امروز با موضوع بررسی ابعاد مختلف و راه های مهاجرت به اسپانیا با شما هستیم.

همانطور که در مقاله قبلی ذکر شد، کشور اسپانیا مقصد بسیاری از مهاجران است، فرهنگ غنی، وجود توریست های بسیار، جاذبه های طبیعی، مکان های تفریحی، آب و هوای مدیترانه ای، مردمانی شاد و دانشگاه های با قدمت بالا از جمله عواملی هستند که موجب استقبال مردم از مهاجرت به اسپانیا شده است.

راه های مهاجرت به اسپانیا

در مقاله قبل نیز ذکر شد که به طور کلی راه های مهاجرت به این کشور به شرح زیر هستند:

  • مهاجرت از طریق کار
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق تحصیل
  • مهاجرت از طریق تمکن مالی
  • مهاجرت از طریق ثبت شرکت
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق گلدن ویزا
  • مهاجرت از طریق تولد
  • پناهندگی

در این مقاله به بررسی جداگانه هرکدام از موارد فوق می پردازیم، چنانچه به فرهنگ غنی یا آب و هوای مدیترانه ای اسپانیا علاقه دارید، اگر به دنبال مهاجرت تحصیلی هستید، این مقاله را از دست ندهید.

لازم به ذکر است مهاجرت از طریق شش روش فوق، می تواند به اخذ اقامت و تابعیت اسپانیا منجر شود.
مهاجرت به اسپانیا

مهاجرت و اخذ اقامت از طریق کار

کار در اسپانیابرای افرادی که تمایل دارند برای مدتی در اسپانیا کار و کسب درآمد کنند، اقامت اسپانیا از طریق کار گزینه مناسبی است.

افراد باید ابتدا کارفرما و شغل موردنظر خود را پیدا نمایند. سپس از طریق کارفرما برای دریافت اجازه کار از طریق وزارت امور خارجه اسپانیا و در نهایت کسب مجوز اقامت در اسپانیا اقدام نمایند.

این روش اندکی مشکل است زیرا کشورهای عضو اتحادیه اروپا که اسپانیا نیز یکی از آن ها است شرکت های داخلی را ملزم می کنند که تنها در صورتی کارمند خارج از اتحادیه اروپا را جذب نمایند که تخصص و الزامات خاصی را محقق نماید.

به علاوه برای شغل مورد نظر هیچ شخصی در داخل اتحادیه اروپا پیدا نشده باشد.
مهاجرت به اسپانیا

تحصیل در اسپانیا

به تازگی مهاجرت تحصیلی بسیار بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است. اخذ اقامت اسپانیا از طریق تحصیل در سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس، دکترا امکان پذیر است. اسپانیا دارای دو نوع دانشگاه دولتی و خصوصی است. تحصیل در اسپانیا به زبان اسپانیولی در دانشگاه های دولتی، رایگان است. به این صورت که دانشجویان در ابتدا باید در کالج های اسپانیا که هزینه بسیار مناسب و کمی دارند، ثبت نام کنند و دوره های مورد نظر خود را انتخاب کنند. در این دوره ها، زبان اسپانیولی به افراد آموزش داده می شود. شرکت در این دوره های کالج، بدون نیاز به مدرک زبان است. در کل دانستن زبان اسپانیایی شانس شما را برای قبولی در دانشگاه دولتی بسیار افزایش می دهد.

  کالج زبان در اسپانیا

از دیگر موارد مثبت، این است که اسپانیا محدودیت سنی برای تحصیل ندارد

با داشتن مجوز اقامت اسپانیا از طریق تحصیل اجازه دارید تا به صورت پاره وقت بین 20 تا 30 ساعت در هفته کار کنید. مجوز کار شما از طریق شرکتی که شما را استخدام می کند از اداره امور خارجه قابل دریافت است. توجه داشته باشید که در این حالت قرار داد استخدامی شما نمی تواند از طول مدت ویزای شما بیشتر باشد.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

یکی از رایج ترین روش ها بین ایرانیان است. سرمایه گذاری منجر به کسب اقامت اسپانیا می شود. سرمایه گذاری در اصل خود به سه حالت مختلف تقسیم می شود، گلدن ویزا، تمکن مالی و ثبت شرکت هر سه به نوعی زیر مجموعه سرمایه گذاری هستند که جلوتر به هرکدام جداگانه می پردازیم.

اقامت اسپانیا از طریق گلدن ویزا

گلدن ویزای اسپانیاویزای سرمایه گذاری طلایی نامی است که به این روش سرمایه گذاری در اسپانیا اطلاق می شود. در این روش حداقل 500 هزار یورو سرمایه لازم است. شما می توانید برای کسب این نوع اقامت ویلا و آپارتمان خریداری نمایید، که در ابتدا به شما یک اقامت 1 ساله می دهند، سپس دو اقامت 2 ساله و پس از 5 سال می توانید در خواست اقامت دائم اسپانیا را تسلیم اداره مهاجرت این کشور نمایید.

گلدن ویزا از چند روش قابل دریافت است که در این قسمت به بررسی شرایط اصلی این برنامه می پردازیم.

برای گلدن ویزا می توان سرمایه گذاری های مختلفی را انجام داد، مانند:

  • 500,000 یورو خرید املاک و مستغلات اسپانیا
  • دو میلیون یورو اوراق قرضه خزانه داری اسپانیا (بدهی های عمومی اسپانیا)
  • یک میلیون یورو سهام شرکت اسپانیایی
  • یک میلیون یورو در صندوق سرمایه گذاری
  • سپرده های بانکی یک میلیون یورویی در موسسات مالی اسپانیا
  • اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی

تمکن مالی یا ویزای خود حمایتی از جمله پرطرفدارترین نوع ویزا بین ایرانیان است.

زمانی می توانید برای اخذ اقامت اسپانیا به این روش اقدام نمایید که از تمکن مالی خوبی برخوردار باشید. برای ویزای تمکن مالی محدودیت سنی وجود ندارد. حدود 30 هزار یورو برای متقاضی اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی و برای هر همراه حدود 6500 یورو تمکن مالی نیاز است. برای اخذ ویزای تمکن مالی نیازی به داشتن مدرک زبان نیست. با داشتن اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی شما اجازه دارید تا بیزینس شخصی خود را راه اندازی کنید اما نمی توانید برای شخص دیگری کار کنید. این روش یکی از بهترین روش ها برای اخذ اقامت اسپانیا است. جز کشور اسپانیا، در اتریش، یونان، فرانسه و ایتالیا نیز انجام می گیرد.

  اقامت یونان مهر پارسیان

برای اخذ این اقامت شخص باید موارد ذیل را اثبات کند:

– متقاضی باید نشان دهد که در یک حساب بانکی مبلغی به ارزش 27000 یورو پس انداز دارد که به ازای هر نفر از اعضای خانواده این مبلغ افزایش می یابد.
– متقاضی باید اثبات کند که می تواند هزینه های زندگی خود و اعضای خانواده خود را در طول اقامت در کشور اسپانیا تامین نماید. از این رو متقاضی اصلی باید نشان دهد که در کشور خود به میزان 2130 یورو برای خویش و به ازای هر کدام از اعضای خانواده 532 یورو در ماه درآمد دارد.
– متقاضی باید اثبات کند که در کشور خود سند ملکی دارد.

پس از اثبات موارد نام برده، شخص می تواند اقامت تمکن مالی اسپانیا را برای خود و فرزندان زیر 16 سال خود را به دست آورد و اقامت یک ساله در این کشور دریافت کند و پس از آن باز با اثبات همین موارد می تواند یک اقامت 2 ساله و مجددا 2 ساله دریافت کند و پس از آن به اقامت دائم برسد. به منظور تمدید اقامت برای سنوات بعدی علاوه بر موارد مالی باید اثبات گردد که شما به مدت 184 روز در هر سال که می تواند یا به صورت پیوسته و یا ناپیوسته باشد در این کشور حضور داشته اید.

حداقل درآمد سالانه رسمی شما باید نشان دهد که می توانید از خود حمایت کنید. این میزان درآمد معمولا به صورت سالانه به روز می شود. اداره مهاجرت اسپانیا بر اساس شهری که در قصد دارید در اسپانیا زندگی کنید مبلغ را برآورد میکند و تقریبا از مبلغ رسمی بالاتر خواهد بود. در حقیقت هرچه درآمد بیشتری نشان دهید برای شما بهتر است. به صورت میانگین این مبلغ حداقل 2000 یورو در ماه است و اگر قصد دارید در شهرهای گران قیمتی مانند مادرید یا بارسلونا زندگی کنید، احتمالا حداقل آن به میزان قابل توجهی بالاتر خواهد بود.

  دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا

اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت در اسپانیایکی دیگر از انواع روش های سرمایه گذاری در اسپانیا می تواند ثبت شرکت در این کشور باشد. با اجرای پروژه های تجاری یا ثبت شرکت در اسپانیا و سرمایه گذاری با مبلغ بیش از یک میلیون یورو میتوان بعد از مدت 5 سال اقامت اسپانیا را کسب کرد. در نظر داشته باشید که صرف ثبت شرکت در اسپانیا به تنهایی سبب اخذ اقامت برای افراد نخواهد شد. در اسپانیا انواع شرکت ها قابلیت ثبت شدن دارند، من جمله شرکت سهامی عام، شرکت سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تعاونی و… که البته بیش از 90 درصد افراد خارجی شرکت با مسئولیت محدود را به ثبت می رسانند. هزینه ثبت شرکت در این کشور حدود 2 تا 3 هزار یورو می باشد و مبلغ اولیه ای که برای این موضوع باید در نظر گرفته شود ، حدود 60 هزار یورو خواهد بود. افرادی که قصد کارآفرینی در این کشور را دارند باید بتوانند این مبلغ سرمایه اولیه را در حساب شرکت خود تامین کنند.

به طور کلی ایجاد کارآفرینی و اشتغال زایی، تاثیر اقتصادی در اسپانیا، داشتن منفعت عمومی یا نوآوری علمی و تخصصی و در نهایت استخدام حداقل یک نفر اسپانیایی از شرایط اصلی اخذ این نوع اقامت است.

اسپانیا کشوری ایمن برای سرمایه گذاری می باشد؛ زیرا نرخ مصادره (سلب مالکیت) اموال یا Expropriation Risk برابر با 1 یعنی کمترین مقدار ریسک است. در واقع این نرخ عددی بین 1 تا 7 است. ما در مقاله سرمایه گذاری در اسپانیا اطلاعات بیشتری را برای شما عزیزان گردآوری و تدوین نموده ایم.
مهاجرت به اسپانیا

اخذ اقامت اسپانیا از طریق ازدواج

با ازدواج با یک طبعه اسپانیایی شما می توانید اقامت اسپانیا را اخذ نمایید. برای دریافت اقامت اسپانیا از طریق ازدواج شما باید با شخصی که شهروند اسپانیا است حداقل به مدت 5 سال ازدواج کرده باشید. بعد از این مدت شما می توانید اقامت اسپانیا را کسب کرده و پاسپورت دریافت کنید.

اخذ اقامت اسپانیا از طریق تولد

تابعیت کشورها بر دو قائده است: خاک و خون. کشور اسپانیا از قائده خون پیروی می کند. با توجه به این قانون تنها افرادی تابعیت اسپانیا را از طریق تولد کسب می نمایند که والدینشان اسپانیایی باشند. در واقع یکی از والدین باید حتما اسپانیایی باشد. تنها حالت استثنا برای این موضوع زمانی است که نوزادی در اسپانیا به دنیا بیاید و والدین آن ناشناخته باشد که در این صورت به آن تابعیت اسپانیا تعلق می گیرد. جزییات بیشتری در مورد اخذ اقامت اسپانیا از طریق تولد برای شما عزیزان گرداوری شده است که در مقاله اخذ اقامت و تابعیت اسپانیا از طریق تولد فرزند قابل دسترسی است.
مهاجرت به اسپانیا

  خرید ملک در اسپانیا

اخذ اقامت اسپانیا از طریق پناهندگی

اسپانیا عضو کنوانسیون ژنو است. برای مهاجرت از طریق پناهندگی شخص باید دلیل واقعی داشته باشد. این دلیل می تواند مذهب، نژاد، ملیت، عقاید سیاسی، جنسیت یا گرایش جنسی باشد که به تبع آن در کشور خودش مورد آزار و اذیت قرار گیرد. در واقع از کشور خودش ترس داشته باشد و ترسش واقعی بوده باشد.

در درخواست پناهندگی که پس از یک ماه حضور در اسپانیا باید برای آن اقدام کرد، اطلاعات شخصی و اسناد مدارکی که ثابت کند ترس فرد واقعی بوده است باید ارائه داده شوند. تا زمان بررسی درخواست فرد اجازه اقامت اسپانیا را خواهند داشت. اگرچه در ظاهر این روش هزینه کمتری دارد اما غیرقانونی بوده و خطرات مادی، معنوی و جانی فراوانی می تواند برای شخص به همراه داشته باشد.

موسسه حقوقی بین الملل مهر پارسیان در حیطه کلیه روش های مهاجرت به اسپانیا فعالیت دارد، شما می توانید سوالات خود را از کارشناسان زبده ما بپرسید.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (11 امتیاز)

2 دیدگاه ها

  • سلام وقت بخیر
    ضمن تشکر از وکیل برجسته جناب اقای دکتر مهری سوالی داشتم من از طریق ایشون برای اقامت اسپانیا به صورت خود حمایتی اقدام کردم و تونستم اقامت بگیرم ایا من با این اقامت اجازه کار در اسپانیا رو دارم ؟

    • سلام دوست عزیز
      ضمن سپاس از حسن انتخاب شما در روش های خود حمایتی در اغلب کشور ها اجازه کار وجود ندارد و در مورد اسپانیا نیز این مورد وجود دارد که اجازه کار به افرادی که از طریق خود حمایتی اقدام کرده اند وجود ندارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *