این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

امروز با موضوع مهاجرت به سوئیس با شما هستیم.

مهاجرت به سوئیسچگونه می‌توان پاسپورت سوئیس را اخذ نمود؟
هزینه زندگی در سوئیس چگونه است؟
مهاجرت به سوئیس از طریق کار چه شرایطی دارد؟

شناخت سوئیس

سوئیس کشوری زیبا و ثروتمند در اروپای غربی است و با اتریش، لیختن اشتاین، فرانسه، آلمان، ایتالیا هم مرز می‌باشد. پایتخت آن برن و دو شهر ژنو و زوریخ از نظر قدرت اقتصادی شهرت جهانی دارند.

این کشور چهار زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانی را به رسمیت می‌شناسد. واحد پول آن فرانک سوئیس و دین اصلی مردمان آن مسیحیت است. سوئیس مقر سازمان های بین‌المللی همچون صلیب سرخ و سازمان تجارت جهانی است.

یکی از دو دفتر اروپایی سازمان ملل نیز در شهر ژنو واقع شده است. حدود 200 سازمان بین‌المللی در این کشور واقع شده اند. سوئیس از نظر سیاسی کشور آرام و بی طرف شناخته شده که تا کنون وارد هیچ جنگی نشده است.

مساحت این کشور 41،290 کیلومتر مربع بوده و جمعیتی بالغ بر 7.5 میلیون نفر در 26 ایالت خود جای داده است که ایالت آن کانتون نامیده می‌شود.

این کشور ثروتمند عضو اتحادیه اروپا نیست ولی جهت داد و ستد با کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در انجمن تجارت آزاد اروپا (EFTA) و همچنین در شنگن عضویت دارد. بانک داری و شرکت های بیمه سهم اصلی را در اقتصاد این کشور دارند.

صنعت توریسم نیز جایگاه ویژه ایی در اقتصاد سوئیس دارد و کوهستان های زیبای این کشور همه ساله میزبان ورزش های برفی می باشد. دو شهر ژنو و زوریخ توریستی‌ترین شهرهای این کشور می‌باشند.

مهاجرت به سوئیس و اخذ تابعیت سوئیس

اخذ تابعیت سوئیستفاوت اقامت با تابعیت در این است که، در اقامت دائم شما از تمامی حقوق شهروندی مثل تحصیل رایگان، کار، سرمایه گذاری، بیمه و غیره همانند اتباع سوئیس بهره‌مند می شوید و تنها تفاوت آن با تابعیت و داشتن پاسپورت، منسب سیاسی و حق رای می باشد.

برای دریافت پاسپورت شما باید با آداب و رسوم این کشور آشنا شده، به زبان این کشور در حد A2 برای مهارت نوشتاری و B1 برای صحبت کردن مسلط شوید.

به قوانین سوسیالیستی این کشور کاملا آشنا گردید، در مدت اقامت خود هیچ گونه جرمی مرتکب نشده و امنیت داخلی و خارجی این کشور را تهدید نکرده باشید.

  اقامت تمکن مالی سوئیس

عموما بعد از گذشت 10 سال از مهاجرت به سوئیس و اقامت شما در این کشور، می توانید تقاضای پاسپورت این کشور را داشته باشید.

بهترین راه برای مهاجرت به سوئیس کدام است؟

مسلماً شرایط شخصی شما در انتخاب بهترین روش مهاجرت به سوئیس بسیار مؤثر است؛ اما به طور کلی ویزای کار سوئیس، تحصیل در دانشگاه های سوئیس، اقامت خودحمایتی و سرمایه گذاری در سوئیس از بهترین راه های مهاجرت به سوئیس است.

کم هزینه ترین روش برای مهاجرت به سوئیس چیست؟

روش های کاری مثل دریافت پیشنهاد کار از کم هزینه ترین روش های مهاجرت به سوئیس است. تحصیل در سوئیس نیز دومین روش کم هزینه است.

مهاجرت به سوئیس از طریق سرمایه‌گذاری

مهاجرت به سوئیس به روش سرمایه‌گذاری مزایایی از قبیل، سفر بدون ویزا در کل اروپا، مقصد ایده‌آل برای بازنشستگان و خانواده‌های ثروتمند، فرصت سرمایه‌گذاری یا خرید املاک و مستغلات، انتخاب محل کانتون در سوئیس را دارد. متقاضیان مهاجرت به سوئیس از کشورهای غیر از اتحادیه اروپا می توانند اجازه اقامت سوئیس را به دو روش زیر دریافت کنند.

  • ثبت شرکت در سوئیس (برای شرکت های بزرگ دارای شخصیت حقوقی)
  • پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در سوئیس (برای بازنشستگان)

مبلغ تمکن مالی در یونانبرای سرمایه‌گذاران، تجار و شرکت‌ها، تشکیل شرکت در سوئیس جهت اقامت دائم آن ایده‌آل است در حالی که مالیات بر ارزش افزوده سوئیس برای افراد ثروتمند یا بازنشستگان مناسب‌تر است.

یک تبعه خارجی در سوئیس به منظور مهاجرت به سوئیس و اخذ اقامت باید با ایجاد یک شرکت، تولید شغل و فرصت‌های اقتصادی برای شهروندان محلی سوئیس داشته که در نتیجه به توسعه اقتصادی سوئیس کمک کند.

رایج‌ترین اشکال ثبت شرکت در سوئیس شامل، با مسئولیت محدود و سهام خاص است. کانتون زوگ به دلیل مالیات پایین آن مطلوب‌ترین گزینه برای مهاجرت به سوئیس و ثبت شرکت است.

اجازه اقامت در سوئیس با پرداخت مالیات بر هزینه سالیانه که مبلغ حداقل 150،000 فرانک سوئیس (حدود 170،000 دلار آمریکا) یا بیشتر، بسته به کانتون انتخاب شده در سوئیس (به استثنای زوریخ) امکان‌پذیر می‌باشد.

این مبلغ ممکن است به 1 میلیون فرانک سوئیس یا بیشتر، بسته به کانتون انتخاب شده برسد. مهاجرت به سوئیس و کسب اقامت سوئیس برای افراد تحت دسته های مختلف بازنشستگان، افراد ثروتمند و یا تاجران است.

کل پروسه اخذ مهاجرت به سوئیس از طریق سرمایه گذاری، 3 تا 4 ماه طول می کشد و الزامات آن این است که هیچ گونه شغلی در سوئیس نداشته باشید و در 10 سال اخیر اقامت این کشور را نداشته باشید. محدوده سنی نیز بین 18 تا 55 سال می‌باشد.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

مهاجرت به سوئیس از طریق کار

مهاجرت به سوئیس از طریق کارکارفرمای شما باید قبل از شروع استخدام شما رسما به مقامات سوئیس اطلاع دهد. الزامات این روش بر اساس شهروندی متفاوت است. شهروندان اتحادیه اروپا با موانع کمتری برای مهاجرت به سوئیس مواجه هستند و محدودیت های کارگران خارجی را ندارند.

کشورهای عضو اتحادیه هر کدام سهمی برای مهاجرت به سوئیس و ورود به این کشور و کار در آن دارند. مهاجرت به سوئیس برای کارگران، متخصصان، مدیران و سایر نیروهای ماهر خارجی سهمیه بندی دارد.

مدارک تحصیلی از یک دانشگاه یا موسسه عالی معتبر به همراه چند سال تجربه کار حرفه ای، برای مهاجرت به سوئیس از طریق کار مورد نیاز است. کارفرمایان باید ثابت کنند برای شغل مورد نظر از سوئیس و یا اتحادیه اروپا هیچ واجد شرایطی وجود ندارد.

مجوزهای کوتاه مدت بازه زمانی 3 تا 12 ماه را شامل می‌شود و مجوزهای بلند مدت حداقل 12 ماه و یا نامحدود می‌باشد. این دوره دارای پنج سال اعتبار است و تا زمانی که رابطه کاری ادامه پیدا کند، به مدت پنج سال به طور خودکار تمدید خواهد شد.

مجوز اقامت نوع C هم وجود دارد که اقامت دائم تعلق می گیرد. برای اتباع کشورهای جهان سوم که مهاجرت به سوئیس داشتند، مدت اقامت 10 ساله و برای اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا 5 سال لازم است تا بتوانند اقامت دائم دریافت نمایند.

متقاضیان مهاجرت به سوئیس باید وب سایت دولتی ایالتی را بررسی کنند. الزامات درخواست ویزای کار برای مهاجرت به سوئیس متفاوت است اما در بیشتر موارد کارفرمای شما باید درخواست مجوز کار از سوی دفتر امور خارجیان داشته باشد.

مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل

مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل یکی از روش‌های آسان و مورد تقاضا برای مهاجرت می‌باشد. نظام آموزشی در این کشور بولونیایی است. آموزش رایگان برای شهروندان سوئیس 9 ساله و اجباری است. زبان آموزشی در این کشور چندگانه است و شامل آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانیایی است. در مدارس و دانشگاه‌های خصوصی و بین‌المللی زبان آموزشی انگلیسی است.

در سوئیس، سیستم آموزش عالی در سطح دانشگاه متشکل از ده دانشگاه استانی، دو موسسه فدرال تکنولوژی و هفت دانشگاه علوم کاربردی، موسساتی که به تازگی برای آموزش و پرورش معلمان تاسیس شده و بسیاری از دانشکده های پیشرفته فنی و حرفه‌ای است.

  دریافت اقامت سوئیس از طریق تمکن مالی

دانشگاه‌های خصوصی فقط مطالعات تحصیلات تکمیلی را ارائه می‌دهند. مطالعات در پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی، داروسازی، شیمی و نقشه برداری باید از الزامات ملی پیروی کند و توسط دولت فدرال تنظیم شود.

دوره تحصیل دانشگاه های علوم کاربردی سه تا چهار سال است. برای مهاجرت به سوئیس و تحصیل در این کشور، لازم است بدانید که، نظام آموزش در سوئیس بولونیای است و بر طبق این نظام، دوره کارشناسی سه ساله، کارشناسی ارشد دو ساله و دکتری چهار ساله می باشد.

مهاجرت به سوئیس از طریق ازدواج

مهاجرت به سوئیس از طریق ازدواجمهاجرت به سوئیس از طریق ازدواج روشی آسان در مهاجرت محسوب می شود. فردی که با یک شهروند سوئیسی ازدواج‌ کرده است پس از 3 الی 5 سال اقامت در سوئیس بدون نیاز به آزمون زبان درصورت داشتن شرایط نام برده شده در زیر می تواند درخواست پاسپورت سوئیس را داشته باشد.

  • ادغام با شیوه زندگی سوئیس
  • رعایت قوانین سوئیس
  • اثبات اینکه هیچ خطری برای امنیت داخلی یا خارجی سوئیس نداشته باشد.

حداقل سن ازدواج برای مهاجرت به سوئیس 18 سال و لازم است هر دو طرف مجرد باشند. ازدواج باید در حضور مامور مهاجرت در شهرداری و یا اداره مهاجرت صورت پذیرد.

الحاق به خانواده و مهاجرت به سوئیس از طریق ویزای پیوست نیز شرایط خاص خود را دارد و فرد تبعه سوئیس باید برای همسر خود تقاضای الحاق به خانواده داشته باشد.

فرد باید شغل و درآمد کافی داشته تا بتواند علاوه بر هزینه زندگی خود، زندگی همسر و فرزند زیر 18 سال خود را نیز تامین نماید.

مهاجرت به سوئیس و اخذ تابعیت از طریق تولد

مهاجرت به سوئیس از طریق تولد بر اساس قانون خون امکان پذیر است و برخلاف آمریکا، سوئیس برای متولد شدن کودکان در خاک خود تابعیت اهدا نمی‌کند.

یک کودک به طور خودکار سوئیسی است اگر حداقل یکی از والدین آن سوئیسی باشند. کودک زن مجرد سوئیسی نیز، سوئیسی است.

اگر پدر مجرد سوئیسی باشد و مادر یک خارجی، کودک می‌تواند شهروندی سوئیس را داشته باشد تا زمانی که پدر فرزند قبل از سن قانونی وی اعلام کند پدر وی می‌باشد. مهاجرت به سوئیس و اخذ پاسپورت این کشور از طریق تولد کودک برای والدین امکان پذیر نیست.

مهاجرت به سوئیس از طریق پناهندگی

مهاجرت به سوئیس از طریق پناهندگیپناهندگی روشی پر خطر و غیرقانونی است. با توجه به شرایط ایده‌آل زندگی در سوئیس از نظر رفاه اجتماعی و امنیت زندگی متقاضیان زیادی خواهان مهاجرت به سوئیس از طریق پناهندگی می‌باشند.

  اجرای اسناد خارجی در ایران

شرایط جنگ و ناامن کشورهای مختلف در سال‌های اخیر موجب گردیده سیل عظیمی پناهنده وارد کشورهای اروپایی گردند و فرصت رسیدگی به درخواست‌ها طولانی گردد.

پناهندگان تا تعیین تکلیف وضعیت خود اجازه خروج از محدوده مورد نظر را نداشته و در صورت خروج تا 10 سال اجازه برگشت به اروپا را ندارند.

آیا برای مهاجرت به سوئیس باید حتما از طریق وکیل اقدام کنیم؟

خیر. شما می توانید با صرف وقت قوانین مهاجرت به سوئیس را بیاموزید. اما مسلماً وکیل می تواند با سرعت بیشتری کار شما را انجام دهد و تجربیات خود را در اختیار شما بگذارد. موسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان آمادگی خود در زمینه مشاوره و کسب اقامت سوئیس اعلام می‌دارد.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

4.9/5 - (133 امتیاز)

4 دیدگاه ها

  • سلام من پسرم کشور سوئیس هستن به صورت غیرقانونی رفتن اونجا حالا میخوان به صورت قانونی اقدام کنن چکار باید کنند باید برگردن دوباره برن؟ اصلا امکانش هست؟

    • سلام ورود و اقامت غیر مجاز به هر کشور جرم بوده و مشمول مجازات قانونی خواهد بود.
      نحوه مهاجرت ایشون و اینکه ورود غیر قانونی به سوئیس چگونه انجام شده مهم هست.
      در هر صورت بهترین روش مشاوره با وکلای اداره مهاجرت سوئیس است که میتونین از طریق موسسه حقوقی مهر پارسیان اقدام کنید.
      09120067662

  • سلام و وقت به خیر
    میخواستم بدونم که آیا میتوان از طریق سرمایه گذاری در بورس سوئیس، اقامت دریافت کرد؟

    • سلام بسته به شرایط سرماه گذاری و قوانین مهاجرتی در سوئیس و سایر کشورهای اروپایی صدور ویزا و اقامت به این منظور قطعا وجود دارد.
      اما برای اطلاع کامل از شرایط دریافت اقامت سوئیس از راه سرمایه گذاری و یا اقامت تمکن مالی سوئیس با کارشناسان حقوق بین الملل موسسه مهر پارسیان تماس بگیرید.
      09120067662
      88663925

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *