این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

با بررسی شرایط تحصیل در ایتالیا همراهتان هستیم.

شرایط تحصیل در ایتالیاکشور ایتالیا، اولین کشور در اروپا و سومین کشور در دنیا است که ورود دانشجویان به این کشور برای تحصیل راحت می باشد.

این کشور دارای دانشگاه های دولتی عالی و بسیار معتبر مانند، دانشگاه‌ های ساپینزا، بولونیا و پلی تکنیک میلان و تورین می باشد.

در گروه وکلای مهاجرتی مهر پارسیان، تیم پژوهشی به بررسی شرایط تحصیل در ایتالیا پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان می‌باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تماس‌های گروه وکلای مهاجرتی مهر پارسیان که در آخر مقاله درج شده‌اند نیز، تماس حاصل نمایید.

سوالات مهم در بررسی شرایط تحصیل در ایتالیا:

  1. شرایط تحصیل در مدارس ایتالیا چگونه است؟
  2. شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی کشور ایتالیا چیست؟
  3. شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کشور ایتالیا چیست؟
  4. شرایط تحصیل در مقطع دکتری کشور ایتالیا چیست؟
  5. هزینه زندگی و شهریه تحصیل در کشور ایتالیا چگونه است؟
  6. مزایای تحصیل در کشور ایتالیا چیست؟
  7. مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش تحصیلی کشور ایتالیا چیست؟
  8. آیا داشتن وکیل در زمینه تحصیل در ایتالیا الزامی می‌باشد؟

کشور ایتالیا که در اروپای جنوبی واقع می‌باشد، دارای جمعیتی بیش از 60 میلیون نفر است و مساحت آن ۳۰۱۳۴۰ کیلومتر مربع می‌باشد. کشور ایتالیا به دلیل شکل قلمرویی که دارد به چکمه معروف است که پایتخت آن شهر تاریخی رم است.

  مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

این کشور یکی از قدرت های اصلی اقتصاد جهان و همچنین هشتمین کشور اقتصادی بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است که واحد پول آن یورو و زبان مردمش ایتالیایی می‌باشد.

شرایط تحصیل در مدارس ایتالیا چگونه است؟

تحصیل در ایتالیاتحصیل و اعزام دانش آموز به مدارس کشور ایتالیا مانند تمامی کشورهای اروپایی در تمامی سنین امکان پذیر است ولی افراد متقاضی جهت تحصیل در مدارس و یا دانشگاه‌های کشور ایتالیا باید دارای شرایطی باشند.

مقطع تحصیلی در کشور ایتالیا از سن 3 سالگی به صورت اختیاری آغاز می‌شود ولی از سن 6 سالگی تحصیل به صورت اجباری است. دوره راهنمایی از سن 11 سالگی آغاز و تا سن 14 سالگی ادامه دارد. دوره دبیرستان از سن 15 سالگی آغاز می گردد که 5 سال زمان می‌برد.

البته لازم به ذکر است که فقط 2 سال از دوره دبیرستان در کشور ایتالیا اجباری است و مدت زمان تحصیل در این کشور در رشته های فنی، کلاسیک، هنر و علمی با یکدیگر متفاوت است. دانش‌آموزان در هر رشته ای بعد از اتمام تحصیل، باید در آزمون شرکت کنند و بعد از موفقیت در آزمون، می توانند به دانشگاه ورود پیدا کنند.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی کشور ایتالیا چیست؟

پذیرش در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های کشور ایتالیا یک بار در سال صورت می‌گیرد که معمولا از ماه سپتامبر تا ژوئن است و همچنین شروع ترم در ماه سپتامبر می باشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور ایتالیا، یکی از گزینه های جذاب و محبوب جهت مهاجرت به این کشور است. افرادی که قصد تحصیل در این مقطع را دارند، باید مدارک دیپلم و همچنین پیش دانشگاهی خود را ارائه کنند تا بتوانند موفق به دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور گردند.

متقاضی برای ورود به بسیاری از رشته ها در کشور ایتالیا، باید آزمون ورودی دهد. ولی برای تعدادی از رشته ها نیازی به آزمون ورودی نیست. تحصیل در دوره کارشناسی در کشور ایتالیا، هم به زبان انگلیسی و هم به زبانی ایتالیایی امکان پذیر است.

  اجرای اسناد خارجی در ایران

لازم به ذکر است که دانشجویان در مقطع کارشناسی در کشور ایتالیا این اجازه را دارند تا حدود ۱۰ ساعت در هفته مشغول به کار شوند و به ازای هر ساعت کار به صورت میانگین بین ۸ تا ۱۰ یورو دریافت کنند.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کشور ایتالیا چیست؟

خبر خوب این است که امکان ادامه تحصیل رایگان و یا با هزینه بسیار کم در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های کشور ایتالیا وجود دارد. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور ایتالیا 2 سال زمان می‌برد.

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد این توانایی را دارند تا 20 ساعت در هفته کار کنند و به ازای هرساعت کار، به صورت میانگین بین 8 تا10 یورو دریافت کنند. بیشتر دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد در کشور ایتالیا پذیرش می شوند، معمولا موفق به دریافت بورسیه تحصیلی می شوند.

لازم به ذکر است که تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های کشور ایتالیا در اکثر رشته‌ها به زبان انگلیسی صورت می‌گیرد که داشتن مدرک زبان انگلیسی مانند نمره 6 آیلتس نیز الزامی می‌باشد.

شرایط تحصیل در مقطع دکتری کشور ایتالیا چیست؟

مدت زمان تحصیل در مقطع دکتری در کشور ایتالیا 4 سال است. دانشجویان در این مقطع به طور معمول، تحت همکاری با استاد راهنما در یک پروژه تحقیقاتی مطابق قوانین دانشگاه فعالیت می نمایند.

دانشجویان برای دریافت مدرک دکتری باید حداقل پایان نامه ای ارائه کنند که تعداد کلمات آن بیش از 100 هزار کلمه باشد و بعد بایستی در برابر کمیته مربوطه از پایان نامه خود دفاع کنند.

تحصیل در مقطع دکتری در کشور ایتالیا معمولا به زبان ایتالیایی صورت می‌گیرد، با این وجود بعضی از برنامه ها به زبان انگلیسی ارائه می گردند و دانشجویان خارجی می توانند از این طریق به تحصیل ادامه دهند.

دانشجویان در مقطع دکتری در کشور ایتالیا این اجازه را دارند تا در هفته به مدت 30 ساعت مشغول به کار گردند.

  روش‌های مهاجرت به ایتالیا

هزینه زندگی و شهریه تحصیل در کشور ایتالیا چگونه است؟

هزینه های زندگی در ایتالیاهزینه تحصیل در شهرهای مختلف کشور ایتالیا بر اساس دانشگاه و مقاطع تحصیلی نیز، متفاوت می باشد. ولی می توان عنوان نمود که میانگین شهریه دانشگاه های این کشور بین 3000 تا 4000 یورو در سال است. این میزان شهریه در مقایسه با شهریه بسیاری از کشورهای اروپایی و حتی غیر اروپایی بسیار کم است.

علاوره بر آن، حفظ کیفیت آموزشی و ارزش بالای مدارک تحصیلی دانشگاه های این کشور در اروپا و جهان باعث شده است تا این کشور به مقصد محبوب بسیاری از افراد متقاضی تحصیل تبدیل گردد.

هزینه زندگی در کشور ایتالیا به طور میانگین بین 500 تا 700 یورو در ماه می باشد که با توجه به نوع زندگی فرد متغیر است. محل سکونت بیشترین بخش این هزینه را شامل می‌شود.

مزایای تحصیل در کشور ایتالیا چیست؟

تحصیل که یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به کشور ایتالیا می‌باشد، دارای مزایایی است که این مزایا به شرح زیر می‌باشند:

  • کیفیت بالای تحصیل.
  • هزینه مناسب تحصیل.
  • امکان دریافت بورسیه های تحصیلی.
  • رنکینگ بالای دانشگاه‌ها.
  • شهرت جهانی دانشگاه های ایتالیا در زمینه رشته های معماری ، هنر ، باستان شناسی و مهندسی.
  • کیفیت بالای زندگی در این کشور.
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی.

مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش تحصیلی کشور ایتالیا چیست؟

از جمله مدارک مورد نیاز جهت دریافت پذیرش تحصیلی در کشور ایتالیا عبارتند از:

  • ترجمه مدرک دیپلم و مدارک موجود و همچنین ریز نمرات.
  • مدرک زبان ایتالیایی.
  • داشتن پروپزال جهت دریافت پذیرش تحصیلی ایتالیا.
  • مقاله ISI

جهت دریافت مدرک زبان ایتالیایی، فرد متقاضی باید در کلاس های زبان ایتالیایی در سفارت ایتالیا شرکت کند و پس از کسب نمره قبولی، درخواست اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا کند.

آیا داشتن وکیل در زمینه تحصیل در ایتالیا الزامی می‌باشد؟

در جهت پاسخ به این سوال باید عنوان نمود، خیر. داشتن وکیل در زمینه تحصیل در ایتالیا الزامی نمی‌باشد. ولی داشتن وکیل باعث می‌شود تا اقدامات مورد نیاز به صورت اصولی انجام گیرند و احتمال ریجکت شدن فرد جهت اخذ پذیرش کمتر شود. لازم به ذکر است که درخواست دوباره بعد از ریجکت شدن و موفقیت در اخذ پذیرش بسیار دشوار است.

  وضعیت درآمد در کشور ایتالیا

بنابراین، ما موسسه حقوقی مهاجرتی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری را به شما مخاطبان معرفی می‌کنیم که دارای بهترین و باتجربه‌ترین وکلا در زمینه تحصیل در ایتالیا است.

جهت دریافت نوبت برای مشاوره با وکلا در زمینه شرایط تحصیل در ایتالیا، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهاجرتی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (28 امتیاز)

2 دیدگاه ها

  • سلام روزتون به خیر
    خواستم تو همین سایت از جناب وکیل دکتر مهری بابت مشاوره خوب مهاجرتی شون در پرونده اخذ اقامت اروپا از راه اثبات تمکن مالی در یونان تشکر ویژه کنم.
    اینکه ایشون به اخلاقیات پای بند هستند و مثل همه شرکتهای مهاجرتی فقط به فکر پول درآوردن از مردم و زدن جیبشون نیستند جای سپاس ویژه و قدردانی داره
    امیدوارم همیشه موفق و سربلند باشین

    • سلام بسیار باعث افتخار و سربلندی هست که موکلین خوب و قدرشناسی چون شما داریم.
      این اظهارنظر شما مجموعه وکلای مهر رو مصمم خواهد کرد تا در پیشبرد اهداف موسسه حقوقی مهر پارسیان بیش از پیش کوشا باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *