امروز با بررسی موضوع شرایط معیشت در اسپانیا با شما هستیم.

شرایط معیشت در اسپانیادر دهه اخیر مهاجرت به اسپانیا افزایش چشمگیری داشته، اسپانیا سرزمینی همراه با مناظر چشمگیر، دریای زیبا، ارتفاعات بی نظیر و آب و هوای دلپذیر مدیترانه ای مقصد بسیاری از گردشگران است. مردم شاد و پویا به همراه دانشگاه های معتبر از جمله دلایلیست که توجه بسیاری از مهاجران را جلب می کند.

اسپانیا کجاست؟

اسپانیا با نام رسمی پادشاهی اسپانیا، کشوری مستقل در شبه جزیره ایبری واقع در اروپای غربی و عضو اتحادیه اروپا است. سرزمین اصلی اسپانیا از جنوب و شرق با دریای مدیترانه و تنگه جبل الطارق، از شمال و شمال شرق با فرانسه، آندورا و خلیج بیسکای و از سمت غرب و شمال غرب با پرتغال و اقیانوس اطلس هم‌مرز است. مرز اسپانیا با پرتغال به طول ۱۲۱۴ کیلومتر طولانی‌ترین مرز یکپارچه در اتحادیه اروپا است.

زبان رسمی مردم اسپانیا، اسپانیایی است. اسپانیایی زبان مادری ۴۸۳ میلیون نفر شناخته می‌شود و تعداد کل سخنوران این زبان به ۵۷۰ میلیون نفر می‌رسد. قلمروی اسپانیا افزون بر سرزمین اصلی شامل جزایر بالئارس در دریای مدیترانه، جزایر قناری در سواحل آفریقایی اقیانوس اطلس، دو شهر خود مختار سبته وملیلیه در آفریقای شمالی هم‌مرز با کشور مراکش و چندین جزیره مسکونی و غیر مسکونی دیگر از جمله آلبوران، شافاریناس، آلوزماس و ولز د لا گومرا می‌باشد. با مساحت ۵۰۵٬۹۹۰ کیلومتر مربع، اسپانیا کمی بزرگتر از ترکمنستان و از لحاظ بزرگی دومین کشور بزرگ اروپای غربی و پنجمین کشور بزرگ اروپاست.
شرایط معیشت در اسپانیا

آب و هوا

بر اساس ویژگی‌های جغرافیایی سه اقلیم در اسپانیا وجود دارد:

تقسیمات کشوری اسپانیااقلیم مدیترانه ای با تابستان‌های گرم و خشک. بر طبق رده بندی اقلیمی کوپن در صورت از این نوع اقلیم بر ایبریا حکم فرماست: Csa و Csb.

اقلیم نیمه خشک که در ربع جنوب‌شرقی کشور به ویِژه در منطقه مورسیا و در دره ایبرو وجود دارد و برخلاف اقلیم مدیترانه‌ای فصل خشک پس از زمستان نیز ادامه دارد.

اقلیم اقیانوسی در شمال اسپانیا به ویژه در منطقه استان باسک، آستوریاس، کانتابریا و بخشی از گالیسیا حکم فرماست. برخلاف اقلیم مدیترانه‌ای در اقلیم اقیانوسی دما در زمستان و تابستان تحت تأثیر اقیانوس تغییر می‌کند و هیچ فصل خشکی وجود ندارد.

  دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا

افزون بر این اقلیم‌های اصلی زیر اقلیم‌های دیگری نیز وجود دارد مانند اقلیم آلپی در پیرنه و سییرا نوادا و اقلیم نیمه گرمسیری در جزایر قناری.
شرایط معیشت در اسپانیا

مردم

در مورد اخلاق اسپانیایی ها باید بگوییم که اسپانیایی ها دوستانه، مهربان و فعال هستند. به خصوص اگر با اکثریت اروپایی ها مقایسه شوند. آن ها دوست دارند برای نوشیدن در کافه ها با دوستانشان بروند، از آب و هوای خوب، غذای خوب و مهمانی ها لذت ببرند. اسپانیایی ها دوست دارند برای رقص بیرون بروند. اسپانیایی ها غذای سنتی اسپانیایی را دوست دارند، اما هر روز غذای سنتی نمی خورند. آن ها خوشرو، مهمان‌نواز و بسیار خنده دار هستند. اگر وقت خود را با یک دختر یا پسر اسپانیایی سپری کنید، دیگر حوصله تان سر نمی رود.
شرایط معیشت در اسپانیا

اسپانیا از نقطه نظر اقتصاد

اسپانیای امروزی کشوری دموکراتیک و دارای حکومتی پارلمانی تحت قانون اساسی پادشاهی است. اسپانیا یک کشور توسعه یافته و سیزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا از نظر تولید ناخالص داخلی می‌باشد. این کشور همچنین دارای سطح بالای استاندارد زندگی است. اسپانیا در سازمان ملل متحد، ناتو، سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه و اتحادیه اروپا عضو است.

میزان درآمد در اسپانیا به طور متوسط برای هر خانوار ٢٣٩٩٩ دلار در سال است که کمتر از متوسط ٣٣٦٠٤ دلار در سال بیان شده توسط سازمان همکاری اقتصادی و توسعه OECD که شامل ٣٧ کشور می شود، است. این سازمان کشورهای عضو را از نظر شاخص های مختلفی با همدیگر مقایسه و بررسی می کند. بین ثروتمندترین و فقیرترین افراد فاصله قابل توجهی وجود دارد؛ ٪٢٠ بالای جمعیت نزدیک به هفت برابر ٢٠٪ پایین، درآمد دارند.
شرایط معیشت در اسپانیا

وضعیت اشتغال

از نظر اشتغال، حدود ٦٢٪ از افراد ١٥ تا ٦٤ ساله در اسپانیا دارای شغل با حقوق هستند که کمتر از میانگین اشتغال سازمان OECD است که برابر ٦٨٪ است. در حدود ٦٨٪ از مردان در کار با حقوق هستند، در حالی که ٥٧٪ از زنان شاغل هستند. در اسپانیا، ٤٪ از کارمندان ساعات بسیار طولانی کار می کنند که از میانگین OECD که ١١٪ است کمتر است و تقریبا ٦٪ از مردان و ٢٪ از زنان ساعات طولانی کار می کنند.

  اقامت یونان مهر پارسیان

تحصیلات

تحصیلات پیش از دانشگاه در اسپانیاتحصیلات و مهارت های خوب از ملزومات مهم یافتن شغل هستند. در اسپانیا، ٥٩٪ از بزرگسالان ٢٥-٦٤ ساله تحصیلات متوسطه را به پایان رسانده اند که بسیار پایین تر از میانگین ٧٨٪ OECD است. این امر در مورد مردان بیشتر از زنان صادق است زیرا ٥٧٪ از مردان دوره دبیرستان را با موفقیت به پایان رسانده اند در مقایسه با ٪٦٢ از زنان.
شرایط معیشت در اسپانیا

شرایط اقتصادی

اسپانیا پس از سقوط مالی دچار آشفتگی شد، اما اقتصاد اسپانیا در سال ٢٠١٥ علائم بهبودی را نشان داد و اکنون سطح زندگی مطابق با حقوق متعادل می شود. حداقل دستمزد و متوسط حقوق در اسپانیا در مقایسه با برخی دیگر از کشورهای اروپایی پایین است.

برای دانشجویان بین المللی، اسپانیا به دلیل داشتن دانشگاه های کلاس جهانی و تخصص علمی طولانی، مقصدی ایده آل است که با شرایط فوق العاده زندگی و مقرون به صرفه بودن در اسپانیا تکمیل می شود. به عنوان مثال، دانشجویان بین المللی برای زندگی راحت در اسپانیا تقریباً به ١٠٠٠ یورو در ماه نیاز دارند، هزینه ای که بسته به شهر اسپانیا می تواند کمتر یا بیشتر باشد. یعنی دو شهر گران قیمت برای زندگی در اسپانیا بارسلون و مادرید هستند که هزینه زندگی آن ها نسبتا از برخی از مقرون به صرفه ترین شهرهای اسپانیا مانند آلیکانته یا گرانادا بالاتر است.

برای مثال شهرهای کوردوبا، سالامانکا، سانتیاگو د کامپوستلا و گرانادا نسبت به بارسلونا بسیار ارزانتر هستند. در مرکز شهر بارسلون یک آپارتمان یک خوابه حدودا ٩٣٢ یورو ماهانه خرج دارد. همین آپارتمان در خارج از مرکز شهر ماهانه ٧٢٤ یورو است.

خدمات شهری در بارسلونا در حدود میانگین ١٣٤ ماهانه، بلیط حمل و نقل محلی ٢.٥ یورو، غذا در رستوران ارزان حدود ١٢ یورو و بلیط سینما ٩ یورو ماهیانه خرج در بر دارد. در مجموع هزینه اجاره خانه مهمترین خرج یک مهاجر است.

مادرید نیز مانند بارسلونا شهری نسبتا پرهزینه است. یک آپارتمان یک خوابه در مادرید، به شکل میانگین حدودا ١٠٠٠ یورو در ماه می شود، هزینه همین آپارتمان در خارج از مرکز شهر حدود ٧٠٠ یورو می شود.

ساراگوسا کمی ارزانتر از مادرید و بارسلونا است. در ساراگوسا یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر ماهانه در حدود ٥٥٠ یورو و برای همین آپارتمان در خارج از مرکز شهر حدود ٤٣٥ یورو در ماه خرج در بر دارد.

  خرید ملک در اسپانیا

برعکس موارد فوق، شهر کوردوبا یکی از ارزانترین شهرهای اسپانیاست، به طوری که یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر شاید کمتر از ٤٠٠ یورو است، و همین آپارتمان در حومه شهر ٣٥٠ یورو است.

سانتیاگو دو کامپوستلا نیز به عنوان یک شهر ارزان، برای اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر ماهانه مبلغی معادل ٤٤٠ یورو و در خارج شهر ٣٢٥ یورو باید پرداخت کنید.

همین مبالغ در شهر سالامانکا به ترتیب عبارت است از ماهانه ٤٥٠ و ٣٠٥ یورو.
شرایط معیشت در اسپانیا

مزایای شرایط معیشت در اسپانیا

شرایط معیشت در اسپانیااز جمله مهمترین مزایای زندگی در اسپانیا، قیمت ارزانتر آن نسبت به ایالات متحده آمریکا، انگلستان و فرانسه است.

جاذبه های زیبای طبیعی برای دوست داران طبیعت بسیار مورد توجه است، از یک طرف دریای مدیترانه زیبا، از طرفی دیگر کوه های پیرنه، مزارع سرسبز و…

سیستم بهداشت و درمان در اسپانیا از استاندارد بالایی برخوردار است، هزینه های درمان و بیمه نیز مقرون به صرفه هستند.

برای افرادی که حیوان خانگی دارند زندگی در اسپانیا بسیار ساده است چرا که در بیشتر مکان های عمومی میتوانید حیوان خود را به همراه داشته باشید.

سیستم حمل و نقل عمومی، تنوع بالای رستوران ها و مکانهای تفریحی نیز از جمله مزایایی است که نباید از آن ها غافل بود.

تنوع فرهنگ و ملیت در اسپانیا بسیار جذاب است. ملیت های گوناگونی در این کشور ساکن هستند که هرکدام فرهنگ متفاوتی دارند.

مشکلات شرایط معیشت در اسپانیا

زبان

یکی از بزرگترین مشکلات مهاجران زبان است. برای زندگی در اسپانیا لازم است حتما به زبان اسپانیایی مسلط باشید چرا که بسیاری از افراد بومی زبان انگلیسی را متوجه نمی شوند.

جمعیت بالای توریست

برخی از شهرهای اسپانیا به دلیل پتانسیل بالای توریستی که دارند، بسیار ازدحام دارند.

آب و هوا

همانطور که بسیاری از افراد از آب و هوای مدیترانه ای لذت میبرند، بسیاری نیز با این آب و هوا سازگاری ندارند. در تابستان حتما به دستگاه تهویه هوا نیاز دارید.

شلوغی شهرهای بزرگ

نه تنها شلوغی خود آزار دهنده است، بلکه تمام کارها را نیز با مشکل روبرو میسازد، صف های طولانی، ترافیک و… گوشه کوچکی از این مشکلات هستند. این مسئله میزان راندمان خدمات اجتماعی را نیز کاهش می دهد.
شرایط معیشت در اسپانیا

  کالج زبان در اسپانیا

راه های مهاجرت به اسپانیا

با توجه به وضعیت معیشت در اسپانیا، بسیاری مشتاق مهاجرت به این کشور هستند. برای مهاجرت به اسپانیا، میتوان از روش های زیر اقدام نمود:

  • مهاجرت از طریق کار
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق تحصیل
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق گلدن ویزا
  • مهاجرت از طریق تمکن مالی
  • مهاجرت از طریق ثبت شرکت
  • اخذ اقامت از طریق تولد
  • پناهندگی

از جمله موارد فوق هرکدام راه و روش خود را دارند، در مقاله ای دیگر سعی در بررسی هرکدام از راه های مهاجرتی به اسپانیا را داریم. در صورتی که به اطلاعات بیشتری پیرامون شرایط معیشت در اسپانیا احتیاج داشتید. کارشناسان مهاجرت موسسه حقوقی بین الملل مهر پارسیان اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار می دهند.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (22 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *