این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

با بررسی موضوع مهاجرت به آلمان در خدمت شما همراهان گرامی هستیم.

مهاجرت به آلمانکشور آلمان دومین کشور مهاجر پذیر در سطح جهان بعد از کشور آمریکا می‌باشد. آلمان در میان 27 کشور عضو اتحادیه اروپا نیز بیشترین درصد مهاجران را در خود جای داده است. این در حالی است که تنها 12 درصد از آلمانی‌ها (یعنی حدود 12 میلیون نفر) در سال 2017 در سایر کشورها متولد شده ‌اند. بنابراین کشور آلمان، بیش از آنکه مهاجرفرست باشد، کشور مهاجر پذیر از سراسر دنیا است. علت این امر، تدوین قوانین ترغیب‌کننده مهاجرتی در آلمان به منظور جبران نرخ پایین زاد و ولد از سوی دولت آلمان در 50 سال اخیر است.

موسسه حقوقی و داوری بین ‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری و حضور کارشناسان ارشد مهاجرتی، به دنبال ارایه مشاوره تخصصی و حقوقی در زمینه مهاجرت به کشور اروپایی آلمان، مقاله‌ی پیش رو را با محوریت قوانین مهاجرت به آلمان، انواع ویزای آلمان و خدمات موسسه طلیعه عدالت و مهر پارسیان را به نظر شما می‌رساند.

قوانین مهاجرت کشور آلمان

قرار گرفتن کشور آلمان در لیست کشورهای مهاجر پذیر در سطح جهانی و نیز اتحادیه اروپا، تدوین قوانین جدید مهاجرتی در سال 2005 را به دنبال داشت. یکی از ابعاد جدید مهاجرتی به کشور آلمان، استخدام نیروهای متخصص از کشورهای مختلف می‌باشد. به اجرا درآمدن سیستم اعطای بلوکارت در آلمان به متقاضیان کار از کشورهای غیر اتحادیه اروپا از آوریل 2012، روند کار و دریافت ویزای کار و در نتیجه اقامت در آلمان را سریع و پرطرفدار ساخته است.

  دریافت ویزای ازدواج آلمان

از سویی دیگر کشور آلمان در سال 2015، با بحران جدی هجوم پناهندگان روبه‌رو گردید؛ به طوریکه در سال 2014، حدود 276 هزار نفر به صورت غیر قانونی وارد حوزه اتحادیه اروپا شده‌اند و این یعنی 138 درصد افزایش در مقایسه با سال 2013. همین امر کمپ پناهندگان در حوزه اتحادیه اروپا به ویژه کشور آلمان را بیش از حد معمول شلوغ کرده است. پیش ‌بینی‌ها برای تعداد مهاجران که به قصد پناهندگی به کشور آلمان وارد می‌شوند، از 450 هزار نفر به 800 هزار و در نهایت به یک میلیون نفر در سال 2015 رسید. این آمار و ارقام، دولت آلمان به ویژه حزب سوسیال دموکرات آلمان را تدوین قوانین سخت مهاجرتی ترغیب کرده است.

مهاجرت به آلمان

هرچند که قوانینی نیز در خصوص حمایت از مهاجران وضع گردید. تا جایی که به گزارش اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان، در سال 2017، برای بیش از 340 هزار مهاجر تشکیل شده است. علاوه بر این، طبق گزارش اداره استخدام فدرال آلمان بیش از 55 درصد از افرادی که در سال 2018 از منافعی که به افراد بدون شغل تعلق می‌گیرد بهره‌مند شدند، از مهاجران بوده‌اند.

کشور آلمان همچون سایر کشورها، طرق مختلفی برای ورود مهاجران به کشور خود پیش‌بینی کرده است. مهاجرت از طریق تحصیل، کار، ثبت شرکت و ازدواج از راه‌های مهاجرت به آلمان می‌باشند. طبق ماده 39 معاهده اتحادیه اروپا، حق رفت و آمد و ورود به کشورهای اتحادیه اروپا بدون هرگونه تبعیض برای همگان وجود دارد. اما هر فردی بسته به شرایط خود نوعی از ورود را انتخاب می‌نماید.

  درخواست اقامت آلمان از طریق ازدواج

انواع ویزای آلمان

ویزای شنگن مولتی پل یا 90 روزه

شرایط اجازه کار متقاضی و همراه او در آلمان این نوع ویزا به منظور اقامت متقاضیان در کشور آلمان به مدت حداکثر 90 روز با هدف گردشگری، کسب و کار، شرکت در نمایشگاه ‌های بین‌المللی، درمان و یا شرکت در فستیوال یا مسابقات صادر می‌گردد. برای صدور ویزای شنگن آلمان، مدارکی همچون پاسپورت معتبر (با اعتبار حداقل 3 ماه بعد از تاریخ بازگشت)، فرم تکمیل شده‌ی سفارت، دو قطعه عکس پاسپورتی، دعوتنامه، بیمه مسافرتی، بلیت سفر حاکی از تاریخ سفر و بازگشت، پرینت رزرو هتل، سند ازدواج، شناسنامه و کارت ملی، گواهی اشتغال، گواهی تمکن مالی و گواهی اشتغال به تحصیل لازم است.

متقاضیان ثبت شرکت در آلمان برای ورود اول به کشور آلمان به منظور انجام امور اداری مربوط به ثبت شرکت و افتتاح حساب، درخواست ویزای شنگن می‌دهند.

ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی آلمان، برای دانش‌آموزان و دانشجویان بین‌المللی ابتدا با اعتبار 3 ماهه صادر و سپس با مراجعه اداره بین‌الملل دانشگاه محل پذیرش و نیز اداره مهاجرت در ایالت محل اقامت در آلمان نسبت به تمدید آن اقدام می‌شود. افرادی که قصد شرکت در دوره‌ های زبان در کالج ‌های زبان آلمان را نیز داشته باشند، می‌توانند جهت دریافت ویزای تحصیلی نیز به همین منوال اقدام نمایند. برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان، مدارکی همچون پاسپورت معتبر، مدارک شناسایی مانند شناسنامه یا کارت ملی، گواهی تولد، نامه پذیرش از دانشگاه، نامه تمکن مالی و گردش حساب، گواهی حمایت از سوی اسپانسر مالی چه در ایران و چه در آلمان، گواهی اشتغال به کار و دیگر موارد لازم است.

طبق آمار اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان، 54 درصد از دانشجویان خارجی به دنبال اشتغال و اقامت بعد از تحصیل در کشور آلمان هستند. بنابراین فارغ‌التحصیلان در آلمان می‌توانند بعد از اتمام دوره تحصیلی خود تا 18 ماه ویزای خود را تمدید و در جهت یافتن کار اقدام نمایند.

  لیست مشاغل مورد نیاز آلمان

ویزای جستجوی کار و ویزای کار آلمان

ویزای جستجوی کار (Job Seeker Visa) برای متقاضیان به منظور یافتن شغل در کشور آلمان صادر می‌گردد. با این ویزا، متقاضی 6 ماه فرصت برای یافتن شغل در کشور آلمان داشته و بعد از عقد قرارداد با کارفرما، ویزای کار آلمان صادر می‌گردد. از شرایط اخذ ویزای جستجوی کار و نیز ویزای کار، داشتن حداقل مدرک لیسانس، داشتن حداقل 3 سال سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی، ارائه گواهی تمکن مالی و بیمه درمانی می‌باشد. بعد از دریافت ویزای کار با رعایت شرایطی همچون قرارداد حداقل یکساله با کارفرما، حقوق حداقل 3 هزار یورو در ماه، داشتن مدرک زبان آلمانی و پرداخت مالیات‌ ها، می‌توان درخواست صدور بلوکارت را ثبت نمود.

 خدمات موسسه حقوقی و داوری بین ‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان

موسسه حقوقی و داوری بین ‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری، با سالها تجربه‌ی مفید در زمینه ثبت شرکت، خرید و اجاره ملک در آلمان، تحصیل در آلمان، ویزای جستجوی کار آلمان، ویزای کار آلمان، ازدواج در آلمان،  همراه شما در تمامی مراحل مهاجرت به آلمان می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ارشد مهاجرت در دپارتمان مهاجرت و حقوق بین‌الملل طلیعه عدالت و مهرپارسیان تماس حاصل نمایید.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *