این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

امروز با موضوع همه چیز درباره نروژ با شما هستیم.

مقدمه

همه چیز درباره نروژنروژ با نام رسمی پادشاهی نروژ، کشور پادشاهی مستقل و متمرکزی است که قلمروی آن بخش غربی شبه جزیره اسکاندیناوی است. نروژ به طور کلی به رفاه بالای آن معروف است.

جغرافیا

نروژ ۳۸۵٬۲۰۷ کیلومتر مربع وسعت دارد. . این کشور از شرق دارای یک نوار طولانی مرزی با سوئد بوده و همچنین از شمال شرق با فنلاند و روسیه و از جنوب با تنگه اسکاژراک هم‌مرز است. سواحل نروژ طولانی است و به اقیانوس اطلس و دریای بارنتز متصل است.

تقریباً ۷۰ ٪ خاک نروژ به دلیل سرمای شدید و همجواری با قطب شمال غیرقابل سکنی می‌باشد و هرچه از شمال به طرف جنوب نروژ پیش برویم از سرمای هوا کاسته و به تراکم جمعیت افزوده می‌شود.

نروژ کشوری کوهستانی است و دارای هوای بسیار سردی است. قسمت عمده‌ای از اراضی نروژ حتی در منطقه کوهستانی پوشیده از جنگل است. چوب این جنگلها منبع درآمد خوبی برای کشور نروژ به ‌شمار می‌آید. مدار شمالگان از نواحی شمالی این کشور عبور می‌کند. قسمتی از مرزهای نروژ و فنلاند را رود «تانا» تشکیل داده ‌است.

در نروژ می‌توانید همه جا کمپ بزنید، کشور نروژ یک قانون دارد که “allemannsrett” نامیده می شود که به شما این اجازه را می دهد که در کشور نروژ هر جا که دوست داشته باشید چادر بزنید.
همه چیز درباره نروژ

آب و هوا

اگر به آب و هوای سرد علاقه ندارید در زمستان نروژ به شما سخت می‌گذرد. اکثر مناطق شمالی نروژ معمولاً ۹ ماه در سال بارش برف و باران را به همراه دارد.

آب و هوای نروژ به دلیل گرمای جریان خلیج (گلف استریم) معتدل است. تابستان‌ها با توجه به عرض جغرافیایی بسیار معتدل و زمستان‌ها طولانی و بسیار سرد است.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

در شمال اقیانوس منجمد شمالی با آب و هوای سرد در مناطق شمالی و نسبتاً سرد در مناطق مرکزی و آب و هوای معتدل در مناطق جنوبی. میانگین دما از ۴ درجه زیر صفر در دی ماه تا ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در خرداد، نوسان دارد. در بیشتر مناطق شمالی نروژ معمولا شش ماه شب است و شش ماه روز است.

جمعیت

و جمعیت آن ۵ میلیون و ۱۳۰ هزار نفر است. این بدان معناست که این کشور شلوغ نیست و این یک مزیت محسوب می‌شود.

زبان

زبان کشور نروژزبان نروژی در دو گویش خود، زبان رسمی این کشور است. بیشتر مردم می‌توانند انگلیسی صحبت کنند. این قضیه برقراری ارتباط و تاثیر اولیه را راحت تر می‌کند. حتی فرم های مالیات یک ورژن انگلیسی دارند.

اگر به زبان نروژ مسلط نیستید، بیشتر شرکت های این کشور به سختی شما را استخدام خواهند کرد. زبان بیشتر اوقات بزرگ ترین مانع پیش روی متقاضیان در یافتن کار است، به این دلیل که هرچند که اکثر مردم نروژ، انگلیسی را متوجه می شوند و می‌توانند صحبت کنند، زبان نروژی زبان رسمی و مورد استفاده در زمینه‌های تجاری است.

مردم

نروژ یک کشور خانواده دوست است. نروژ از جمله کشورهایی است که راضی‌ترین شهروندان را دارد. این کشور به داشتن سیاست های دوست دار خانواده مشهور است. یکی از چیزهایی که در مورد کشور نروژ معروف است این است که پدر خانواده در سه سال اول تولد یک نوزاد میتواند تا 12 هفته مرخصی با حقوق بگیرد.

مردم نروژ مردم خوشحال تری هستند و خوب زندگی می‌کنند.

دوست پیدا کردن در نروژ سخت است. مردم این کشور گرچه مردم بی‌ادبی نیستند اما در کنار افرادی که آنها را نمی‌شناسند خیلی راحت و صمیمی نیستند.
همه چیز درباره نروژ

گرایش‌های مذهبی

اکثر مردم نروژ مسیحی هستند البته دین در زندگی آن‌ها عموما نقشی ندارد. امروزه تنها ۲ درصد از مردم نروژ در آیین‌های کلیسا حضور پیدا می‌کنند که پایین‌ترین درصد در میان کشورهای اروپا است.

اقتصاد

اقتصاد کشور نروژواحد پول نروژ، کرون با واحد جزء نام دارد. بزرگ شدن در کشور نروژ نیز می تواند فواید بسیار زیادی داشته باشد. شهروندهای بالای 67 سال از جانب دولت ماهیانه 1000 دلار حقوق بازنشستگی دریافت می کنند.

  خرید ملک در نروژ

کارمندان این کشور هم از ساعات کاری کم ، 37.5 ساعت در هفته، لذت می برند و 25 روز کاری مرخصی با حقوق می‌‌گیرند.

نروژ دارای ذخایر زیادی از نفت خام، گاز طبیعی، مواد معدنی، آبزیان، چوب، آب شیرین و نیروی برق‌آبی است.

صنعت نفت حدود یک‌چهارم از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد و این کشور چهارمین درآمد سرانه در جهان را دارا است.

نروژ از الگوی کشورهای رفاه‌ محور شمال اروپا پیروی می‌کند و در ازای دریافت مالیات‌های سنگین از شهروندان، دولت به آن‌ها بیمه درمانی همگانی اعطا می‌کند به آموزش عالی یارانه می‌دهد. در این کشور نظام فراگیر تأمین اجتماعی وجود دارد

هزینه زندگی در این کشور بالاست. هزینه‌ها در نروژ می‌تواند برای کسانی که برای اولین بار به آنجا می‌روند، حیرت‌انگیز باشد. اما دستمزد مناسب نیروی انسانی، این هزینه‌ها تقریباً با سطح درآمد افراد هماهنگی دارد.

کشور نروژ در حال تبدیل شدن به یک جامعه بدون اسکناس است. مدتهاست که کارت‌های اعتباری برای پرداخت حتی کوچکترین خریدها مورد استفاده قرار می‌گیرند. خدمات پرداخت تلفن همراه Vipps (پذیرش پرداخت دیجیتال) برای مشاغل کوچک و حتی معاملاتِ گران بازار رو به افزایش است.

البته وجه نقد تقریباً در همه جا پذیرفته شده است، اما انتظار می‌رود در آینده‌ای نه چندان دور پول کاغذی دیگر جایگاهی در بازار نروژ نداشته باشد.
همه چیز درباره نروژ

اقتصاد نفت

در حالی ‌که اغلب کشورهای نفت‌خیز دنیا درآمدهای حاصل از فروش نفت خام خود را صرف هزینه‌های جاری می‌کنند، نروژ مشغول پس‌انداز کردن پول حاصل از فروش نفت خام و گاز در یک صندوق مستقل است.

منابع این صندوق به اندازه‌ای است که اگر سهم هر شهروند نروژی با کرون، واحد پول آن کشور، محاسبه و پرداخت شود، همه آن‌ها میلیونر می‌شوند. در عمل، این صندوق یک حساب سرمایه‌گذاری عظیم است و به نظر می‌رسد که اغلب مردم نروژ از این وضعیت راضی هستند.

صادرات عمده نروژ را نفت تشکیل می‌دهد به طوری که نروژ روزانه ۳ میلیون بشکه نفت خام صادر می‌کند ولی عضو سازمان جهانی اوپک نیست.

وجود منابع نفت و گاز زمینه اشتغال برای مشاغل مربوط به این صنایع را فراهم آورده است. در حال حاضر بیش از 50000 مهندس در زمینه ی نفت و گاز ساحلی این کشور مشغول به کار و فعالیت‌اند.

  اجرای اسناد خارجی در ایران

هزینه‌ها

نروژ برای زندگی کشور گران قیمتی است. اما تفاوت های موجود بین سطح درآمد در کشور نروژ نسبت به سایر کشور های دنیا کم‌تر است. درآمدها به طور کلی بسیار خوب هستند.

در نروژ مالیات ها بالاست اما به نسبت دستمزدها هم بالاست

اشتغال

اشتغال در نروژکار پیدا کردن در کشور نروژ می‌تواند بسیار دشوار باشد. با توجه به جمعیت با سواد و تحصیلات بالای مردم و وجود افراد با مهارت، پیدا کردن جایگاه مناسب برای شما می‌تواند مشکل باشد.

علاوه بر آن، شرکت های نروژی شما را مادام‌العمر استخدام می‌کنند چرا که اخراج کردن مردم در این کشور، مگر در شرایط به خصوص، تقریبا غیر ممکن است.

اگر به عنوان نیروی متخصص درخواست مهاجرت داده‌اید، شرکت های نروژ، درصورتی که مدرک تحصیلی شما کارشناسی ارشد باشد، باید حداقل 412600 کرون نروژ معادل 48853.70 دلار آمریکا به شما حقوق پرداخت می‌کنند و اگر مدرک تحصیلیتان مدرک کارشناسی باشد، باید 382900 کرون نروژ معادل 45337.08 دلار آمریکا دستمزد خواهید گرفت.

این قضیه به این علت است که دولت نروژ اطمینان حاصل کند که مهاجرین در ازای کار مشابه با کیفیت یکسان، حقوق مشابه مردم نروژ دریافت می‌کنند. این قانون پیدا کردن کار را سخت تر می‌کند.
همه چیز درباره نروژ

سیستم بانک

بانک های نروژ، سرویس های آنلاین خیلی خوبی دارد. پس از این که حساب بانکی خود را ایجاد کنید، تقریبا می توانید همه کارهایتان را آنلاین انجام بدهید. انتقال پول به یک حساب دیگر، و پرداخت قبوض بسیار راحت است.

خدمات درمانی

مراقبت های پزشکی کم و بیش برای همه رایگان است. پس از اینکه به صورت قانونی اقامت این کشور را دریافت کنید می‌توانید برای خدمات پزشکی، سلامت عمومی و رایگان درخواست دهید. طبق WHO، سازمان سلامت جهانی، سیستم سلامت و پزشکی کشور نروژ در بین 15 کشور برتر دنیاست.

میزان جرم و جنایت

نروژ آمار جرم و جنایت پایین‌تری دارد. در کشور نروژ تنها حدود 4000 زندانی وجود دارد. اما چیز شگفت‌انگیز‌تری که وجود دارد آمار پایین تکرار جرم در این کشور است.

  اجرای اسناد خارجی در ایران

این اتفاق به دلیل رویکرد روشن‌فکرانه نروژ در برخورد با زندانیان است که به آنها اعتماد و وظیفه‌شناسی را آموزش می‌دهد.

حمل و نقل

نروژ بالاترین تعداد ماشین های برقی دارد. نروژ 32000 ماشین الکتریکی دارد که در کل دنیا بالاترین آمار است. دولت به صاحبان این ماشین ها مزیت‌هایی مثل کم کردن مالیات و پارکینگ رایگان ارائه می‌دهد. آلودگی هوای نروژ به طرز چشم گیری کاهش یافته است.

آموزش

نروژ سطح آموزشی بالایی دارد. فراگیری زبان دوم در مدارس نروژ اجباریست.

به طور کلی هر کشوری مزایا و معایبی دارد که قبل از مهاجرت اطلاع از آن‌ها بسیار مفید است، چنانچه در مورد مهاجرت به مشاوره نیاز داشتید، با مشاورین موسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان تماس حاصل فرمایید.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (60 امتیاز)

2 دیدگاه ها

  • شرایط کار بعد از تحصیل در نروژ چیه؟
    میشه بعد از گرفتن لیسانس تو نروژ برای ویزای تحصیلی کانادا از همین جا اقدام‌کنم و یا لازمه که بیام ایران؟

    • سلام شرایط دریافت ویزای کار نروژ در سال 2022 تو سایت ما درج شده است.
      امکان درخواست ویزای تحصیلی کانادا با اقامت نروژ و از طریق سفارت کانادا در نروژ قابل انجام هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *