این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

در این مقاله با عنوان مهاجرت تحصیلی به کره جنوبی با شما عزیزان همراه هستیم.

مهاجرت تحصیلی به کره جنوبیکره جنوبی کشوری با آب و هوایی مطلوب، واقع در قاره آسیا می‌باشد. ایرانیان بسیاری در شهرهای این کشور، از جمله سئول، بوسان و اینچئون زندگی می‌کنند.

کره جنوبی دارای دانشگاه‌‍‌های خوبی با سطح علمی بسیار بالا می‌باشد. این کشور سالانه هزاران دانشجوی بین‌المللی را از نقاط مختلف آسیا پذیرش می‌کند. جمعیت کل کره جنوبی حدود 52 میلیون نفر می‌باشد که پایتخت آن شهر سئول می‌باشد. واحد ارز در این کشور نیز وون می‌باشد.

از شهرهای مهم کشور کره جنوبی می‌توان سئول، اینچئون، سئونگنام، سوون، دئگو و بوسان را نام برد که اکثر ایرانیان در این شهرها سکونت دارند. کشور کره جنوبی به صورت کل، از لحاظ پیشرفت اقتصادی، خدمات اجتماعی، نرخ بیکاری، سطح آموزش، دانشگاه‌ها و غیره، دارای شرایط مطلوبی است.

این کشور، جزو کشورهایی می‌باشد که متقاضیان مهاجرت می‌توانند جهت کار، تحصیل و یا سرمایه گذاری به آنجا مهاجرت کنند. ما نیز در این مقاله قصد داریم تا مبحث مهاجرت تحصیلی به کره جنوبی را با شما مخاطبان گرامی مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم. پس لطفا با ما همراه باشید.

سوالات مهم در زمینه مهاجرت تحصیلی به کره جنوبی

  1. آیا مهاجرت به کره جنوبی از طریق تحصیل امکان‌پذیر است؟
  2. آیا می‌توان بدون داشتن مدرک زبان در کره جنوبی تحصیل کرد؟
  3. آیا تحصیل در کره جنوبی رایگان است؟
  4. شرایط تحصیل در کره جنوبی برای ایرانیان چگونه است؟
  5. اقامت پس از تحصیل و شرایط کاریابی در کره جنوبی به چه صورت است؟
  6. هزینه تحصیل در کره جنوبی چقدر است؟
  7. چه مدارکی جهت مهاجرت تحصیلی به کره جنوبی لازم است؟
  8. آیا داشتن وکیل در زمینه مهاجرت تحصیلی به کره جنوبی الزامی می‌باشد؟
  اجرای اسناد خارجی در ایران

آیا مهاجرت به کره جنوبی از طریق تحصیل امکان‌پذیر است؟

ویزای دانشجویی کره جنوبیبله. مهاجرت به این کشور از طریق تحصیل برای افرادی که موفق به پذیرش دانشگاه شوند، امکان‌پذیر می‌باشد. تحصیل کردن در تمامی مقاطع دانشگاهی کره جنوبی، نیز امکان‌پذیر می‌باشد.

با توجه به اینکه دانشگاه‌های کشور کره جنوبی دارای سطح علمی بالایی می‌باشد، به همین دلیل، دانشجویان بین‌المللی بسیاری نسبت به تقاضای پذیرش دانشگاه‌های این کشور نیز اقدام می‌نمایند.

آیا می‌توان بدون داشتن مدرک زبان در کره جنوبی تحصیل کرد؟

پاسخ این سوال واضح می‌باشد. باید عنوان نمود که، خیر. فرد متقاضی ویزای تحصیلی کشور کره جنوبی، بدون داشتن مدرک آیلتس امکان تحصیل در این کشور را نخواهد داشت. فرد متقاضی باید حداقل موفق به کسب نمره 5.5 شود.

آیا تحصیل در کره جنوبی رایگان است؟

خیر، تحصیل در کره جنوبی برای دانشجویان خارجی به صورت رایگان نمی‌باشد. ولی افراد دانشجو، این توانایی را دارند تا از بورسیه‌های تحصیلی مختلفی جهت کاهش هزینه‌های تحصیل خود نیز استفاده نمایند.

بورسیه‌های تحصیلی در کشورکره جنوبی به واسطه داشتن رزومه‌های علمی و تحقیقاتی بسیار خوب صورت می‌گیرند و به طور معمول، بخشی از هزینه‌های تحصیلی و زندگی فرد دانشجو در مقطع دکترا را شامل می‌شوند.

شرایط تحصیل در کره جنوبی برای ایرانیان چگونه است؟

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی در کل دنیا، جذب تحصیل در کشور کره جنوبی می‌شوند. دانشجویان خارجی که می‌خواهد به تحصیل در کره جنوبی بپردازند، باید ویزای تحصیلی در سفارت و یا کنسولگری کره جنوبی در کشور خود درخواست نمایند.

فرد متقاضی، باید بلافاصله بعد از دریافت نمودن نامه پذیرش از دانشگاه، جهت ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایند. به واسطه ویزای کوتاه مدت کره جنوبی می‌توان در دوره‌های کوتاه مدت از جمله دوره‌های زبان تا حداکثر به مدت 90 روز شرکت نمود.

اگر فرد متقاضی زمان کافی جهت درخواست ویزای تحصیلی کره جنوبی را دارا نباشد، این توانایی را دارد تا با این ویزا وارد کشور شود و ویزای کوتاه مدت را به ویزای تحصیلی تبدیل نماید.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

در صورتی که فرد متقاضی قصد داشته باشد تا به مدت بیش از 90 روز به تحصیل در کره جنوبی بپردازد، باید جهت اخذ ویزای تحصیلی D2 تقاضا نماید، که این ویزا برای کل دوره تحصیلی متقاضی، دارای اعتبار است.

متقاضی، جهت درخواست ویزای تحصیلی به نامه پذیرش از دانشگاه نیازمند می‌باشد و جهت دریافت این نامه پذیرش باید حداقل شهریه دو ترم را پرداخت کند.
دانشجویان ایرانی نیز این توانایی را دارند تا به واسطه داشتن رزومه تحصیلی مناسب و همچنین مدرک زبان انگلیسی، جهت اخذ پذیرش دانشگاه‌های کره جنوبی اقدام کنند.

نکته‌ای که باید به آن توجه نمود این است که، شرایط سنی جهت مهاجرت تحصیلی به کره جنوبی مطابق با دانشگاهی که از آن پذیرش می‌گیرند نیز متفاوت می‌باشد.
افراد متقاضی تحصیل در کره جنوبی می‌توانند با مدرک دیپلم با توجه به سطح زبان، مدرک تحصیلی و ریز نمرات آن‌ها، از دانشگاه‌های کره جنوبی پذیرش دریافت کنند و مشغول به تحصیل شوند.

اقامت پس از تحصیل و شرایط کاریابی در کره جنوبی به چه صورت است؟

کار در کره جنوبیفردی که از طریق ویزای تحصیلی به کره جنوبی مهاجرت می‌کند، بعد از اتمام دوره تحصیل در صورتی که بتواند شغل مورد نظر خود را پیدا کند و کارفرمایی او را استخدام نماید، می‌تواند موفق به اخذ ویزای کاری و همچنین تمدید اقامت خود در این کشور شود.

بنابراین، اخذ ویزای تحصیلی در کره جنوبی منجر به اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور نمی‌شود. در این کشور به دانشجو این فرصت داده می‌شود تا در حین تحصیل به صورت موقت به کار مشغول شود.

سپس، بعد از آنکه فرد دوره تحصیل خود را به پایان رساند، به او زمان داده می‌شود تا به دنبال شغلی متناسب با مدرک و رشته تحصیلی خود باشد. دانشجو قادر است تا در این مدت، کارفرمایی پیدا کند و نوع ویزای خود را به کاری تغییر دهد.

  نحوه تنظیم قراردادهای بین المللی

هزینه تحصیل در کره جنوبی چقدر است؟

هزینه تحصیل در کره جنوبی را نمی‌توان برای تمامی افراد به صورت یکسان دانست. چرا که شهریه دانشگاه‌ها با توجه به رشته، مقطع تحصیلی و دانشگاهی که دانشجو در آن مشغول به تحصیل می‌شود نیز متفاوت می‌باشد.

به طور میانگین می‌توان گفت، فرد دانشجو در دوره لیسانس دانشگاه‌های کشور کره جنوبی حدودا 6500 دلار آمریکا در سال باید شهریه پرداخت نماید.

چه مدارکی جهت مهاجرت تحصیلی به کره جنوبی لازم است؟

مدارکی که جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور کره جنوبی مورد نیاز هستند، به شرح ذیل می‌باشند:

  • پاسپورت معتبر
  • یک قطعه عکس
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • گواهی یا آخرین مدرک تحصیلی
  • پرداخت هزینه ویزا
  • گواهی رسمی پذیرش از رئیس دانشگاه
  • نامه قبولی در دانشگاه
  • صورت حساب بانکی یا گواهی بورسیه

ممکن است جهت اخذ ویزای تحصیلی کره جنوبی، از فرد متقاضی خواسته شود تا بر اساس رشته و دانشگاه انتخابی، مدارک دیگری را هم ارائه دهد.

همچنین دانشجویانی که قصد انجام تحقیقات در دانشگاه‌های این کشور را دارند، ممکن است مدارکی از جمله، طرح کلی و موضوع تحقیق، ضمانت‌نامه امنیت شخصی‌، گواهی و یا مدرک تحصیلی از آخرین موسسه آموزشی از آن‌ها خواسته شود.

آیا داشتن وکیل در زمینه مهاجرت تحصیلی به کره جنوبی الزامی می‌باشد؟

داشتن وکیل در زمینه مهاجرت تحصیلی به کره جنوبی الزامی نمی‌باشد و فرد متقاضی خود می‌تواند به تنهایی زمان زیادی را به مطالعه و تحقیق در مورد قوانین مهاجرتی مربوط به کشور کره جنوبی بپردازد.

اما وکیل متخصص به واسطه تجربه‌ای که در این زمینه دارد، می‌تواند اطلاعات مورد نیاز را به صورت دقیق در اختیار فرد متقاضی قرار دهد و او را در این زمینه کمک کند تا هرچه سریع‌تر به نتیجه دلخواه خود برسد.

  اجرای اسناد خارجی در ایران

بنابراین، ما موسسه حقوقی مهاجرتی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری، که دارای بهترین و با تجربه‌ترین وکلا در زمینه مهاجرت تحصیلی به کره جنوبی می‌باشد را به شما معرفی می‌کنیم.

جهت برقراری ارتباط با وکیل متبحر در زمینه مهاجرت تحصیلی به کره جنوبی و همچنین دریافت نوبت مشاوره، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهاجرتی مهر پارسیان تماس حاصل نمایید.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهید

2 دیدگاه ها

  • سلام. من قصد مهاجرت به کره جنوبی از طریق ویزای تحصیلی دارم. البته برادرم شرکتشون از طریق کار میتونن برام انجام بدن. ولی شرایط خیلی سختی داره انگار. واسه همین میخواستم ازتون بپرسم ببینم از طریق تحصیل میتونم به کره جنوبی مهاجرت کنم؟ من شنیدم شرایط گرفتن ویزای تحصیلی راحت تر از ویزای کاره.

    • سلام عرض ادب و احترام

      نمی‌توان یک نسخه را برای همه تجویز نمود. آسان بودن و یا سخت بودن روش مهاجرت کاملا بستگی به شرایط شما دارد.
      جهت بررسی شرایط خود می‌توانید از وکلای موسسه حقوقی مهاجرتی مهر پارسیان کمک دریافت نمایید.

      محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *