با بررسی موضوع هفت گام خرید ملک در یونان همراه شما هستیم.

هفت گام خرید ملک در یونانسرمایه گذاری در بخش صنعت ساختمان و مسکن و خرید ملک در همه کشورها، به نوعی سرمایه گذاری امن و مطمئن محسوب می شود.

بعضی از شهروندان ایرانی، با خرید ملک به ارزش دویست و پنجاه هزار دلار در ترکیه، به دنبال اخذ پاسپورت و تابعیت این کشور بوده و بعضا نیز پرونده های قضایی بابت کلاهبرداری از متقاضیان خرید ملک در ترکیه در دادسرای امور بین الملل تهران مطرح رسیدگی است.

اما آیا خرید ملک در یونان نیز به عاقبتی شبیه خرید ملک در دبی و ترکیه دچار خواهد شد؟

مقایسه بین شرایط خرید ملک در یونان و سایر کشورهای اروپایی با خرید ملک در کشورهای آسیایی جهت اخذ اقامت چگونه امکان پذیر است؟

همکاران ما در موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان با عنوان دپارتمان تخصصی مشاوره حقوقی خرید ملک در خارج از ایران به سرپرستی شخص محمد رضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و متخصص در حوزه روابط و حقوق تجارت بین الملل، هفت گام خرید ملک در یونان را مورد بررسی قرار خواهند داد.

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل تخصصی خرید ملک در یونان به منظور اخذ اقامت دائم این کشور، با دفتر حقوقی و وکالت بین المللی محمد رضا مهری وکیل پایه یک دادگستری تماس بگیرید.

گام اول جهت خرید ملک در یونان

برای بررسی مراحل اولیه خرید ملک در یونان لازم است تا آشنایی مختصری با این کشور داشته باشید.
جمهوری یونان، کشوری اوراسیایی، در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان واقع شده است.

جزایر مسکونی متعدد متعلق به این کشور در آسیای صغیر باعث شد تا این کشور در شمار کشورهای اوراسیایی قرار گیرد. شمال این کشور را آلبانی، مقدونیه شمالی، و بلغارستان و شرق را مرز زمینی با ترکیه پوشانده است سرزمین اصلی کشور یونان در سمت جنوب و شرق با دریای مدیترانه همسایه است.

دریای یونان نیز در غرب این کشور زیبا قرار گرفته است.

بزرگترین شهر یونان، آتن به عنوان پایتخت این کشور معرفی شده و با جمعیتی حدود ۱۲ میلیون نفر با زبان رسمی یونانی که بی‌شباهت به زبان ایتالیایی نیست پذیرای عزیزان است.

بخش عمده ای از شهروندان یونانی امکان مکالمه به زبان انگلیسی نیز دارند.
تایخ پربار یونان در فلسفه، نمایشنامه‌نویسی، و بازی‌های المپیک بسیار قابل توجه است.

این کشور، ۳ قاره اروپا، آسیا و آفریقا را به هم متصل می کند.
یونان عضو اتحادیه اروپا، پیمان شنگن، عضو اتحادیه اقتصادی و پولی اروپا، عضو ناتو و سازمان همکاری و توسعه اقتصادی می باشد.

  وکیل جرم پولشویی در یونان

وضعیت اقتصادی یونان

مبلغ تمکن مالی در یونانصنعت گردشگری مهم ترین منبع درآمد در یونان می باشد.
سهم این صنعت ۲۰ درصد از تولید ناخالص داخلی است.

حدود ۱۷ درصد از مردم یونان به صورت مستقیم و غیر مستقیم در صنعت گردشگری فعالیت می کنند.
در واقع شروع کسب و کار جدید در یونان می تواند وابسته به یکی از صنایع مربوط به گردشگری باشد.

جزایر بسیار زیبای مسکونی در دریاهای اطراف یونان، یکی از مقاصد مهم گردشگران محسوب می شوند.

با توجه به اینکه کلیه پروازها در بدو ورود به فرودگاه آتن هدایت می‌شوند، برای رفت و آمد به این جزایر از کشتی های مخصوص استفاده می شود.

بعضی از این کشتی ها امکان اقامت شبانه روزی دارند و به کشتی کروز معروف هستند.

با توجه به اینکه کشور یونان در تولید غذا و لبنیات و مواد غذایی، سهم عمده ای را به خود اختصاص داده و تولیدات داخلی را بر صنایع خارجی ترجیح می دهد، رستوران های زنجیره ای آمریکایی و سایر کشورها در این کشور رونق چندانی ندارند.

چراکه رستورانهای داخلی یونان امکان ارائه انواع غذاهای مدیترانه‌ای و دریایی و لذت چشیدن طعم های بسیار دل انگیز را به مشتریان خود میدهد.هفت گام خرید ملک در یونان

تاریخ یونان

در سال ۵۰۰ پیش از میلاد، امپراتوری هخامنشیان، استان‌های یونان را در آسیای خرد و مقدونیه تصرف و تحت کنترل خود درآورد.

تلاش‌های برخی از شهرهای یونان در آسیای خرد برای سرنگونی ایرانیان شکست خورد.

ایران در ۴۹۲ سال قبل از میلاد به کشورهای سرزمین اصلی یونان حمله کرد اما پس از شکستی که در یکی از جنگ‌ها متحمل شد، در سال ۴۹۰ پیش از میلاد مجبور به عقب‌نشینی شد.

شورش ایونیه (ایونیا) نیز از سال ۴۹۹ تا ۴۹۳ پیش از میلاد رخ داد.

با تحریک یونانیان اروپا، آتش جنگ استقلال طلبانه ایونیه بر ضد دولت هخامنشی آغاز شد.
در همین زمان گروهی از یونانیان به شهر سارد هخامنشی حمله کردند که به آتش‌سوزی بزرگی انجامید.

جنگ ایونیه، شش سال به درازا کشید و فرجام آن پیروزی کامل و قطعی داریوش بزرگ بود.
حمله دوم توسط ایرانی‌ها در سال ۴۸۰ قبل از میلاد رخ داد.

پس از پیروزی یونانیان در سال‌های ۴۸۰ و ۴۷۹ قبل از میلاد در سالامین و چند شهر دیگر، ایرانی‌ها مجبور شدند برای دومین بار سرزمین‌های اروپایی خود را ترک کنند، که نشان از خروج نهایی آنها از سرزمین‌های اروپایی تصرف شده توسط آنها بود.

پیروزی‌های یونان در جنگ‌های یونان-پارس، به‌عنوان یک لحظه محوری و بسیار مهم در تاریخ جهان یاد می‌شود.

گام دوم خرید ملک در یونان 

مهاجرت آسان به یونانحال نوبت به این می رسد که شما تعیین بفرمایید به چه نوع ملکی در یونان نیاز دارید.
آیا صرفا جهت سرمایه گذاری و اخذ کارت اقامت دائم یونان مایل به خرید ملک هستید؟
یا اینکه خواستار مهاجرت کامل به اتفاق اعضای خانواده و زندگی در این کشور زیبا هستید؟

  وکیل اسناد و املاک در یونان

انتخاب نحوه کسب درآمد در یونان نیز می تواند به شما کمک شایانی نماید.

با توجه به اینکه برای اخذ اقامت دائم اعضای خانواده خود همسر و والدین حداقل لازم است ملک به مبلغ ۲۵۰ هزار یورو خریداری شود، شما می توانید در صورت نیاز به کسب درآمد از این املاک، سرمایه خود را به چند قسمت تقسیم نمایید.

با خرید سوئیت های نقلی در حدود ۴۰ متر و تجهیز آن ها می توانید از طریق شرکت های خدماتی این سوئیت های مبله و مجهز را به گردشگران خارجی اجاره دهید.

همزمان می توانید در یکی از این آپارتمان های نقلی، خود و خانواده‌تان سکونت یابید. یا اینکه بخشی از ملک را به صورت مسکونی خریداری نموده و ملکی تجاری نیز خریداری نمایید تا امکان کسب درآمد به صورت یورو برای شما فراهم شود.

با توجه به نوسانات نرخ ارز وکیل تخصصی خرید ملک در یونان به شما پیشنهاد می کند که به هیچ عنوان منبع درآمد خود را ریال ایران قرار نداده و حتماً قبل از مهاجرت به یونان درباره نحوه کسب درآمد در این کشور تحقیق بیشتری نمایید.

گام سوم جهت خرید ملک در یونان 

حال نوبت به مشاوره تخصصی با وکیل سرمایه گذاری و اخذ اقامت یونان می رسد.

در این مرحله، به نظر محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری متخصص و با تجربه در امر مهاجرت به یونان ضرورت دارد قبل از تصمیم‌گیری درباره خرید ملک حتماً به این کشور سفر کنید. در صورتیکه امکان اثبات تمکن مالی و اخذ اقامت خود حمایتی یونان را دارید این راه قبل از خرید ملک به شما پیشنهاد می شود.

چرا که در صورت داشتن اقامت ۲ ساله کشور یونان که از طریق خود حمایتی و اثبات تمکن مالی قابل انجام است امکان تردد و سکونت در یونان برای شما ایجاد شده و با فراغ بال موارد متعدد ملک را بررسی خواهید کرد.

حال تصور کنید صحبت دلالان ملکی و کلاهبردارانی که در قالب موسسات حقوقی و وکیل مهاجرت فعالیت می‌کنند بدون تحقیق و دانش کافی اقدام به خرید ملک در یونان یا هر کشور خارجی دیگری نمایید، ممکن است بدهی های مالیاتی شارژ ساختمان و یا سایر بدهی ها در شهرداری و اداره ثبت در زمان عقد قرارداد به عهده شما قرار داده شود.

شما نیز بدون اطلاع از موضوع قراردادی را امضا کنید که محتویات آن به هیچ عنوان به نفع شما نیست.

قبل از خرید ملک در یونان و یا مهاجرت به این کشور اطلاعات کامل و لازم را در خصوص این کشور زیبا از وکیل تخصصی دریافت نمایید.

حال با فراغ بال تصمیم گیری نموده و تصمیم خود را به منصه ظهور برسانید.هفت گام خرید ملک در یونان

گام چهارم خرید ملک در یونان

وکیل تخصصی ملک یونانبعد از انتخاب ملک و بررسی قیمت عادله در زمان خرید در دفتر وکیل سرمایه گذاری حضور یافته و نسبت به بررسی کامل قرارداد اقدام فرمایید.

  وکیل بین المللی در آتن

در این مرحله مبلغی بسیار جزئی به عنوان بیعانه به دفتر مشاورین املاک به اتفاق وکیل پرداخت می شود.

سپس قرار بعدی با مالک گذارده شده و پس از اخذ استعلام های لازم از ادارات دارایی شهرداری و ثبت سند محضری آماده امضا خواهد بود. قبل از تنظیم هر قرارداد و سند و نیز از امضای آنها حتماً وکیل تخصصی این موضوع را به همراه داشته باشید و دقت کنید که وکیل رسمی دادگستری در یونان موظف است تا قرارداد شما را گارانتی نموده و امضا کند.

در صورتی که از طریق دلالان غیر وکیل در این کشور اقدام به خرید ملک نمایید و در صورت بروز مشکل ممکن است تمامی سرمایه شما به هدر رود.

چرا که در لال غیر رسمی هیچ مسئولیتی در قبال معامله ای که شما انجام می دهید نخواهند داشت.

گام پنجم خرید ملک در یونان

در این قسمت اسناد مالکیت امضا شده و شما وجه را به صورت کامل پرداخت خواهید کرد.

معمولاً در روز امضاء سند و انتقال رسمی مالکیت، ملک باید تحویل خریدار شود.

دقت داشته باشید که تحویل ملک به آینده موکول نشود.

بلکه همزمان با تنظیم و امضاء سند مالکیت بلافاصله، ملک خود را تحویل گرفته و الزاماً قفل درهای ورودی را تعویض کرده و به مدیر ساختمان ورود خود را اعلام نمایید. در هنگام انتقال سند رسمی دقت فرمایید که ملک بابت شارژ برق آب تلفن و سایر خدمات بدهی نداشته باشد و فیشهای تسویه حساب این مبالغ توسط فروشنده ارائه شده باشد.

حال شما مالک ملک در یونان هستید.

نوبت به اقدام بعدی اخذ اقامت دائم کشور یونان می رسد که در گام ششم از هفت گام خرید ملک در یونان نسبت به توضیح آن اقدام خواهیم کرد.

گام ششم خرید ملک در یونان

در این مرحله، با ارائه اسناد ملکی، وکیل رسمی شما، اداره مهاجرت را متقاعد خواهد نمود تا برای شما و اعضای خانواده کارت اقامت دائم یونان را صادر کند.

کارت اقامت دائم یونان در واقع همه حقوق شهروندی این کشور را به استثناء حق رای و حق انتخاب شدن در مدارج و مناصب عالی مملکتی به شما اعطا خواهد نمود.

برخورداری از سیستم یکپارچه بیمه خدمات درمانی اتحادیه اروپا امکان اخذ وام از بانک های اروپایی امکان شروع کسب و کار مناسب در یونان و سایر کشورهای اروپایی، امکان ادامه تحصیل رایگان فرزندان شما در یونان از مزایای داشتن کارت اقامت دائم یا موقت یونان است.

نکته جالب در موضوع اخذ اقامت با خرید ملک در یونان، اعطای اقامت دائم به والدین متقاضی که حال مالک ملک شده است و همسر وی می‌باشد.

در واقع این پرونده منجر به اخذ اقامت دائم سه خانواده خواهد شد.

  فروش ملک پس از اقامت یونان

قبل از اقدام به خرید ملک در یونان با مشورت وکیل رسمی می توانید مواردی را با خانواده‌های دیگر توافق نمایید.

به این صورت که یک نفر به عنوان متقاضی خرید ملک نفر اصلی شود از والدین خودتان و والدین همسر نیز مبالغی دریافت کنید تا امکان خرید ملک به مبلغ ۲۵۰ هزار یورو فراهم شود.

گام آخر هفت گام خرید ملک در یونان

اگر  املاکی که خریداری شده است را مازاد بر نیاز خانواده می دانید، حال می توانید با تجهیز ملک های خریداری شده و مبله کردن آنها درخواست اجاره از موسسات خدماتی نمایید.

به این منظور بهتر است در زمان انتخاب و خرید ملک دقت کنید چه ملک های خریداری شده شما در مناطق رفت و آمد توریست ها باشد.

یکی از این مناطق حوالی میدان سینتاگما است.
این میدان محل تردد همه توریست ها هست.

چراکه منطقه توریستی معروف آکروپلیس یونان حوالی این میدان قرار گرفته است.
پس از انتخاب محله نزدیک به این میدان می تواند راهگشای شما در امکان اجاره ملک خریداری شده باشد.

یا اگر تصمیم به کسب درآمد در یونان دارید:
بهتر است در مناطقی مانند گلیفادا یا ولیا گمینی اقدام به خرید املاک تجاری نمایید.

در هر صورت مشاورین زبده مهاجرتی دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری متخصص و با تجربه در امر مهاجرت یونان آماده ارائه خدمات مشاوره حقوقی به شما عزیزان هستند.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (36 امتیاز)

2 دیدگاه ها

  • سلام موسسه حقوقی مهر پارسیان
    کاشکی زودتر با شنا آشنا می شدم
    من به یک شرکت ایرانی مهاجرتی تو آتن مراجعه گردم
    این شرکت تو مسیر فرودگاه به آتن و بعد از گلیفاداست
    متاسفانه مشاوره درست برای خرید ملک یونان و دریافت اقامت بهم ندادن و ملکی که متعلق به یکی از آشناهای خودشون بود رو با قیمتی گران‌تر حدود سی درصد بالاتر از منطقه گلیفادا و وولی گمنی به من فروختند.
    موقع دریافت اقامت با توجه به تقلبی بودن قیمت ملک دجار مشکل شدیم که مدیر این موسسه مهاجرتی کلاهبردار ایرانی با پرداخت رشوه حلش کرد
    اما برای والدین همسرم اقدام کردم و حالا متوجه شدم حدود ۷۰ هزار یورو ازم کلاهبرداری شده.
    تو یونان شکایت کردم به جایی نرسید حالا میخوام به دکتر مهری وکالت بدم تا هم تو دادگاه یونان هم دادگاه ایران حقمون اعاده کنه

    • سلام و عرض احترام
      متاسفیم از اینکه باز هم یک شهروند ایرانی مورد کلاهبرداری و سوء استفاده موسسه حقوقی یا مهاجرتی قرار گرفته.
      مدارکتون رو ارسال کنید تا بتونیم راهکاری برای احقاق حق شما پیدا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *