با مبحث طلاق ایرانی در آلمان با شما هستیم.

طلاق ایرانی در آلمانافراد ایرانی بسیار زیادی هستند که زندگی مشترک خود را در کشورهای خارجی آغاز و سپری می‌کنند.
این افراد ممکن است بعد از گذشت مدتی از زندگی مشترک، نتوانند خود را با شرایط آن کشور تطبیق دهند و با مشکلات جدی در زندگی مشترک خود مواجه شوند و تصمیم به جدایی و طلاق بگیرند.

در این مورد، فرد حتما باید نسبت به حق و حقوق خود و همچنین تکالیف خود در برابر طرف مقابل خود، آگاهی داشته باشد.
بهترین راه‌حل برای رسیدن به اهداف خود و جلوگیری نمودن از بروز مشکلات و چالش‌ها در این زمینه، این است که ابتدا فرد با یک وکیل متخصص صحبت کند و سپس نسبت به این امر اقدام نماید.

موسسه حقوقی بین‌المللی مهرپارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری، آماده ارائه خدمات مشاوره در زمینه طلاق ایرانی در آلمان توسط وکلای متخصص، به شما عزیزان می‌باشد.
جهت دریافت نوبت مشاوره، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان، که در آخر مقاله درج شده‌اند تماس حاصل فرمایید.
ما نیز در این مقاله قصد داریم تا موضوع طلاق ایرانی در آلمان را با شما مخاطبان گرامی مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم. پس لطفا با ما همراه باشید.

سوالات مهم در زمینه طلاق ایرانی در آلمان

1 . طلاق ایرانی در آلمان دارای چه شرایطی است؟
2 . چه مدارکی در زمینه طلاق ایرانی در آلمان مورد نیاز است؟
3 . آیا فرد ایرانی بعد از طلاق در آلمان، اقامتش را از دست خواهد داد؟
4 . آیا داشتن وکیل در زمینه طلاق ایرانی در آلمان الزامی می‌باشد؟
5 . بهترین وکیل در زمینه طلاق ایرانی در آلمان کیست و دارای چه ویژگی‌هایی است؟
6 . وکیل متخصص در زمینه طلاق ایرانی در آلمان، چه کمکی می‌تواند به فرد کند؟
7 . قانون کدام کشور در زمینه طلاق ایرانی در آلمان، حاکم است؟

  اقامت آلمان از طریق کار

آیا فرد ایرانی بعد از طلاق در آلمان، اقامتش را از دست خواهد داد؟

اقامت آلماناگر فرد ایرانی به واسطه ازدواج اقامت کشور آلمان را دریافت کرده باشد، پس از طلاق، در صورتی که بیشتر از سه سال از ازدواج آن‌ها گذشته باشد، اقامت فرد برای یک سال دیگر پس از طلاق تمدید می‌گردد.

ولی در صورتی که از ازدواج آن‌ها کمتر از سه سال گذشته باشد، اقامت او معمولا تمدید نمی‌گردد. حتی ممکن است، در صورتی که هنوز طلاق نگرفته باشند و جدا از یکدیگر زندگی کنند هم ویزای اقامت فرد تمدید نشود و ممکن است از فرد خواسته شود تا به کشور خود بازگردد.

البته باید به این نکته توجه کرد که در شرایطی خاص و استثنایی ممکن است، اقامت فردی که طلاق می‌گیرد و کمتر از سه سال از زندگی مشترک آن‌ها می‌گذرد نیز، تمدید گردد.

این شرایط خاص عبارتند از:

1) در صورتی که یک فرزند مشترک با همسر خود داشته باشد و همچنین در سرپرستی و حضانت (نگهداری) فرزند حق داشته باشد و یا در صورتی که حق دیدن کودک را دارد و از لحاظ مالی او را حمایت می‌نماید، اجازه دارد تا در کشور آلمان زندگی کند و اقامت فرد با طلاق او باطل نمی‌گردد.

2) در صورتی که دلیل طلاق و پایان یافتن زندگی مشترک فرد، رفتار خشونت‌آمیز همسرش عليه او باشد، اقامت او بعد از طلاق هم به طور معمول تمدید خواهد شد. جهت اثبات این موضوع فرد باید مدرکی را که این امر را ثابت کند، ارائه نماید.

3) گاهی اوقات ممکن است اقامت فردی که از همسر خود جدا می‌شود، به دلیل دارا بودن قرارداد کار بین او و کارفرما، به عنوان یک فرد متخصص، بعد از طلاق هم مجددا تمدید گردد.

  ثبت شرکت در آلمان

قانون کدام کشور در زمینه طلاق ایرانی در آلمان، حاکم است؟

قوانین آلمانمطابق ماده 6 قانون مدنی و ماده 15 قانون حمایت خانواده:
قوانین مربوط به احوال شخصیه از قبیل نکاح (ازدواج) و طلاق و اهلیت (شایستگی و توانایی انجام کار) اشخاص و ارث در مورد کلیه اتباع ایران ولو اینکه مقیم در خارجه باشند مجری (اجرا) خواهد بود.

هنگامی که زوجین در خارج از کشور زندگی کنند و دادخواست طلاق خود را به دادگاه خارجی ارائه دهند، در صورتی که دادگاه محل اقامت زوجین حکم طلاق را صادر کند و یک از طرفین به مراکز اسلامی مراجعه کند و صیغه شرعی طلاق جاری گردد و مقامات مربوطه ایران آن را تایید نمایند.

بعد از آن وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آن را تایید نماید و هیچ یک از طرفین برای ثبت طلاق خود به دفاتر نمایندگی ایران در آن کشور مراجعه ننمایند، مرد و یا زن و یا یکی از وکلای آنان به دادگاه خانواده ایران مراجعه کرده و دعوایی مبنی بر تنفیذ (تأیید) حکم طلاق صادره برای ثبت آن مطرح می‌کنند.

دادگاه خانواده ایران با در نظر گرفتن قوانین، اسناد و همچنین صیغه طلاق که توسط مرکز اسلامی انجام‌شده و شرایط صحت آن، همراه با تنفیذ (تأیید) نمودن حکم طلاق صادره، اجازه ثبت آن را توسط یکی از دفترخانه‌های رسمی طلاق صادر می‌نماید.

این نکته قابل ذکر است که، در صورتی که طرفین، ادعای مالی خود را در حین رسیدگی به پرونده طلاق عنوان ننموده باشند، قادر می‌باشند که بعد از ثبت امر طلاق، نسبت به این موضوع طرح دعوی نمایند.

همچنین بر اساس ماده 15 قانون حمایت خانواده، احکام دادگاه‌های خارجی در امور خانوادگی، در ایران اجرا نمی‌شود مگر آنکه دادگاه ایران آن را تنفیذ (تایید) نماید.
ثبت طلاق در کشورهای خارجی در کنسولگری‌ها و به درخواست کتبی زوجین (زن و مرد) یا مرد و با ارائه گواهی اجرای صیغه طلاق امکان‌پذیر است.

آیا داشتن وکیل در زمینه طلاق ایرانی در آلمان الزامی می‌باشد؟

داشتن وکیل در امر طلاق ایرانی در آلمان الزامی نمی‌باشد.
ولی بسیار ضروری است و همچنین دارای اهمیت زیادی می‌باشد. در صورتی که فرد برای انجام کاری، تخصص کافی در آن زمینه را نداشته باشد، ممکن است با انجام دادن آن کار وضعیت را خراب‌تر از قبل کند.

  اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت

کار در آلمانبنابراین بهترین و منطقی‌ترین راه این است که، هر کاری را به متخصص آن بسپاریم.

در مورد موضوع طلاق ایرانی در آلمان هم حتما باید ابتدا با یک وکیل متخصص در این زمینه، که هم تجربه کافی دارد و هم نسبت به قوانین طلاق کشورهای ایران و آلمان اشراف کامل دارد، مشورت کنیم و سپس نسبت به این امر اقدام نماییم.

فرد ایرانی در صورت مواجه شدن با مسئله طلاق در کشور آلمان، باید اطلاعات لازم را به دست آورد تا بداند چه حقوق و تکالیفی در مقابل همسر خود دارد و باید چه اقداماتی انجام دهد.

به همین دلیل، ما به شما عزیزان موسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری، که دارای بهترین و با تجربه‌ترین وکلا در زمینه طلاق ایرانی در آلمان است، را معرفی می‌کنیم.

جهت برقراری ارتباط با وکیل متخصص در زمینه طلاق اتباع ایرانی در آلمان و همچنین دریافت نوبت مشاوره، فقط کافیست تا با شماره تماس‌های موسسه حقوقی بین‌المللی مهرپارسیان، که در آخر مقاله درج شده‌اند تماس حاصل فرمایید، تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

بهترین وکیل برای خانواده ایرانی در آلمان

موسسه حقوقی مهر پارسیان، با به کارگیری برترین وکلای کیفری در شمال تهران خدمات زیر را ارئه خواهد نمود:

مشاوره حقوقی آنلاین و حضوری با وکیل خانواده در آلمان
قبول وکالت در پرونده کلاهبرداری، فروش مال غیر، خیانت در امانت
قبول وکالت در پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور و تحصیل (به دست آوردن) مال از طریق نامشروع
قبول وکالت در پرونده پولشویی و جرایم مالی کارکنان دولت
تنظیم دادخواست جهت مطالبه ضرر و زیان ناشی از جرم
قبول وکالت در پرونده کیفری خانواده مانند شکایت ترک انفاق، تدلیس (فریب و عیب پوشی) در ازدواج، کتک زدن همسر و فحاشی
تنظیم و تهیه لایحه دفاعیه جهت ارائه به دادگاه کیفری یک و دو
قبول اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور و اعمال ماده 477 کیفری

  چگونه می‌توان اقامت آلمان گرفت

در چه صورتی مقامات ایرانی حکم طلاق دادگاه آلمان را تایید می‌کنند؟

بسته به اینکه طلاق از ناحیه مرد باشد یا زن رویه متفاوت است و در هر صورت دادگاه ایران به رسیدگی دادگاه خارجی بسنده نمی‌نماید.

حکم طلاق دادگاه آلمان در ایران قابل اجرا است؟

حکم طلاق دادگاه آلمان در صورت تایید دادگاه ایران در ایران قابلیت اجرا دارد در غیر این صورت می‌توان آن را به عنوان دلیل به دادگاه ارائه داد.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل حقوق بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

4.9/5 - (27 امتیاز)

6 دیدگاه ها

  • سلام وقت بخیر
    من در المان ساکن هستم و از طریق دوستی با شما اشنا شدم و قصدم جدایی از همسرم ما 4 سال ازدواج کردیم و من از طریق ازدواج اقامت گرفتم الان قصدم جدایی ایا من اقامتم از دست میدم ؟ ما میخوایم طلاقمون در ایران ثبت بشه من چه طور میتونم با اقای دکتر مهری صحبت کنم چون ایشون به من معرفی کردن ؟

    • سلام دوست عزیز
      اگر فرد ایرانی به واسطه ازدواج اقامت کشور آلمان را دریافت کرده باشد، پس از طلاق، در صورتی که بیشتر از سه سال از ازدواج آن‌ها گذشته باشد، اقامت فرد برای یک سال دیگر پس از طلاق تمدید می‌گردد. ولیکن شرایط و تمهیدات دیگری نیز وجود دارد. شما می‌توانید جهت رزرو تایم مشاوره با وکیل متخصص امور بین الملل جناب آقای دکتر مهری با شماره 09120067661 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام جناب وکیل بنده شهسواری هستم و ساکن کلن ام من سال 97 ازدواج کردم و به المان اومدم الان همسرم میخوان جدا بشیم ولی من اقامت ازدواجی دارم ایا امکانش هست بتونم اقامتم رو بعد از طلاق تمدید کنم؟

    • سلام امکان تمدید اقامت در صورت طلاق وجود داره و باید راههاش رو با مشاوره وکیل بررسی کنید.

    • سلام وقت شما بخیر
      در صورت تنفیذ این حکم توسط محاکم ذی صلاح، بله قابلیت اجرا دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *