این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

امروز با موضوع بررسی همه چیز در مورد امارات متحده عربی با شما هستیم.

مقدمه

همه چیز در مورد امارات متحده عربیامارات متحده عربی در جنوب‌غربی قاره آسیا و در شرق شبه‌جزیره عربستان، در خاورمیانه است.

جغرافیا

محدوده امارات متحده عربی از شمال و شمال‌غربی خلیج فارس، از جنوب و جنوب‌غربی عمان و عربستان سعودی، از سمت غرب به قطر و عربستان سعودی، و از سمت شرق به دریای عمان و عمان محدود می‌شود.

مساحت این کشور ۸۳٬۶۰۰ کیلومترمربع است که در رده ۱۱۵ دنیا از نظر پهناوری قرار می‌گیرد.

آب و هوا

امارات آب ‌و هوایی بیابانی و سرزمینی هموار دارد که قسمت شرقی آن یعنی فجیره و رأس‌الخیمه، کوهستانی و سردتر است و زیر یک درصد خاک آن قابل کشاورزی است.

شهرها

امارات دارای هفت شهر یا به عبارتی هفت شیخ‌نشین است که عبارتند از:
ابوظبی، دبی، شارجه (شارقه)، عجمان، ام‌القوین، رأس‌الخیمه و فجیره

هر یک از این شهرها دارای مناطق تجاری، بخش‌های توریستی و حاکمیت خود هستند.

ابوظبی پایتخت سیاسی امارات است، اما بقیه شهرها هر کدام نیز بابت یک نکته معروف هستند، برای مثال دبی پایتخت اقتصادی، شارجه پایتخت فرهنگی و رأس‌الخیمه پایتخت تاریخی هستند.

جمعیت

جمعیت اماراتجمعیت امارات در سال ۲۰۱۳ میلادی 2/9 میلیون نفر بوده و از این تعداد 4/1 میلیون نفر اهل امارات و 8/7 میلیون نفر افراد خارجی هستند. فقط ۳۸ درصد اهالی این کشور اصلیت اماراتی دارند و حدود ۴۵ درصد از اعراب دیگر کشورهای عربی هستند. دیگران نیز بیشتر از ایرانیان، اروپاییان، چینی‌ها، هندی‌ها و پاکستانی‌ها هستند.

در اینجا دو مشکل وجود دارد، یکی آن که با توجه به مساحت اندک قابل سکونت امارات، تراکم جمعیت بسیار بالاست و دیگر آن که مهاجرانی از اقشار ضعیف یا با فرهنگ پایین بسیار زیاد هستند که خود مشکلاتی در بر دارند.

پنجمین کشور مهاجرپذیر جهان است.

زبان

زبان رسمی این کشور عربی و زبان دوم این کشور انگلیس است. همچین چینی، اردو و هندی نیز کاربرد بسیاری دارد.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

دین

دین رسمی این کشور، اسلام است که نزدیک به ۹۶٪ مردم آن را شامل می‌شود.

فرهنگ

فرهنگ در اماراتفرهنگ اماراتی مبتنی بر فرهنگ عربی است و از فرهنگ ایرانی، هندی و آفریقای شرقی تأثیر بسیاری گرفته‌است.

معماری ایرانی و معماری عربی به عنوان بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی کشور شناخته می‌شوند. تأثیر ایرانیان بر فرهنگ اماراتی در معماری کهن و هنرهای فراگیر امارات قابل ملاحظه است.

به عنوان مثال، برج بادگیر برجسته که در بالای ساختمان‌های قدیمی اماراتی قرار دارد، به یک علامت مشخص معماری اماراتی تبدیل شده‌است و به نفوذ معماری پارسی در کشور نسبت داده شده‌است.

وجود فرهنگ‌های مختلف باعث شده زندگی در امارات جذاب شود، البته از جهاتی نیز مشکلاتی دارد که بسته به افراد پذیرش آن متفاوت است.

آشپزی اماراتی

آشپزی اماراتی، آشپزی اصیل و سنتی امارات متحده عربی است که شباهت‌های بسیار و آشکاری با آشپزی کشورهای همسایه مانند ایران، عمان، عربستان، برخی نواحی خاورمیانه و آسیا دارد. آشپزی و غذاهای مدرن اماراتی دربرگیرنده غذاهایی از سراسر دنیاست.

از مزایای زندگی در امارات تنوع در غذا است چرا که انواع غذاهای بین‌المللی در این کشور وجود دارند.

رسانه‌ها

در حالی که رسانه یکی از نخستین صنایع است که امارت دبی سعی بر گسترش آن در بسیاری از شهرهای کوچک کرده، مسائل مهمی درباره آزادی بیان در امارات به قوت خود باقی ‌مانده ‌است. محدودیت‌هایی برای رسانه‌های محلی وجود دارد و به شدت از هر گونه انتقادی در مورد خانواده سلطنتی منع شده‌اند. البته سازمان‌های خبری بین‌المللی می‌تواند آزادانه در مورد حوادث منطقه‌ای گزارش تهیه کنند.

دبی مرکز رسانه در منطقه تبدیل کرده ‌است، و شامل ایجاد رسانه، از صنعت چاپ گرفته تا تلویزیون و رسانه جدید و همچنین تبلیغات و صنعت بازاریابی می‌باشد.

شماری از سازمان‌های خبری بین‌المللی ساکن در دبی عبارتند از رویترز، آسوشیتد پرس، فرانس پرس، بلومبرگ، سی‌ان‌ان و بی‌بی‌سی. روزنامه‌های انگلیسی زبان مهم امارات عبارتند از:
گالف نیوز که پر تیراژترین روزنامه امارات است، امیریتز ایونینگ پست، تنها روزنامه انگلیسی عصر است، خلیج تایمز که دارای رتبه دوم در تیراژ و امیریتز تودی، روزنامه‌ی دولتی است.

اقتصاد

اقتصاد در اماراتاز سال ۱۳۵۷ خورشیدی تا کنون، این کشور با پیگیری طرح‌های جدید اقتصادی توانست از کشوری که مردمی قبیله‌ای و صحرانشین دارد، به یکی از ثروتمندترین کشورها در جهان تبدیل شود.

  اجرای اسناد خارجی در ایران

رشد اقتصادی سریع این کشور در میانه راه، دارای مشکلات زودگذر هم بوده ‌است که با مشارکت بخش بین‌المللی مشکلات قدیمی رفع شده‌اند.

این کشور در سال‌هایی که غرب دچار مشکلات شدید مالی بود، توانست به میزبان جدید سرمایه و شرکت‌های غربی تبدیل شود. به نحوی که هم‌اکنون بسیاری از شرکت‌های معتبر جهان، در این کشور بخش مولد اقتصادی (نه صرفاً فروش) دارند.

ساختار اقتصادی این کشور به گونه‌ای طراحی شده‌است که به دولت فشاری برای پایین نگاه داشتن نرخ بیکاری نمی‌آید.

با توجه به جمعیت بومی کشور، امارات متحده از کشورهای بسیاری کارگر، متخصص و کارمند می‌گیرد که قوانین ویزای کشور برای بسیاری از این افراد سخت‌گیرانه محسوب می‌شود. امارات متحده عربی دومین اقتصاد بزرگ در شورای همکاری خلیج فارس (پس از عربستان سعودی) است.

تجارت

تجارت در اماراتامارات متحده عربی یک محیط توانمند و قدرتمند اقتصادی را فراهم می‌کند که برای فعالیت‌های خرد و کلان مناسب است.

شرایط پایدار سیاسی و اقتصاد کلان، یک دولت آینده‌دار و مورد پذیرش، زیرساخت‌های همگانی جدید و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات همگی به جذب بخش‌های کمکی بین‌المللی برای اقتصاد کشور کمک کرده‌اند.

این کشور پیشرفت‌های مداوم و قانع‌کننده‌ای در محیط نظارتی اقتصادی خود داشته ‌است و در سال‌های اخیر شفافیت اقتصادی کشور رشد قابل توجهی کرده‌ است.

گروه بانک جهانی این کشور را از نظر شاخص آسانی انجام کسب‌ و کار، در رده ۲۶ جهان قرار داده ‌است.

امارات متحده عربی در رده‌های برتر چندین شاخص جهانی از جمله شاخص انجام کارهای بازرگانی، شاخص رقابت جهانی جهانی)، گزارش شادی جهانی و شاخص جهانی نوآوری قرار دارد. از نظر جوانان عرب، امارات متحده عربی وضعیت اقتصادی امنی دارد و برای شروع تجارت کشور خوبی است.

اما این کشور بر کارگران قوانین سختگیرانه‌ای نیز دارد. برای مثال اگر کارگران خارجی در تظاهرات شرکت کنند و دست از کار بکشند، امکان لغو جواز کار و اخراج آنان وجود دارد.

کارگران خارجی از بسیاری از حقوق کار محروم هستند امارات متحده عربی بسیاری از معاهدات بین‌المللی درباره حقوق کارگران را امضا نکرده ‌است و این یک نقطه ضعف است.

البته در کنار این مسئله برخی شرکت‌ها از کارمندان خود حمایت می‌کنند و بخشی از هزینه اجاره منزل، قبوض آب و برق را پرداخت می‌کنند.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

تحصیلات

در مقطع مدرسه تنوع مدارس چه به لحاظ شهریه چه از نظر آموزش و زبان بسیار گسترده است.

در دانشگاه نیز این امر صادق است و اکثر دانشگاه‌های معتبر دنیا در این کشور شعبه دارند که سکوی پرتاب بسیاری به این کشورها هستند.

گردشگری

گردشگری در اماراتمراکز خرید این کشور دارای برندهای مشهور جهان نیز هستند.

گردشگری به عنوان یک بخش رشد دهنده اقتصادی برای امارات متحده عربی عمل می‌کند. شهر دبی به عنوان مقصد برتر گردشگری در خاورمیانه شناخته می‌شود. تا ۲۰۲۰، دبی همچنین پنجمین مقصد جهانگردی در جهان نیز محسوب شده‌است.

دبی به تنهایی بیش از نیمی از سهم از اقتصاد گردشگری امارات را به خود اختصاص داده ‌است و ابوظبی و شارجه در رده‌های بعدی قرار دارند.

این کشور دارای زیرساخت‌های جدید گردشگری همانند فرودگاه، هتل، کلوب‌ها، کنسرت‌ها، سواحل زیبا، نمایشگاه‌ها، فستیوال‌های فصلی، منطقه‌های تجاری و بازرگانی همگی از جاذبه‌های توریستی هستند.

در ششم ژانویه سال ۲۰۲۰، محمد بن راشد آل مکتوم اعلام کرد که ویزای گردشگری امارات متحده عربی، که پیش تر تا سه ماه معتبر بود، از این تاریخ تا پنج سال می‌تواند معتبر باشد.
حمل و نقل

ترابری همگانی در امارات متحده عربی با توجه به گسترش حضور گردشگران خارجی در کشور، بسیار مورد توجه بوده ‌است.

فرودگاه بین‌المللی دبی در سال ۲۰۱۴ بیشترین جابه‌جایی مسافران خارجی را در جهان انجام داد.

مترو، اتوبوس و تاکسی‌های بی‌شمار از مزایای این کشور خصوصا دبی هستند. البته به وفور خدمات کرایه ماشین نیز دیده می‌شود. البته استفاده از اتوبوس بین عموم مردم زیاد رایج نیست و معمولا اقشار ضعیف‌تر از آن بهره می‌گیرند.

بنادر مهم کشور، همانند بندر‌ رشید، بندر سعید، جبل علی، میناء زاید از جمله مهمترین بنادر این کشور هستند.

هواپیمایی اتحاد و هواپیمایی امارات در دهه‌های گذشته توانستند به بالاترین سطح کیفیت در سطح بین‌المللی تبدیل شوند.

وضعیت حقوق بشر

با وجود تمام پیشرفت‌های انجام شده در سال‌های گذشته، وضعیت حقوق بشر در امارات متحده عربی هنوز مورد انتقاد سازمان‌های حامی حقوق بشر ‌است. شهروندان حق انتخاب یا تغییر دولت و عضویت در احزاب سیاسی را به دست نیاورده‌اند. دو مورد دیگر از آثار نقض حقوق بشر پیشتر ذکر شد.

قوانین

قوانین اماراتروابط نامشروع در امارات ممنوع است و شلاق زدن برای این جرم در نظر گرفته شده است. سنگسار نیز یک مجازات قانونی در امارات ‌است.

  اجرای اسناد خارجی در ایران

روزه‌خواری در ایام ماه مبارک رمضان جرم است.

شانس اخذ تابعیت و پاسپورت امارات بسیار کم است و عموم مهاجران تا آخر عمر موفق به اخذ پاسپورت نمی‌شوند. دریافت پاسپورت امارات شامل مراحل قانونی نسبتا سختیست بنابراین همواره از داشتن مزایای شهروندان درجه یک محروم باقی می‌مانید.

بهداشت

بیماری‌های قلبی-عروقی عامل اصلی مرگ در امارات است که ۲۸٪ از کل مرگ و میرها را تشکیل می‌دهد.

داشتن بیمه درمان در ابوظبی برای مهاجران و وابستگان آنان اجباری است که منجر به اصلاحاتی در سیاست‌های بهداشتی کشور انجام شد و که شرایط بسیار بهتری را برای شهروندان فراهم کرده ‌است.

این کشور همچنین از سراسر کشورهای عضو شورای همکاری کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، گردشگران پزشکی جذب می‌کند.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (21 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *