این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

اگر تمایل دارید همه چیز در مورد نیوزلند را بدانید، این مقاله به شما کمک می کند.

همه چیز در مورد نیوزلندمروزه نیوزلند بسیار مورد توجه مهاجران قرار گرفته است، طبیعت بکر، مردم خونگرم، زندگی آرام و شاد همگی باعث شدند نرخ رشد نیوزلند روند صعودی طی کند.

در این مقاله به بررسی جغرافیای نیوزلند، اقتصاد آن، شرایط بهداشت، امکانات تحصیلی و به طور کلی مزایا و معایب زندگی در نیوزلند می پردازیم.

نیوزلند کجاست؟

نیوزلند یا زلاند نو، کشوری در جنوب غربی اقیانوس آرام است، این کشور از دو جزیره بزرگ و تعداد زیادی جزیره کوچک تشکیل شده و مناطق خودمختار نیووی، جزایر کوک، توکلائو و راس را هم در بر می‌گیرد.

نیوزیلند فاصله زیادی با دیگر خشکی‌های کره زمین دارد، استرالیا نزدیکترین همسایه این سرزمین در دو هزار کیلومتری آن قرار دارد، دریای میان این دو کشور به دریای تاسمان یا تاسمانی معروف است. نزدیکترین همسایگان این کشور از شمال جزایر تونگا، فیجی و نیوکالدونیا هستند.

دور بودن نیوزلند از سایر کشور ها برای بسیاری یک معضل است، چرا که برای سفر به سایر کشورها ناچار به پرداخت هزینه های بسیار بالا برای پروازهای بسیار طولانی هستید.

به علاوه دوری مکانی منجر به اختلاف زمانی زیاد با سایر کشور ها شده است.
همه چیز در مورد نیوزلند

گذشته نیوزلند

نیوزیلند بیش از ۸۰ میلیون سال از خشکی‌های دیگر زمین جدا بوده‌است و این موجب شده تا مجموعه منحصر به‌ فردی از جانوران و گیاهان را در خود جای دهد. نیوزیلند یکی از آخرین سرزمین‌هایی است که انسان پا به آن گذاشت. پولینزی‌ها در حدود سال‌های ۱۲۵۰ تا ۱۳۰۰ میلادی نخستین انسان‌هایی بودند که وارد جزایر نیوزیلند شدند و فرهنگ مائوری را شکل دادند. آبل تاسمان دریانورد هلندی نخستین اروپایی بود که در سال ۱۶۴۲ وارد نیوزیلند شد. در سال ۱۸۴۰ بزرگان مائوری در قراردادی با پادشاهی بریتانیا این سرزمین را مستعمره بریتانیا اعلام کردند.

  سرمایه گذاری در نیوزلند

جمعیت

جمعیت نیوزلندبر اساس سرشماری سال ۲۰۱۳ حدود ٧٤ درصد از جمعیت چهار و نیم میلیون نفری نیوزیلند اروپایی‌تبار هستند و مائوری‌ها با ۱۵ درصد بزرگترین اقلیت قومی را شکل می‌دهند. آسیایی‌ها نزدیک به ۱۲ درصد و ساکنان جزایر اقیانوسیه بیش از ۷ درصد جمعیت این کشور را شامل می‌شوند.

حدود ۷۸٪ جمعیت این کشور خود را اروپایی معرفی می‌کنند. این کشور از لحاظ نژادی به دو بخش عمده و بزرگ تقسیم شده‌است.

بیشتر اروپائی‌ها تبار بریتانیایی یا ایرلندی دارند و مهاجرانی که از آلمان، ایتالیا، یوگسلاوی، هلند، اتریش و سوئیس آمده‌اند هم جمعیت قابل توجهی دارند.

در سرشماری سال ۲۰۰۶ مائوریها ۱۵٪، آسیایی‌ها ۹٫۲٪ و پولینزی‌های غیر مائوری ۶٫۹٪ جمعیت را تشکیل می‌دادند.

امید به زندگی بسیار بالاست که برای هر زن ۸۳/۳ سال و هر مرد ۸۰/۷ سال است.

۹۹٪ بزرگسالان نیوزیلندیی باسواد هستند. البته ۲۲٪ آن‌ها از تحصیلات رسمی برخوردار نیستند. بیش از ۱۸٪ مردم نیز مدرک دانشگاهی دارند.
همه چیز در مورد نیوزلند

فرهنگ

فرهنگ نیوزیلند آمیزه‌ای از فرهنگ مائوری و نخستین مهاجران بریتانیایی است که با ورود بیشتر مهاجران از نقاط دیگر دنیا متنوع‌تر شده ‌است.

مردم نیوزلند به خونگرمی و مهمان نوازی معروف هستند. آن ها واقفند که درک لهجه انگلیسی آن ها برای مهاجران دشوار است و بسیار رفتار خوبی با مهاجران دارند.

زبان

انگلیسی و مائوری دو زبان رسمی این کشور هستند و انگلیسی زبان رایج کشور محسوب می‌شود.

اقتصاد

نیوزیلند در زمره کشورهای توسعه‌یافته و متمول قرار داشته و در سال ۲۰۱۳ هفتمین کشور دنیا از نظر شاخص توسعه انسانی بوده است. اما اقتصاد آن بسیار متکی به صادرات محصولات کشاورزی و دامپروری است.

تولید تعداد قابل توجهی از کالاها در این کشور مقدور نیست، لذا بسیاری از کالاها به این کشور وارد می شوند و واردات کالا می تواند گران باشد. علاوه بر آن این مسئله منجر به نایاب یا کم یاب بودن محصولات برخی برندهای تجاری می شود.

  اجرای اسناد خارجی در ایران

گذشته از آن، فرصت های بسیار زیادی برای کارآفرینان در این کشور وجود دارد.
همه چیز در مورد نیوزلند

سیاست

رئیس حکومت نیوزیلند ملکه الیزابت دوم است، فرماندار کل که با پیشنهاد پارلمان نیوزیلند انتخاب می‌شود، مسئولیت امضای قوانین را برعهده دارد، هرچند قدرت او و ملکه کاملاً تشریفاتی است و پارلمان که در انتخابات عمومی برگزیده می‌شود تنها مرجع قانون‌گذاری در کشور است و نخست وزیر را که در رأس قوه مجریه قرار می‌گیرد انتخاب می‌کند.

سیاست دولت نسبت به مهاجران

دولت نیوزیلند سیاست بسیار بازی نسبت به مهاجران دارند. در سند استقلال نیوزیلند حاکمان این کشور تعهد کرده‌اند که هر سال معادل یک درصد جمعیت این کشور مهاجر بپذیرند. در حال حاضر بیست و سه درصد جمعیت کشور در خارج از این سرزمین به‌دنیا آمده‌اند که یکی از بالاترین رقم‌ها در دنیاست. بیست و ه درصد آن‌ها بریتانیایی یا ایرلندی هستند. مهاجران آسیای شرقی به ‌ویژه چینی‌ها در سال‌های اخیر افزایش زیادی یافته‌اند.

افرادی که اقامت دائم نیوزیلند را داشته باشند از حقوق زیادی بهره مند می شوند.

جغرافیا

همانطور که پیشتر ذکر شد نیوزلند یک کشور کوچک است، کوچک بودن آن برای بسیاری یک عیب محسوب می شود.

تقسیمات کشوری

نیوزیلند یک کشور عمدتا شهرنشین است. ۸۶٪ مردم در ۱۶ منطقه شهری این کشور زندگی می‌کنند و نیمی از آن‌ها در سه شهر اصلی آوکلند، ولینگتون و کرایست چرچ به‌ سر می‌برند.

تقسیمات کشوری در نیوزیلند دارای ۱۶ استان و ۵۰ شهرستان است. شهر ولینگتون پایتخت و سومین شهر پرجمعیت نیوزیلند است.

یکی از نقاط ضعف نیوزلند این است که فاقد هرگونه سیستم ریلی و راه آهن می باشد. علت این مسئله کوچکی و جزیره بودن آن است.

قطارهای موجود در نیوزلند آهسته و اغلب گران برای حمل و نقل عمومی هستند.

تنها برخی از شهرها دارای سیستم اتوبوس رانی هستند که به عنوان حمل و نقل عمومی ضعیف محسوب می شود.

از دیگر مشکلات شهرها استاندارد های پایین در ساخت خانه ها است، چرا که نیوزلند دارای رطوبت بالا است و استاندارد پایین خانه های قدیمی می تواند مشکل آفرین شود.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

البته در نظر داشته باشید در کنار این مسئله، قیمت اجاره و خرید مسکن نسبت به کشور هایی مثل انگلیس و آمریکا بسیار پایین تر است.
همه چیز در مورد نیوزلند

تحصیلات آکادمیک

در نیوزلند دانشگاه‌های مختلفی با کیفیت بالا وجود دارند که عبارتند از:

دانشگاه اوکلند که بر اساس آخرین رده‌بندی علمی دانشگاه‌های معتبر دنیا، در رتبه ۶۴ قرار دارد. دانشگاه صنعتی اوکلند در شهر اوکلند نیز بسیار معنبر است.

دانشگاه اتاگو در شهر دنیدن، دانشگاه کانتربوری در شهر کرایست چرچ و دانشگاه ویکتوریا در شهر ولینگتون نیز از دانشگاه های معتبر هستند.

تحصیلات پیش از دانشگاه

تحصیلات در نیوزلندبالا بودن سطح کیفیت آموزش در مدارس این کشور برای مهاجرانی که مادر و پدر هستند یا قصد فرزندآوری دارند بسیار مهم است.

سیستم مدارس نیوزلند از جمله پیشرفته ترین ارگان های آموزشی دنیا محسوب می شود، به گونه ای که مهاجران وقتی با فرزند خود به این کشور وارد می شوند، کودکشان بسیار سریع در محیط مدرسه با شرایط زندگی جدید اخت می شود.

تعداد بسیار زیادی مهاجر از سرتاسر دنیا به سمت نیوزلند جذب می شوند.

یکی از دلایلی که توجه مهاجران به این کشور جلب شده است، استاندارد های بالای زندگی نسب به سایر کشور های در حال توسعه می باشد.

همان طور که قبلا نیز خاطر نشان کردیم، زندگی برای افراد خواهان آرامش در زلاند نو مناسب است چرا که روند زندگی در این کشور عموما بسیار آرام و بی تنش است.

هزینه های نسبتا پایین زندگی در این کشور نیز مهم است. وقتی صحبت از پایین بودن هزینه ها میکنیم، منظورمان در مقایسه با کشورهایی همچون انگلستان، آمریکا و سایر کشورهای گران دنیاست.

مراقبت پزشکی بسیار با کیفیت و در دسترس عموم است. به طور کلی سیستم بهداشت و درمان در نیوزلند در وضعیت مناسبی قرار دارد.

مناظر طبیعی و حیات وحش آن گسترده و بکر است که همین امر تاثیرات فراوانی در تمام جوانب زندگی ساکنان آن دارد.

  سرمایه گذاری در نیوزلند

از جمله این تاثیرها گسترش صنعت توریسم و گردشگری و فراگیری ورزش های مرتبط با طبیعت است.

در مجموع کیفیت بالای زندگی در نیوزلند امریست غیر قابل انکار.

اگر در فکر مهاجرت به نیوزلند هستید، توصیه ما به شما این است که حتما مقاله ما در مورد راه های مهاجرت به نیوزلند را مطالعه بفرمایید، علاوه بر آن مشاورین مهاجرت ما، یعنی موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان آماده ارائه کلیه خدمات مشاوره هستند، با ما تماس بگیرید.

همه چیز در مورد نیوزلند

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (30 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *