با موضوع نحوه پر کردن فرم های لاتاری آمریکا همراهتان هستیم.

نحوه پر کردن فرم های لاتاری آمریکالاتاری آمریکا و نحوه شرکت در لاتاری آمریکا

دولت آمریکا طبق قانون این کشور هر ساله قرعه کشی برای ویزای آمریکا (گرین کارت آمریکا)، لاتاری برگزار میکند، تحت عناوین دیگر مانند ویزای مهاجرت (قرعه کشی گرین کارت)، قرعه ی کشی ویزای آمریکا (لاتاری)، یا قرعه کشی مهاجرت به آمریکا شناخته میشود.

شما می‌توانید در صورت انتخاب یا برنده شدن در این قرعه کشی از ویزای کشور آمریکا برخوردار شوید.

این قرعه کشی هر ساله توسط وزارت امور خارجه آمریکا مدیریت و طبق قانون ایالت متحده بطور اخص قانون۲۰۳ سی قانون مهاجرت و ملیت آمریکا انجام(INA) می‌شود.

طبق این قانون مهاجرت به آمریکا را از طریق شرکت و انتخاب در قرعه کشی ویزای آمریکا و گرفتن ویزا توسط افراد واجد الشرایط (طبق آمار ورودی پنج ساله مهاجر کشور مبداشان به کشور آمریکا) و معیارهای دیگر که ذکر خواهد شد، فراهم میکند.

در این برنامه سالانه معمولا به طور میانگین ۵۰۰۰ تا ویزا ارایه میشود که این شرایط ساده ای را برای افرادی که مشکلاتی برای مهاجرت دارند فراهم می آورد.
اما به دلیل بالا بودن تعداد متقاضیان و شرایط زمینه ای ابلاغ شده از سوی دولت آمریکا ، واجد شرایط قرار گرفتن در قرعه کشی به ویژه لاتاری کمی سخت پیش بینی می‌شود.
نحوه پر کردن فرم های لاتاری آمریکا

ثبت نام در لاتاری برای اخذ گرین کارت آمریکا

کشورهای واجد الشرایط و غیر واجد الشرایط هرساله قبل از شروع برنامه قرعه کشی اعلام می‌شود که متغیر است: این کشورها براساس مناطق جغرافیایی دسته بندی و معرفی می‌شوند که معیار تقسیم بندی بر اساس میزان ورودی هر کشور در طی پنج سال اخیر است که اگر بیش از میزان باشد بنابراین این کشور واجد شرایط برای شرکت در قرعه کشی نخواهد بود.

در کل سهم هر منطقه یا کشور در قرعه کشی با توجه به تعدادشان میانگین ۷% ویزا در برنامه DV می‌باشد.

البته لازم است به این نکته اشاره شود که همه شانس مساوی در این برنامه دارند. نکته حایز اهمیت دیگر این است به دلیل مزایا و درخواست‌های زیاد برای شرکت در برنامه لاتاری هرساله خدمات ومشاوره‌های زیادی در سطوح مختلف جهان و توسط افراد زیادی ارایه می‌شود که بغیر از مشکلات متعددی که به وجود میاورند اغلب قانونی نیستند مخصوصا اگر هزینه‌ای هم دریافت شود زیرا تمام اطلاعات لازم و معتبر توسط سایت‌های رسمی دولت آمریکا و با مشاوره‌های رایگان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد که تمامی مراحل درخواست و پر کردن فرم می‌تواند به راحتی توسط خود شخص با توجه به الزامات و در مدت زمان کوتاهی بدون هیچ هزینه‌ای انجام شود.

  ثبت نام لاتاری 2023 آمریکا

در آخر به مزیت‌های گرفتن ویزای آمریکا برای دریافت گرین کارت آمریکا اشاره می‌کنیم: استفاده از تمام مزایای اقامت دایم آمریکا مانند بهداشت، کار، آموزش و پرورش و…. حتی در صورت تمایل امکان درخواست برای شهروندی در آمریکا می‌باشد.

می‌توانید اطلاعات بیشتر را از طریق سایت‌های معتبری که در ادامه عنوان می‌شوند بدست آورید.
نحوه پر کردن فرم های لاتاری آمریکا

چگونه می‌توانیم برای لاتاری ثبت نام کنیم؟

ثبت نام لاتاریبا مراجعه به سایت به قسمت ثبت نام برای لاتاری یا قرعه کشی ویزای مهاجرتی وارد شوید و شروع به ورود اطلاعات صحیح در فرم مربوطه شوید یادتان باشد اینکار را خودتان در طول چند دقیقه با رعایت الزام‌های اشاره شده می‌توانید انجام دهید. در هر قسمت راهنماهایی برای اطلاع از الزامات مانند نحوه ارسال عکس و وارد کردن اطلاعات موجود می‌باشد که درصورت داشتن سوال به ان قسمت می‌توانید مراجعه کنید.

* اطلاعیه وضعیت افراد پذیرفته شده از ۲ می تا ۳۰ سپتامبر بر روی سایت می‌باشد، اگر برنده شده باشید می‌توانید از این طریق مطلع شوید و هیچ گونه ایمیلی به شما از طرف سفارت فرستاده نمی‌شود.
می‌توانید ادامه روند و الزامات و تاریخ مصاحبه برای گرفتن ویزا را در قسمت ESC چک کنید.

وزارت مرکز کنسولگری کنتاکی روند امور برای کسانی که انتخاب شده‌اند تا زمان مصاحبه را اطلاع و انجام می‌دهد. ضمنا هزینه‌های روادید و ویزاها و …باید به صندوق همین نهاد فرستاده شود و کسانی که برای بررسی وضعیت اقامت خود در آمریکا آمده‌اند باید روند و هزینه‌های خود را از طریق USCIS در آمریکا دنبال کنند.

اگر با وجود اقامت برای مصاحبه و ویزا انتخاب شوم می‌توانم اقدام کنم؟

بله، شما به عنوان نوع دیگری از متقاضی برای ویزا و بررسی وضعیت و تنظیم موقعیت خود طبق ماده 245INA شناخته می‌شوید. باید به USCIS درخواست دهید تا وضعیت شما برای اقامت دایم بررسی شود.

  لاتاری آمریکا چیست

البته باید مطمین شوید که USCIS می‌تواند تمام روندهای مربوطه را طی کند یا به طور کامل پرونده شما را تکمیل کند تا تاریخ قبل از ۳۰ سپتامبر که شما بتوانید به عنوان متقاضی شایسته در برنامه DV شرکت کنید زیرا دولت هیچ تقاضای مجدد یا درخواست تنظیم وضعیت مجدد در بعد نیمه شب را تصویب نمی‌کند به هیچ وجه فرصت مجدد داده نمی‌شود.
نحوه پر کردن فرم های لاتاری آمریکا

چه مدت میتوانم برای گرفتن ویزا بعد از انتخا ب در قرعه کشی اقدام کنم؟

فقط در مدت یکسال حقوقی_مالی آمریکا فرصت دارید اقدام فرمایید. بنابراین انهایی که واجد شرایط شناخته می‌شوند بهتر است در اسرع وقت اقدام کنند. بدون استثنا: همه متقاضیان باید درخواست خود را تا پایان سال ارایه دهند. هیچ ارفاق یا فرصت بیشتری به سال اینده داده نمی‌شود. مدت زمان مقرر برای متقاضیان در وبسایت EDV بین ۴ تا۶ هفته قبل از قرار ملاقات برنامه‌ریزی شده اعلام می‌شود.

اطلاعات الزامی برای پر کردن فرم در لاتاری

فرم لاتاری

فرم ثبت نام لاتاریبرای ثبت نام در برنامه DV می‌توانید به قسمت نرم‌افزار آنلاین برای ثبت مشخصات مربوطه رفته و فرم مربوطه را پر کنید این فرم هر سال در تاریخ مورد نظر اعلام می‌شود و در محدوده زمانی مشخصی می‌توانید آن را پر کنید امسال فرصت ارایه درخواست و پر کردن فرم به شما داده می‌شود (اگر تمام موارد فرم را کاملا پر نکنید در نتیجه فرم ثبت نمی‌شود و در نهایت درخواستتان رد خواهد شد).

یادتان باشد بعد از پر کردن فرم شماره پیگیری به شما فرستاده می‌شود که برای بررسی ادامه روند باید حتما آن را به یاد داشته باشید. همچنین اگر شماره پیگیری را نداشته باشید از موافقت شدن با درخواستتان و زمان مصاحبه ویزای مهاجرتی و…باخبر نمی‌شوید.

1- نام، نام خانوادگی، نام میانی، (عینا باید مانند نام درج شده در پاسپورت شما باشد)
2- تاریخ تولد به ترتیب روز/ماه/سال
3-جنسیت
4- شهر محل تولد (همان کشوری که در آن به دنیا آمدید)
5- کشور محل تولد
6- یادتان باشد کشور ذکر شده باید طبق سهمیه اعلام شده کشور آمریکا و طبق لیست اعلام شده واجد شرایط باشد. اگر کشور واجد شرایط باشد دستورالعمل‌های بعدی برای شما فعال می‌شود. اگر شما از کشور دیگری به غیر از کشور محل تولدتان واجد شرایط هستید باید برای اطلاعات بیشتر به سایت مراجعه فرمایید.
7-عکس‌های ورودی شما: اطلاعات فنی عکس را مرور و مشاهده فرمایید و از عکس‌ها اطمینان حاصل کنید.
8-آدرس پستی: آدرس ۱ و ۲ پستی / شهر / استان / کشور / کد پستی ایالت / کشور
9-کشوری که در حال حاضر در آن اسکان دارید و زندگی می‌کنید
10- شماره تلفن (اختیاری)
11- ایمیل: ارایه آدرس ایمیلی که مستقیما به آن دسترسی دارید. شما اطلاعاتی یا نتایجی را از این طریق قادر به ارسال یا دریافت نمی‌باشید با این حال با این حال در مراحل بعدی و در صورت انتخاب شدن شما برای اطلاع از زمان و جزییات مصاحبه ویزا و لزوم اقدامات بعدی و… به کار می‌آید.
نحوه پر کردن فرم های لاتاری آمریکا

  تنفیذ طلاق خارجی در ایران

12- بالاترین مدرک تحصیلی شما تا این تاریخ باید ذکر شود
یکی از سطوح تحصیلی زیر:
1- تنها مقاطع ابتدایی
2- دبیرستان بدون اخذ مدرک
3- مدرک دبیرستان
4- آموزشگاه فنی حرفه ای_هنرستان
5- دوره‌های دانشگاهی
6- مدارک دانشگاهی
7- دوره‌های تخصصی سطوح بالاتر‌
8- کارشناسی
9- برخی سطوح دوره دکتری
10- دکترای تخصصی

12-وضعیت تاهل

  • مجرد
  • متاهل
  • جدایی
  • بیوه
  • طلاق قانونی

13- تعداد فزرندان: + شامل: نام/تاریخ تولد/محل تولد/تمامی فرندان بیولوژیکی فرزند خوانده‌ها یا فرزندهایی که به سرپرستی گرفته‌اید توسط شما به تصویب برسد. سن کودکان زیر ۲۱ سال در زمان وارد کردن اطلاغات یا پر کردن فرم و همچنین اطلاعات همسر خود به همین صورت تکمیل گردد.

حتی اگر آنها از شما جدا زندگی می‌کنند باز لازم است اطلاعاتشان مطرح شود، یا حتی اگر نمیخواهند با شما مهاجرت کنند. فرزندان متاهل و کودکان بالای ۲۱ سال واجد شرایط برای شرکت در برنامه DV نیستند.

با این حال قوانین کشور آمریکا از بعضی کودکان با شرایط خاص و نیازمند مراقبت‌های پزشکی یا حمایت از طریق موسسه حمایت و مراقبت از کودکان مورد خمایت خود قرار می‌دهد اگر فرزند یا همسر شما در حال حاضر در آمریکا اقامت دارند نیاز به ارسال اطلاعات نیست زیرا واجد شرایط برای ویزا DV نمی‌باشند. اگر یک مورد هم رعایت نشود درخواست شما رد می‌شود.

14-اطلاعات همسر: نام /نام خانوادگی /تاریخ تولد/جنسیت/محل تولد/کشور محل نولد/عکس
*حتی اگر قصد دارید قبل از درخواستتان طلاق بگیرید. عدم ارایه اطلاع صحیح منجر به رد درخواست شما می‌شود.

15-تمامی اطلاعات تک تک فرزندان مذکور در بند ۴ بصورت جداگانه در این بخش بصورت کامل و صحیح ارایه شود.

  وضعیت ارث ایرانیان خارج از کشور

موسسه حقوقی و مهاجرتی مهر پارسیان با همکاری با وکلا متخصص می‌تواند بهترین‌ها را در زمینه امور مهاجرتی برای شما عزیزان به ارمغان بیاورد
نحوه پر کردن فرم های لاتاری آمریکا

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (16 امتیاز)

4 دیدگاه ها

  • سلام. وقت بخیر. ببخشید یه سوالی داشتم. من تو زمان تعیین شده موفق به ثبت نام لاتاری نشدم. آیا دوباره فرصت ثبت نام برای افرادی که از ثبت نام جا موندن وجود داره؟

    • سلام. خیر. در سال فقط یک بار امکان ثبت نام وجود دارد. جهت کسب اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید

  • سلام. آیا در صورتی که عکس نامناسبی را برای ثبت نام لاتاری آپلود کنیم و مورد تایید نباشد، اخطار داده می‌شود تا عکس را ویرایش کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *