این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

با بررسی موضوع مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری همراهتان هستیم.

مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاریکشور ایتالیا که دارای شهرهای بزرگی مانند میلان، رم و ونیز است، سالانه تعداد بسیار بالایی از گردشگران را به خود جذب می نماید. این کشور با فرانسه، اتریش، سوئیس، اسلوونی، شهر واتیکان و سان مارینو هم مرز می‌باشد.

افراد بسیاری متقاضی مهاجرت به کشور ایتالیا هستند که در گروه وکلای مهاجرتی مهر پارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان می‌باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تماس‌های گروه وکلای مهاجرتی مهر پارسیان که در آخر مقاله درج شده‌اند نیز، تماس حاصل نمایید.

سوالات مهم در بررسی موضوع مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری:

  1. ایتالیا چگونه کشوری است؟
  2. آیا امکان دریافت تابعیت کشور ایتالیا از طریق سرمایه گذاری وجود دارد؟
  3. سرمایه گذاری در کشور ایتالیا از طریق چه روش‌هایی امکان پذیر است؟
  4. آیا اقامت سرمایه گذاری کشور ایتالیا شامل خانواده فرد متقاضی هم می‌شود؟
  5. داشتن وکیل حاذق در زمینه مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری، چه تاثیری بر روی روند پرونده فرد متقاضی دارد؟

ایتالیا چگونه کشوری است؟

ایتالیا چگونه کشوری استکشور ایتالیا به طور رسمی جمهوری ایتالیا نامیده می شود که اقتصادی پیشرفته در نظام سرمایه‌داری دارد و همچنین از اعضای مهم آن نظام می‌باشد.

سرمایه گذاری در کشور ایتالیا یکی از روش‌های مهاجرتی است که جهت افزایش سرمایه و همچنین دریافت اقامت صورت می‌گیرد. این کشور به شدت تحت تاثیر سرمایه گذارهای خارجی قرار دارد و تنها متقاضیانی می توانند نسبت به این امر اقدام نمایند که دارای شرایط مالی مناسبی باشند.

کشور ایتالیا عضو اتحادیه های مختلفی مانند اتحادیه اروپا، گروه هشت، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، سازمان بین المللی پول، سازمان ملل، سازمان تجارت جهانی و سازمان معاهده آتلانتیک شمالی می باشد.

  وضعیت درآمد در کشور ایتالیا

تولید ناخالص داخلی در این کشور 30300 دلار آمریکا است که غالبا بر شرکت های خانوادگی متوسط ایتالیایی متکی است. ایتالیا همیشه مقصد اول توریست ها از تمام نقاط دنیا بوده است و در سال 2021 هم توجه افراد بسیاری که به دنبال ایجاد یک بیزینس کوچک در حوزه اتحادیه اروپا هستند را به خود جلب نموده است.

از جمله مواردی که باعث جذب متقاضیان به سرمایه گذاری در کشور ایتالیا می شود، جاذبه های گردشگری در این کشور است. ولی در واقع، فرد متقاضی برای سرمایه گذاری در ایتالیا، باید شرایط و ضوابط آن کشور را بررسی کند.مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

آیا امکان دریافت تابعیت کشور ایتالیا از طریق سرمایه گذاری وجود دارد؟

در صورتی که فردی تجارتی را در کشور ایتالیا ایجاد کند و بعد از گذشت یک سال، این تجارت بررسی شود و تمامی الزامات تعیین شده از سوی دولت ایتالیا رعایت شده باشد، (به عنوان مثال، برای مردم ایتالیا به واسطه آن سرمایه گذاری، شغل ایجاد شده باشد)، در ابتدا به مدت 2 سوال اقامت فرد متقاضی تمدید می‌گردد.

بعد از آن به مدت 3 سال و در نهایت بعد از گذشت 5 سال، در صورتی که فعالیت متقاضی مفید واقع شده باشد و مالیات تعیین شده را هم پرداخت نموده باشد، می‌تواند اقامت دائم را دریافت نماید. طبق قوانین مهاجرتی کشور ایتالیا، فرد متقاضی به محض دریافت کارت اقامت دائم، می تواند درخواست تابعیت دهد.

سرمایه گذاری در کشور ایتالیا از طریق چه روش‌هایی امکان پذیر است؟

سرمایه گذاری در کشور ایتالیا از طریق روش‌های مختلفی امکان پذیر است که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم نمود:

سرمایه گذاری در کشور ایتالیا از طریق ثبت شرکت

سرمایه گذاری در کشور ایتالیا از طریق ثبت شرکتافراد خارجی این اجازه را دارند تا شرکتی جدید در کشور ایتالیا ثبت نمایند و اقامت این کشور را دریافت کنند. در این روش، نیازی نیست که یک شهروند ایتالیایی به عنوان یکی از مدیران تعیین گردد و یا کارگران محلی استخدام شوند.

فرد متقاضی نمی‌تواند از یک شرکت تازه تاسیس جهت دریافت ویزای کار استفاده کند، ولی در صورتی که این شرکت با بودجه کافی تامین گردد، می تواند بدون نیاز به استخدام تعداد معینی از کارگران محلی، کارگران غیر اتحادیه اروپا را استخدام نماید.

  بورس تحصیلی ایتالیا DSU

این مورد تنها برای کارگران ماهر که حداقل دارای مدرک دانشگاهی 3 ساله می‌باشند نیز، قابل انجام است که باید توسط کنسولگری ایتالیا مورد تایید واقع شود.مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در کشور ایتالیا از طریق خرید ملک

در این روش متقاضیان این اجازه را دارند تا از طریق خرید ملک در کشور ایتالیا، ابتدا اقامت موقت و سپس اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. پس، این روش می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای مهاجرت به ایتالیا و دریافت اقامت این کشور باشد.

اقامت خودحمایتی کشور ایتالیا

در اقامت تمکن مالی ایتالیا که از جمله بهترین و کم ریسک ترین روش‌های مهاجرت به ایتالیا است، فرد متقاضی باید ثابت کند که مبلغی در حدود 31,000 یورو به ازای خود، 0.25 درصد بیشتر به ازای همسر و 0.5 درصد بیشتر از این مبلغ به ازای هر فرزند به صورت سالیانه درآمد دارد.

در این روش، اجازه کار در ایتالیا به فرد مهاجر داده نمی شود و در صورتی که متقاضی 183 روز در سال در کشور ایتالیا ساکن باشد، می تواند جهت دریافت اقامت ایتالیا و همچنین دریافت پاسپورت این کشور اقدام کند.

این روش دارای مزایایی است که عبارتند از:

  • آزاد بودن جا به جایی در کل منطقه شنگن.
  • نداشتن محدودیت سنی.
  • اهمیت نداشتن تحصیلات.
  • مهم نبودن سابقه کاری.
  • منجر شدن به اخذ اقامت دائم و تابعیت.

سرمایه گذاری در کشور ایتالیا از طریق کارآفرینی

سرمایه گذاری در کشور ایتالیا از طریق کارآفرینیطرح ویزای استارت اپ یکی از برنامه های رایج جهت دریافت ویزای کارآفرینی است. دو گزینه برای سرمایه گذاران خارجی که از این طریق برای ویزای کارآفرینی ایتالیا درخواست می دهند، عبارتند از:

ایجاد یک استارت آپ جدید که متقاضی حداقل باید 50،000 یورو سرمایه گذاری نماید.

سرمایه گذاری حداقل 100،000 یورو در یک شرکت از قبل تاسیس شده که نیازمند ارائه طرح تجاری دقیق است.

  اجرای اسناد خارجی در ایران

بنابراین، فرد متقاضی یا باید مبلغ حداقل 50،000 یورو را فقط برای ایجاد و بهره برداری از یک استارت آپ اثبات نماید و یا حداقل 100،000 یورو جهت پیوستن به یک استارت آپ موجود و ارائه یک برنامه کاری دقیق ارائه کند.مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در کشور ایتالیا از طریق خرید اوراق قرضه

سرمایه گذاری در کشور ایتالیا از طریق خرید اوراق قرضه نیز امکان پذیر است که به شرح زیر می‌باشد:

سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه دولت ایتالیا به ارزش حداقل 2 میلیون یورو.

سرمایه گذاری در اوراق مشارکت یا سهام شرکت های معتبر ایتالیایی به میزان حداقل 1 میلیون یورو (در صورت سرمایه گذاری در استارت آپ ها، این مبلغ به 500.000 یورو کاهش می یابد).

سرمایه گذاری در پروژه های مورد علاقه دولت ایتالیا مانند فرهنگ، آموزش، محیط زیست، مدیریت مهاجرت، تحقیق و توسعه، هنر و میراث به میزان حداقل 1 میلیون یورو. لازم به ذکر است که این مبلغ غیر قابل بازگشت است.

باید به این نکته توجه نمود که این سرمایه گذاری ها باید در طول اعتبار ویزا حفظ گردند.

آیا اقامت سرمایه گذاری کشور ایتالیا شامل خانواده فرد متقاضی هم می‌شود؟

اقامت خانواده در ایتالیادر جهت پاسخ به این سوال باید عنوان نمود، بله. دریافت اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری شامل اعضای خانواده متقاضی هم می‌شود که افراد زیر را دربر می‌گیرد:

  • همسر قانونی متقاضی که بالای 18 سال سن داشته باشد.
  • کودکان زیر 18 سال.
  • فرزندان وابسته بالای 18 سال که به دلیل نداشتن سلامتی قادر به حمایت از خود نیستند.
  • والدین وابسته اگر فرزندان دیگری به جز متقاضی ندارند.
  • والدین وابسته بالای 65 سال.

داشتن وکیل حاذق در زمینه مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری، چه تاثیری بر روی روند پرونده فرد متقاضی دارد؟

داشتن وکیل حاذق در زمینه مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری باعث می‌شود که پرونده فرد متقاضی به صورت اصولی، با ریسک کمتر و با سرعت بیشتری پیش رود. چرا که وکیل متخصص به دلیل تجربه‌ای که در این زمینه دارد، اقدامات لازم را درست و به موقع انجام می‌دهد.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

بنابراین، ما موسسه حقوقی مهاجرتی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری را به شما مخاطبان معرفی می‌کنیم که دارای بهترین و باتجربه‌ترین وکلا در زمینه مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری است.

جهت دریافت نوبت برای مشاوره با وکلا در زمینه مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهاجرتی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *