این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

امروز با بررسی موضوع هفت گام تحصیل در آلمان در خدمت شما همراهان عزیز هستیم.

هفت گام تحصیل در آلمانآیا از شرایط صدور ویزای تحصیلی آلمان اطلاع دارید؟ چگونه می توان همزمان با تحصیل در آلمان ویزای کار نیز دریافت کرد؟ مشاور مهاجرتی متخصص در ایران کیست؟ خدمات موسسه حقوقی و داوری مهر پارسیان در زمینه مهاجرت چیست؟ وکیل مهاجرت به آلمان چه ویژگی دارد؟

آلمان یکی از جذاب ترین موقعیت ها برای دانشجویان بین المللی جهان می باشد و دارای دانشگاه های مختلفی با کیفیت و سطح علمی بالا می باشد. بخاطر تعداد زیاد دانشگاه ها، انتخاب صحیح دانشگاه کار آسانی نیست. به همین دلیل، مشاورین حقوق مهاجرت گروه وکلای مهر تهران، بر آن شده است تا گام های اساسی جهت درخواست ویزای تحصیلی آلمان را برای شما منتشر نموده و پاسخ سوالات شما درباره راه های مهاجرت به آلمان را ارائه نماید.

گام اول تحصیل در آلمان: جستجوی دانشگاه

کشور آلمان دارای دانشگاه های خصوصی و دولتی می باشد که شامل دانشگاه های علوم کاربردی ، هنر ، فیلم و موسیقی می باشد. حدود ۹۵% دانشگاه ها به صورت دولتی سرمایه گذاری شده اند و فقط ۵% آنها خصوصی هستند. اکثر دانشجویان به خاطر شرایط رایگان یا پرداخت ناچیز بابت شهریه ، در دانشگاه های دولتی ثبت نام می کنند.

گام دوم: تشخیص رشته تحصیلی و برنامه مطالعاتی

کشور آلمان دارای دوره ها و مدارک متعددی مانند مدرک لیسانس ، فوق لیسانس ، آزمون دولتی یا دکترا می باشد . نگاه مختصری به همه این مدارج بیاندازیم . مدرک کارشناسی ، اولین مدرک دانشگاهی و طول دوره آن ۴-۳ سال می باشد. اکثردوره ها به موضوع خاصی محدود نمی شوند هرچند امکان اخذ مدرک کارشناسی دوگانه نیز وجود دارد که شامل ۲ موضوع عمده یا یک موضوع عمده یا یک موضوع جزئی می باشد. اکثر مدارک کارشناسی شامل کارشناسی هنر، علوم و مهندسی می باشد. هفت گام تحصیل در آلمان

  اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت

گام سوم: مهارت زبان آلمانی

تحصیل در آلمان به زبان انگلیسیبخاطر اینکه ساختار زبان دانشگاه های آلمان در بیشتر رشته ها، زبان آلمانی می باشد، بهتراست تا حدودی با زبان آلمانی آشنا شوید تا بتوانید در کلاس ها شرکت کنید. عموما زبان آلمانی برای دانشجویان واحدهای بین المللی یا خاص بکار نمی رود . افرادی که فقط علاقه مند به تحصیل ۲-۱ ترم در آلمان می باشند دیگر نیازی به فراگیری زبان آلمانی ندارند . برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به اداره بین المللی دانشگاه مربوطه مراجعه کنید.

گام چهارم : هزینه های مرتبط

خرج تحصیل در آلمان برای دانشجویان بین المللی شامل هزینه های مختلف می باشد . بهتر است به بررسی هزینه های زندگی و تحصیلی در آلمان بپردازید.هزینه ترم توسط دانشجویان در تمامی دانشگاه های آلمان قابل پرداخت می باشد و هزینه های دوره با توجه به هزینه های اتحادیه دانشجویان و اداره دانشجویان برآورد می شود.

گام پنجم: درخواست پذیرش

افراد علاقه مند به تحصیل در آلمان باید از اصول و قوانین خاصی پیروی کنند.
آگاهی از ثبت نام در کدام دانشگاه آلمان و به چه صورت
برای اینکه بدانید در کدام دانشگاه و چگونه باید ثبت نام کنید باید به ۳ سوال زیر پاسخ دهید.

  • درکدام رشته علاقه مند به تحصیل در آلمان هستید؟
  • ازکدام دبیرستان و یا دانشگاه فارغ التحصیل شدم؟
  • کدام مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد مد نظر شماست؟

گام ششم: درخواست ویزا

دانشجویان برای ورود به آلمان نیاز به ویزا دارند. البته بستگی به مدت زمان اقامت شما دارد. دانشجویان بین المللی جویای تحصیل در آلمان به استثنا اتحادیه اورپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس، نیازمند ویزا هستند. این دانشجویان باید دارای آی دی کارت معتبر یا مدرک شناسایی معتبر برای سفر به آلمان باشند.

  لیست مشاغل مورد نیاز آلمان

گام هفتم: جستجوی مکان و اسکان دانشجویان

در مقایسه بادیگر کشورها، دانشجویان در کشور آلمان در هنگام ثبت نام، از امکانات اسکان برخوردار نیستند. پس بهتر است در مورد همه چیزتحقیق کنید. وضعیت اسکان دانشجویان مخصوصا پیدکردن مکانی با قیمت مناسب بسیار دشوار است. اجاره ماهیانه بزرگترین دغدغه دانشجویان است و حدود ۲۹۸ یورو در ماه باید هزینه کنند.

هفت گام تحصیل در آلمان

وقت سفارت آلمان

کار در آلمانبعد از اطمینان از دریافت پذیرش و تعیین محل سکونت در آلمان و تکمیل مدارک مورد نیاز، نوبت به دریافت وقت سفارت آلمان می رسد. تنها راه گرفتن وقت سفارت آلمان ، پرتال رسمی سفارت آلمان است. دقت شود که وقت مصاحبه ای را که در سیستم ثبت می کنید غیر قابل تغییر خواهد بود.

اگر در زمان مقرر مدارک شما ناقص باشد ویا درخواست خود را به سفارت ارایه ندهید، بعضا تا چندین ماه قادر به گرفتن دوباره وقت سفارت نخواهید بود.پس به گونه ای برنامه ریزی کنید که چند روز قبل از وقت مصاحبه سفارت ، تمامی مدارکتان کامل باشد.

در هنگام وارد کردن اطلاعات شخصی، از جمله نام ، نام خانوادگی و شماره گذرنامه بسیار دقیق باشید. کوچکترین اشتباهی برای شما دردسر ساز خواهد شد ،تمامی اطلاعات را با حروف و اعداد انگلیسی وارد کنید.

یکی از اشتباهات متداول هنگام وارد کزدن اطلاعات، شماره گذرنامه است. شماره گذرنامه فقط اعداد و شماره ها نیستند، به طور معمول شماره گذرنامه یک حرف لاتین به همراه اعداد می باشد.

اگر به اشتباه حرف لاتین را وارد نکنید، روز مصاحبه به شما اجازه ورود به سفارت داده نمی شود. البته اگر همچین اشتباهی مرتکب شدید با ما تماس بگیرید تا راهنماییتان کنیم.

  درخواست اقامت آلمان از طریق ازدواج

ایمیل شما بسیار مهم است، حتما از یک ایمیل صحیح و فعال استفاده کنید. زیرا سفارت آلمان، تاییدیه وقت مصاحبه را به ایمیل شما ارسال می کند. شما باید از آن پرینت گرفته و روز مصاحبه سفارت همراه خود داشته باشید

عکسی که روز مصاحبه به سفارت تحویل می دهید ، باید جدید بوده و متفاوت از عکس گذرنامه تان باشد

اگر قرار است فرزندتان همراه شما سفر کند و سنش کمتر از شانزده سال است. نیازی به گرفتن وقت سفارت آلمان ندارد اما فراموش نشود که در روز مصاحبه حتما همراه شما در سفارت حضور داشته باشد.

مشاورین مهاجرتی مهر پارسیان

جهت دریافت مشاوره حقوقی مهاجرت و مشاوره جهت تکمیل فرم های تحصیلی دانشگاه های آلمان و مدارک مورد نیاز سفارت آلمان در تهران، با گروه مشاورین مهاجرتی مهر پارسیان همکار گروه وکلای مهر تماس بگیرید.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (21 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *