با بررسی موضوع مهاجرت به ترکیه در خدمت شما همراهان گرامی هستیم.

مهاجرت به ترکیهپدیده مهاجرت به کشور ترکیه از قرن 19 با رشد چشمگیری همراه بوده است. مهاجران از کشورهای مختلفی همچون ارمنستان، مالدیو، گرجستان، ایران و آذربایجان و البته از آسیای میانه نیز بوده ‌اند. از سویی مهاجرت از طریق پناهندگی نیز آمار و ارقام قابل توجهی را به خود اختصاص داده‌ است؛ به طوری که، طبق آمار منتشر شده از سوی کمیسیون پناهندگان سازمان ملل متحد در آنکارا، بیش از 32 هزار درخواست پناهندگی در سال 2005 در ترکیه ثبت شده است که از این میان 3900 نفر ایرانی بوده‌اند. البته از 10 سپتامبر 2018 ثبت نام از متقاضیان پناهندگی در ترکیه، از سوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد متوقف شده است.

کشور ترکیه با ارایه امکانات لازم و فراهم آوردن شرایط مورد نیاز، امکان مهاجرت از طرقی دیگر همچون مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، ازدواج، سرمایه‌گذاری، خرید ملک، کارآفرینی و توریستی را فراهم آورده است.

موسسه حقوقی و داوری بین ‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری، با هدف ارایه اطلاعات موثق و تخصصی در زمینه مهاجرت به ترکیه، مقاله حاضر را با محوریت معرفی روش‌های مهاجرت به ترکیه، نحوه اخذ اقامت ترکیه و نیز هزینه‌های زندگی در ترکیه ارایه می‌دهد.

روش‌های مهاجرت به ترکیه

از روش‌های مهاجرت به کشور ترکیه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

مهاجرت توریستی به ترکیه

به واسطه انعقاد تفاهم‌نامه میان کشورهای ایران و ترکیه، ایرانیان برای ورود به کشور ترکیه به منظور گردشگری و اقامت کمتر از 90 روز نیازی به اخذ ویزا ندارند. افراد برای اقامت در کشور ترکیه برای طول مدت بیش از 90 روز، می‌بایست یکی از روش‌های دیگر مهاجرت به ترکیه که در ادامه بدان‌ها می‌پردازیم، را برگزینند.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

مهاجرت تحصیلی به ترکیه

تحصیل در ترکیهپیشرفت علم و فناوری و توجه دولت ترکیه به توسعه سیستم آموزشی و علمی، به ویژه در سال‌های اخیر، دانشگاه‌ها و موسسات علمی-آموزشی این کشور را در سطح جهانی معرف همگان ساخته است. در حال حاضر بیش از 183 دانشگاه و آکادمی در کشور ترکیه فعالیت می‌نمایند که از این میان، 109 دانشگاه دولتی (شامل 8 دانشگاه فنی، یک موسسه فنی و 5 دانشگاه هنر)، 65 دانشگاه خصوصی، 6 موسسه، یک دانشگاه دفاع ملی و یک آکادمی نظامی می‌باشند. تدریس در دانشگاه‌ ها و مراکز علمی به زبان ‌های ترکی استانبولی و انگلیسی صورت می‌پذیرد.

تحصیل در ترکیه، نیازمند مجموعه ‌ای از پیش‌ نیازها می‌باشد که شما می‌توانید برای کسب اطلاعات لازم در این خصوص علاوه بر مراجعه به مطالب مرتبط در سایت، با کارشناسان ما در دپارتمان مهاجرت و حقوق بین‌ الملل تماس حاصل نمایید.

مهاجرت کاری به ترکیه

اگرچه مهاجرت کاری در هر کشوری شرایط خاص خود را دارد که از این میان سیستم مهاجرت متخصصین کانادا و استرالیا و ویزای جستجوی کار آلمان و اتریش از محبوبترین آنها می‌باشند، قوانین ترکیه برای روش مهاجرت کاری به ترکیه، حاکی از نیاز به وجود پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای رسمی در کشور ترکیه است. بنابراین کارفرما در کشور ترکیه، با اثبات عدم حضور نیرو با مشخصات شما در کشور ترکیه، دعوتنامه کاری برای شما ارسال و اقامت موقت یکساله به شما اعطا می‌گردد.

مهاجرت از طریق ازدواج به ترکیه

یکی از راه‌های پیش‌بینی شده برای مهاجرت به کشور ترکیه و دریافت اقامت این کشور ازدواج با تبعه یا شهروند ترکیه‌ای می‌باشد. در این روش بعد از 3 تا 5 سال به فرد اقامت ترکیه اعطا می‌گردد.

  اجرای اسناد خارجی در ایران

مهاجرت از طریق خرید ملک در ترکیه

یکی دیگر از روش‌ های مهاجرت به کشور ترکیه، خرید ملک در این کشور، از طریق شرکت در پروژه ‌های در حال ساخت، دریافت وام بانکی برای خرید ملک و یا پرداخت کامل ارزش ملک می‌باشد.

مهاجرت از طریق کارآفرینی در ترکیه

ایجاد اشتغال در کشور ترکیه برای حداقل 100 نفر، تضمینی برای دریافت اقامت این کشور برای شما خواهد بود.

مهاجرت از طریق سیستم فیروزه‌ای

سیستم فیروزه‌ ای یکی از طرق جدید مهاجرت به کشور ترکیه است که از سال 2017 به اجرا درآمده است. در این سسیتم افراد با مهارت ‌های خاص می توانند به کشور ترکیه مهاجرت نمایند.

مهاجرت به ترکیه

تبدیل اقامت موقت به اقامت دایم کشور ترکیه

خرید پاسپورت ترکیهبه تبع، انتخاب یکی از روش‌های مهاجرتی مذکور، به منظور اخذ اقامت کشور ترکیه صورت می گیرد. طبق قوانین اقامتی ترکیه، ابتدا افراد اقامت موقت یکساله دریافت نموده و سپس با تمدید اقامت موقت به صورت سالیانه، تبدیل به اقامت دایم با رعایت شرایط لازم می‌گردد. برای تبدیل اقامت موقت به دایم بسته به نوع مهاجرت و به تشخیص دولت، نیاز به تمدید تا 3 الی 8 سال وجود دارد. از سویی کشور ترکیه امکان دریافت کارت شهروندی ترکیه را نیز فراهم آورده است.

هزینه ‌های زندگی در ترکیه

هزینه ‌های زندگی در کشور ترکیه طبق آمارها در سال 2018، تا 65.09% از فرانسه و 38.81% از آمریکا کمتر می‌باشد. هزینه‌ها شامل تغذیه، پوشاک، حمل و نقل، مسکن، تحصیل و موارد دیگر است:

تغذیه: حدود 100 لیر برای 3 وعده (برای دو نفر)
حمل و نقل: 200 لیر (ماهیانه)
اینترنت: 77.65 لیر (ماهیانه)
تفریح: 130.07 لیر (ماهیانه)
هزینه‌های تحصیل: 2 هزار لیر در سال
اجاره مسکن: 1.370 لیر (آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر)
هزینه ‌های جانبی مسکن: 315 لیر (آب، برق، گاز، …)

  کارت کیملیک چیست

در صورتی که تمایل به خرید ملک در ترکیه داشته باشید، علاوه بر لزوم پرداخت ارزش معادل ملک، انتقال سند ملک هزینه ‌های جانبی نیز به همراه دارد. این هزینه‌ها شامل 4 درصد ارزش ملک به عنوان مالیات، 150 یورو بابت وکالت از خریدار، 400 یورو بابت هزینه پایان کار، 100 یورو بابت انشعبات برق، 60 یورو بابت انشعابات آب و 0.1 درصد بابت عوارض شهرداری (پرداخت سالانه) می‌باشد. از دیگر هزینه‌ ها که می‌توان بدان اشاره کرد، پرداخت هزینه‌ای تحت عنوان شارژ ساختمان در حدود 40 تا 70 یورو در ماه است.

مشاوره حقوقی مهاجرت به ترکیه

موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری، با حضور گروه وکلای مهر، برترین خدمات تخصصی و حقوقی را به شما ارایه می‌دهد. همکاری با وکلا و موسسات حقوقی و مهاجرتی بین ‌المللی معتبر در کشور ترکیه، موسسه مهرپارسیان را به یکی از معتبرترین و تخصصی‌ترین موسسات حقوقی در ایران در ارایه مشاوره حقوقی مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت این کشور از طریق تحصیل، کار، ازدواج، خرید ملک، ایجاد اشتغال و نیز اقامت توریستی مبدل کرده است. جهت تعیین وقت مشاوره آنلاین و مشاوره حضوری، با کارشناسان مهاجرتی ما تماس حاصل نمایید.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (10 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *