امروز با موضوع همه چیز در مورد فرانسه با شما هستیم. فرانسه از دیرباز تا کنون مورد توجه خیل عظیمی از مهاجران بوده است. تاریخ کهن، زبان شیرین و هنر از جمله موارد مورد توجه دوستداران این کشور است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرانسه با ما همراه باشید.

مقدمه‌ای بر فرانسه

همه چیز در مورد فرانسهفرانسه یکی از کشورهای اروپای غربی است که دارای منطقه‌ها و قلمروهای زیادی در آنسوی دریاهاست. فرانسه یکی از سه کشوری است که سواحلی هم در دریای مدیترانه و هم در اقیانوس اطلس دارد (دو کشور دیگر عبارتند از اسپانیا و مراکش).

جغرافیا

بر پایه مساحت، فرانسه بزرگ‌ترین کشور اروپای غربی و اتحادیه اروپا و همچنین سومین کشور بزرگ در کل قاره اروپا به شمار می‌آید.
فرانسه از جنوب با آندورا و اسپانیا، از شرق با ایتالیا و سوئیس و آلمان و لوکزامبورگ و بلژیک، از جنوب با موناکو مرز زمینی دارد. همچنین از طریق کانال مانش با انگلستان ‌مرز است.

پایتخت فرانسه، شهر پاریس است. این شهر بزرگ‌ترین شهر این کشور و مرکز اصلی تجارت و فرهنگ فرانسه است.

فرانسه همچنین دارای جاذبه‌های طبیعی بسیاری همچون جاذبه‌های ساحلی در مناطق شمالی و غربی و مناظر کوهستانی عمدتاً مربوط به رشته‌کوه‌های آلپ در بخش شرقی است.
همه چیز در مورد فرانسه

آب و هوا

بخش‌های شمالی و شمال شرقی فرانسه دارای آب‌وهوای معتدل است. بخش‌های جنوبی نیز آب‌وهوای مدیترانه‌ای دارند. بخش‌های غربی فرانسه دارای اقلیم اقیانوسی است؛ یعنی این مناطق دارای میزان بارش بالایی بوده و زمستان‌هایی معتدل و تابستان‌هایی گرم را تجربه می‌کنند. شرق این کشور داری آب و هوای کوهستانی است. سایر مناطق نیز معمولاً از تابستان‌هایی گرم و گاهی طوفانی و زمستان‌هایی سرد برخوردارند.

  خرید ملک در فرانسه

آب و هوای شمال فرانسه، شبیه به شرایط جوی و آب و هوایی انگلستان می باشد. مناطقی مانند پرووانس هر سال میزان 300 روز آفتابی را برای مردمان این کشور به ارمغان می آورند.

همچنین با اینکه فرانسه یکی از کشورهای صنعتی جهان شمرده می‌شود، ولی دارنده رتبه هفدهم تولیدکننده دی اکسید کربن در جهان است و در کنار کشورهای کم جمعیت جهان چون کانادا و استرالیا جای گرفته‌است.

اهمیت انرژی هسته‌ای برای فرانسه به اندازه‌ای شد که امروزه بیش از ۷۵٪ از برق این کشور نیز از همین روش تأمین می‌شود که در نتیجه برابر شد با آلودگی کمتر محیط زیست. ۲۸درصد از خاک فرانسه شامل جنگل می‌شود. این کشور همچنین دارنده ۹ پارک ملی و ۴۶ پارک طبیعی است.
همه چیز در مورد فرانسه

اقتصاد

اقتصاد فرانسهیکی از مهمترین نقاط مثبت آن عضویت در منطقه شنگن و حوزه یورو است.

مهم‌ترین معادن کشور آهن، بوکسیت، پتاس، زغال سنگ، نیکل، نمک، نفت، گازطبیعی، سولفور، ماده اولیه ساختمانی، سرب و روی، فسفات، پیریت و اورانیوم می‌باشد. ذخایر زیرزمینی نفت فرانسه نیز به ۵۰ میلیون بشکه می‌رسد.

با توجه به معادن، صنایع و تولیدات داخلی فرانسه می‌توان گفت این کشور در عرصه تولید و تلاش برای خودکفایی بسیار کوشاست. زمینه‌های کشاورزی، عطرسازی، کشتی‌سازی، خودروسازی و مواد غذایی نیز از جمله صنایع این کشور هستند.

دولت فرانسه در حال ایجاد طرح های نوآورانه و به وجود آوردن قوانین جدید برای تقویت فعالیت های اقتصادی در این کشور می باشد. از این رو کارآفرینان و مدیران کسب و کار باید نسبت به این اجرای این موضوع خوشحال باشند، زیرا دولت کشور فرانسه بودجه مناسبی را در اختیار علاقه‌مندان به سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار قرار می دهد تا آن ها قادر باشند به راحتی مشاغلی که توانایی اداره آن ها را دارند، راه اندازی نمایند.

  اجرای اسناد خارجی در ایران

فرانسه به دلیل برخورداری از بازار پایدار و ثابت در زمینه خرید ملک، دارای شهرت بسیاری می باشد و بسیاری از مناطق آن، مانند پاریس و ریویورا، مکان‌هایی مناسب و امنی برای سرمایه گذاری و خرید و فروش ملک به شمار می روند. البته باید در نظر داشت زندگی در برخی شهرهای فرانسه گران است.

سیستم حمل و نقل خوب و کارآمد این کشور نیز نباید از چشم دور بماند. دولت کشور فرانسه بر آن است که به مدیران و دولت مردان اجازه دهد تا روز به روز مسیر های حمل و نقل و رفت و آمد را برای مهاجران و بومیان کشور خود آسان تر جلوه دهد. برای مثال جاده های خوب و مرتفع، فرودگاه های بین‌المللی و شبکه قطار سریع بدان معنی است که شما بدون هیچ مشکلی می‌توانید به موقع در شهر مورد نظر حاضر شوید و حتی قرار های کاری خود را از دست ندهید.

علاوه بر این، بوردو به دلیل بر خورداری از زیر ساخت های هوشمند و سیستم تراموا مشهور می‌باشد و البته پاریس نیز دارای سیستم مترو فوق العاده است که از سیستم اتومبیل های برقی بهره‌مند می‌باشد.

جالب است بدانید که تهیه مسکن در فرانسه یکی از اساسی ترین بخش هزینه های زندگی را در این کشور در نظر می گیرد. همان طور که می دانید در همه شهر های دنیا با توجه به وجود امکانات و سطح کیفیت، هزینه های خورد و خوراک، قبوض برق، اینترنت، گاز و غیره، تفاوت دارد.

پذیرش نیروی کار در فرانسهاما بدون شک این اختلاف در شهرهای مطرح و مشهوری همچون پاریس و لیون به صورت چشم گیری مشاهده می شود. اما به طور کلی اجاره مسکن در فرانسه بین 150 تا 800 یورو در ماه دیده می شود.

  مشاوره خرید ملک در فرانسه

داستان اقامت گاه های دولتی نیز به شیوه ای دیگر بیان می شود و کرایه هر اتاق در حدود 150 تا 250 یورو هزینه خواهد شد. اگر بخواهیم در ارتباط با اجاره یک آپارتمان مشترک دو تا سه خوابه هزینه ها بررسی کنیم، بهتر است بدانید که اجاره ای حدود 420 یورو در نظر گرفته می شود.همه چیز در مورد فرانسه

گردشگری

فرانسه در سال ۲۰۱۳ محبوب‌ترین مقصد گردشگری جهان و سومین کشور پر درآمد گردشگری نام گرفت. فرانسه برای افراد فعال در صنعت توریسم می‌تواند مقصد مناسبی باشد.

جمعیت

با برآورد کل جمعیتی نزدیک ۶۵٫۲ میلیون تَن در سال گذشته، فرانسه ۲۲ امین کشور پرجمعیت در جهان و سومین کشور پرجمعیت‌ در اروپاست.

میانگین سنی مردم فرانسه ۴۲٫۳ سال است. امید به زندگی برای مردان ۸۰٫۳ و برای زنان ۸۵٫۸ سال می‌باشد.

۸۱٫5 درصد مردم فرانسه در مناطق شهری سکونت دارند.

زبان

زبان رسمی این کشور فرانسویست که خود معظلیست برای مهاجران. چنانچه قصد مهاجرت به فرانسه را دارید حتما هرچه زودتر نسبت به یادگیری فرانسوی اقدام نمایید.

بهداشت

بهداشت و درمان در فرانسه در سطح خوبی برخوردار است که البته دولت برنامه‌های بلند مدتی جهت توسعه بهداشت و ارتقاء سطح کیفی آن در دست اجرا دارد.

تحصیلات آکادمیک

فرانسه دارای دانشگاه‌های قدر و با قدمت بالایی است. در صورت تحصیل به زبان فرانسوی شما از پرداخت هرگونه شهریه معاف می‌شوید که این یک حسن است. البته برای تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع دکترا نیز اگر دارای رزومه قوی باشید می‌توانید از بورسیه استفاده نمایید.

بهرحال هر کشوری در کنار مزایا، معایبی نیز دارد که باید با اطلاع و آگاهی کافی اقدام به مهاجرت نمود. چنانچه قصد مهاجرت به فرانسه را دارید با دپارتمان مهاجرت موسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان تماس حاصل فرمایید.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

همه چیز در مورد فرانسه

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (17 امتیاز)

2 دیدگاه ها

  • سلام عرض خسته نباشید میخواستم بدونم میزان تمکن مالی لازم برای اخذ اقامت از طریق خودحمایتی فرانسه چه مقدار است؟

    • سلام و احترام
      منظور از دریافت اقامت تمکن ماالی اروپا این است که شما بتونین اثبات کنید شش ماه از سال بدون اینکه کار کنید امکان زندگی در اون کشور رو دارید.
      برای اثبات تمکن مالی باید موجودی مبلغ 40 هزار یورو به ازای فرد اصلی، 20 هزار یورو به ازای همسر و 10 هزار یورو به ازای هر همراه در حساب بانکی هر یک و یا فرد متقاضی نمایش داده شود. جهت دریافت اطلاعات و رزرو تایم مشاوره با وکلای بین المللی با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *