این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

در مقاله امروز همه چیز در مورد آلمان را خواهیم دانست.

همه چیز در مورد آلمانآلمان جزء کشورهاییست که توجه بسیاری را به خود جلب نموده است. اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید و به مهاجرت به این کشور سرسبز می‌اندیشید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

مقدمه‌ای بر آلمان

آلمان با نام رسمی جمهوری فدرال آلمان نام بین‌المللی روی نقشه “Germany” کشوری در قاره اروپا با پایتخت برلین است.

آلمان دارای نظام سیاسی جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی است و ۱۶ ایالت دارد، که می‌توانند در برخی مسایل مستقل عمل کنند. آلمان اکنون یکی از صنعتی‌ترین کشورهای جهان است و در جای ثروتمندترین عضو اتحادیه اروپا، موتور اقتصادی حوزه پولی یورو به شمار می‌رود.

جغرافیا

آلمان از شمال با دریای شمال، دانمارک و دریای بالتیک، از شرق با لهستان و جمهوری چک، از جنوب با اتریش و سوئیس و از غرب با فرانسه، لوکزامبورگ، بلژیک و هلند مرز دارد. آلمان به دلیل موقعیت مکانی که دارد، می توان گفت که در وسط اروپا واقع شده و به عنوان مرز میان کشورها در شرق و غرب می باشد لذا برای افرادی که قصد تجارت دارند بسیار حائز اهمیت است. همچنین این امر باعث شده امکان سفر و دسترسی به سایر نقاط اروپا میسر گردد.

مساحت آن ۳۵۷٬۳۸۶ کیلومتر مربع است. آلمان از نظر مساحت، هفتمین کشور بزرگ اروپا و ۶۲مین کشور بزرگ جهان است.

این کشور دارای ۱۶ ایالت است. بزرگترین ایالت بایرن یا باواریا در جنوب و کوچک‌ترین ایالت برمن در شمال غربی است. شهرهای بزرگ آلمان برلین، هامبورگ، مونیخ و فرانکفورت می‌باشند. برلین سومین شهر پرجمعیت اروپا است.

آلمان ترکیبی از دشت و جنگل و کوه و ساحل و تعدادی جزیره و مجموعه‌ای از باتلاق‌ها و دریاچه‌ها است. بزرگترین دشت‌های آلمان دشت‌های راین بالا، وستفالن و دشت‌های منطقه لایپزیگ هستند. در شمال آلمان تعداد زیادی برکه و دریاچه یافت می‌شود. این مسئله برای دوستداران طبیعت یک نقطه مثبت محسوب می‌شود.

در قلب آلمان رشته‌کوه‌های مرکزی قرار دارند، و جنگل‌های باواریا از شمال به جنوب کشیده شده‌اند. هرآنچه که یک طبیعت‌گرد به آن عشق می¬ورزد یکجا در آلمان وجود دارد.

دریای شمال و دریای بالتیک راه‌های آلمان به آب‌های آزاد هستند.. طولانی‌ترین رودهای آلمان رود راین، رودخانه اِلب و رود دانوب هستند. آب‌وهوای آلمان آب‌وهوای معتدل اقیانوسی اقیانوس اطلس و آب‌وهوای قاره‌ای می‌باشد.
همه چیز در مورد آلمان

مردم

مردم آلمانآلمانی‌ها قابل اعتماد هستند. آلمان مردمی صادق و قابل اعتماد دارد. اگر یک آلمانی به شما تعهدی بدهد، بدون شک به ان عمل خواهد کرد. آلمانی‌ها دقیق، قابل اعتماد و منطقی هستند و این موارد جزئی از فرهنگشان است.

همچنین مردم آلمان بسیار خوش قول و وقت شناس هستند و اگر با شما قرار ملاقات داشته باشند، زودتر در محل مقرر حاضر می‌شوند؛ اگر هم مجبور شوند که تاخیر کنند حتما از یک هفته قبل به شما اطلاع می‌دهند.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

آلمانی ها هیچ گاه تا زمانی که شما را به خوبی نشناسند، رفتارتان را قضاوت نخواهند کرد.

آلمانی ها معمولا به سرعت با افراد خارجی رابطه دوستی برقرار نمی کنند و زمان می برد تا بتوانید با آن ها دوستی عمیق داشته باشید.

علت این امر هم آن است که آلمانی ها معمولا دوستی‌هایشان را از زمان مدرسه ایجاد کرده‌اند و شکستن یخ آن ها برای صحبت کردن یا دوستی دشوار می‌باشد.

ممکن است برخی از رفتارهای آلمانی ها برای شما بی‌ادبانه به نظر برسد ولی با گذشت زمان متوجه خواهید شد که آن ها فقط رک گو و صادق هستند. در حقیقت آلمانی ها به صریح بودن عادت دارند و این امر ممکن است برای شما آسیب زننده باشد.
همه چیز در مورد آلمان

جمعیت

جمعیت آن حدودا 83 میلیون نفر است. میانگین سنی 45 سال است. امید به زندگی برای مردان ۷۹ و برای زنان ۸۴ سال می‌باشد.
از این تعداد، ۹۲٬۳٪ دارای ملیت آلمانی هستند و مابقی را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند. ایالت نوردراین-وستفالن با حدود ۱۷ میلیون پرجمعیت‌ترین ایالت آلمان است، پس از آن ایالت بایرن و ایالت بادن-وورتمبرگ به ترتیب با ۱۲ و ۱۰ میلیون جمعیت قرار دارند. ایالت برمن و ایالت زارلند کم‌جمعیت‌ترین ایالت‌های آلمان هستند.

بالاترین میزان حضور اتباع خارجی در ایالت‌های هامبورگ، هسن، برلین و بادن-وورتمبرگ است. اتباع خارجی در ایالت‌های جدید کمتر از ۲ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند. حدود ۱۹٪ جمعیت آلمان، از خانواده‌های مهاجر هستند یا خود مهاجر بوده‌اند. هامبورگ بالاترین میزان مهاجران را به خود اختصاص داده است. جمعیت مهاجران این ایالت به نسبت کل جمعیت حدود ۳۰٪ است. جامعه مهاجر آلمان از ۱۷٬۹٪ از ترک‌های آلمان، ۱۳٬۱٪ لهستانی‌ها، ۸٬۷٪ روس‌ها، ۸٬۲ قزاق‌ها و ۵٬۳٪ ایتالیایی‌تباران تشکیل شده‌است.

وضعیت اشتغال
حدود ۴۰ میلیون نفر از جمعیت مشغول به کار هستند. تقریباً ۲٬۱ میلیون نفر نیز در آلمان فاقد کار هستند که نرخ بیکاری بین این افراد (۱۵–۶۴ ساله) ۵٬۱٪ تا ٪ ۶٬۴ می‌باشد.

زبان
زبان رسمی کشور آلمان، زبان آلمانی است. حدود ۹۵٪ مردم این کشور به این زبان گویش می‌کنند. یادگیری این زبان یکی از دشواری‌های مهاجران است. برای زندگی در آلمان، اتباع خارجی موظف به یادگیری زبان آلمانی می باشند و بدون داشتن دانش زبانی امکان اقامت به آن ها داده نخواهد شد. دو گویش اصلی این زبان، آلمانی معیار و زبان آلمانی پایین است. زبان تلویزیون‌های رسمی و همچنین زبانی که به مهاجرین آموزش داده می‌شود، زبان آلمانی بالا است. بیش‌تر گویش‌وران آلمانی بالا در جنوب و آلمانی پایین در شمال آلمان زندگی می‌کنند. بزرگترین گروه زبانی که توسط مهاجران صحبت می‌شود، زبان ترکی است.
همه چیز در مورد آلمان

اقتصاد

اقتصاد در آلمانآلمان بخشی از اتحاد پولی منطقه یورو است.

آلمان دارای یک بازار اقتصادی اجتماعی با نیروی کار مجرّب، موجودی سرمایه بزرگ، سطح پایین فساد، و سطح بالا از نوآوری است.

  تمکن مالی در سفارت آلمان

لمان بزرگ‌ترین اقتصاد ملی در اروپاست و هم چنین جزو چهار تولیدکننده بزرگ در سال ۲۰۰۹ است. به‌طور متوسط نرخ بیکاری در آلمان ۶٬۷٪ بوده است.

عرضه نیروی کار نیز با کمبود روبرو بوده است و تعداد زیادی «کارگر مهمان» به ویژه از ترکیه و یوگسلاوی سابق به کار گرفته شده‌اند.

صنعت خودروسازی در آلمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از جمله برندهای معروف آلمانی در صنعت اتومبیل سازی می‌توان به مرسدس بنز، ب ام و، پورشه، آئودی، فولکس واگن اشاره کرد.

کشور آلمان در اتحادیه اروپا قانون تعیین می‌کند و آلمان مدافع سیاسی و اقتصادی اتحادیه اروپا است. سیاست‌های پولی آلمان را اعضای بانک مرکزی اروپا تعیین می‌کنند.

فرانکفورت یک مرکز مالی مهم و مقر بانک مرکزی اروپاست.

زیرساخت

آلمان چهارمین کشور جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است و بزرگترین صادرکننده کالا و دومین کشور واردکننده کالا در جهان است.

آلمان بجز زغال سنگ معادن نسبتاً کوچک سنگ آهن، بوکسیت، سنگ مس، نیکل، قلع، نقره، پتاس و نمک ذخایر طبیعی نسبتاً کمی دارد و شدیداً به واردات مواد اولیه متکی است.

در آلمان صنایع زیادی فعالند، صنایعی چون الکتریکی، مکانیکی، مواد شیمیایی، منسوجات، غذایی و وسایل نقلیه. کارخانه‌های اتومبیل‌سازی بنز، بی. ام؛ و و فولکس واگن محصولات خود را در تمام دنیا عرضه می‌کنند.

مهم‌ترین صادرات این کشور وسایل نقلیه موتوری و وسایل الکتریکی است. این امر حاکی از آن است همیشه شغل برای افراد متخصص در عرصه صنعت و معدن وجود دارد.

تعداد افراد شاغل در صنایع خدماتی نزدیک به دو برابر کارکنان صنعت تولیدی است. بانکداری و امور مالی از منابع مهم درآمد ارز خارجی است و شهر فرانکفورت یکی از مراکز اصلی امور مالی و تجاری در جهان و مقر بانک مرکزی اروپاست.

در سال ۲۰۰۸ آلمان ششمین کشور مصرف‌کننده انرژی بود، که حدود ۶۰ درصد از انرژی اولیه آن از خارج وارد می‌شد. سیاست دولت آلمان ترویج حفاظت از انرژی و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر است. دولت آلمان قصد دارد تا کشور از منابع تجدید شونده تا سال ۲۰۵۰ استفاده کنند.
همه چیز در مورد آلمان

حمل و نقل

حمل و نقل در آلمانآلمان با توجه به موقعیت خوب و قرارگیری در مرکز اروپا، یک مرکز حمل و نقل برای این قاره است. شبکه جاده‌ای آلمان، استاندارد و دارای کیفیت بسیار بالایی است.

آلمان دارای حمل و نقل متراکم و شبکه‌ای مدرن است و در شبکه بزرگراهی و اتوبانی از نظر مقدار و طول رتبه سوم در جهان را داراست. همچنین شبکه راه‌های این کشور به‌ خاطر نبود محدودیت سرعت در بین مردم جهان شناخته شده‌است. همچنین جاده‌های این کشور به‌طور پیوسته تعمیر و نگهداری می‌شوند.

این کشور دارای خط راه‌آهن پرسرعت است؛ آلمان یک شبکه چند منظوره قطارهای سرعت بالا ایجاد کرده است. شبکه Intercity Express در شهرهای بزرگ آلمان و همچنین در کشورهای همسایه با سرعت ۳۰۰ کیلومتر / ساعت در خدمت عموم مردم می‌باشد.

بزرگترین فرودگاه آلمان فرودگاه فرانکفورت است که سومین فرودگاه بزرگ اروپا و مرکز اصلی فعالیت لوفت‌هانزا می‌باشد. عمده فرودگاه‌های دیگر عبارتند از فرودگاه هامبورگ، فرودگاه کلن/بن، و فرودگاه اشتوتگارت.

  دوره‌های کارآموزی در آلمان

با توجه به گستردگی شبکه حمل و نقل در این کشور، تمام اقشار جامعه به سادگی می‌توانند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند. برای مثال معمولا دانشجویان از سیستم اتوبوس‌رانی به علت هزینه ارزان آن بهره می‌گیرند.
همه چیز در مورد آلمان

علم و تکنولوژی

در حال حاضر انجمن فیزیک آلمان بزرگترین انجمن فیزیک در دنیاست و مرکز پژوهش دسی که بزرگترین و پیچیده‌ترین شتاب‌دهنده دنیا در زمان تأسیس خود بود در هامبورگ، آلمان قرار دارند.

امروزه نیز بسیاری از دانشگاه‌های معتبر دنیا در این کشور فعالیت دارند.

بهداشت و درمان

امروزه آلمان دارای قدیمی‌ترین سیستم مراقبت بهداشتی جهان است. این سیستم طبق قانون بیشترین تلاش را برای سلامت شهروندان و افراد آلمانی انجام خواهد داد.

آلمان در جهان با امید به زندگی ۷۹ ساله برای مردان و ۸۴ سال برای زنان رتبه ۲۷ دارد و میزان مرگ و میر نوزادان بسیار پایین است (۴ در هزار تولد زنده). همچنین هر شهروند آلمانی موظف به داشتن نوعی بیمه است.

در آلمان نصف هزینه بیمه را کارمند و نیم دیگر آن را کارفرما پرداخت می‌کند. آلمان از نظر مراقبت های بهداشتی در سطح بالایی است و بیمه کشور آلمان تقریبا اکثر هزینه های پزشکی و درمانی را شامل می‌شود.

یک فرد بیمه شده آلمانی می‌تواند خانواده‌اش را نیز تحت پوشش قرار دهد، به نوعی که هزینه‌های درمان برای آن‌ها به صورت حداقلی یا رایگان باشد.
همه چیز در مورد آلمان

گردشگری

گردشگری در آلمانآلمان نهمین کشور پربازدید جهان است که در طول سال ۲۰۱۷ در مجموع ۳۷/۴ میلیون نفر بازدیدکننده داشته است.. علاوه بر این، بیش از ۳۰ درصد از آلمانی‌ها تعطیلات خود را در کشور خود می‌گذرانند. گردشگری در آلمان برای این کشور عامل نخست پیشرفت اقتصادی نیست اما با این حال کمک زیادی به اقتصاد محلی و ملّی کشور کرده است. همچنین آلمان به خاطر مسیرهای گوناگون توریستی آن، مانند مسیر جاده رمانتیک و جاده دژها شناخته شده ‌است. اگر به بازدید از مکان‌های توریستی علاقه دارید زندگی رد آلمان می‌تواند برایتان بسیار مهیج باشد.

دیگر جنبه های مثبت زندگی در آلمان

کارفرمایان از نیروها تمرکز بالا بر روی کار را می‌خواهند اما بعد از پایان یافتن کار زندگی شخصی اولویت پیدا می‌کند و اغلب افراد به کارهای متفرقه می‌پردازند.

حتی صحبت کردن در رابطه با مسائل کاری و یا مشاغل در وقت آزاد معمول نیست. البته زندگی در آلمان شما را از پیشرفت باز نمی‌دارد و از شما فرد تنبلی نمی‌سازد، بلکه فقط به تعادل تاکید دارد و به همین خاطر 30 روز تعطیل در این کشور اجباریست.

در آلمان فرهنگ های غذایی از ملل مختلف رایج است و شما می توانید غذاهای بسیاری را از کشورهای همچون مکزیک، ویتنام و ژاپنی در سراسر آلمان بیابید.

همچنین رستوران های ترکی و ایتالیایی بسیاری نیز در آلمان وجود دارند. آلمانی ها علاقه زیادی به خوردن انواع سوسیس، کالباس و غذاهای گوشتی دارند. مخصوصا گوشت خوک در کل آلمان به فروش می‌رسد و طرفداران بسیاری دارد.
همه چیز در مورد آلمان

  وکیل ملک ایرانیان ساکن آلمان

از دیگر جنبه های منفی زندگی در آلمان

برخی از شهرهای آلمان جرم و جنایت کمتری دارند ولی به طور کلی، در آلمان نیز جرم و جنایت وجود دارد. البته مسئله خاص و حادی در رابطه با آلمان وجود ندارد و فقط با رعایت نکاتی می توان این چالش را بر طرف نمود.

به عنوان مثال شب ها را برای پیاده روی انتخاب نکنید، در صورت احساس خطر با پلیس تماس بگیرید. پلیس این کشور بسیار فعال است و مردم آن نیز اگر بتوانند کمکی به شما بکنند، از این کار دریغ نمی‌کنند.

برای گیاهخواران اوضاع کمی سخت است. چرا که در جنوب آلمان اغلب گوشت خوک می‌خورند و در شمال آلمان معمولا خوردن ماهی رواج دارد. البته این بدان معنا نیست که هیچ غذایی برای گیاهخواران وجود ندارد ولی یافتن آن کمی سخت است.

همچنین جالب است بدانید اگر به گلوتن موجود در برخی نان ها حساسیت داشته باشید، در آلمان مشکلی نخواهید داشت. چرا که بیشتر از 300 مدل نان در آلمان تولید می‌شود.

در هر صورت و با وجود تمامی این مزایا و معایب، باید قبل از هرگونه اقدامی شرایط خود را با شرایط کشور مقصد تطبیق دهید. چنانچه قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارید مشاورین ما آماده ارائه خدمات هستند.

همه چیز در مورد آلمان

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (25 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *