این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مخاطبین عزیز مهر پارسیان بوده و موسسه در حال حاضر خدماتی در این موضوع ارائه نخواهد داد

امروز با موضوع سرمایه‌گذاری در فنلاند با شما هستیم.

سرمایه‌گذاری در فنلانداستاندارد های سرمایه‌گذاری در فنلاند چگونه است؟
آیا با خرید ملک می توان اقامت فنلاند را اخذ نمود؟
کدام یک از روش های سرمایه‌گذاری در فنلاند می تواند منجر به اقامت و پاسپورت فنلاند شود؟

با ما همراه باشید.

مقدمه

فنلاند کشوری مرفه در حوزه اسکاندیناوی است که متقاضیان زیادی برای مهاجرت دارد. فنلاند کشوری در شمال اروپا است که در همسایگی با کشورهایی نظیر نروژ، سوئد و روسیه قرار گرفته است.

پایتخت این کشور هلسینکی است که در جنوب این کشور قرار گرفته است و پر جمعیت‌ترین شهر آن محسوب می شود. دو زبان فنلاندی و سوئدی زبان رسمی مردمان این کشور است.

این کشور از نظر معیارهای مختلف از جمله سیستم آموزش، اقتصاد، آزادی های مدنی و کیفیت زندگی بهترین عملکرد را ثبت نموده است. فنلاند از نظر جمعیت کم تراکم‌ترین کشور اروپا محسوب می‌شود.

از نظر نظام آموزشی کشور فنلاند بهترین نظام آموزشی در دنیا را دارد. اقتصاد این کشور عضو منطقه یورو بر اساس اعلام سه نهاد مطرح مالی، با ثبات و در سطح AAA می باشد.

این کشور در کنار دانمارک و نیوزلند یکی از کمترین فساد اقتصادی را دارد.

بهترین راه سرمایه‌گذاری در فنلاند کدام است؟

از بهترین روش های سرمایه‌گذاری در فنلاند، ارائه طرح تجاری برای ثبت شرکت است.

آیا با خرید ملک در فنلاند می‌توان اقامت گرفت؟

خیر.

آیا می‌توان از طریق سرمایه‌گذاری در فرانچایز‌ها اقامت فنلاند را کسب کرد؟

خیر. برای سرمایه‌گذاری در فرانچایز ها ابتدا باید از روش های دیگر اقامت فنلاند را کسب کنید.

آیا از طریق سرمایه‌گذاری می‌توان پاسپورت فنلاند را کسب کرد؟

به طور مستقیم نمی‌توان از طریق سرمایه‌گذاری، پاسپورت فنلاند را کسب کرد اما پس از گذشت چند سال زندگی در فنلاند می توان پاسپورت این کشور را درخواست کرد.

سرمایه‌گذاری در فنلاند

الف) خرید ملک

قیمت املاک در فنلاندیکی از روش های سرمایه‌گذاری در فنلاند که سودآوری خوبی هم دارد، خرید ملک است. هیچگونه مانعی برای خرید املاک و مستغلات در فنلاند برای خارجیان وجود ندارد.

  مالیات بر ارث متوفیان خارج از کشور

دولت نقشی برجسته در بازار املاک و مستغلات فنلاند بازی می‌کند. از حدود 800.000 خانه اجاره‌ای در فنلاند اندکی بیش از نیمی از آن‌ها با یارانه‌های دولتی از مرکز امور مالی و توسعه مسکن فنلاند (ARA) ساخته شده است که بیشتر آنها متعلق به شهرداری‌ها است و از طریق شرکت‌های شهرداری، مقامات محلی و شرکت‌های مسکن با سود محدود اداره می‌شود.

این نوع از املاک پس از طی دوره ای بین 10 تا 45 سال از تنظیم مقررات آزاد می شوند، بنابراین «بازار آزاد» برای سرمایه‌گذاران محدود است.

بهترین سود سرمایه‌گذاری در املاک مسکونی فنلاند از آپارتمان های کوچک در مرکز هلسینکی است.
علاوه بر این مناطق تحت نوسازی مانند Kallio، چند کیلومتری شمال مرکز شهر، چشم انداز سرمایه‌گذاری جذابی ارائه می‌نماید.

از منظر سرمایه‌گذاری در املاک، مرکز اصلی هلسینکی مطمئناً محل تمایل بیشتر سرمایه‌گذاران با هرگونه بودجه است، اما بسیار گرانتر از بقیه فنلاند است.

اگر شما علاقه‌مند به خرید ملک به عنوان یکی از روش های سرمایه‌گذاری در فنلاند خارج از شهر هلسینکی هستید، نمایندگان املاک و مستغلات محلی داده‌های املاک را برای منطقه خود در طی سال های متمادی به دست می‌آورند.

آن‌ها باید بتوانند مشاوره خوبی را در مورد بهترین چشم‌انداز سرمایه‌گذاری از نظر اندازه، نوع و محل قرارگیری ملک ارائه دهند. تنها 39٪ خانه‌ها در هلسینکی دارای مالکیت هستند و یا برای اجاره با نرخ بازار در دسترس هستند.
دو سوم زمین عمومی است و مسئولان املاک و مستغلات این شهر نقش برجسته‌ای دارند.

نکته مهمی که در خصوص خرید ملک در فنلاند و انتخاب این روش به عنوان یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در فنلاند باید مد نظر قرار دهید این است که خرید ملک در فنلاند نمی‌تواند منجر به اخذ اقامت و پاسپورت این کشور شود.

ب) ثبت شرکت

خودحمایتی فنلاندایجاد یک تجارت در فنلاند بسیار ساده است، اما در عمل بسیاری از شرکت‌ها و افراد خارجی برای تشکیل یک شرکت در فنلاند نیاز به کمک خارجی دارند.

از نظر تئوری، یک شرکت می‌تواند توسط نهاد خارجی تأسیس شود، اما در بیشتر موارد مقرون به صرفه‌ترین روش استفاده از کمک‌های خارجی است.

ایجاد تجارت در فنلاند مستلزم اسناد و مدارک زیادی است و توسط بانک و اداره ثبت فنلاندی انجام می‌شود. فرم معمول و توصیه شده برای یک شرکت خارجی مسئولیت محدود است که به زبان فنلاندی “osakeyhtiö” و به اختصار “Oy” نامیده می شود.

Oy همیشه دارای یک شناسه تجاری، معروف به “Y-tunus” است که برای اداره تجارت در فنلاند لازم است. شناسه تجارت معمولاً پس از ارسال اطلاعیه ثبت به اداره ثبت احوال اعطا می‌شود.

به دلیل قوانین و روش های نسبتاً دقیق پولشویی، افتتاح حساب بانکی معمولاً وقت‌گیرترین بخش تأسیس شرکت است. پس از ایجاد حساب بانکی، سرمایه معمولاً 2500 یورو به حساب واریز می‌شود.

این مبلغ برای شرکت با مسئولیت محدود خصوصی است باید بدانید که سرمایه اولیه برای ثبت شرکت عمومی با مسئولیت محدود شما حداقل80.000 یورو می‌باشد.

  کالج زبان انگلیسی در فنلاند

با دریافت این پرداخت و مستندات ثبت نام از شرکت که تأسیس می شود، شرکت می تواند در اداره ثبت، ثبت شود و شناسه تجاری به شما اعطا می‌شود.

همانطور که گفته شد ایجاد حساب بانکی اولین قدم است. قبل از ایجاد حساب بانکی، معمولاً جلسه هیئت مدیره Oy برگزار می‌شود. همراه با جلسات هیئت مدیره، بانک معمولاً به کپی گذرنامه های سهام داران یعنی تصمیم گیرندگان واقعی Oy نیاز دارد.

صاحبان منافع آن دسته از افراد هستند که حداقل 25٪ سهام شرکت مادر یا سایر افراد را دارند که از قدرت تصمیم گیری واقعی در Oy استفاده می کنند. این ذی‌نفعان باید در صورتجلسه‌های هیئت مدیره نیز ذکر شوند.

مستندات اثبات شده مبنی بر اعلام محل سکونت مالکان لازم است. عضو هیئت مدیره باید در اتحادیه اروپا اقامت داشته باشد. همچنین نیاز به اطلاعات تماس، محل اقامت و کپی گذرنامه شخصی که حساب بانکی را دارد، لازم است.

شما باید بتوانید یک طرح تجاری قوی ارائه دهید و اثبات نمایید که سرمایه‌گذاری شما برای کشور فنلاند سودآور است.

پ) کارآفرینی

اگر قصد ورود به فنلاند را دارید تا کارآفرینی را به عنوان یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در فنلاند آغاز نمایید، باید اجازه اقامت خود را قبل از صدور مجوز اخذ نمایید.

کارآفرینان معمولاً باید تجارت خود را در اداره ثبت و اختراعات فنلاند ثبت نمایند. کارآفرینان نوپا قبل از درخواست اقامت، باید از کشور فنلاند بر اساس طرح خود اظهارنامه مثبت دریافت کنند.

پس از 5 سال اقامت دائم می توانید برای تابعیت فنلاند اقدام کنید. اگر کارآفرین باشید:

  • کارآفرین مبتدی
  • تاجری که دارای مشاغل به اصطلاح فردی است
  • شریک در یک مشارکت عمومی
  • شریک عمومی در یک مشارکت محدود
  • عضو تعاونی که مسئولیت نامحدودی در جهت سرمایه‌گذاری مجدد دارد. تعهد نامحدود برای مشارکت در ثبت تجارت باید ثبت شود.
  • سهامدار در جایگاه مدیریتی در یک شرکت با مسئولیت محدود (مدیر عامل یا عضو هیئت مدیره) یا شخصی که در نوع دیگری از شرکت در یک موقعیت مدیریتی کار می کند اگر شما شخصاً حداقل 30٪ از سرمایه سهم شرکت را داشته باشید یا شخصاً حداقل 30٪ از تعداد آراء حاصل از سهام این شرکت را داشته باشید، یا اگر شخصی در یک مقام مدیریتی در نوع دیگری از شرکت با اقتدار مشابه در شرکت مربوطه هستید.

این کاری است که شما باید انجام دهید:

  • اطمینان حاصل کنید که شرایط مربوط به اجازه اقامت مورد نظر خود را رعایت کرده‌اید.
  • اطمینان حاصل کنید که تمام پیوست‌های مورد نیاز خود را دارید. در صورت لزوم، آنها را ترجمه و قانونی کنید.
  • درخواست خود را پر کنید.
  • هزینه درخواست خود را در سرویس الکترونیکی فنلاند وارد کنید.
  • اگر در خارج از کشور هستید، به سفارت یا کنسولگری مراجعه کنید.
  • منتظر نتیجه باشید. خدمات مهاجرت فنلاند در صورت لزوم با شما تماس خواهد گرفت.
  • آنچه بعد از درخواست اعمال می‌شود را بخوانید. زمان تخمین زده شده پردازش درخواست خود را در وب سایت بررسی کنید.
  • شما باید در همان کشور یا محلی که درخواست خود را ارائه داده‌اید منتظر اجازه اقامت باشید و هویت خود را ثابت کنید.
  اجرای اسناد خارجی در ایران

توجه داشته باشید که برای اخذ اقامت فنلاند از طریق کارآفرینی، باید طرحی ارائه دهید که از کشور فنلاند اظهارنامه مثبتی دریافت کند.

ت) خرید اوراق قرضه دولتی

یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در فنلاند، اوراق قرضه است. اوراق قرضه معمولا توسط دولت انتشار می‌یابد و سررسید آن طولانی است.

دولت می‌تواند برای تأمین کردن کسری بودجه خود یا تأمین نمودن سرمایه مورد نیاز برای طرح‌های عمرانی خاص یا عمومی، اوراق قرضه دولتی را منتشر نماید.

عموما نرخ سود این اوراق، برای کل دوره در این روش ثابت است.
نکته مهم این است که شما با سرمایه‌گذاری در اوراق قرضه دولتی نمی‌توانید اقامت یا تابعیت فنلاند را اخذ نمایید.

روش های سرمایه‌گذاری در فنلاند و مزایای آن

اقامت تمکن مالی فنلانداگر خواهان سرمایه‌گذاری به یکی از روش های سرمایه‌گذاری در فنلاند هستید در این بخش نقاط قوت کشور فنلاند را بازگو خواهیم نمود.

این کشور ثبات سیاسی بسیار بالایی دارد و کشوری با جمعیت چند زبانه که به عنوان یکی از کشورهای جهان با کمترین نرخ فساد شناخته شده است.

فنلاند اقتصادی قوی و بسیار صنعتی دارد که عمدتا مبتنی بر بازار آزاد و بهره وری بالای کار است و صنایع پر کاربردی دارد. این کشور بر اساس گزارش های بانک جهانی در سال های 2017 تا 2018 یکی از ده اقتصاد رقابتی جهان به شمار می آید.

با قوانین تشویقی دولت فنلاند برای سرمایه گذاران خارجی، این کشور رشد سریعی در جذب سرمایه گذاران خارجی داشته است. از دلایل عمده ایی که می توان برای استقبال از سرمایه‌گذاری در فنلاند به آن اشاره نمود، موارد زیر را می توان نام برد.

زیرساخت های توسعه یافته این کشور که شامل دسترسی سریع و کارآمد به روسیه و اروپای شرقی و همچنین 50 بندر می باشد که تجارت را کارآمد می سازند.

وجود نیروی کار ماهر و دانش بالای عمومی به زبان انگلیسی و سایر زبان ها ارتباطات را راحتتر نموده است.

وجود زیر ساخت های توسعه یافته علمی و فناوری

به عنوان یک قاعده کلی، 100 درصد مالکیت خارجی در اکثر بخش ها به رسمیت شناخته شده است و هیچ گونه تبعیضی علیه شرکت های خارجی به نفع شرکت های محلی وجود ندارد.

سرمایه گذاران بسته به روش های سرمایه‌گذاری در فنلاند می توانند از کمک هزینه های سرمایه‌گذاری و وام با بهره کم و یا ضمانت های دولتی برای صادر کنندگان استفاده نمایند.

  • کمک هزینه های دولتی برای شرکت های متوسط و یا کوچک بسته به منطقه و سطح اشتغال زایی تعریف شده است.
  • کاهش مالیات بسته به نوع صنعت و روش های سرمایه‌گذاری در فنلاند
  • اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری 4 روشهای سرمایه‌گذاری در فنلاند
  اجرای حکم دادگاه خارجی در ایران

معایب سرمایه‌گذاری در فنلاند

مسلم است که هر روشی نقاط مثبت و منفی خاص خود را دارد، از جمله معایب سرمایه‌گذاری در فنلاند عبارت است از:

  • آسیب پذیری جغرافیایی
  • کاهش رقابت صنعتی
  • شکنندگی بخش بانکی به دلیل قرار گرفتن در معرض منطقه به ویژه روسیه
  • داشتن بازار داخلی کوچک
  • جمعیت سالخورده
  • بد شدن وضعیت حساب جاری
  • قوانین پیچیده اداری که موجب شده است راه اندازی یک کسب و کار در فنلاند بسیار طولانی تر از سایر کشورها باشد.
  • قوانین سخت اعطای اقامت از طریق سرمایه‌گذاری

چرا برای سرمایه‌گذاران، قوانین اعطای اقامت سخت است؟

شما برای اخذ اقامت باید بتوانید یک طرح تجاری ارائه دهید و اثبات نمایید که سرمایه‌گذاری شما تاثیر مثبتی در اقتصاد فنلاند خواهد گذاشت.

قطعا برای فردی که از نزدیک با شرایط اقتصادی در فنلاند آشنا نیست، ارائه طرحی سودآور آسان نخواهد بود.

از این رو می توان روش‌های سرمایه‌گذاری دیگر مانند قرمز سفید قرمز، بلوکارت و کار شرکت را پیشنهاد داد که شما بدون ارائه بیزنس پلن و با سرمایه‌ای کم، موفق به اخذ اقامت در کشورهایی مانند اتریش، سوئد، کانادا و … خواهید شد.

موسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان آمادگی ارائه خدمات مهاجرتی به کلیه هم‌میهنان عزیز را دارد. با ما تماس بگیرید.

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان

تماس خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

نشانی دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (15 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *