این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

با بررسی موضوع مهاجرت به فرانسه در خدمت شما همراهان گرامی هستیم.

مهاجرت به فرانسهبه جرات می‌توان کشور فرانسه را یکی از بزرگترین کشورهای اروپایی با تاریخ غنی و فرهنگ احترام به حقوق بشر دانست. اگرچه زبان رسمی کشور فرانسه، زبان فرانسوی است، به واسطه مهاجرت ملل مختلف به این کشور به ویژه در سال‌ های اخیر با توجه به تغییرات و نابسامانی‌ ها مانند جنگ و بحران‌ های اقتصادی کشورهای جهان سوم، شنیدن زبان‌ های دیگر در اجتماع جای تعجب ندارد.

در حال حاضر کشور فرانسه عضو اتحادیه اروپا و حوزه شنگن بوده و واحد پول این کشور به تبع اتحادیه اروپا، یورو می‌باشد. همین امر، مهاجرت به کشور فرانسه به منظور بهره‌ مندی از مزایای اقامت در این کشور را به هدف بسیاری از جوانان و خانواده ‌های ایرانی تبدیل شده است. بیشترین تعداد مهاجران به فرانسه از کشورهای اتحادیه اروپا (45%) و از کشورهای آفریقای شمال غربی (30%) می‌باشد. اغلب مهاجران، شهر پاریس، مقر برج ایفل و موزه لوور و سپس شهرهای لیون و مارسی را برای اقامت خود انتخاب می‌کنند.

وزارت امور خارجه در کشور فرانسه وظیفه هدایت امور مهاجرتی را بر عهده دارد. وجود قوانین سخت مهاجرتی در فرانسه، در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، اخذ اقامت فرانسه را کمی دشوار ساخته است. به طوری که طبق قانون ورود و اقامت خارجیان، برای اقامت بیش از 3 ماه در کشور فرانسه، شما موظف به اخذ اجازه‌ی اقامت موقت هستید.

موسسه حقوقی و داوری بین ‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری، با همکاری وکلا و موسسات مهاجرتی بین‌ المللی در کشور فرانسه، و وکیل مهاجرت مورد تایید سفارت فرانسه در تهران، ارایه ‌دهنده‌ی مشاوره حقوقی و تخصصی در زمینه مهاجرت به فرانسه می ‌باشد.

  تحصیل رایگان موسیقی در فرانسه

انواع اقامت فرانسه

در حال حاضر کشور فرانسه چهار نوع اقامت ارایه می‌دهد:

  • اقامت موقت- اقامت تا یکسال
  • کارت اقامت نخبگان و متخصصین- اقامت سه ساله که قابل تمدید می‌باشد
  • کارت اقامت- با اعتبار 10 ساله و قابل تمدید
  • اقامت بازنشستگان- با اعتبار 10 ساله

در حال حاضر روند اعطای اقامت به گروه ‌های خاصی با دریافت ویزای کار با سرعت بیشتری انجام می‌شود:

  • دانشمندان
  • فعالان صنعت سرگرمی و رسانه
  • کارگران فصلی
  • متخصصین (متخصصین سلامت، معماران، وکلا، معلمان و غیره)
  • مدیران اجرایی با درآمد ماهیانه 5 هزار یورو

مهاجرت از راه تحصیل در فرانسه

شرایط تحصیل در فرانسهکشور فرانسه به عنوان دومین مقصد مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان به ویژه دانشجویان رشته‌ های هنری می‌باشد. حدود 17 هزار دانشجوی خارجی در کشور فرانسه مشغول به تحصیل هستند. این جمعیت در مجموع 10 درصد از جمعیت دانشجویان کل فرانسه را تشکیل می‌دهد. دانشجویان اجازه کار در حین تحصیل را داشته (20 ساعت در هفته) و لذا می‌توانند تا حدودی هزینه ‌های زندگی خود را تامین نمایند. هزینه ‌های زندگی به جز اجاره و شهریه، حدود 430 یورو در ماه می‌شود.

دانشگاه‌ ها و مراکز علمی فرانسه از شهرت کافی برخوردار بوده و هر ساله جایگاه‌ های برتر را به خود اختصاص می‌دهند. طبق رده ‌بندی دانشگاه‌‌ ها در سال 2018 (QS World University Rankings)، تمامی 39 دانشگاه فرانسه در این رده‌ بندی وجود داشتند و 11 دانشگاه جزو 300 دانشگاه برتر جهانی بوده‌اند. دانشگاه Ecole Normale Superieure و دانشگاه Ecole Polytechnique ParisTech به ترتیب رتبه‌های 43 و 59 را کسب کرده‌اند. از سویی مدارس کسب و کار فرانسه مانند ESCP Europe، ESSEC Business School، HEC Paris و INSEAD از شهرت دیرینه برخوردارند. مهاجرت به فرانسه

  اجرای اسناد خارجی در ایران

اخذ شهروندی فرانسه از راه تولد

طفلی که از پدر و مادر خارجی در کشور فرانسه متولد شود، به طور خودکار شهروند فرانسه محسوب می‌گردد. برای اخذ تابعیت از طریق تولد در کشور فرانسه شرایط زیر لازم است:

  • در زمان تولد به هر دلیلی بدون تابعیت باشد؛
  • در 18 سالگی در صورت اقامت در فرانسه به مدت حداقل 5 سال از 11 سالگی به بعد
  • در سال‌های 16 تا 18 سالگی در صورت اقامت در فرانسه به مدت حداقل 5 سال از 11 سالگی به بعد
  • در سال‌های 13 تا 16 سالگی به درخواست والدین طفل و به شرط اقامت از 8 سالگی تا زمان درخواست به طور مستمر در فرانسه
  • در صورتی که حتی یکی از والدین فرانسوی بوده و طفل در خارج از فرانسه به دنیا آید، باز هم امکان اخذ تابعیت فرانسوی برای طفل وجود دارد.

افراد دیگر نیز می‌توانند با رعایت شرایط لازم شهروندی و یا تابعیت فرانسه را اخذ کند. البته در صورتی که فرد به مدت دو سال تحصیلات عالیه را در فرانسه بگذراند، مدت 5 سال به 2 سال کاهش می‌یابد. در سال 2009، حدود 135 هزار نفر تابعیت فرانسه را اخذ نموده ‌اند که از این میان، 41.2 درصد از کشورهای آفریقای شمال غربی بوده ‌اند. افرادی که با یک فرد فرانسوی ازدواج نمایند، بعد از گذشت 4 سال از تاریخ ازدواج خود می‌توانند شهروندی فرانسه را بدست آورند. در حال حاضر، وضعیت دو تابعیتی در قوانین فرانسه شناسایی شده و هیچ مانعی برای آن وجود ندارد. بنابراین، فردی که تابعیت فرانسه را کسب کرده باشد، احتیاجی به ترک تابعیت کشور اولی را ندارد. در صورتی که فردی با تابعیت فرانسه، تابعیت کشور دیگر را نیز بدست آورد، نیازی به ترک تابعیت فرانسه را ندارد.

  خرید ملک در فرانسه

قوانین پناهندگی فرانسه

مهاجرت به سوئیس از طریق پناهندگیکشور فرانسه با توجه به احترام به قوانین حقوق بشر و لذا حقوق پناهندگی به عنوان یکی از شاخه‌های حقوق بشر، وضعیت پناهندگان را به رسمیت می‌شناسد. افرادی که قصد پناهندگی در کشور فرانسه را داشته باشند، می‌بایست درخواست خود را در اداره حمایت از پناهجوبان و مهاجران فرانسه (French Office for Protection of Refugees and Expatriates) ثبت نمایند. بعد از صدور گواهی پذیرش درخواست پناهندگی از سوی اداره پناهجویان و مهاجران فرانسه، متقاضی به اداره پلیس (Préfecture) مراجعه می‌کند و اجازه اقامت به مدت 3 یا 6 ماه داده می‌شود و بعد از پذیرش نهایی، درخواست کارت اقامت ثبت می‌گردد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی فرانسه (ویزای شنگن)

  • فرم تکمیل‌شده‌ی سفارت
  • عکس پاسپورتی (دو قطعه با زمینه سفید)
  • پاسپورت معتبر به همراه اسکن ویزاهای دریافت شده در طول 10 گذشته
  • شناسنامه
  • سند ازدواج
  • اسناد مربوط به املاک و دارایی‌ها
  • گواهی تمکن مالی و گردش حساب 4 ماه گذشته
  • گواهی اشتغال به کار
  • گواهی اشتغال به تحصیل
  • بیمه مسافرتی

وکیل مهاجرت به فرانسه در تهران

موسسه حقوقی و داوری بین ‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری و حضور گروه وکلای مهر، با همکاری کارشناسان ارشد حقوق بین‌الملل و وکلا و موسسات حقوقی بین ‌المللی در فرانسه، و همچنین داشتن همکار و وکیل مهاجرت مورد تایید کشور فرانسه، آماده ارایه خدمات حقوقی و مشاوره تخصصی در زمینه مهاجرت به فرانسه، اخذ اقامت فرانسه، خرید ملک در فرانسه، تحصیل در فرانسه و اخذ ویزای توریستی فرانسه می‌باشد. برای کسب اطلاعات و دریافت مشاوره تخصصی با کارشناسان مهاجرتی ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهید

2 دیدگاه ها

  • سلام بنده با داشتن فاند از اسپانسر دولتي فرانسه و پذيرش دانشگاه امروز به دليل امنيت عمومي و بهداشتي ريجكت شدم، با توجه به اينكه نامه ريجكت در تاريخ پانزدهم ژوئن بوده ولي دفتر كارگزاري vfs در سايت اعلام كرده كه از تاريخ ٢٢ ژوئن شروع به دريافت مدارك براي ويزاي تحصيلي كرده است به نظر شما چگونه بنده ريجكت شدم و آيا با اعتراض امكان ويزا شدن هست؟ممنون از راهنمايي شما

    • سلام برای پاسخ به اینگونه سوالات لازمه تا وقت مشاوره با وکیل براتون تعیین بشه و بدون مطالعه مستندات امکان اظهار نظر وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *