در این مقاله با موضوع شرایط کار در فرانسه برای ایرانیان با شما عزیزان همراه هستیم.

شرایط کار در فرانسه برای ایرانیانکشور فرانسه در حال حاضر به عنوان پنجمین اقتصاد دنیا شناخته شده است که شهر پاریس دارای شرایط کاری بهتری نسبت به شهرهای دیگر می‌باشد.

متقاضی مهاجرت به کشور فرانسه از طریق ویزای کار، شرایط مورد نیاز را باید داشته باشد. ما نیز در این مقاله قصد داریم تا مبحث شرایط کار در فرانسه برای ایرانیان را با شما مخاطبان گرامی مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم.
با دفتر وکالت و مهاجرت بین المللی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری همراه باشید.

سوالات مهم در زمینه شرایط کار در فرانسه برای ایرانیان

1. شرایط کار در فرانسه برای ایرانیان به چه صورت است؟
2. مدارک لازم برای ویزای کاری فرانسه چیست؟
3. میانگین حقوق در کشور فرانسه چقدر است؟
4. مشاغل و رشته‌های مورد نیاز فرانسه کدامند؟
5. آیا بدون کمک موسسه مهاجرتی می‌توان به فرانسه مهاجرت کاری کرد؟
6. نرخ بیکاری در فرانسه چگونه است؟

شرایط کار در فرانسه برای ایرانیان به چه صورت است؟

کشور فرانسه واقع در بخش غربی اروپا می‌باشد. پیدا کردن کار و همچنین اخذ ویزای کار برای ایرانیان در این کشور به راحتی صورت نمی‌گیرد. علت آن این است که نرخ بیکاری در کشور فرانسه در سال 2021 در حقیقت 8.8% می‌باشد.
ولی با این وجود، شانس یافتن شغل در شهرهای بزرگ این کشور مثل شهر پاریس، برای ایرانیان وجود دارد. تسلط داشتن کامل به زبان فرانسوی در کنار مهارت‌های شغلی دیگر، یکی از شرایط مورد نیازی است که متقاضی باید داشته باشد.

با توجه به اینکه نظام اقتصادی این کشور هدفمند می‌باشد و همچنین دارای برنامه‌ریزی‌های دقیق و بلند مدت است، دولت فرانسه بسیار پر رونق می‌باشد و همچنین درآمد و هزینه در این کشور با یکدیگر بسیار تناسب دارند.

  خرید ملک در فرانسه

مدارک لازم برای ویزای کاری فرانسه چیست؟

فرد متقاضی جهت دریافت ویزای کار کشور فرانسه، باید مدارکی را ارائه دهد که این مدارک عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • داشتن مدارک شناسایی
  • عکس‌های پشت نویسی شده (2 عدد)
  • ارائه فرم کامل شده برای روادید بلند مدت
  • اثبات داشتن پیشنهاد یا قرارداد کاری با کمپانی و کارفرما معتبر با ارائه فرم کامل شده
  • اثبات داشتن توان مالی با ارائه مدارک مورد نیاز
  • داشتن بیمه درمانی بهداشت در فرانسه
  • تحویل مدرک ثبت نام کسب وکار
  • ارائه نسخه کپی تمامی روادید قبلی
  • هزینه سفارت فرانسه جهت مصاحبه 75 یورو است

میانگین حقوق در کشور فرانسه چقدر است؟

درآمد در فرانسهدر کشور فرانسه، افرادی که دارای سابقه کار می‌باشند، حقوق و دستمزد خود را به صورت حداقل دریافت نمی‌نمایند و درآمد این افراد بیشتر می‌باشد. میانگین حقوق کارمندان به صورت ماهیانه در این کشور بیش از 1000 یورو می‌باشد و به همین دلیل است که کشور فرانسه یک مقصد بسیار مناسب جهت کسب و کار و اشتغال به حساب می‌آید.

تمامی افراد خارجی که مجوز کار در فرانسه دارند، مجاز به کسب حداقل دستمزد در این کشور می‌باشند. حداقل دستمزدی که افراد در کشور فرانسه کسب می‌کنند، یکی از بالاترین میزان حقوق در اروپا می‌باشد.
کارگران در این کشور، حداقل 10.03 یورو در ساعت درآمد دارند. در صورتی که فرد تجربه و سابقه کاری بالایی در شغل مورد نظر نداشته باشد، باز هم حداقل میزان حقوق ماهیانه را دریافت خواهد کرد.

در کشور فرانسه، با توجه به اینکه فرد متقاضی در کدامیک از شهرهای این کشور زندگی می‌کند، نیز هزینه زندگی بسیار متفاوت می‌باشد. پاریس یکی از گران‌ترین شهرهای دنیا به حساب می‌آید و در صورتی که فرد متقاضی در پاریس سکونت کند، هزینه زندگی بالایی هم دارد.

هزینه زندگی در شهرهای کوچک‌تر مثل شهر نانت، بسیار پایین‌تر می‌باشد. به این نکته مهم توجه نمایید که، هزینه زندگی در کشور فرانسه نیز مانند زندگی در کشورهای دیگر به مواردی از جمله سبک زندگی، عادات فرد، محله‌ای که فرد برای زندگی انتخاب می‌کند، مواد غذایی مورد استفاده و غیره بستگی دارد و متفاوت می‌باشد.

  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

در صورتی که متقاضی دارای سابقه و تجربه کاری بالایی در شغل مورد نظر باشد، می‌تواند درآمد بالایی هم داشته باشد و به واسطه همین امر، با افزایش حقوق ماهیانه در فرانسه می‌تواند در شهرهایی از جمله پاریس و سایر شهرهای کشور فرانسه که هزینه زیادی دارند، نیز سکونت کند.
بنابراین، حقوق ماهیانه فردی که در فرانسه مشغول به کار می‌شود، با توجه به زیاد شدن تجربه، سابقه کاری و دانش و مهارت‌های او افزایش پیدا می‌کند.
شرایط کار در فرانسه برای ایرانیان

مشاغل و رشته های مورد نیاز فرانسه کدامند؟

تعدادی از مشاغل و رشته‌های مورد نیاز کشور فرانسه در سال 2021 عبارتند از:
متخصص ICT، مشاغل مهندسی در انواع رشته ها، متخصص سلامت و بهداشت، متخصصین IT، متخصصین در زمینه اقتصاد، متخصصین بانکداری، مشاور حقوقی و مشاغل مرتبط با مسائل حقوقی، کارگران جنگل و ماهیگیری، صنایع چوب، متخصص در امور صنایع غذایی.

ایرانیانی که قصد مهاجرت به کشور فرانسه از طریق ویزای کار را دارند، باید پیشنهاد شغلی از یک کارفرما دریافت نمایند. در ضمن باید به این نکته توجه نمود که، بهتر است متقاضی 3 ماه قبل از تاریخ سفر تمامی کارهای خود را نیز انجام دهد تا با مشکل خاصی مواجه نگردد.
گرچه فرد می‌تواند به زبان انگلیسی در کشور فرانسه شغل پیدا کرد، اما مسلط بودن او به زبان فرانسه مهمترین فاکتور یافتن کار در این کشور است و بسیار اهمیت دارد.

نرخ بیکاری در فرانسه چگونه است؟

نرخ بیکاری در فرانسهمهاجرت به کشور خارجی از طریق اخذ ویزای کار، نیازمند بررسی نرخ بیکاری در کشور مورد نظر است. چراکه تحلیل نرخ بیکاری در آن کشور، یکی از عوامل مهم و اساسی در مهاجرت کاری به حساب می‌آید.
حقیقتا کشور فرانسه دارای نرخ بیکاری بالایی می‌باشد و به همین دلیل، فرانسه کشوری مناسب برای کار به حساب نمی‌آید.

  مشاوره خرید ملک در فرانسه

اما اگر فرد متقاضی مهارت و تخصص بالایی داشته باشد شانس بیشتری دارد و با بررسی نمودن لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه و همچنین از طریق یک کافرما در این کشور، می‌تواند در جهت دریافت پیشنهاد کاری و مهاجرت به کشور فرانسه از طریق ویزای کار اقدام کند.
البته این نکته را باید در نظر داشت که شغل پیشنهادی ابتدا باید توسط کارفرمای فرانسوی به مدت 3 ماه در کشور فرانسه و سپس 3 ماه در اتحادیه اروپا آگهی گردد.

بعد از آن، اگر هیچ فردی برای آن شغل پیدا نشود، کارفرما این اجازه را دارد تا شغل مورد نظر را به متقاضیان خارجی پیشنهاد نماید. در حال حاضر، افرادی که دارای مهارت‌های موجود در لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه 2021 می‌باشند، شانس بیشتری نسبت به بقیه افراد جهت کاریابی در فرانسه دارند.
شرایط کار در فرانسه برای ایرانیان

آیا بدون کمک موسسه مهاجرتی می توان به فرانسه مهاجرت کاری کرد؟

اگر فرد متقاضی، خود دارای تجربه و دانش کافی در امر مهاجرت داشته باشد، این توانایی را دارد تا خود شخصا نسبت به امر مهاجرت اقدام نماید، ولی در صورتی که تجربه و دانش کافی در این زمینه را نداشته باشد، بهتر است از یک وکیل با تجربه و متخصص کمک بگیرد.
چرا که در صورت ریجکت شدن ویزای کار متقاضی، اقدام مجدد او جهت این امر، بسیار دشوارتر و سخت‌تر خواهد بود. به همین دلیل فرد باید از ابتدا با یک وکیل متبحر در این زمینه صحبت کند و از او مشاوره دریافت نماید.

بنابراین، ما موسسه حقوقی مهاجرتی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری، که دارای بهترین و با تجربه‌ترین وکلا در زمینه کار در فرانسه می‌باشد را به شما معرفی می‌کنیم.

  تحصیل رایگان موسیقی در فرانسه

جهت برقراری ارتباط با وکیل متبحر در زمینه کار در فرانسه و همچنین دریافت نوبت مشاوره، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهاجرتی مهر پارسیان تماس حاصل نمایید.
شرایط کار در فرانسه برای ایرانیان

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (4 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *