این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

با بررسی موضوع مهاجرت به سوئد در خدمت شما همراهان گرامی هستیم.

مهاجرت به سوئددر آغاز قرن بیست، کشور سوئد کمترین تعداد مهاجر را به خود دیده است. به طوری که در سال 2010، تنها 1.33 میلیون نفر از جمعیت سوئد (حدود 14.3 درصد)، مهاجران بوده‌اند. از این تعداد، 477 هزار نفر (35.4 درصد) از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و 859 هزار نفر (64.6 درصد) از سایر کشورها بوده‌اند. پیش‌بینی‌ها، جمعیت مهاجران به سوئد در سال 2017 را 180 هزار نفر و از سال 2017 به بعد، 110 هزار نفر تخمین زده است. در مجموع، بیشترین تعداد مهاجران به سوئد از کشورهای فنلاند، عراق، لهستان، ایران، یوگسلاوی سابق و سوریه می‌باشند.

در سال 2010، 32 هزار درخواست پناهندگی در اداره پناهنجویان سوئد به ثبت رسیده است و این آمار 25 درصد افزایش در مقایسه با سال 2009 را نشان می‌دهد. تعداد پناهجویان کشور سوئد با توجه به جنگ‌ های اخیر در سال 2014 به 81.300 نفر رسیده است. در سال 2009، کشور سوئد چهارمین کشور اروپایی در مقایسه با سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا در پذیرش پناهجویان را به خود اختصاص داده است.

طبق گزارش‌ها از آمار مهاجران به کشور سوئد در سال 2010، مهاجران به دلایل زیر عزیمت به سوی کشور سوئد به امید یافتن زندگی بهتر را برگزیدند:

  • مهاجرت کاری- 21 درصد
  • پیوست به خانواده- 20 درصد
  • تحصیل- 14 درصد
  • پناهندگی- 12 درصد

در مجموع پدیده‌ی مهاجرت تاثیرات متعددی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، حقوقی، زیست-محیطی و جمعیت کشور سوئد به جای گذاشته است. برای مثال، در حالی که از سال‌های 1749 تا این اواخر، تعداد زنان از مردان بیشتر بوده، طبق آمار در سال 2015، تعداد مردان از زنان بیشتر بوده است. علت این امر افزایش طول عمر مردان (فاکتور امید به زندگی) و در مرحله‌ی دوم پدیده‌ی مهاجرت اعلام گردید.

  سرمایه گذاری در سوئد

موسسه حقوقی و داوری بین ‌المللی طلیعه عدالت و مهر پاسیان، با مدیریت محمدرضا مهری، با همکاری وکلا و موسسات حقوقی و مهاجرتی بین ‌المللی در سوئد آماده ارایه خدمات و مشاوره حقوقی در زمینه مهاجرت به سوئد به هموطنان می‌باشد.

سوالات متداول

  • از چه طریقی می‌توان به سوئد مهاجرت نمود؟ چه شرایطی برای اخذ اقامت سوئد لازم است؟
  • شرایط تحصیل در سوئد به چه صورت است؟ شرایط اخذ ویزای کار سوئد چیست؟
  • چه مدارکی برای اخذ ویزای توریستی سوئد لازم است؟ تولد فرزند در سوئد چه آثار حقوقی به دنبال دارد؟
  • شرایط اخذ شهروندی و تابعیت سوئد چیست؟ بهترین وکیل مهاجرت به سوئد در تهران چه کسی می‌باشد؟

روش‌ های مهاجرت به سوئد

تحصیل در سوئد

تحصیل در سوئدتحصیل در سوئد با توجه به سیستم آموزشی با کیفیت هدف بسیاری از دانش ‌آموزان، دانشجویان و زبان‌ آموزان بین ‌المللی می‌باشد. ارایه دوره‌ های زبان انگلیسی برای متقاضیان ادامه تحصیل در سوئد و زبان سوئدی برای متقاضیان کار در کشور سوئد از جذابیت‌ های سیستم آموزشی و اعطای ویزای دانشجویی کشور سوئد است؛ برای شرکت در دوره ‌های زبان در کشور سوئد، داشتن مدرک آیلتس 5.5 ضروری است. دانشجویان حق کار نیز دارند.

در صورتی که طول دوره‌ی تحصیلی شما کمتر از 3 ماه باشد، تنها اخذ ویزا کفایت می‌کند. اما اگر طول دوره‌ی تحصیلی شما بیش از 3 ماه باشد، شما نیاز به دریافت کارت اقامت نیز دارید. تقریبا 3 ماه زمان برای دریافت کارت اقامت سوئد با هدف تحصیل سپری شده و مدارکی همچون نامه‌ی پذیرش تحصیلی (مشروط به پرداخت شهریه)، پاسپورت، مدارک شناسایی، گواهی تمکن مالی، بیمه درمانی، فرم مربوطه و پرداخت هزینه هزار کرون سوئد باید ارایه گردد.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

دوره‌ های پرستاری، با توجه شرایط مساعد کاری در این رشته در کشور سوئد، طرفداران زیادی دارد و بیشترین متقاضیان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه ‌هایی همچون دانشگاه گوتنبرگ (Gothenburg University)، دانشگاه اوپسالا ( Uppsala University) و دانشگاه گاول (Gavle University) از دانشگاه‌ های برتر و پرطرفدار در رشته‌های مختلف علوم ریاضی،تجربی، انسانی و علی‌الخصوص دوره‌های پرستاری در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌باشند. ‌‌‌

ویزای کار در سوئد

افراد بعد از فارغ‌ التحصیلی، می‌توانند طیف ویزای دانشجویی خود را به ویزای کاری تبدیل و ابتدا اقامت دو ساله دریافت و بعد از 5 سال اقامت دایم سوئد را اخذ نمایند. افرادی که متقاضی کار در کشور سوئد باشند، می‌بایست از کارفرما در کشور سوئد پیشنهاد کاری دریافت نمایند. از آنجایی که با توجه به قوانین استخدامی اتحادیه اروپا، پروسه یافتن کار زمان‌بر می‌باشد (با توجه به نیاز به انتشار آگهی به مدت 3 ماه در سوئد و 3 ماه در اتحادیه اروپا)، عده‌ای مهاجرت از طریق شرکت در دوره‌ های زبان سوئدی را ترجیح می‌دهند. بنابراین با ورود به کشور سوئد، علاوه بر یادگیری زبان سوئدی، به جستجوی کار می‌پردازند.

اخذ شهروندی سوئد

افراد با رعایت شرایطی همچون رسیدن به سن 18 سالگی، داشتن اقامت دایم سوئد به مدت حداقل 5 سال و تسلط بر زبان سوئدی می‌توانند فرم درخواست شهروندی را تکمیل و به اداره مهاجرت ارسال نمایند. طول دوره اقامت تحصیلی شما در این 5 سال محسوب نمی‌شود. این مدت برای پناهجویان، 4 سال می‌باشد.

طفلی که یکی از والدین او سوئدی بوده و از تاریخ 1 آوریل 2015 در کشور سوئد متولد شده باشد، خود به خود شهروند سوئد محسوب می‌گردد. افراد متولد در سوئد پیش از این تاریخ، در صورتی که مادر طفل سوئدی باشد، شهروند سوئد به شمار می‌آیند.مهاجرت به سوئد

  اجرای اسناد خارجی در ایران

چگونه می‌توانم در ترکیه کار پیدا کنم؟مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی سوئد (ویزای شنگن)

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک شناسایی مانند شناسنامه، کارت ملی، گواهی تولد، …
  • سند ازدواج
  • گواهی اشتغال به کار
  • گواهی اشتغال به تحصیل
  • ارایه دلیل مهاجرت
  • گواهی تمکن مالی
  • بیمه مسافرتی
  • دعوتنامه
  • مدارک مربوط به اقامت دعوت‌کننده

پروسه رسیدگی به درخواست ویزای توریستی، 15 تا 20 روز کاری زمان می‌برد و سپس ویزای شنگن با اعتبار 3 ماهه صادر می‌گردد. هزینه سفارت برای ویزای شنگن، 517 کرون برای بزرگسالان و 302 کرون برای کودکان 6 تا 12 سال است. کودکان زیر 6 سال نیازی به پرداخت هزینه سفارت ندارند.

خدمات موسسه حقوقی و داوری بین ‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان

موسسه حقوقی و داوری بین ‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری و با حضور گروه وکلای مهر، با همکاری وکلا و موسسات حقوقی و مهاجرتی بین‌المللی در کشور سوئد، ارایه‌دهنده خدمات و مشاوره حقوقی و تخصصی در زمینه مهاجرت به سوئد؛ تحصیل در سوئد، کار در سوئد، اخذ کارت اقامت سوئد، اخذ شهروندی سوئد، اخذ تابعیت سوئد و دیگر امور مهاجرتی به هموطنان در ایران و سراسر دنیا می‌باشد. برای اخذ اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی با کارشناسان ارشد حقوق بین ‌الملل تماس حاصل نمایید.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *