این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

با موضوع قوانین ازدواج و طلاق آذربایجان همراه شما هستیم.

قوانین ازدواج و طلاق آذربایجانهر کشوری با توجه به شرایط و اوضاع و احوال خود دارای قوانین منحصر به فردی در زمینه ازدواج و طلاق است.

گرچه قوانین مربوط به ازدواج و طلاق کشورهای مختلف در بعضی موارد ممکن است با یکدیگر شباهت داشته باشند، اما در هر صورت قوانین هر کشوری مشخص و معین شده می‌باشد و اقدامات لازم بر اساس همان قوانین و مقررات تعیین شده انجام می‌شوند.

بنابراین افرادی که قصد ازدواج و یا طلاق در آذربایجان را دارند، باید حتما با قوانین مربوط به ازدواج و طلاق آن منطقه آشنا باشند.

کسی که می‌تواند افراد را در این زمینه کمک کند و اطلاعات مورد نیاز را به آن‌ها بدهد، یک وکیل با تجربه و متخصص در این زمینه می‌باشد، که اطلاعات دقیق و کاملی نسبت به قوانین ازدواج و طلاق آذربایجان داشته باشد.

موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری، آماده ارائه خدمات در زمینه ازدواج و طلاق آذربایجان به شما عزیزان می‌باشد.

جهت برقراری ارتباط با وکیل متبحر در زمینه ازدواج و طلاق آذربایجان و همچنین دریافت نوبت مشاوره، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان، که در آخر مقاله درج شده‌اند تماس حاصل نمایید.

ما نیز در این مقاله قصد داریم تا موضوع قوانین ازدواج و طلاق آذربایجان را با شما مخاطبان گرامی مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم. پس لطفا با ما همراه باشید.

سوالات مهم در زمینه قوانین ازدواج و طلاق آذربایجان

  • قوانین و مقررات مربوط به ازدواج آذربایجان چیست؟
  • آیا ازدواج در آذربایجان باعث دریافت اقامت برای ایرانیان می‌شود؟
  • شرایط مربوط به ازدواج آذربایجان چیست؟
  • قوانین و مقررات مربوط به طلاق آذربایجان چیست؟
  • آیا فردی که اقامت آذربایجان را از طریق ازدواج اخذ نموده، با طلاق اقامت خود را از دست می‌دهد؟
  • چرا دریافت مشاوره در زمینه ازدواج و طلاق آذربایجان از اهمیت بالایی برخوردار است؟
  • آیا داشتن وکیل در زمینه ازدواج و طلاق آذربایجان الزامی می‌باشد؟
  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

قوانین و مقررات مربوط به ازدواج آذربایجان چیست؟

وکیل ایرانی در آذربایجانطبق قوانینی که به واسطه دولت آذربایجان تعیین گردیده، تمامی ازدواج‌ها باید حتما ثبت شوند و همچنین ازدواج‌هایی که با یک شخص خارجی صورت می‌گیرند، باید در دفتر ثبت اصلی ثبت شوند.

ازدواج‌هایی که در مسجد صورت می‌گیرند، توسط یک روحانی مذهبی انجام می‌شوند و بعد از تمام شدن مراسم، زوجین گواهی ازدواج دریافت می‌نمایند که مشخص می‌کند ازدواج در مسجد ثبت شده است.

ارائه گذرنامه و شناسنامه جهت انجام مراسم ازدواج در کشور آذربایجان الزامی است و شاهدان عروس و داماد باید گواهی ازدواج را امضاء نمایند. لازم به ذکر است که، ازدواج‌های مذهبی بدون ثبت احوال به صورت قانونی شناخته نمی‌شوند.

حداقل سن جهت ازدواج در آذربایجان، برای آقایان 18 سال و برای خانم‌ها 17 سال و یا 1 سال زودتر برای هر یک در صورت وجود شرایط استثنایی می‌باشد. می‌توان گفت، ازدواج در آذربایجان تقریبا ساده است.

مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت آذربایجان از طریق ازدواج:

  • ویزای ورودی معتبر به آذربایجان
  • گذرنامه و کارت شناسایی
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • گواهی تجرد. فردی که قبلاً ازدواج کرده باشد باید مدارکی را برای اثبات مجرد بودن و پایان ازدواج قبلی خود (اوراق طلاق یا گواهی فوت) از کشور خود به همراه داشته باشد.
  • گواهی عدم ثبت ازدواج صادر شده توسط اداره ثبت احوال در کشور مبدا (برای مهاجران خارجی)
  • رسید تأیید پرداخت هزینه‌های دولتی

قوانین و مقررات مربوط به طلاق آذربایجان چیست؟

بر اساس ماده ۶ قانون مدنی:

قوانین مربوط به احوال شخصیه از قبیل نکاح و طلاق و اهلیت اشخاص و ارث در مورد کلیه اتباع ایران ولو اینکه مقیم در خارجه باشند مجری خواهد بود.

این ماده به معنی این می‌باشد که، طلاق کلیه اتباع ایران حتی در صورتی که مقیم خارج از کشور باشند، بر طبق قانون ایران خواهد بود و باید به این نکته اشاره کرد که، طلاق ایرانیان غیر شیعه که دین و مذهب دیگری دارند که در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده است، بر اساس مقررات مذهب ایشان خواهد بود.

  اجرای اسناد خارجی در ایران

آیا ازدواج در آذربایجان باعث دریافت اقامت برای ایرانیان می‌شود؟

دریافت اقامت دائم آذربایجاندر پاسخ به این سوال باید گفت، بله. در صورتی که فرد با یک تبعه آذربایجان ازدواج کند می‌تواند ابتدا اقامت موقت آذربایجان را دریافت کند و سپس با رعایت موارد و داشتن شرایط لازم، می‌تواند اقامت دائم دریافت کند. مجوز اقامت دائم آذربایجان 5 سال می‌باشد که هر 5 سال یک بار دوباره تمدید می‌شود.

دریافت اقامت آذربایجان از طریق ازدواج با فردی که تابعیت آذربایجان را دارد، دارای یکسری شرایط و قوانین می‌باشد.

فردی که قصد دارد با یک تبعه آذربایجان ازدواج کند، باید حتما گواهی طلاق یا فوت همسر سابق خود را ارائه دهد تا نشان دهنده این باشد که ازدواج قبلی او به پایان رسیده است. این گواهی باید حتما ترجمه شود.

همچنین آن‌ها باید ثابت کنند که ازدواجشان حقیقی است و صوری نمی‌باشد. این نکته را باید عنوان نمود که، دوره نامزدی در آذربایجان 6 ماه می‌باشد و بعد از آن زوجین باید ازدواج خود را به ثبت برسانند.

آیا روش دیگری برای دریافت اقامت آذربایجان وجود دارد؟

بله. چند روش دیگر برای دریافت اقامت آذربایجان وجود دارد، که این روش‌ها به شرح ذیل می‌باشند:

یکی از روش‌های دیگری که جهت مهاجرت به آذربایجان در نظر گرفته شده است، سرمایه‌گذاری است که دارای زیر مجموعه‌های متفاوتی می‌باشد. از جمله ثبت شرکت و یا خرید ملک، که این موارد می‌توانند برای افرادی که توانایی مالی خوب و بالایی دارند گزینه‌های خوبی باشند.

تحصیل یکی از روش‌های دیگر مهاجرت به آذربایجان می‌شود که می‌توان گفت به عنوان بهترین روش‌ مهاجرت به آذربایجان هم به حساب می‌آید. چرا که فرد دانشجو می‌تواند در این زمینه به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کند.

فرد متقاضی تحصیل در آذربایجان، باید یکسری مدارک لازم را تهیه و ارائه نماید و همچنین باید شرایط زبان خود را نیز بهبود بخشند.

یک روش دیگر جهت دریافت اقامت آذربایجان، تولد می‌باشد.

تولد در آذربایجاناعطای تابعیت در کشورهای مختلف بر اساس اصل خون و یا اصل خاک می‌باشد، که اعطای تابعیت در آذربایجان بر اساس اصل خون می‌باشد. در صورتی که فرزند متولد شده، دارای والدینی باشد که تابعیت آذربایجان را دارند، تابعیت به فرزند آن‌ها هم تعلق می‌گیرد و علاوه بر آن، باید یکسری اصول تعیین شده هم رعایت شوند.

روش دیگر مهاجرت به آذربایجان، مهاجرت از طریق کار می‌باشد. در این روش افراد متقاضی که دارای تخصص و حرفه خاصی می‌باشند، می‌توانند مهاجرت به آذربایجان از طریق کار و تخصص را برگزینند و سپس بعد از گذشت مدتی و با دارا بودن شرایط مورد نیاز، می‌توانند اقامت آذربایجان را برای خانواده خود نیز دریافت نمایند.

  اجرای اسناد خارجی در ایران

به طور کل آذربایجان دارای شرایط خوبی برای مهاجرت و زندگی می‌باشد و به همین دلیل است که مورد توجه ایرانیان واقع شده است.

چرا دریافت مشاوره در زمینه ازدواج و طلاق آذربایجان از اهمیت بالایی برخوردار است؟

آذربایجان به دلیل اینکه به ایران نزدیک است و همچنین زبان مردم آن منطقه ترکی می‌باشد و ایرانیان بسیاری با زبان آن‌ها آشنا هستند، مقصد محبوب ایرانیان به حساب می‌آید.

فردی که قصد ازدواج و یا طلاق در آذربایجان را دارد، باید حتما اطلاعات مورد نیاز را به دست آورد و سپس اقدامات لازم را انجام دهد. چرا که در صورتی که فرد آگاهی لازم در این زمینه را نداشته باشد، ممکن است تصمیم نادرستی بگیرد و دست به کار اشتباهی بزند.

آیا داشتن وکیل در زمینه ازدواج و طلاق آذربایجان الزامی می‌باشد؟

همانگونه که در تمامی موارد افراد باید به فرد متخصص مراجعه کنند، در مورد مسائل حقوقی هم باید به فردی مراجعه نمایند که تخصص و تجربه کافی در زمینه مورد نظر را داشته باشد و همچنین تسلط کاملی هم بر روی قوانین مورد نیاز داشته باشد.

زمانی که افراد با مسائل مربوط به ازدواج و طلاق آذربایجان روبرو می‌شوند، باز هم باید ابتدا با یک وکیل متبحر صحبت کنند و اطلاعات مورد نیاز را به دست آورند تا مبادا دست به اقدام اشتباهی بزنند و وضع را از حالت قبل بدتر کنند و یا فرصت‌های موجود را از دست بدهند.

وکیل فارسی زبان آذربایجانبه همین دلیل، ما به شما عزیزان موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری را معرفی می‌کنیم، که دارای بهترین و با تجربه‌ترین وکلا در زمینه ازدواج و طلاق آذربایجان می‌باشد.

جهت برقراری ارتباط با وکیل حاذق در زمینه ازدواج و طلاق آذربایجان، فقط کافیست تا با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان، که در آخر مقاله درج شده‌اند تماس حاصل نمایید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

خدمات تخصصی گروه وکلای مهاجرت مهر تهران

قوانین ازدواج و طلاق آذربایجان

موسسه حقوقی مهر پارسیان، با به کارگیری برترین وکلای مهاجرت در شمال تهران و عقد قرارداد با وکلای مهاجرتی سایر کشورها خدمات زیر را ارئه خواهد نمود:

مشاوره حقوقی آنلاین و حضوری با وکیل مهاجرت
قبول وکالت در پرونده اقامت از راه تمکن مالی، خود حمایتی و ویزای طلایی و بازنشستگی
قبول وکالت در پرونده مهاجرت از راه ثبت شرکت
مشاوره حقوقی شرایط دریافت انواع ویزای کشورهای اروپایی، کانادا، آمریکا و استرالیا
قبول وکالت موضوعات خانواده، ارث و طلاق ایرانیان خارج از کشور
قبول وکالت در پرونده حضانت فرزند ایرانیان خارج از کشور
تنظیم دادخواست جهت اعتراض به ریجکتی ویزا و یا ابطال کارت اقامت
تنظیم و تهیه لایحه دفاعیه جهت ارائه به سفارت کشورهای مختلف دنیا

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل تخصصی مهاجرت در تهران به یکی از راههای زیر اقدام کنید.

قوانین ازدواج و طلاق آذربایجان قوانین ازدواج و طلاق آذربایجان قوانین ازدواج و طلاق آذربایجان قوانین ازدواج و طلاق آذربایجان قوانین ازدواج و طلاق آذربایجان قوانین ازدواج و طلاق آذربایجان قوانین ازدواج و طلاق آذربایجان قوانین ازدواج و طلاق آذربایجان قوانین ازدواج و طلاق آذربایجان قوانین ازدواج و طلاق آذربایجان قوانین ازدواج و طلاق آذربایجان قوانین ازدواج و طلاق آذربایجان قوانین ازدواج و طلاق آذربایجان قوانین ازدواج و طلاق آذربایجان قوانین ازدواج و طلاق آذربایجان 

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل حقوق بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (20 امتیاز)

7 دیدگاه ها

  • سلام. من قصد مهاجرت دارم. 27 ساله هستم. لیسانس دارم و 6 ساله که مشغول به حرفه طلاسازی هستم. فردی را هم در آذربایجان دارم تا بتونم برای دریافت اقامت موقتا باهاش ازدواج کنم. میخوام بدونم کدامیک از روش‌هایی که در مقاله نوشتین برای من بهتره؟

    • سلام. ازدواج صوری نمی‌تواند منجر به اخذ اقامت گردد. شما باید ابتدا حقیقی بودن ازدواجتان را اثبات کنید تا بتوانید اقامت آن کشور را دریافت کنید. در مورد روش‌های دیگر شرایط باید به صورت دقیق‌تر بررسی گردند. حتما با یک وکیل متخصص مهاجرتی صحبت کنید تا بتوانید بهترین روش را انتخاب کنید.

  • سلام عصرتون به خیر سوالی داشتم
    احوال شخصیه اتباع اذربایجان تابع قانون ملی آنها هست یا تابع اقامتگاه؟

  • با سلام و وقت به خیر.
    من ساکن ایرانم و پارتنرم ۴۰ ساله که اقامت آلمان رو دارند.ما قصد ازدواج بین المللی در باکو رو داریم.کوتاهترین مدتی که میشه ازدواج کرد چه مدت هست؟هر دو دفعه اولین ازدواجمون هست.آیا گواهی تجرد لازم هست؟آیا میشه این گواهی تجرد رو از کشور محل سکونتمون بگیریم.یعنی ایران و آلمان؟

    • سلام وقت به خیر
      برای دریافت اطلاعات شرایط ثبت ازدواج بین المللی با وکلای موسسه مشاوره بفرماید.

  • سلام وقت بخیر من و همسرم هردو ترکمن هستیم و سنی مذهب ما 4 سال در اذربایجان زندگی میکنیم و قصدکون این جدا بشیم همسرم بچه دار نمیشن ایا این جدایی در اذربایچان ممکن ؟

    • سلام دوست عزیز
      طلاق کلیه اتباع ایران حتی در صورتی که مقیم خارج از کشور باشند، بر طبق قانون ایران خواهد بود. ولی این نکته حائز اهمیت است: طلاق ایرانیان غیر شیعه که دین و مذهب دیگری دارند که در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده است، بر اساس مقررات مذهب ایشان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *