این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

امروز با موضوع همه چیز در مورد ایتالیا با شما هستیم.

جغرافیا

همه چیز در مورد ایتالیاایتالیا با نقشه‌ای شبیه چکمه در جنوب اروپا قرار دارد. مساحت کل آن ۳۰۱٬۳۴۰ کیلومتر مربع (تقریباً یک پنجم ایران) است. ایتالیا با کشورهای اتریش، فرانسه، واتیکان، سان مارینو، اسلوونی و سوئیس مرز مشترک دارد.

آب و هوا

آب و هوای ایتالیا مدیترانه‌ای است. در شمال به دلیل وجود رشته‌کوه آلپ سرد، در جنوب خشک و در کل کشوری تقریباً گرم است.

شهرها

پایتخت ایتالیا رم است. در سال ۲۰۰۹ میلادی ۱۵ شهر ایتالیا به عنوان ابر شهر یا متروپولیس در نظر گرفته شدند که البته این تقسیمات جدید هنوز به مرحله رسمی و اجرایی نرسیده ‌است.
همه چیز در مورد ایتالیا

گروه‌های قومی و نژادی

گروه‌های نژادی آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی اسلاو تبار در شمال و آلبانیایی ‌تبار و ایتالیایی یونانی‌ تبار نیز در جنوب هستند. در سال ۲۰۰۵ نزدیک به ۵٪ از جمعیت ایتالیا خارجی‌ها بوده‌اند. ۱۰٪ کودکانی که در سال ۲۰۰۷ در ایتالیا به دنیا آمده‌اند دست‌کم یکی از والدینشان خارجی بوده‌اند. در سال ۲۰۰۷ بیشترین مهاجرت‌ها به ایتالیا به ترتیب از اروپای شرقی، شمال آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین بوده ‌است.

جمعیت

ایتالیا پنجمین کشور پرجمعیت اروپا و بیست و سومین کشور پرجمعیت دنیا است. ازدحام جمعیت در آن مسلما برای بسیاری ناخوشایند است.

زبان‌ها

عمده ایتالیایی‌ها رومی‌تبار هستند و زبان‌های رایج در ایتالیا هم تقریباً همگی شاخه‌هایی از زبان رومی به‌ شمار می‌روند. زبان رسمی ایتالیا زبان ایتالیایی است اما زبان‌های پرگویشور دیگری نیز وجود دارند. از جمله این زبان‌ها می‌توان به آلمانی، فرانسوی، لیگوری، اسلوونیایی، لومباردی، پیدمونتی، ونیزی، ناپلی، توسکانی، ساساری، ساردوکمپیدانی و زبان ایتالیایی-یهودی اشاره نمود.

  روش‌های مهاجرت به ایتالیا

تعداد قابل توجهی مهاجر انگلیسی زبان در شهرهای بزرگ ایتالیا زندگی می‌کنند، اما در روستاهای کوچک و حومه شهرهای بزرگ این کشور، بخش بسیار اندکی از افراد انگلیسی صحبت می‌کنند.
همه چیز در مورد ایتالیا

دین

اکثریت ایتالیا پیرو مسیحیت کاتولیک هستند، ولی پروتستان‌ها، یهودی‌ها و مسلمانان که اکثراً مهاجر هستند نیز در این کشور زندگی می‌کنند.

اقتصاد

اقتصاد ایتالیااین کشور یکی از قدرت‌های اصلی اقتصادیِ جهان و هشتمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است. واحد پول این کشور یورو است که این یک حسن است.

ایتالیا دارای اقتصادی پیشرفته در نظام سرمایه‌داری و از اعضای مهم آن نظام است. از جمله مهم‌ترین صنایع کشور می‌توان به صنایع فلزکاری، ماشین‌آلات، شیمیایی، وسائل نقلیه، مواد غذایی و مشروبات، منسوجات و البسه، هواپیماسازی، کشتی‌سازی، پتروشیمی، الکتریکی، اتمی و جنگ‌افزار و انرژی پاک اشاره نمود. گندم، چغندر قند، ذرت، برنج، گوجه‌فرنگی، سبزی، میوه (نظیر هلو، گلابی و کیوی)، انگور، ماهی، گاو و خوک نیز مهم‌ترین محصولات کشاورزی و دامپروری کشور را تشکیل می‌دهند.

گردشگری

در دوره‌های اخیر با سرمایه‌گذاری و سیستم حمل و نقل مدرن و سریع در جنوب این کشور و با داشتن زیر ساخت‌های مناسب، تنوع غذا، آب و هوای عالی و طبیعت و تاریخ منحصر به فرد ایتالیا، امروزه محل مناسب تعطیلات شخصیت‌های شناخته شده و ستارگان سینما و موسیقی جهان شده‌است

ایتالیا فستیوال بسیاری از هنرها، مد، طراحی، مطالعات زمین، تاریخ و محل مشاهیر و بزرگان جهان بوده است.

بر اساس محاسبه‌ای که یونسکو انجام داده، بیش از نیمی از میراث فرهنگی جهانی در کشور ایتالیا واقع شده‌است، کشوری کوچک که مساحتش فقط ۰/۲۵ ٪ از کل خشکی‌های جهان است.

نشانه‌های باقی‌مانده از گذشته، آثار هنری و تنوع فوق‌العاده طبیعت در شبه جزیره ایتالیا از جمله عوامل جذب توریست در ایتالیا یکی از توریستی‌ترین کشورهای جهان به ‌شمار می‌آید.

رم، فلورانس، ونیز و بسیاری شهرهای دیگر، از جمله مقصدهای هنری هستند که برنامه هر بازدیدکننده‌ای از شبه جزیره ایتالیا را تشکیل می‌دهند. در کنار این شهرهای بزرگ و معروف، میراثهای فرهنگی پنهانی هم در شهرهایی با تاریخ هزار ساله وجود دارند که البته در مسیر اصلی بازدیدها قرار ندارند و علی‌رغم اینکه کمتر شناخته شده‌اند، اما به همان اندازه شهرهای هنری ایتالیا دارای جذابیت هستند.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

هر ساله به‌طور میانگین حدود شصت میلیون گردشگر خارجی از ایتالیا بازدید می‌کنند و از این نظر پنجمین کشور پربازدید شده در جهان است.

توریسم در عمل یکی از مهم‌ترین منابع اقتصادی ایتالیا به ‌شمار می‌رود.

در شهرهای ایتالیا، نقاشی‌های دیواری در کنار زباله‌های خیابانی و ازدحام جمعیت گاها تصاویر زشتی را ایجاد می‌کنند. بنابراین با وجود اینکه ایتالیا یک کشور تاریخی و پر از بناهای زیباست، ممکن است این تصاویر بیشتر به چشم‌تان بیاید.
همه چیز در مورد ایتالیا

خدمات بهداشتی و درمانی

خدمات بهداشتی و درمانیایتالیا مانند بسیاری از کشورهای اروپایی دارای سیستم بیمه درمانی ملی است. این سیستم از نظر سازمان بهداشت جهانی در بین ۱۰ سیستم برتر بهداشت و درمان جهان قرار دارد. تقریباً تمام هزینه‌های پزشکی تحت پوشش این بیمه هستند. این به این معنی است که اگر در این کشور اقامت داشته باشید و از این بیمه استفاده کنید هیچ هزینه‌ای از جیب برای دریافت خدمات درمانی پرداخت نخواهید کرد. البته بعضی اوقات در بیمارستان‌های عمومی این کشور ازدحام وجود دارد و برای پذیرش مجبور هستید دوره انتظار را سپری کنید، اما مراقبت‌های بهداشتی در ایتالیا به طور کلی کارآمد و قطعاً مقرون ‌به ‌صرفه هستند.

تنوع خوراکی‌ها

یکی از موضوعات مورد علاقه ایتالیایی‌ها، صحبت کردن در مورد خوراکی‌ها و غذاهاست. غذاها و خوردنی‌های بسیار محبوب جهان مانند ماکارونی، شیرینی، اسپرسو، ژلاتو، پیتزا و بسیاری از موارد دیگر ریشه در ایتالیا دارند. اگر طرفدار این غذاهای خوشمزه و سنتی هستید، کشور ایتالیا مقصد خوبی برای شماست. فرهنگ استفاده از مواد تازه و با کیفیت در این کشور باعث شده که بسیاری از رستوران‌های معروف جهان غذاهای اصیل ایتالیایی را به عنوان بخشی از منوی خود سرو کنند.

دریافت تابعیت

گرفتن تابعیت کشور ایتالیا نسبت به بسیاری از کشورها، به خصوص کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آمریکا و استرالیا کار ساده‌ای است. فقط کافیست که چند سال به صورت موقت اقامت این کشور را داشته باشید. بعد از سپری شدن مدت مشخص، اقامت شما به صورت اتوماتیک به شهروندی تبدیل می‌شود.

  اجرای اسناد خارجی در ایران

خرید املاک

از لحاظ فنی برای خرید ملک در ایتالیا باید مجوز اقامت معتبر داشته باشید. اما در برخی از موارد استثنائاتی نیز وجود دارد. به عنوان مثال اگر اهل کشوری باشید که به ایتالیایی‌ها امکان خرید ملک را می‌دهد، می‌توانید بدون اجازه اقامت در این کشور املاک و مستغلات خریداری کنید.
همه چیز در مورد ایتالیا

دانشگاه‌ها و مدارس

دانشگاه‌ها و مدارسدرس خواندن در مدارس دولتی ایتالیا برای همه کودکان این کشور رایگان است. بیشتر کودکان ایتالیایی وقتی فقط سه سال سن دارند شروع به یادگیری خواندن و نوشتن می‌کنند. کودکان و نوجوانان در مدارس ایتالیایی از آموزش‌های بسیار با کیفیت و در سطح بین‌المللی بهره‌مند می‌شوند.

دانشگاه‌های ایتالیا نیز از نظر کیفیت در سطح جهانی هستند. اما ممکن است هزینه تحصیل در آنها برای افراد غیرمقیم کمی گران باشد. البته در صورتی که از قبل زبان ایتالیایی را بلد باشید، ادامه تحصیل آسان‌تر خواهد بود چرا که می‌توانید در دانشگاه‌های دولتی که تقریبا رایگان هستند تحصیل کنید.

هزینه زندگی

وقتی در این کشور مستقر می‌شود واقعا متوجه خواهید شد که هزینه‌های ماهانه زندگی زیاد هم گزاف نیست. متوسط هزینه سالانه برای یک فرد مجرد (به استثنای اجاره خانه) حتی در شهرهایی مانند رم و میلان زیر ۱۰٫۰۰۰ یورو است. حتی آپارتمان‌های بزرگ در مراکز شهر را اغلب با قیمتی کمتر از ۱۰۰۰ یورو در ماه می‌توانید اجاره کنید.

دستمزد پرداختی در بسیاری از صنایع بیش از متوسط هزینه‌های زندگی در ایتالیا است. این به این معنی است که بیشتر مردم قادر هستند در این کشور زندگی راحتی را تجربه کنند. یک قانون کلی در مورد زندگی در ایتالیا وجود دارد و آن هم این است که هر چقدر از شمال کشور به سمت جنوب آن بیایید، هزینه‌های زندگی کمتر می‌شود. در واقع شهرهای جنوبی ایتالیا ارزان‌تر هستند.

اگر قصد اقامت در ایتالیا را دارید حتما از قبل مدت زمان اقامت خود را تعیین کنید. اجاره‌نامه‌های عادی در ایتالیا ۱۸ ماه اعتبار دارند. اما برخی از اجاره‌نامه‌ها در شهرهای مختلف این کشور تا ۳ الی ۴ سال نیز معتبر هستند. بنابراین اگر به مدت قرارداد توجه نکنید، شاید مجبور شوید که ۳ سال اجاره خانه را حتی بدون اقامت در این کشور بپردازید.
همه چیز در مورد ایتالیا

  مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

نرخ بالای بیکاری

نرخ بیکاری در کشور ایتالیا در مقایسه با سایر مناطق اروپا کمی بالاتر است.

چنانچه قبلا نیز اشاره کردیم، هیچ کشوری فاقد عیب نیست، توصیه ما به شما این است پیش از اقدام به مهاجرت با مشاورین مهاجرت ما در موسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان مشورت نمایید.

همه چیز در مورد ایتالیا

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (26 امتیاز)

2 دیدگاه ها

    • سلام وقت به خیر
      تمام توضیحات درباره شرایط اخذ اقامت ایتالیا از طریق اثبات تمکن مالی مشابه سایر کشورهای اروپایی هست.
      ضمن اینکه فعلا کشور ایتالیا ویزای طلایی یا کارت اقامت تمکن مالی صادر نمیکنه.
      در صورت نیاز به مشاوره درباره نحوه اخذ اقامت اروپا با مشاورین موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.
      09120067662

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *