تماس بگیرید.

تلفن‌ های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل حقوق بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

وکیل بین المللی در آتن وکیل بین المللی در آتن وکیل بین المللی در آتن وکیل بین المللی در آتن وکیل بین المللی در آتن وکیل بین المللی در آتن وکیل بین المللی در آتن وکیل بین المللی در آتن وکیل بین المللی در آتن وکیل بین المللی در آتن وکیل بین المللی در آتن وکیل بین المللی در آتن وکیل بین المللی در آتن وکیل بین المللی در آتن وکیل بین المللی در آتن وکیل بین المللی در آتن 

5/5 - (25 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *