این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

شرایط اجازه کار متقاضی و همراه او در آلمان

شرایط اجازه کار متقاضی و همراه او در آلمانآیا از شرایط کاریابی برای دانشجوی خارجی در آلمان و استخدام همراه او اطلاعی دارید؟ بررسی شرایط اجازه کار متقاضی و همراه او در آلمان، نیاز به چه مدارکی دارد؟ چگونه می توان مجوز کار در آلمان را به دست آورد؟ وکیل مهاجرت به آلمان در تهران چگونه قابل دسترسی است؟ هزینه کاریابی برای دانشجوی خارجی شاغل به تحصیل در آلمان چه میزان است؟

پاسخ به سوالات شما درباره شرایط اجازه کار متقاضی و همراه او در آلمان، با مشاوره محمدرضا مهری بهترین مشاور حقوقی مهاجرت در ایران، در وب سایت بزرگترین موسسه حقوقی به زبان فارسی در دنیای حقوق بین الملل داده خواهد شد.

کار دانشجویی در آلمان

دانشجویانی که با ویزای تحصیلی آلمان عازم این کشور برای ادامه تحصیل هستند، می توانند همسر خود را نیز همراه خود ببرند. البته همسر باید فرم تقاضای ویزا را جداگانه پر کند و همچنین بصورت جداگانه یک وقت مصاحبه رزرو کند و از این طریق تقاضای ویزای همراه و یا همان ویزای پیوست به اعضای خانواده را بدهد ( الحاق به خانواده ).

البته شاید روند اعطای ویزا به نحوی پیش برود که همسر نتواند بصورت همزمان با دانشجوی عازم آلمان به این کشور سفر کند، اما به هر حال سفارت آلمان در تهران در صورت نداشتن نقص مدرک، ویزای پیوست را اعطا میکند. این امکان هم وجود دارد که همسر (همراه دانشجو) به موقع ویزای همراه خود را دریافت کند و هر 2 نفر بتوانند با همدیگر به آلمان سفر کنند.

و اما

موضوع مورد بحث ما در حال حاضر اجازه کار همسر (همراه دانشجو) می باشد. اگر فردی موفق به دریافت ویزای همراه و یا ویزای پیوست به همسر شود، اجازه کار تمام وقت خواهد داشت و می تواند بدون هیچ گونه مشکلی بصورت تمام وقت مشغول به کار شود.

می توان ادعا کرد که اکثر دانشجویان آلمان، چه آلمانی و چه غیر آلمانی، هزینه تحصیل خود را از طریق کار کنار تحصیل در آلمان تامین می کنند. زیرا کار در آلمان برای دانشجویان فراهم است.

ویزای آلماناز کار در فروشگاه ها و رستوران ها، نمایشگاه ها تا کار در کتابخانه دانشگاه و یا کار برای اساتید (hiwi) و یا کار در کارخانه ها و مراکز صنعتی. بسیاری از کارخانجات و شرکتها هستند که با دانشگاه ها در ارتباط اند و تمایل دارند برای پیشبرد پروژه های خود از دانشجویان استفاده کنند و آنها را در رشته های تحصیلی خود به کار گیرند.

به این نوع از کار دانشجویی، Werkstudent  گفته می شود و تقریبا از ترم 3 لیسانس به بالا می توانید روی آن حساب باز کنید. البته به شرط اینکه دنبال آن باشید. هر چند این نوع کارها بیشتر برای رشته های فنی مهندسی فراهم است.

حداقل دستمزد دانشجوها در آلمان بر اساس قانون، ساعتی 8.5 یورو است که با همین حداقل دستمزد هم اگر دانشجو هفته ای دو روز کار کند، میت واند 90 درصد الی 100 درصد کل هزینه های یک زندگی دانشجویی را برآورده سازد. زیرا یک زندگی دانشجویی با همه احتیاج های مخصوص خود، بسته به شهر و ایالت، بین 550 الی 650 یورو ماهیانه می باشد.  برخی از شرکت ها هستند که مبالغ بالاتری از 8.5 یورو پرداخت میکنند و حتی دستمزد یک دانشجو تا ساعتی 20 یورو هم می تواند باشد.

ورود به بازار کار آلمان از طریق دوره‌های کارآموزی

بسیاری از دانش آموختگان خارجی دانشگاه های آلمان پس از اتمام دوران تحصیل شان خواسته یا ناخواسته مجبور به ترک این کشور می شوند. علت این موضوع  نبود دلیلی برای تمدید و ادامه ی اقامت آن ها در آلمان است. البته افرادی که پس از اتمام دوران تحصیل موفق به یافتن شغلی مرتبط  با رشته ی تحصیلی شان می شوند، می توانند با ویزای کاری در آلمان اقامت کنند؛ و این امکانی است که از طریق دوره های کارآموزی در اختیار دانش آموختگان جوان قرار می گیرد.

پروژه ی کاریابی در دانشگاه بن آلمان

یکی از این دوره های کارآموزی و کاریابی را دانشگاه بن آلمان ارائه می کند. این دوره که GHO یا     Germany Hands-Onنام دارد،  بیش از ده سال است که از طریق بخش مربوط به امور دانشجویان خارجی  (International Office)در دانشگاه بن ارائه می شود. کارمندان این پروژه ی کاریابی، دانشجویان خارجی از سراسر جهان را ، برای یافتن دوره ی کارآموزی در زمینه ی مرتبط با رشته ی تحصیلی شان کمک می کنند.

محدودیتی برای محل کارآموزی عنوان نشده، از مهدکودک و مدرسه گرفته تا بانک ها و سازمان های دولتی، می توانند با ارائه درخواست و مدارک لازم برای کارآموزی اقدام کرد. گذراندن دوره های کارآموزی این مزیت را دارد که فرد با محیط کار آشنا می شود و پس از شناخت از نوع کاری که قرار است در آینده انجام دهد، می تواند در مورد ادامه همکاری اش تصمیم بگیرد.

گروه وکلای مهاجرتی تهران

موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، دارنده نماد اعتماد الکترونیکی در ایران، همراه و همگام با متقاضیان مهاجرت به آلمان و سایر کشورها، جهت مشاوره دقیق حقوقی آمادگی خود را اعلام می نماید. در صورتی که مایل به دریافت مشاوره حقوقی آنلاین با برترین مشاور حقوقی مهاجرت در ایران دارید، با گروه وکلای مهاجرت تهران، تماس بگیرید.

شرایط اجازه کار متقاضی و همراه او در آلمان

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهید
  اجرای اسناد خارجی در ایران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *