این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

کارشناسان مهاجرت موسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان در مقاله امروز به بررسی همه چیز در مورد هلند می‌پردازند. با ما همراه باشید.

هلند کجاست؟

همه چیز در مورد هلندهلند کشوری است کوچک از قلمروهای پادشاهی هلند در شمال غربی اروپا با ۱۷٫۱میلیون نفر جمعیت است. هلند بخش اصلی و اروپایی پادشاهی هلند به ‌شمار می‌رود که جزایری را در آمریکای مرکزی نیز شامل می‌شود. هلند از شرق با آلمان همسایه ‌است و از جنوب با بلژیک و از غرب نیز از طریق دریا با بریتانیا هم‌‌جوار است.

نام

حدود ۵۰ درصد از زمین‌های هلند نیز ارتفاعی کمتر از یک متر از سطح دریا دارد. به این خاطر است که نام این کشور در زبان هلندی Nederland به معنی «سرزمین پست» (فروبوم) است.

جغرافیا

مساحت بخش اروپایی پادشاهی هلند ۴۱٬۵۴۳ کیلومتر مربع است.

۲۵ درصد از زمین‌های کشور هلند پایین‌تر از سطح دریای آزاد قرار دارد و ۲۱ درصد از جمعیت آن در این مناطق زندگی می‌کنند.

هلند کشوری است بسیار کم ارتفاع و هموار، به ‌طوری ‌که حدود ۲۶ درصد از مساحت آن و ۲۱ درصد از جمعیت آن در زمین‌هایی زیر سطح دریاهای آزاد زندگی می‌کنند. حدود ۵۰ درصد از سرزمین هلند نیز تنها یک متر بالاتر از سطح دریا جای گرفته ‌است.

بخش اعظم قسمت اروپایی کشور مسطح است، به استثنای مقداری تپه در انتهای جنوب شرقی کشور، و یک منطقه تپه‌ ماهوری در مرکز کشور. بلندترین تپه‌ها که در جنوب شرق واقع شده‌اند بیش از ۳۲۱ متر ارتفاع ندارند.

اکثر نواحی زیر سطح دریا، توسط مردم هلند ایجاد شده‌اند، این کار در پی حفر زمین‌ها برای استخراج زغال سنگ یا خشک کردن آب دریا و سدبندی جلوی دریا انجام شده‌است. تقریبا ۱۷ درصد از اراضی کشور پیش از این دریا و دریاچه بوده که در چارچوب پروژه‌های مختلف خشک و قابل استفاده شده‌است.
همه چیز در مورد هلند

  وکیل ارث ایرانیان خارج از کشور

شهرهای مهم

پایتخت هلند شهر آمستردام بوده درحالی که بیشتر وزارتخانه و سفارت ها در شهر لاهه قرار دارند. بندر روتردام دومین شهر بزرگ و مهم‌ترین بندر هلند و بزرگترین بندر اروپا است.

بیشتر شهرهای کشور هلند به لحاظ کیفیت زندگی و شرایط اجتماعی در وضعیت مطلوبی قرار دارند. علاوه بر آمستردام، شهرهای روتردام، لاهه، اوترخت، آیندهون نیز مورد توجه متقاضیان زندگی در هلند است.

اقتصاد

اقتصاد کشور هلندواحد پول هلند یورو است و این یک مزیت است چرا که عضو منطقه یورو می‌باشد.

کشور گل لاله و سرزمین آسیاب بادی از معروف‌ترین لقب‌های هلند است. هلند در پرورش و تجارت گل مقام اول را در جهان داراست.

دامداری و کشاورزی نیز از پایه‌های اقتصاد هلند محسوب می‌شود. هلندی‌ها علی‌رغم کوچکی کشورشان سهم بزرگی در تجارت و بانکداری جهانی دارند.

بیش از نیمی از سهام شرکت نفتی- گازی شل را هلند در اختیار دارد و مابقی را بریتانیا. این شرکت که بخش هلندی آن به رویال داچ شل معروف است در زمینه استخراج و تجارت نفت و گاز در سراسر جهان از جمله ایران فعالیت می‌کند.

هلند خود نیز دارای ذخایر گاز طبیعی است و بخش از آن را صادر می‌کند. کشتی‌سازی و صنایع شیمیایی از دیگر صنایع مادر در هلند هستند.

از شرکت‌های بزرگ هلندی می‌توان به فیلیپس (صنایع الکترونیک)، هاینکن (یکی از عمده‌ترین تولیدکنندگان آبجو در جهان) و (صنایع شیمیایی مانند آکزونوبل) اشاره کرد.
همه چیز در مورد هلند

هزینه‌ها

هزینه های زندگی در هلند همچون اکثر کشورهای اروپایی، نسبت به ایران بالاتر است. البته در نظر داشته باشید که درآمد افراد نیز در این کشورها بالا بوده و سیاست های اقتصادی به گونه ای تعریف شده که همه اقشار جامعه توان تجربه یک زندگی متوسط را داشته باشند.

از جمله معایب زندگی در هلند گفت که هزینه های زندگی در این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی بالاتر می‌باشد.

اما نکته مثبت این است که درآمدها متناسب با هزینه های افراد پیش بینی شده است. به دلیل نرخ پایین بیکاری و کیفیت بالای زندگی همواره گزینه مناسبی برای مهاجرت به شمار می‌آید.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

مسکن (اجاره یا خرید) جهت زندگی در هلند بسیار گران است خصوصا در شهرهایی مانند آمستردام. حتی برای آپارتمان اجاره ای، ممکن است شما را در یک لیست انتظار قرار داده و پس از آن آپارتمان را به شخص دیگری بدون هیچ توجیهی تحویل دهند که این به نظر ناعادلانه است، گرچه هلندی ها ادعا می کنند که فرهنگ آنها برای همه بسیار عادلانه است. آنها همچنین درباره جزئیات حقوق شما هم سوالاتی می پرسند تا ببینند توانایی پرداخت اجاره را دارید یا خیر.

اشتغال

اشتغال در کشور هلنددر هلند می بایست 40 ساعت در هفته کار کرد که نسبت به برخی از کشورهای دیگر اتحادیه اروپا که هفته کاری حدود 35 ساعت است، کمی بالاتر است. حقوق هم آنچنان بالا نیست و به عنوان یک هلندی باید 100٪ مالیات را از درآمد خود پرداخت کنید. (حتی اگر شما هیچ درآمدی نداشته باشید) مگر اینکه مهاجر باشید که در این صورت می توانید 30٪ تخفیف مالیات برای 5 سال را دریافت کنید. (در صورتی که کارفرمای شما درخواست داده باشد.)همه چیز در مورد هلند

مردم

زبان رسمی هلند، هلندی است. این زبان شاخه‌ای از زبان‌های ژرمنی است و به آلمانی شباهت‌هایی دارد. برخی واژگان فرانسوی نیز از دوره‌های تسلط فرانسویان بر این منطقه، در زبان هلندی جذب شده‌اند. گستره جغرافیایی زبان هلندی به جز کشور هلند، استان‌های شمالی بلژیک را نیز دربر می‌گیرد.

در مستعمرات هلند از جمله در سورینام لهجه‌های بومی‌ شده هلندی کاربرد داشته‌ است. همچنین هلندیان علاقه‌مند به یادگیری زبان‌های خارجی هستند به گونه‌ای که بین ۹۱ تا ۹۳ درصد آن‌ها به انگلیسی، ۷۱ درصد به آلمانی، ۲۹ درصد به فرانسوی و ۵ درصد به اسپانیایی می‌توانند محاوره کنند.

البته فراگیری زبان هلندی خود چالش بزرگی برای مهاجران است. هرچند تسلط ساکنان آن به زبان انگلیسی، ارتباط اجتماعی را راحت‌تر و احتمال پیدا کردن شغل با این زبان را بیشتر کرده است.

در کشور هلند در حدود ۳۰ هزار فارسی ‌زبان ایرانی سکونت دارند، ۳۵ هزار نفر از کشور افغانستان هستند که آن‌ها به زبان‌های فارسی دری، پشتو، اردو، ترکی ازبکی صحبت می‌کنند.

  اجرای اسناد خارجی در ایران

بیشتر جمعیت هلند مسیحی پروتستان هستند. جمعیت مسلمانان هلند نزدیک به یک میلیون نفر است.

میانگین قد مردان هلندی ۱۸۴ سانتی‌متر است که کشور هلند را در رتبه اول بلند قامت‌ترین مردمان جهان قرار داده ‌است، پس از هلند مردان نروژ نیز با ۱۸۳ سانتی‌متر در جایگاه دوم جای دارند.

مردم هلند بسیار رک و صادق هستند که البته رک‌گویی آن‌ها برای بسیاری از مهاجران خوشایند نیست.

فرهنگ

فرهنگ کشور هلنداز معایب آزادی مصرف مواد مخدر در برخی از فضاهای عمومی می‌باشد.

شیوه زندگی هلندی خیلی پر جنب و جوش و زنده است، آنها از هر بهانه ای برای برگزاری جشن های عمومی استفاده می کنند. اما پیامدهای آن نمی‌تواند رضایت بخش باشد چرا که پس از جشن خیابان ها مملو از زباله می شود. اما همه این زباله ها قبل از زمان ناهار روز بعد جمع آوری می شوند.

به نظر می رسد اکثر مشکلات امنیتی در هلند از دوچرخه سواری است. دوچرخه سواران اغلب بدون کلاه ایمنی در داخل یا خارج از ترافیک تردد می کنند و این را باید در نظر داشت که در صورت برخورد ماشین و دوچرخه، ماشین مقصر خواهد بود. فرصت های زیادی برای مهاجران خارج از اتحادیه اروپا وجود ندارد.

توجه به حجم بسیار زیاد جمعیت، تراکم در ساعات شلوغی معمول است که در این ساعات قطارها مستعد لغو شدن غیر منتظره هستند.

دوچرخه ها را حتما ببندید زیرا سرقت زیاد است. البته دوچرخه سواری زیر باران بسیار سخت است.
همه چیز در مورد هلند

عقیم کردن سگ‌ها

در گذشته برای مدتی طولانی، هلند آمار بیشترین تعداد سگ خیابانی در اروپا را داشت، اما امروزه هلند به عنوان اولین کشوری که حتی یک سگ بی‌خانمان در خیابان‌هایش ندارد، شناخته می‌شود. در این راستا دولت هلند تصمیم گرفت تا راه حل قطعی برای این مشکل پیدا کند و عقیم کردن سگ‌ها را با نتایج عالی اجرا کرد و اکنون هیچ سگ ولگردی در این کشور وجود ندارد.

خدمات درمانی و بیمه

خدمات درمان پر هزینه و گران است. خدمات درمانی نه رایگان و نه عمومی است، زیرا برای خدمات درمانی باید تحت پوشش بیمه خصوصی باشید و هزینه آن را پرداخت کنید و این یک قانون است.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

اگر چه، نرخ بیمه توسط دولت کنترل می شود تا شرکت های بیمه هزینه های بیشتری از مشتریان دریافت نکنند.

شما یک کارت بیمه درمانی اتحادیه اروپا را دریافت می کنید که به شما امکان دسترسی به مراقبت های پزشکی در سراسر شهروندی اتحادیه اروپا را می دهد. اما همچنان هزینه بیمه درمانی گران است.

مشاورین مهاجرت موسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان در زمینه مهاجرت به هلند آماده ارائه مشاوره به هم‌میهنان عزیز است.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهید

2 دیدگاه ها

  • با سلام
    آیا راهی وجود داره که دانشجوی دکتری در هلند مادر خودش رو بیاره پیش خودش بصورت طولانی مدت و دائمی؟؟

    مادرم معلولیت شدیدی داره و به شدت نیاز داره که کنارش باشم

    با سپاس

    • سلام در این مورد امکان صدور ویزای همراه با توجه به قانون وجود نداره.
      شما میتونین از طریق دریافت کارت اقامت تمکن مالی یونان برای مادرتون اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *