با بررسی موضوع مهاجرت به کانادا در خدمت شما همراهان گرامی هستیم.

مهاجرت به کانادامهاجرت به کشور کانادا، واقع در آمریکای شمالی، با توجه به شرایط مناسب کاری، استاندارد های بالای زندگی، اقتصاد پایدار با وجود سرمای هوا، به یکی از رویاهای جوانان جویای آینده‌ای درخشان و قابل اطمینان تبدیل شده است. اکثریت مهاجران، با قصد اخذ کارت شهروندی کانادا به این کشور با هر روش و به هر قیمتی مهاجرت می‌کنند. با توجه به سیل عظیم مهاجران به کشور کانادا، قوانین مهاجرت از سال 1947 به بعد به ویژه در سال 1976 و نیز در سال 2002 با تغییراتی چند رو به رو گردید.

دپارتمان مهاجرت و حقوق بین ‌الملل طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری و حضور کارشناسان ارشد حقوق بین ‌الملل، با توجه به نیاز روزافزون دنیای مهاجرت به اطلاعات جدید، موثق و البته حقوقی در زمینه قوانین مهاجرت و آمار و ارقام، درصدد برآمده است تا مطالبی را در حوزه مهاجرت به تمامی کشورها آماده سازد. در این مطلب به موضوع مهاجرت به کانادا با محوریت آمار و ارقام در حوزه مهاجرت، انواع مهاجرت، اخذ شهروندی و تابعیت کانادا و هزینه‌های زندگی در کانادا پرداخته شده است.

روش ‌های مهاجرت به کانادا

در مجموع شش گونه مهاجرت به کشور کانادا وجود دارد: مهاجرت خانوادگی (پیوست به خانواده درجه‌ی اول که اقامت دائم کانادا را داشته باشند)، مهاجرت اقتصادی (متخصصین و فعالان تجاری)، پناهندگی، مهاجرت بشردوستانه، مهاجرت تحصیلی و مهاجرت با اهداف گردشگری.  در سال 2016، حدود 296.346 مورد برای دریافت اقامت دایم کانادا اقدام نموده‌اند و این یعنی افزایش در مقایسه با سال 2015 (271.845 نفر). از میان این افراد، 53 درصد جزو مهاجران اقتصادی به همراه خانواده ‌هایشان، 26 درصد از موارد از نوع مهاجرت خانوادگی، 20 درصد پناهنده و 1 درصد از نوع بشردوستانه بوده‌اند.

  اخذ اقامت کانادا از طریق خرید ملک

در پی تغییرات به منظور کنترل مهاجرت به کانادا و جلوگیری از عواقب منفی آن، اداره مهاجرت و شهروندی کانادا تغییراتی را در سال 2008 با کاهش دسته‌ بندی ‌های مهاجرت نیروهای متخصص در کنار اعمال محدودیت در طرفیت پذیرش ایجاد کرده است.

مهاجرت نیروهای متخصص به کانادا

روش سریع برای مهاجرت شغلی به کانادانیروهای متخصص از دو طریق برنامه فدران نیروهای متخصص و برنامه نیروهای متخصص کبک به کشور کانادا مهاجرت می‌کنند. البته لازم به ذکر است که این نوع از مهاجرت در حال حاضر از طریق سیستم ورود سریع (Express Entry) انجام می‌شود. افراد پس از ثبت نام در این سیستم با کسب امتیاز لازم (470 امتیاز) ، اجازه اقدام (ITA) برای هر یک از برنامه‌های مذکور را کسب می‌نمایند.

سیستم ورود سریع از تاریخ 1 ژانویه سال 2015 از سوی اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) به منظور تسهیل روند مهاجرت نیروهای متخصص و دریافت ویزا طراحی شده است. افراد بر اساس دانش زبان انگلیسی و فرانسوی، تحصیلات، تجربه کاری، مهارت ‌ها، سن، وضعیت تاهل و پیشنهاد کاری از کانادا امتیاز لازم (67 امتیاز) را باید کسب نمایند. افرادی که متقاضی شرکت در این برنامه هستند می‌توانند پس از کسب امتیاز لازم و دریافت کارت اقامت دایم در هر یک از شهرهای کانادا کار کرده و نیز اقامت داشته باشند.

شهر کبک به عنوان بزرگترین ایالت کانادا، برنامه خاص خود را با عنوان برنامه مهاجرت متخصصین کبک داشته و لذا معیارهای متفاوتی از برنامه فدرال تعیین شده است. معیارهایی همچون تحصیلات، دانش زبان (فرانسوی)، تجربه کاری، سن و امکان سکونت در برنامه مهاجرت متخصصین کبک به عنوان یکی از برنامه‌های ایالتی کانادا (PNP) وجود دارد.

  ویزای اسپانسرشیپ کانادا

سایر ایالت ‌های کانادا نیز همچون آلبرتا، بریتیش کلمبیا، مانیتوبا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا، انتاریو، جزیره پرنس ادوارد، ساسکاچوان، سرزمینهای شمال غربی و یوکون برنامه ایالتی ارایه می‌دهند. بدین ترتیب متقاضیان هر یک از ایالت‌ها تنها امکان کار و اقامت در همان ایالت منتخب را دارند.

برنامه اقامت موقت نیروهای کار خارجی

کشور کانادا علاوه بر ارایه برنامه‌هایی برای جذب نیروهای متخصص با اعطای اقامت دایم، برنامه‌ای را برای جذب نیروهای عادی خارجی با اعطای اقامت موقت نیز تهیه نموده است. در این برنامه افراد اجازه اقامت و کار به مدت تنها 3 سال در کانادا را دارند. در سال 2012، بیش از 200 هزار نفر برای این برنامه ثبت نام نموده‌ اند. این آمار سه برابر آمارها در سال 2002 بوده است.مهاجرت به کانادا

تحصیل در کانادا

اقامت دائم کانادا از راه مهاجرت تحصیلیمدارس در کانادا در دو نوع عمومی و خصوصی فعالیت می‌کنند. در این میان، مدارسی نیز هستند که صرفا برای آموزش با محوریت مذاهب خاصی مانند کاتولیک فعالیت می‌کنند. زبان تدریس در مدارس انگلیسی و در برخی شهرها به ویژه کبک و اونتاریو فرانسوی نیز می‌باشد. کودکان در سن 5 سالگی وارد مقطع پیش دبستانی (Senior Kindergarten) شده و از سن 6 سالگی وارد مقطع تحصیلی ابتدایی (Grade one) می‌شوند. تحصیل در مدرسه تا کلاس دوازدهم و تا سن 17 سالگی 18 ادامه دارد (البته در شهر کبک دانش‌آموزان یکسال زودتر از سایر ایالت‌ ها از مدرسه فارغ ‌التحصیل می‌شوند). پس از آن دانش ‌آموزان، وارد کالج یا دانشگاه می‌شوند.

هزینه‌های تحصیل در مدارس عمومی از 13 تا 14 هزار دلار کانادا و در کالج‌های خصوصی حدود 20 هزار دلار کانادا می‌باشد.

  تحصیل در دانشگاه‌های کانادا

اخذ کارت شهروندی کانادا

افراد با رعایت شرایط ذیل می‌توانند درخواست خود برای اخذ کارت شهروندی کانادا را ثبت نمایند:

  • داشتن اقامت دایم کانادا
  • اقامت در کانادا به مدت حداقل 1095 روز در طول 5 سال
  • پرداخت مالیات
  • تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • موفقیت در آزمون شهروندی
  • اثبات عدم سوپیشینه

کودکی که در کشور کانادا متولد می‌شود، تنها در صورتی می‌تواند شهروندی کانادا را اخذ نماید که یکی از والدین شهروند کانادا و یا دارای کارت اقامت دایم کانادا باشد.

هزینه ‌های زندگی در کانادا

هزینه‌ های زندگی در کانادا شامل خوراک، پوشاک، مسکن، حمل و نقل، هزینه ‌های جانبی شامل اینترنت، آب و برق و غیره و هزینه ‌های مربوط به مدرسه کودکان می‌باشد. در مجموع می‌توان میانگین هزینه‌ ها را به شرح زیر در نظر گرفت:

رستوران: حدود 62 دلار کانادا برای دو نفر برای 3 وعده غذایی
حمل و نقل: بلیت یک طرفه با قیمت حدود 3.20 دلار کانادا
آب و برق، سیستم گرمایشی و سرمایشی: 143 دلار کانادا
اینترنت: 72 دلار کانادا
اجاره: 1.237 دلار کانادا برای یک واحد آپارتمان یک خوابه

خدمات موسسه حقوقی و داوری بین ‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان

موسسه حقوقی و داوری بین ‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری و حضور گروه وکلای مهر، با همکاری وکلا و موسسات مهاجرتی بین ‌المللی در سراسر دنیا، آماده ارایه مشاوره تخصصی و حقوقی در زمینه مهاجرت به کانادا و امور مربوط به خرید و فروش ملک در کانادا، تحصیل در کانادا، مهاجرت کاری به کانادا، اخذ اقامت دایم کانادا و دیگر امور مهاجرتی به هموطنان عزیز در سراسر ایران و سایر کشورها می‌باشد. برای اخذ مشاوره تخصصی با کارشناسان ارشد در دپارتمان مهاجرت در تماس باشید.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *